Valse mails vergelijken met ontvangen mails
-
Wiana - Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Dan ben jij idd een geluksvogel hoorbenq schreef:Hoe begot is het mogelijk dat jullie daar allemaal last van hebben,
Ik zal mijne houten kop maar vast houden want ik heb nog nooit maar dan ook nooit zo’n e-mails ontvangen.
Wie nog?
Ik ben ook al es al mijn bestanden kwijtgespeeld .... én nog enkele keren de kans ertoe gekregen achteraf , maar, een verwittigd mens is er (soms meer dan) twee waard.
Die criminelen zijn ook bij de pinken en bijzonder inventief!!!!
Cross your fingers
-
Danny. - Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Ik ben wel bij die bank , en ik geloof dat ik dergelijk bericht reeds vroeger ontvangen heb, maar wijselijk direct in de vuilbak gekieperd heb.verhaegen schreef:maar niet bij degene die ik gisteren gezet heb
daar heb ik niets
Groetjes
Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender
-
verhaegen - Support SeniorenNet
het wordt inderdaad moeilijker om ze van echt te onderscheiden
bovenstaande had ik zelf als bijlage naar axa verzonden om ze te verwittigen
onderstaande is het antwoord dat ik nadien kreeg
Beste,
Bedankt voor uw mail.
Het gaat hier inderdaad om een phishingmail. Klik de link zeker niet aan/open het bijgevoegde document (attachment) zeker niet en verwijder de mail zo snel mogelijk.
Hebt u de link toch aangeklikt, de attachment geopend of reeds de gevraagde gegevens ingevuld, laat het ons dan per kerende weten of contacteer ons op het nummer 03/286 66 55 (van maandag tot en met vrijdag tussen 8 en 17.30 uur).
LET OP: indien men u hierover telefonisch zou contacteren, geef dan zeker geen persoonlijke informatie (zoals PIN codes, responses van uw kaartlezer of paswoorden) door.
Via volgende links vindt u nog meer informatie en tips om phishing tegen te houden:
· https://www.axabank.be/nl/homebanking-login
· https://www.safeinternetbanking.be/nl
Gelieve deze mails steeds als bijlage naar het adres phishing@axa.be door te sturen.
Vriendelijke groeten
Online team
AXA Bank Europe
Grote Steenweg 214 - 2600 Antwerpen, België
Tel. : +32 3 286 66 55
AXA - redefining standards
bovenstaande had ik zelf als bijlage naar axa verzonden om ze te verwittigen
onderstaande is het antwoord dat ik nadien kreeg
Beste,
Bedankt voor uw mail.
Het gaat hier inderdaad om een phishingmail. Klik de link zeker niet aan/open het bijgevoegde document (attachment) zeker niet en verwijder de mail zo snel mogelijk.
Hebt u de link toch aangeklikt, de attachment geopend of reeds de gevraagde gegevens ingevuld, laat het ons dan per kerende weten of contacteer ons op het nummer 03/286 66 55 (van maandag tot en met vrijdag tussen 8 en 17.30 uur).
LET OP: indien men u hierover telefonisch zou contacteren, geef dan zeker geen persoonlijke informatie (zoals PIN codes, responses van uw kaartlezer of paswoorden) door.
Via volgende links vindt u nog meer informatie en tips om phishing tegen te houden:
· https://www.axabank.be/nl/homebanking-login
· https://www.safeinternetbanking.be/nl
Gelieve deze mails steeds als bijlage naar het adres phishing@axa.be door te sturen.
Vriendelijke groeten
Online team
AXA Bank Europe
Grote Steenweg 214 - 2600 Antwerpen, België
Tel. : +32 3 286 66 55
AXA - redefining standards
-
pcekspeer - Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
-
verhaegen - Support SeniorenNet
dat is mijne doorgestuurde mail (bovenste) , die hebben ze nu dus online gezet bij hun waarschuwingen
toch één bank die reageerd op toegestuurde .....
van de meeste die ik al doorgestuurd gehad heb (als het nieuwe zijn ) hoort ge of ziet ge niks
toch één bank die reageerd op toegestuurde .....
van de meeste die ik al doorgestuurd gehad heb (als het nieuwe zijn ) hoort ge of ziet ge niks
-
pcekspeer - Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Veel moeite doen die hackers niet om hun teksten op te stellen.
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox