Youtube filmpje van ondertitels voorzien

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over (digitaal) filmen, technieken, problemen, montage, video, bewerking en materiaal; alsook over Digitale TV.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

19 okt 2016, 14:49

Hello iedereen, onze kleindochter heeft als opdracht een video presentatie te doen.

Ze heeft daarvoor een filpje van youtube gehaald, maar ze zou dit van ondertitels willen voorzien, daar dit in een vreemde taal is.

Ik ben wel eventjes gaan kijken op Google, maar weet niet wat er daar van bruikbaar is.

Is er iemand die zoiets reeds gedaan gedaan heeft, en liefst met iets gratis, en zo ja, wat was het?

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

20 okt 2016, 09:00

Zowat alle videobewerking zal dat wil kunnen zeker. Ik heb het vroeger op Windows nog gedaan met Pinnacle, maar dat is niet gratis. Onlangs heb ik op Linux Openshot gebruikt om tekst bij een video te zetten, en daar is ook een Windows versie van zie http://www.openshot.org/download/

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

21 okt 2016, 07:13

hviaene schreef:Zowat alle videobewerking zal dat wil kunnen zeker. Ik heb het vroeger op Windows nog gedaan met Pinnacle, maar dat is niet gratis. Onlangs heb ik op Linux Openshot gebruikt om tekst bij een video te zetten, en daar is ook een Windows versie van zie http://www.openshot.org/download/
Bedankt voor de informatie.

Ik zie dat dit voor een 64bit PC is, ik had dit eerst op mijn reserve PC willen uitproberen, maar dit is een 32bit en het programma laat zich daar niet installeren :roll:

Eerst informeren of de PC die mijn kleindochter gebruikt een 32 of een 64bit is, of misschien probeer ik het wel op mijn Windows 8.1 64bit.

Ik laat nog wel iets weten.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

21 okt 2016, 08:51

hviaene, ik heb het prog op mijn 64bit geïnstalleerd, maar als je daar laat verstaan dat je dit gebruikt hebt, heb je wel iets ondertiteld?

Ik bedoel de film met ondertiteling voorzien, en geen voorspan met en titel, wat niet hetzelfde is.

Ik zie daar geen mogelijkheid iets te ondertitelen, sorry.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

21 okt 2016, 09:07

Danny. schreef:hviaene, ik heb het prog op mijn 64bit geïnstalleerd, maar als je daar laat verstaan dat je dit gebruikt hebt, heb je wel iets ondertiteld?

Ik bedoel de film met ondertiteling voorzien, en geen voorspan met en titel, wat niet hetzelfde is.

Ik zie daar geen mogelijkheid iets te ondertitelen, sorry.

Groetjes

Danny
Jawel, ik heb het gedaan, het gaat. De kneep is dat je de originele video op de tweede lijn moet zetten. Als je dan een "titel" maakt (is eigenlijk gewoon een tekst item) op de eerste lij, dan komt die OVER de video heen.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

21 okt 2016, 11:41

Ok, straks of morgen nog eens proberen, ik meld mij dan nog wel met het resultaat.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

22 okt 2016, 11:32

Hviaene, ofwel doe ik iets verkeerd, maar zoals ik het doe is het dus geen ondertiteling, maar iets dat zich over het ganse scherm en boven op het bestaande beeld plaatst.

Pinaccle was daarvoor veel gemakkelijker, maar ja, mijn Pinaccle ben ik onderweg verloren ...

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

hollygan
Lid geworden op: 26 apr 2003, 22:38
Locatie: __'t Soete Waesland

22 okt 2016, 16:40

Danny. schreef:.........maar zoals ik het doe is het dus geen ondertiteling, maar iets dat zich over het ganse scherm en boven op het bestaande beeld plaatst........
je moet de achtergrond van je tekst transparant maken, dan staat alleen de tekst bovenop je beeld

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

23 okt 2016, 10:08

hollygan schreef:
Danny. schreef:.........maar zoals ik het doe is het dus geen ondertiteling, maar iets dat zich over het ganse scherm en boven op het bestaande beeld plaatst........
je moet de achtergrond van je tekst transparant maken, dan staat alleen de tekst bovenop je beeld
Dat is normaal gezien standaard zo. Ik denk dat Danny bedoeld dat de tekst midden op het beeld staat (en misschien veel te groot). Je moet naar "Geavanceerd" gaan, dnek ik (heb het nu niet voor mij) en daar kun je de tekst pozitioneren en evt. tekstgrootte aaanpassen.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

25 okt 2016, 07:11

Bedankt voor de tips die ik hier nu maar pas gevonden heb :oops:
Op youtube kan men blijkbaar rechtstreeks ondertitelen, sorry voor het laattijdig ontdekken van deze mogelijkheid.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender