De Wever verdedigt niet alle Vlamingen
-
hovel - Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
- Locatie: Spanje
Inderdaad, toch niet!
Dit is niet alleen in België zo. Ook Frankrijk, Spanje, Portugal, Duitsland, Nederland (gedeeltelijk...), ... hebben dit omslagstelsel (repartitiestelsel).
Nooit waren er meer mensen aan het werk dan vandaag (zogezegd).
70% van de actieven krijgen hun loon rechtstreeks of onrechtstreeks uit de schatkist.
Ik heb geen zin meer om het begrip netto-ontvanger nog eens uit te leggen.
Van degenen uit de privésector zijn ook heel veel die via doelgroepkortingen nauwelijks bijdragen, velen werken deeltijds (brengt ook niks op), doen studentenjobs of flexijobs (brengt ook niets op), ...
De waarheid is dat hoe meer mensen aan het werk zijn hoe minder de sociale zekerheid gespijsd wordt.
Besluit : met inkomsten uit arbeid kunnen wij onze sociale zekerheid niet in stand houden.
Er moet dus een alternatieve financiering komen.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Ik vrees dat u iets vergeet. Geen winst voor roverheid , alleen voor de werkgevers. De roverheid krijgt minder belastingsgeld en RSZ door de lagere lonen en betaalt ook nog eens de subsidies aan de bedrijven : 2 x verlies. Maar goed, wat kan de roverheid dat schelen, de belastingbetaler betaalt dat sowieso, ook al door die fantastische tax shift.Ice schreef: ↑26 nov 2019, 18:07....
Het fiscale voordeel door aftrek is overigens enkel voor de werkgéver, geen werknemer kan zijn bedrijfswagen of salariswagen fiscaal inbrengen.
Dát fiscale voordeel werd federaal beslist zodat werkgevers voordeel kregen én tegelijk minder loon zouden moeten uitkeren, 2x winst dus én ook nog voor de roverheid: later minder pensioen uitkeren door het lagere loon.
....
Het omslagsysteem is ponzifraude, ingevoerd door socialistische regeringen.
Dat is ene put vullen door een andere put te graven omdat ze smijten met ons geld ipv te beheren.
Iedereen die ooit gewerkt heeft, heeft immers bijgedragen voor zijn wettelijk pensioen waarvoor hij de réchten opbouwde door arbeid.
Het omslagsysteem werd ingevoerd door sossen nadat de inkomsten voor de pensioenen van de werkende bevolking al volledig opgesoupeerd waren: we schuiven de hete patat maar door naar de volgende generatie zoals ze nu nóg steeds doen, dan kunnen ze blijven verspillen én ook nog de bevolking de schuld geven!
Voor vergrijzing van de bevolking werd al DERTIG JAAR gewaarschuwd, wétende dat bij vergrijzing de verhouding verandert tussen (minder) werkenden en (meer) gepensioneerden en er dus meer inkomsten nodig waren OF in hún overheidsuitgaven en verspillingen moest gesneden worden en dat heeft de politiek verzuimd - schúldig verzuim en nalatigheid.
Bovendien doet de politiek er zelf nog een schep bovenop door de druk op SZ op te voeren met talloze, nutteloze subsidies/premies voor bedrijven en werkgevers om oa werklozen aan te werven waarvan dan hun lonen voor népjobs gedeeltelijk ook nog eens uit dezelfde belastingpot/SZ worden betaald===>onhoudbare situatie en opzettelijke afbraak van rechten en SZ.
Politici kijken niet verder dan de termijn van hun graaipost en elk voor hun eigen achterban, de financiën, het bestuur van het land en welzijn van de bevolking zal hen worst wezen.
Nee, nee, Fred, ook winst voor de roverheid: electorále winst en wat dacht je van langer werken tot 67 jaar, dat compenseert de minder inkomsten door lager loon én dan ook nog eens minder pensioen voor een kortere periode? Dubbel winst..Fred1950 schreef: ↑26 nov 2019, 20:02Ik vrees dat u iets vergeet. Geen winst voor roverheid , alleen voor de werkgevers. De roverheid krijgt minder belastingsgeld en RSZ door de lagere lonen en betaalt ook nog eens de subsidies aan de bedrijven : 2 x verlies. Maar goed, wat kan de roverheid dat schelen, de belastingbetaler betaalt dat sowieso, ook al door die fantastische tax shift.
De belastingbetalers betalen hier álles en voor alles maar krijgen er steeds minder voor terug en zelfs al niet meer waar ze recht op hebben.
-
Lars - Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40
Laat het fiscale voordeel nu net de reden zijn van de overvloed aan salariswagens> het mobiliteitsprobleem is daar een gevolg van.Ice schreef: ↑26 nov 2019, 18:07Strikt genomen behoort de onderhandeling voor loonpakket met of zonder bedrijfs-/salariswagen enkel tussen werkgéver en werknémer met een rechtsgeldig arbeidscontract en CAO-voorwaarden per sector....daarmee heeft de wetgever zich verder niet te bemoeien.
Het fiscale voordeel door aftrek is overigens enkel voor de werkgéver, geen werknemer kan zijn bedrijfswagen of salariswagen fiscaal inbrengen.
Dát fiscale voordeel werd federaal beslist zodat werkgevers voordeel kregen én tegelijk minder loon zouden moeten uitkeren, 2x winst dus én ook nog voor de roverheid: later minder pensioen uitkeren door het lagere loon.
Met de zesde staatshervorming en meer autonomie is mobiliteit wel degelijk een Vlaamse bevoegdheid geworden of zit een vlaamse minister voor mobiliteit er dan voor spek en bonen bij misschien?
Wel hebben ze ook weer voor mobiliteit 'vergeten' om federaal budget mee over te hevelen zodat ze daarvoor ook nog maar eens de Vlaamse belastingbetaler komen bestelen.
Natuurlijk zijn bedrijfswagens of salariswagens, (élk vervoer?) onlosmakelijk verbonden met "mobiliteit" maar heeft met de (federale) fiscaliteit bitter weinig te maken tenzij als voordeel voor de werkgevers.
Je verwart de oorzaak met het gevolg, vriend...
Het mobiliteitsprobleem blijft toch hetzélfde als al die mensen met een salariswagen dan een eigen wagen moeten kopen... Of moeten ze dan opeens niet meer gaan werken?!
Oorzaak en gevolg?? Door fiscale voordelen voor werkgevers zijn er teveel auto's van hun werknemers op de weg?
Lars de slimme heeft dé oplossing gevonden voor het mobiliteitsprobleem: schaf al de salaris-/bedrijfswagens af, dan hoeft niemand nog te gaan werken....Hahaha..
Oorzaak en gevolg?? Door fiscale voordelen voor werkgevers zijn er teveel auto's van hun werknemers op de weg?
Lars de slimme heeft dé oplossing gevonden voor het mobiliteitsprobleem: schaf al de salaris-/bedrijfswagens af, dan hoeft niemand nog te gaan werken....Hahaha..
-
Lars - Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40
Neen.Ice schreef: ↑28 nov 2019, 02:49Het mobiliteitsprobleem blijft toch hetzélfde als al die mensen met een salariswagen dan een eigen wagen moeten kopen... Of moeten ze dan opeens niet meer gaan werken?!
Oorzaak en gevolg?? Door fiscale voordelen voor werkgevers zijn er teveel auto's van hun werknemers op de weg?
Lars de slimme heeft dé oplossing gevonden voor het mobiliteitsprobleem: schaf al de salaris-/bedrijfswagens af, dan hoeft niemand nog te gaan werken....Hahaha..
Vertrekkende vanuit een foute stelling is al wat daaruit volgt appel aan mijn kl*ten.
Bronnen:
https://www.bruzz.be/mobiliteit/een-op- ... 2019-03-25
https://www.knack.be/nieuws/belgie/wann ... 42903.html
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/01/16 ... erdwijnen/
-
freemate - Lid geworden op: 09 sep 2015, 15:56
- Locatie: de wereld
Frankrijk mag je schrappen. Daar hebben de werknemers alsook de zelfstandigen(ondernemers) hun eigen zogezegd RSS en idem voor wat de pensioenen betreft. Soms zelfs nogeens onderverdeeld bv ambtenaren, privé, zelfstandige handel, zelfstandige artisan, enz...
Dit zou aan het veranderen zijn.
Ook in andere landen blijken er verschillen te zijn naargelang hun cultuur.
Ik zou ook willen opmerken dat het Belgisch systeem maar een belachelijk iets is, niettegenstaande de Belgen verschrikkelijk dwepen met hun stelsel. Maar zo is het in ieder land, dacht ik.
Voor mijn part moet ik geen RSZ noch pensioen, daar heb il altijd zelf willen voor zorgen. Maar moet wel de wet naleven zoals iedereen.
Het dorp der dwazen telt veel inwoners...
It is more difficult for a democrat to walk past a bag of money than a leg for a dog.
It is more difficult for a democrat to walk past a bag of money than a leg for a dog.