PS is incontournabel.

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

17 mar 2020, 11:17

Wil. schreef:
17 mar 2020, 10:59


Misschien heb je nu ook nog argumenten?
Een Premier moet verbinden.
De Wever is een notoir ruziestoker die bijna alle toppolitici en veel bevolkingsgroepen geschoffeerd, beledigd en gekleineerd heeft. Zijn dieptepunt was zijn vete met Kris Peeters oa huiszoeking bij nacht en "stap in bad en open uw aderen".
Zulke mensen dragen geen oplossingen aan maar creëren problemen, steeds opnieuw en opniew. Dat stopt nooit!
In het bedrijfsleven worden die onmiddellijk uit de organisatie verwijderd.
Vergeet ook niet dat De Wever gaan lopen is uit de restregering en de coronacrisis geminimaliseerd heeft. Hij heeft alle waarschuwingen naast zich neergelegd en ging met zijn gezin naar de musical "Mama Mia" en riep daarna iedereen op om zich tussen het volk te begeven en te consumeren want "de economie mag niet stilvallen". Binnen de eigen partijtop schudde men meewarig het hoofd over zoveel incompetentie. Daarop nam hij een bocht van 180° en probeert hij zich nu te profileren als strenge crisismaatregelen niet beseffende dat hij zijn laatste gram geloofwaardigheid definitief heeft verspeeld.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

17 mar 2020, 11:29

Ik heb hier de column van Carl DeVos van gisteren voor mij liggen ( De morgen) - daarin verwijst DeVos naar de poging van De Wever om in te breken in de regering ( die ze nota bene zelf verlaten hebben) en het communautaire samen met de aanpak van de coronacrisis op tafel te leggen.Ik citeer:"....een tijdelijke noodregering die tegelijk ook staatkundige en andere hervormingen agendeert heeft nadelen en was inderdaad niet evident, al zeker niet omdat Bart De Wever ze zelf wou leiden en dat zagen velen als een provocatie...."
Hoe noem je zoiets? Plat opportunisme? Recuperatie? Geen wonder dat NVA de bal misgeslagen heeft.
Ondertussen staat het VB breedlachend toe te kijken....

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

17 mar 2020, 11:44

frits1955 schreef:
17 mar 2020, 11:29
Ik heb hier de column van Carl DeVos van gisteren voor mij liggen ( De morgen) - daarin verwijst DeVos naar de poging van De Wever om in te breken in de regering ( die ze nota bene zelf verlaten hebben) en het communautaire samen met de aanpak van de coronacrisis op tafel te leggen.Ik citeer:"....een tijdelijke noodregering die tegelijk ook staatkundige en andere hervormingen agendeert heeft nadelen en was inderdaad niet evident, al zeker niet omdat Bart De Wever ze zelf wou leiden en dat zagen velen als een provocatie...."
Hoe noem je zoiets? Plat opportunisme? Recuperatie? Geen wonder dat NVA de bal misgeslagen heeft.
Ondertussen staat het VB breedlachend toe te kijken....
En ik heb De Vos zélf aan het woord gehoord in een uitzending waarin hij genuanceerd en gedetailleerd kon uitleggen wat er gebeurd is. Vlak daarvoor heb ik BDW zélf aan het woord gehoord met vervolgens nog de commentaar en bedenkingen van Patrick De Wael. Deze laatste bleef op de vlakte maar sprak BDW ook niet tegen!

Toen Bart Schols ten tweede male vroeg aan De Vos of BDW dan gelijk had omtrent de gang van zaken en de leugens van Magnette, zei De Vos ronduit 'Ja'.

Dat BDW 'inbreekt' in de regering is jouw interpretatie. BDW stelt voor om in deze noodsituatie alle krachten te bundelen om samen en slagvaardig te kunnen optreden.
Indien het om een volwaardige en nieuwe regering zou gaan - dus geen volmachtregeringsvorm van de ontslagnemende regering - dan moet nu al bepaald worden wat de andere opties zijn die deze regering kan nemen. Het bewuste grondwetsartikel dient dan minstens vernoemd te worden in het regeringsplan maar pas ná de oplossing voor de huidige problemen kan daarover gesproken worden.
In een compleet nieuwe regering kan men ook niet 'inbreken'. Wat zal deze regering dus zijn: een voortzetting van de ontslagnemende minderheidsregering of een nieuwe regering?

Het is niet voldoende om een regering te maken. Die moet ook aangeven waar ze naartoe wil met de belangrijke zaken. Indien ze dat niet doet, kunnen de parlementsleden haar het vertrouwen niet geven.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

17 mar 2020, 11:48

dejules schreef:
17 mar 2020, 11:17

Een Premier moet verbinden.
Ik dacht altijd 'besturen' . Toch?
De Wever is een notoir ruziestoker die bijna alle toppolitici en veel bevolkingsgroepen geschoffeerd, beledigd en gekleineerd heeft.
Is dat zoiets als de tegenpartij uitschelden voor "zot" ? Of voor "uitschot"? Of zegt hij dat ze geen opvoeding hebben gehad? Zoiets in die aard?

't Is goed in eigen hart te kijken ....

Voor de rest: herkauwde onzin.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

17 mar 2020, 11:55

In een compleet nieuwe regering kan men ook niet 'inbreken'.
De NVA is gisteren op een forse gasbek gelopen - ze zitten niet in de volmachtenregering en ze zijn zelfs niet eens nodig om gedoogsteun te geven. Als we een half jaar verder zijn is de kans groot dat de Cd&V de broekspijpen van de NVA zal loslaten om in een soort Vivaldi regering te stappen. vervolgens kan de NVA gaan klaverjassen met het VB in de oppositie. Of de overgebleven leden gaan tellen die niet naar Van Grieken zijn overgelopen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

17 mar 2020, 11:59

frits1955 schreef:
17 mar 2020, 11:55
....... Of de overgebleven leden gaan tellen die niet naar Van Grieken zijn overgelopen.
( er zullen ook wel een pak terug naar de CDenV stal overlopen )
Wil. schreef:
17 mar 2020, 11:48

.......
Voor de rest: herkauwde onzin.
Herkauwd ( en bij herhaling als het is wat je bedoelt ), maar geen onzin. Jij begint hier al even walgelijk over te komen als De Wever zelf.
dejules

17 mar 2020, 12:03

frits1955 schreef:
17 mar 2020, 11:55
In een compleet nieuwe regering kan men ook niet 'inbreken'.
De NVA is gisteren op een forse gasbek gelopen - ze zitten niet in de volmachtenregering en ze zijn zelfs niet eens nodig om gedoogsteun te geven. Als we een half jaar verder zijn is de kans groot dat de Cd&V de broekspijpen van de NVA zal loslaten om in een soort Vivaldi regering te stappen. vervolgens kan de NVA gaan klaverjassen met het VB in de oppositie. Of de overgebleven leden gaan tellen die niet naar Van Grieken zijn overgelopen.
Voor we een maand verder zijn zitten 1 miljoen EXTRA mensen in (economische) werkloosheid en nog een paar honderdduizend extra in de ziekteuitkering.
De partij van "er valt nog veel te rapen in de sociale zekerheid" of "uitkeringen dienen degressief en beperkt in tijd te zijn" hoeft al niet meer naar stemmen te gaan vissen bij de "hardwerkende Vlamingen".

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

17 mar 2020, 12:05

Natuurlijk niet. Er zijn geen verkiezingen. :roll:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

17 mar 2020, 12:07

Carl De Vos had De Wever moeten afbreken tot in grond.Ja hij had De Wever de grond moeten inboren.
Dan zou Carl De Vos hier de hemel ingeprezen worden,want dat past perfect hier in het plaatje van de notoire De Wever haters.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

17 mar 2020, 12:40

Petrol zijn we wijzer geworden door Carl De Vos :?:
Alleen de Artikels van grondwet dat is enige .

Komen ze elkaar tegemoet Nv-a en Ps om land te besturen neen .
Wel onder druk gezet dat wel dat is al paar maanden aan de gang .
En dat ze niet op de zelfde golflengte zitten dat weet ook iedereen .
Als niet lukt , moeten ze maar uitwijken en iemand anders aanstellen om land te besturen!!
De eedaflegging vandaag 8O dat bewijst genoeg . :oops:

Zoals nu ons land ervoor staat , moet je elkaar tegemoet komen .
Maar telkens komt het weer op zelfde neer dwarsbomen !!

Dat is juist zelfde als je voor baas werkt moet je ook presteren en niet tegenspreken , of je kan varen
dat zouden ze ook eens mogen aanpassen bij de regering . Voldoet je niet aan de normen buiten , anders zal nooit stoppen .
dejules

17 mar 2020, 13:12

petrol schreef:
17 mar 2020, 12:07
Carl De Vos had De Wever moeten afbreken tot in grond.
De Wever heeft zichzelf afgebroken door van negationist plots over te stappen naar inquisiteur.
Hij zei zelf in het VTM-journaal, gisteren : "Wat ik hier ook aan deze tafel vertel, niemand gelooft mij nog."
Die introspectie was de juiste analyse.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

17 mar 2020, 13:34

Waarom werd DW in het journaal iets gevraagd? Die is politiek toch al dááágen zo dood als een pier?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

17 mar 2020, 14:05

Wil. schreef:
17 mar 2020, 13:34
Waarom werd DW in het journaal iets gevraagd? Die is politiek toch al dááágen zo dood als een pier?
Dit was geen interview maar een finale afrekening. Stef Wauters spuwde op het politiek lijk!

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

17 mar 2020, 14:15

OK. Begrepen. De finale afrekening. Dan is het nu dus gedaan. Toch?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

17 mar 2020, 14:22

Wil. schreef:
17 mar 2020, 14:15
OK. Begrepen. De finale afrekening. Dan is het nu dus gedaan. Toch?
Het enige waar het lijk op kan terugvallen is zijn bunker in Antwerpen.
Als daar de dagelijkse bodybags in beeld komen heeft hij nog 2 opties nl verdwijnen of ...
De persmededeling vanuit de partij is reeds geschreven.