geen corona, geen ....
-
MyriamC - Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Ik zit in de derde batch en die komt volgende week binnen.Prima Vera schreef: ↑20 okt 2020, 14:23Dan zou ik toch zelf nog eens bellen Myriam, 't is mss een vergeten iets van je apotheker.
Ik laat de griepspuit al meer dan 20 jaar zetten.
-
Sita - Lid geworden op: 21 jul 2013, 07:26
Als risicopatiënt of bij de leeftijd van 50 jaar of ouder, krijg je wettelijk 40% van de spuit terugbetaald.
Sommige ziekenfondsen betalen nog meer terug, afhankelijk van je verzekering.
Dat heeft niets te maken met het feit of de dokter de prik geeft of een verpleegkundige (je dochter in dit geval.)
Bij de dokter zal je nog wel een visite moeten betalen, waarvan je dan ook nog een deel terugbetaald krijgt.
Wat jouw dochter jou aanrekent weet ik niet natuurlijk
"Au milieu de l’hiver, j’apprenais enfin qu’il y avait en moi un été invincible." - Albert Camus
-
dafke - Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Als je al een "longspuit" hebt gehad Eenmaal om de vijf jaar dan is het terugbetalingtegoed al lang op De vorige regering heeft de terugbetaling beperkt tot een bepaalde som per jaarSita schreef: ↑21 okt 2020, 14:33Als risicopatiënt of bij de leeftijd van 50 jaar of ouder, krijg je wettelijk 40% van de spuit terugbetaald.
Sommige ziekenfondsen betalen nog meer terug, afhankelijk van je verzekering.
Dat heeft niets te maken met het feit of de dokter de prik geeft of een verpleegkundige (je dochter in dit geval.)
Bij de dokter zal je nog wel een visite moeten betalen, waarvan je dan ook nog een deel terugbetaald krijgt.
Wat jouw dochter jou aanrekent weet ik niet natuurlijk
-
Prima Vera - Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10
Lees hier eens:MyriamC schreef: ↑21 okt 2020, 13:49Ik zit in de derde batch en die komt volgende week binnen.Prima Vera schreef: ↑20 okt 2020, 14:23Dan zou ik toch zelf nog eens bellen Myriam, 't is mss een vergeten iets van je apotheker.
Ik laat de griepspuit al meer dan 20 jaar zetten.
https://www.deapotheker.be/actualiteit/ ... 1603295675
-
Sita - Lid geworden op: 21 jul 2013, 07:26
dafke, dan heeft dat niks te maken met het feit of een dokter dan wel een verpleegkundige de spuit zet,
zoals je eerder schreef,
maar met een maximumbedrag aan terugbetaling.dafke schreef: ↑21 okt 2020, 08:42Ik heb altijd de spuit meegekregen en naderhand het voorschrift gehad van de dokter De apotheker weet als gij een risicopatient bent want als hij uw paspoort leest weet hij dat Mijn dochter (verpleegkundige) mag die ook zetten sinds een paar jaar maar dan krijgt ge geen terugbetaling De spuit kost 16 euro
"Au milieu de l’hiver, j’apprenais enfin qu’il y avait en moi un été invincible." - Albert Camus
-
MyriamC - Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Weet ik, maar er is mij verzekerd dat ik er een krijg.Prima Vera schreef: ↑21 okt 2020, 17:54Lees hier eens:
Degene die nu nog wil bestellen is eraan voor de moeite, maar ik had de onze al in augustus gereserveerd én ik ben risicopatiënt.
-
Prima Vera - Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10
Ik duim voor jou Myriam.MyriamC schreef: ↑22 okt 2020, 09:33Weet ik, maar er is mij verzekerd dat ik er een krijg.Prima Vera schreef: ↑21 okt 2020, 17:54Lees hier eens:
Degene die nu nog wil bestellen is eraan voor de moeite, maar ik had de onze al in augustus gereserveerd én ik ben risicopatiënt.
-
mamacalypso - Lid geworden op: 22 nov 2002, 14:13
Ik ben bij mijn vaste apotheek geweest.Al Jaren risicopatient en altijd met voorschrift.Moet geduld hebben.Ze zal wel bellen denk ik.
lieve groetjes,mamacalypso
-
doggy - Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02
mamacalypso zegt heel duidelijk MET VOORSCHRIFT.
Er zijn hier andere die het griepvaccin zomaar uit hun eigen gaan reserveren bij de apotheker, er zomaar omgaan. Kan dit ZONDER VOORSCHRIFT ?
Het is toch de dokter die beslist of er wel of geen griepvaccin wordt gegeven. Dit is volgens mij toch geen vaste gewoonte. De patiënt of de apotheker (dit is geen dokter) weten toch niet op voorhand of men het griepvaccin MOET krijgen. Er kan veel veranderen op een jaar.
Allez is het nu MET of ZONDER VOORSCHRIFT ??????
Er zijn hier andere die het griepvaccin zomaar uit hun eigen gaan reserveren bij de apotheker, er zomaar omgaan. Kan dit ZONDER VOORSCHRIFT ?
Het is toch de dokter die beslist of er wel of geen griepvaccin wordt gegeven. Dit is volgens mij toch geen vaste gewoonte. De patiënt of de apotheker (dit is geen dokter) weten toch niet op voorhand of men het griepvaccin MOET krijgen. Er kan veel veranderen op een jaar.
Allez is het nu MET of ZONDER VOORSCHRIFT ??????