Israël en de Palestijnen: enige toelichting

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

12 feb 2024, 19:19

Egypte brengt 40 tanks naar de grens met Gaza omdat gevreesd wordt dat er veel Hamas terroristen zouden gaan vluchten naar Egypte indien de grens wordt opengesteld.

Tegelijk is Egypte er helemaal niet op uit om een groot aantal vluchtelingen - zelfs al zijn het allemaal moslims - op te nemen in de eigen gemeenschap. Eigen volk ...
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

12 feb 2024, 19:54

Ja, maar ook met de gedachte dat als ze eenmaal binnen zijn ze nooit meer de kans zullen krijgen terug naar Gaza te kunnen, daar zal Israël dan wel voor zorgen. Jordanië is van hetzelfde principe als Egypte.
Men is echt niet zinnens om het probleem Palestina te helpen oplossen voor Israël. Daarvoor zijn zelfs de Arabische landen in het Midden-Oosten nog niet vriend genoeg voor met Israël.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

12 feb 2024, 20:00

Maar wij zullen wél zoveel mogelijk 'helpen' door een toevloed van vluchtelingen hier asiel te geven.

Eigenaardig genoeg zijn er toch weer honderden Palestijnen die erin slagen om naar dit land te komen. Naar andere Europese landen met goede sociale voorzieningen zullen ze ook wel gaan, vermoed ik.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

12 feb 2024, 20:15

Dat heeft de EU zichzelf aangedaan, die tanker kunnen ze niet meer keren.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

14 feb 2024, 14:01

Tijdens de vrijdagpreek door de Australische imam Abdul Salam Zoud: Jihad is de enige oplossing als het om de ongelovigen gaat, de enige manier om Palestina te herstellen; wij zijn niet van plan mensen te vermoorden en hun land in te nemen, maar alleen om de islam te verspreiden, die in het leven is geroepen om oppermachtig te zijn boven en over alle andere religies.


Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

14 feb 2024, 20:04

Israël blokkeert de Amerikaanse voedselhulp en gaat de strijd aan met Biden

De stap komt dagen nadat het Witte Huis beloofde geen wapens te geven aan staten die de Amerikaanse humanitaire hulp blokkeren


https://responsiblestatecraft.org/us-aid-to-israel/
Een haar in de boter. :roll:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

14 feb 2024, 21:00

Israël wil dit probleem nu eens goed aanpakken.

En zeggen dat al wat nodig was erin bestaat dat de gijzelaars worden vrijgelaten en dat de Hamassers met de handen in de nek buitenkomen en zich overgeven. Hoeveel mensenlevens zouden er niet gespaard zijn?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

14 feb 2024, 21:47

Het morrende volk zou misschien tevreden zijn, maar ik denk niet dat Netanyahu hiermee zou voldaan zijn, hij wil zijn "rijk" uitbreiden en al wie daarbij in de weg staat opruimen. Zijn officieel doel is immers vechten tot Hamas is uitgeschakeld, eigenlijk lijkt het er meer op dat hij de bewoners van Gaza en Westelijke oever wil verjagen of uit de weg ruimen.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

15 feb 2024, 10:21

Wil. schreef:
14 feb 2024, 14:01
Tijdens de vrijdagpreek door de Australische imam Abdul Salam Zoud: Jihad is de enige oplossing als het om de ongelovigen gaat, de enige manier om Palestina te herstellen; wij zijn niet van plan mensen te vermoorden en hun land in te nemen, maar alleen om de islam te verspreiden, die in het leven is geroepen om oppermachtig te zijn boven en over alle andere religies.
Afbeelding
:roll: Nogmaals mijn visie bevestigd, dat het zogenaamde "geloof"
enkel rampspoed brengt.
Het hiernamaals zal weldra overbevolkt zijn als alle zieltjes van de slachtoffers daar samenhokken.
En de rijstpap zal snel op zijn
al dan niet met gouden, lepeltjes geconsumeerd :wink:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 feb 2024, 10:24

socrates schreef:
14 feb 2024, 21:47
Het morrende volk zou misschien tevreden zijn, maar ik denk niet dat Netanyahu hiermee zou voldaan zijn
Wat op het niveau van het individu geldt, geldt ook op het niveau van het volk.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 feb 2024, 12:01

Ik ben het voor een keer eens helemaal eens met belangrijke Palestijnse functionaris:

De voormalig Palestijnse ambassadeur in India, Osama Al-Ali zegt: 'Hamas moet alle Israëlische gijzelaars vrijlaten om te redden wat er nog over is van Gaza; Hamas-leiders kunnen beter niet terugkeren naar Gaza, omdat het volk hen zal afslachten'.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

15 feb 2024, 16:29

Wil. schreef:
15 feb 2024, 12:01
Ik ben het voor een keer eens helemaal eens met belangrijke Palestijnse functionaris:

De voormalig Palestijnse ambassadeur in India, Osama Al-Ali zegt: 'Hamas moet alle Israëlische gijzelaars vrijlaten om te redden wat er nog over is van Gaza; Hamas-leiders kunnen beter niet terugkeren naar Gaza, omdat het volk hen zal afslachten'.
Ik vermoed dat de mensen in Gaza eerder alle schuld op de zelfverdedigende Netanyahu zullen schuiven. En dat ze hun Hamasleiders eerder als martelaars voor de Heilige zaak zullen aanzien.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 feb 2024, 16:31

De Palestijn die daar aan het woord werd gelaten, heeft er een andere mening over.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

15 feb 2024, 16:50

Wil. schreef:
15 feb 2024, 16:31
De Palestijn die daar aan het woord werd gelaten, heeft er een andere mening over.
Hij wordt mogelijk wereldwijd gehoord; wellicht heeft hij, mede daarom, andere motieven om die opinie te delen.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 feb 2024, 17:10

socrates schreef:
15 feb 2024, 16:50
Wil. schreef:
15 feb 2024, 16:31
De Palestijn die daar aan het woord werd gelaten, heeft er een andere mening over.
Hij wordt mogelijk wereldwijd gehoord; wellicht heeft hij, mede daarom, andere motieven om die opinie te delen.
Wat zouden die motieven wel kunnen zijn?
En vervolgens: wat zijn de jouwe , blanke westerling in je comfortabele zetel, om Netanyahu als het zwarte beest aan te wijzen? Je beseft dat je wereldbeeld gevormd wordt door wat de media je voorschotelen, nietwaar?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.