Rare tekens in een link+
-
Francois - Lid geworden op: 23 mei 2003, 13:18
Ik heb een "Word" file omgezet naar "pdf",dat is goed gelukt,maar als ik die op een webruimte zet moet je er zo naar linken:
http://users.skynet.be/fa375262/Microso ... 0les_3.pdf
Nu de vraag vanwaar komen deze tekens : %20 en %20- ,als deze er niet bij staan werkt de link niet.
mvg
http://users.skynet.be/fa375262/Microso ... 0les_3.pdf
Nu de vraag vanwaar komen deze tekens : %20 en %20- ,als deze er niet bij staan werkt de link niet.
mvg
-
wamukota - Lid geworden op: 13 dec 2004, 22:33
Dat zijn de hexadecimale equivalenten van de decimale ASCII codes:
%20 (hexadecimaal) = 32 (decimaal) = ASCII-code voor het teken van een spatie
%40 (hexadecimaal) = 64 (decimaal) = ASCII-code voor het @ teken
Tip : vermijd zo veel mogelijk spaties in bestandsnamen of directorie namen door het _ (underscore) teken.
Dus ipv : Microsoft%20Word%20-%20les_3.pdf
maak je er beter
Microsoft_Word_-_les_3.pdf ; het is meer overdraagbaar tussen diverse systemen en ook makkelijk leesbaar.
-- Alain --
%20 (hexadecimaal) = 32 (decimaal) = ASCII-code voor het teken van een spatie
%40 (hexadecimaal) = 64 (decimaal) = ASCII-code voor het @ teken
Tip : vermijd zo veel mogelijk spaties in bestandsnamen of directorie namen door het _ (underscore) teken.
Dus ipv : Microsoft%20Word%20-%20les_3.pdf
maak je er beter
Microsoft_Word_-_les_3.pdf ; het is meer overdraagbaar tussen diverse systemen en ook makkelijk leesbaar.
-- Alain --
-
Bedankt,
Ik heb het begrepen,ik zet nooit spaties in bestandsnamen maar dat heeft dat program gedaan waar ik de word file mee heb omgezet naar PDF,ik heb het nu simpel opgelost met naamwijziging,nu is het gewoon les3.pdf.
Ik heb het begrepen,ik zet nooit spaties in bestandsnamen maar dat heeft dat program gedaan waar ik de word file mee heb omgezet naar PDF,ik heb het nu simpel opgelost met naamwijziging,nu is het gewoon les3.pdf.
-
Ik maak zelf de documenten niet aan,het is de bedoeling dat ik de "word" documenten van iemand anders op een site zet,en in word zijn de bestanden te groot ,daarom heb ik ze naar pdf gebracht,nu lukt dat wel goed.wamukota schreef:@François
nog niet gedacht om je PDF's via Open Office aan te maken?
Maak je les-bestand op met OOF-writer en save het als PDF. Desgevallend kun je het exporteren naar MS-Word ook, mocht dat nodig zijn.
-- Alain --
Ik heb eerst al geprobeerd een word doc. op te slaan als html,maar dan staat alles (foto's) niet meer op de juiste plaats,dan moet ik alles terug herschikken wat heel veel werk is.