klassieke muziek

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over klassieke muziek, concerten, enz.

Stefan
Lid geworden op: 08 dec 2005, 22:43
Locatie: Limburg

24 dec 2005, 12:50

Zeer interessant Opa,keep up the good work!

Ajoin
Lid geworden op: 08 sep 2005, 15:29
Locatie: 't Zwarte Gat van Vlaanderen

30 dec 2005, 22:23

Overmorgen, nieuwjaarsdag, presenteert La 2 (tweede net RTBf) Mozarts Toverfluit (La Flute Enchantée), gedirigeerd door René Jacobs om 20:35 uur (ziehier de programmatie van die dag: http://www.la1.be/rtbf_2000/bin/view_so ... _year=2006).
Doe wel en zie niet om

mira
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 15 aug 2004, 18:22
Locatie: Het Vlakke Land bij de Noordzee

30 dec 2005, 23:30

Dank voor de tip Ajoin. Jammer dat we meestal moeten afstemmen op anderstalige zenders om hiervan te kunnen genieten.

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

14 apr 2006, 18:33

Ik weet niet of ik hier op het goede adres ben, maar wie van Belcanto houdt raad ik aan om morgen zaterdag vanaf 20.00u naar Klara te luisteren voor de rechtstreekse uitzending van MARIA STUARDA van Donizetti vanuit de Vlaamse Opera te Gent.
Licht dempen, ogen dicht en luisteren.
Schitterende productie, stuk voor stuk perfecte stemmen. Naar mijn smaak, de beste productie van de Vlaamse Opera sedert jaren. Wereldklasse.

mira
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 15 aug 2004, 18:22
Locatie: Het Vlakke Land bij de Noordzee

14 apr 2006, 19:30

Hartelijk dank voor deze tip Figaretto !

Mira

PS : momenteel te beluisteren op ClassicFM.nl (kabel of internet) :
de Mattheuspassie van J.S. Bach

http://www.classicfm.nl/

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

14 apr 2006, 20:24

Ik heb onlangs de driedubbele CD "Matthäus-Passion" (Bach) gekocht in een uitvoering van Collegium Vocale Gent met Philippe Herreweghe als dirigent. Ik weet niet of het deze versie is die momenteel wordt uitgezonden maar hoe dan ook, ik ga vanavond een film bekijken want mijn oren tuiten nog na, na gisteravond in Gent. Ik zat op de derde rij in het midden van het parterre en Maria Stuarda (de Ierse sopraan Majella Cullagh, die reeds bij de première in de Roma in Antwerpen is komen invallen voor de zieke Darina Takova ; het arme mens is nog diezelfde middag op 3 april van Dublin komen overvliegen om 's avonds de hoofdrol te zingen), Maria Stuarda dus, zong de pannen van het dak.
Enfin, het doet me plezier Mira dat je reageert.