Sepa Domiciëlering
-
SEBASTIAN - Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:12
- Locatie: in het midden
Goede vriend Chapper,
Ergens ben ik het eens, hoor vent.
Maar ik was het ook eens, met onze Spacer.
Herinner me die typische uitspraak, van die unieke kerel," het is wat het is".
Auld lang syne, Chapper.
Ergens ben ik het eens, hoor vent.
Maar ik was het ook eens, met onze Spacer.
Herinner me die typische uitspraak, van die unieke kerel," het is wat het is".
Auld lang syne, Chapper.
De kunst v/h leven is thuis te zijn alsof men op reis is. Godfried Bomans.
-
pastoor - Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
- Locatie: Hoeselt, White House
Eventjes de puntjes op de "i" zetten.
Bij de overgang van Luminus SPE naar Essent (30/01/2014)
heb ik op het contract (verstuurd naar Essent) domiciliëring ingevuld.
Nu kan ik dat mandaat 'on' en 'off' zetten, juist gelijk vroeger de domiciliëring "on" en "off" kan gezet worden.
Als het SEPA contract beëindigt wordt, dan gaat het mandaat weg.
Bij de overgang van Luminus SPE naar Essent (30/01/2014)
heb ik op het contract (verstuurd naar Essent) domiciliëring ingevuld.
Nu kan ik dat mandaat 'on' en 'off' zetten, juist gelijk vroeger de domiciliëring "on" en "off" kan gezet worden.
Als het SEPA contract beëindigt wordt, dan gaat het mandaat weg.
Laatst gewijzigd door pastoor op 11 feb 2014, 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.
-
nete - Lid geworden op: 30 apr 2006, 09:50
- Locatie: Lochristi, België
Dus Pastoor, de man die volgende postte op spaargids is een dikke leugenaar ?
Tijdens het controleren van mijn verrichtingen merk ik op dat er een SEPA domiciliëring werd aangemaakt in januari door de verhuurmaatschappij. Zomaar, zonder enige toestemming of handtekening, er liep ook geen gewone domiciliëring of zo.
Gewoon uit het niets...
Heb reeds contact opgenomen en zouden me maandag meer informatie verschaffen hierover.
Ik kan niet geloven dat zoiets wettelijk is? Waar kan je eigenlijk terecht bij dit soort misbruik? Is er één of andere instantie die hier voor bevoegd is? Want uit voorgaande berichten leid ik af dat dit niet meer de bank is.
Trouwens, het zou nogal straf zijn als het NERGENS correct zou lopen.
Tijdens het controleren van mijn verrichtingen merk ik op dat er een SEPA domiciliëring werd aangemaakt in januari door de verhuurmaatschappij. Zomaar, zonder enige toestemming of handtekening, er liep ook geen gewone domiciliëring of zo.
Gewoon uit het niets...
Heb reeds contact opgenomen en zouden me maandag meer informatie verschaffen hierover.
Ik kan niet geloven dat zoiets wettelijk is? Waar kan je eigenlijk terecht bij dit soort misbruik? Is er één of andere instantie die hier voor bevoegd is? Want uit voorgaande berichten leid ik af dat dit niet meer de bank is.
Trouwens, het zou nogal straf zijn als het NERGENS correct zou lopen.
-
wanton - Lid geworden op: 22 feb 2006, 18:51
- Locatie: HEIST , bij-den-Berg
Lees het contract eens na. Ik heb ondervonden dat je tegenwoordig niets meer kan aanvragen waar er niet voorzien is dat je betaalt via domiciliëring. Abonnement krant , bijdrage mutualiteit , abonnement fitness , noem maar op. Domiciliëring wordt de norm voor betalingen van kleinerre bedragen die regelmatig terugkomen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon
Toet-anch-Amon
-
nete - Lid geworden op: 30 apr 2006, 09:50
- Locatie: Lochristi, België
Onzin. Ze proberen wel hoor. Ik heb een stukje geleend voor mijn auto (omdat het minder kostte dan het geld elders opbracht). Ik heb ergens in 2012 gewoon een mail gestuurd aan VW Finance dat ik de verdere afbetalingen zelf ging doen via een door mij beheerde bestendige opdracht.wanton schreef:Lees het contract eens na. Ik heb ondervonden dat je tegenwoordig niets meer kan aanvragen waar er niet voorzien is dat je betaalt via domiciliëring. Abonnement krant , bijdrage mutualiteit , abonnement fitness , noem maar op. Domiciliëring wordt de norm voor betalingen van kleinerre bedragen die regelmatig terugkomen.
Bleek helemaal geen probleem.
Mijn Telenet abbo wordt keurig handmatig via PC banking betaald.
Mijn Luminus facturen worden via Zoomit betaald.
Mijn Proximus factuur via kredietkaart (met 1% korting bovenop)
-
pastoor - Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
- Locatie: Hoeselt, White House
Nete,
Je hebt gelijk.
Vroeger was het beter dan andere EU-landen.
Om de twee weken nazien en 8 weken om te reageren.
Dat is een Chateau d'Yquem waard.
Je hebt gelijk.
Vroeger was het beter dan andere EU-landen.
Om de twee weken nazien en 8 weken om te reageren.
Dat is een Chateau d'Yquem waard.
Laatst gewijzigd door pastoor op 11 feb 2014, 08:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.
-
SEBASTIAN - Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:12
- Locatie: in het midden
Wàt had u dan gedacht, Nete?
Pastoor is Pastoor. Respect voor zulke mensen.
Zet zich vrijblijvend in, voor zijn medemens.
Zelden gemerkt dat Pastoor, geen antwoord geeft op een vraag.
En indien er twijfels bestaan, erkent hij ze.
Pastoor, een goede morgen......enne met de huishoudster....het is u vergeven.
Pastoor is Pastoor. Respect voor zulke mensen.
Zet zich vrijblijvend in, voor zijn medemens.
Zelden gemerkt dat Pastoor, geen antwoord geeft op een vraag.
En indien er twijfels bestaan, erkent hij ze.
Pastoor, een goede morgen......enne met de huishoudster....het is u vergeven.
De kunst v/h leven is thuis te zijn alsof men op reis is. Godfried Bomans.
-
nete - Lid geworden op: 30 apr 2006, 09:50
- Locatie: Lochristi, België
SEPA gefoefel langs alle kanten: (op forum Belgium Digital):
In november vorig jaar heb ik al mijn domiciliëringen stopgezet via mijn Homebank.
Op 31/1/2014 ontvang ik een betalingsherinnering van Waterlink (TMVW) ivm een onbetaalde faktuur van 17/11/2013 (!) Die faktuur heb ik nooit gezien. Ik betaal ze dus nu meteen en laat dat toch eens weten aan de klantendienst van Waterlink, bevestigend dat ik die faktuur niet heb ontvangen.
10 dagen later krijg ik een mail waarin staat:
"We hebben uw betaling goed ontvangen, waarvoor onze dank. Onze excuses voor het ontvangen van een herinneringsbrief. Er liep is mis met uw domiciliëring waardoor het bedrag niet automatisch van uw rekening werd gehouden.
Wij hebben onze gegevens aangepast zodat de betalingen terug via uw domiciliëring verlopen."
Meteen stuur ik een mail terug: "Ik wil geen domiciliëring maar wel gewoon mijn facturen thuis ontvangen en zelf betalen. Daarom ook had ik mijn bestaande domiciliëring bij mijn bank stopgezet.
Ik wil helemaal niet in het SEPA domiciliërings systeem instappen."
Op 11/2 ontvang via mail antwoord: "Wij hebben uw domiciliering verwijderd uit ons systeem"
Op 14/2 ontvang ik brief gedateerd 11/2 (!) : "Bevestiging mandaat Europese domiciliëring... Mandaat referentie xxx schuldeiser TMVW.. etc.... Standaard worden de tussentijdse fakturen niet op papier verzonden.."...
Goed bezig!
In november vorig jaar heb ik al mijn domiciliëringen stopgezet via mijn Homebank.
Op 31/1/2014 ontvang ik een betalingsherinnering van Waterlink (TMVW) ivm een onbetaalde faktuur van 17/11/2013 (!) Die faktuur heb ik nooit gezien. Ik betaal ze dus nu meteen en laat dat toch eens weten aan de klantendienst van Waterlink, bevestigend dat ik die faktuur niet heb ontvangen.
10 dagen later krijg ik een mail waarin staat:
"We hebben uw betaling goed ontvangen, waarvoor onze dank. Onze excuses voor het ontvangen van een herinneringsbrief. Er liep is mis met uw domiciliëring waardoor het bedrag niet automatisch van uw rekening werd gehouden.
Wij hebben onze gegevens aangepast zodat de betalingen terug via uw domiciliëring verlopen."
Meteen stuur ik een mail terug: "Ik wil geen domiciliëring maar wel gewoon mijn facturen thuis ontvangen en zelf betalen. Daarom ook had ik mijn bestaande domiciliëring bij mijn bank stopgezet.
Ik wil helemaal niet in het SEPA domiciliërings systeem instappen."
Op 11/2 ontvang via mail antwoord: "Wij hebben uw domiciliering verwijderd uit ons systeem"
Op 14/2 ontvang ik brief gedateerd 11/2 (!) : "Bevestiging mandaat Europese domiciliëring... Mandaat referentie xxx schuldeiser TMVW.. etc.... Standaard worden de tussentijdse fakturen niet op papier verzonden.."...
Goed bezig!
-
benq - Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
- Locatie: Antwerpen
Sorry maar dat ligt wel een beetje aan U eigen.nete schreef:SEPA gefoefel langs alle kanten: (op forum Belgium Digital):
In november vorig jaar heb ik al mijn domiciliëringen stopgezet via mijn Homebank.
Op 31/1/2014 ontvang ik een betalingsherinnering van Waterlink (TMVW) ivm een onbetaalde faktuur van 17/11/2013 (!) Die faktuur heb ik nooit gezien. Ik betaal ze dus nu meteen en laat dat toch eens weten aan de klantendienst van Waterlink, bevestigend dat ik die faktuur niet heb ontvangen.
10 dagen later krijg ik een mail waarin staat:
"We hebben uw betaling goed ontvangen, waarvoor onze dank. Onze excuses voor het ontvangen van een herinneringsbrief. Er liep is mis met uw domiciliëring waardoor het bedrag niet automatisch van uw rekening werd gehouden.
Wij hebben onze gegevens aangepast zodat de betalingen terug via uw domiciliëring verlopen."
Meteen stuur ik een mail terug: "Ik wil geen domiciliëring maar wel gewoon mijn facturen thuis ontvangen en zelf betalen. Daarom ook had ik mijn bestaande domiciliëring bij mijn bank stopgezet.
Ik wil helemaal niet in het SEPA domiciliërings systeem instappen."
Op 11/2 ontvang via mail antwoord: "Wij hebben uw domiciliering verwijderd uit ons systeem"
Op 14/2 ontvang ik brief gedateerd 11/2 (!) : "Bevestiging mandaat Europese domiciliëring... Mandaat referentie xxx schuldeiser TMVW.. etc.... Standaard worden de tussentijdse fakturen niet op papier verzonden.."...
Goed bezig!
Ik heb ook de domicilieringen die ik niet meer wenste uitgeschakeld.
Ik heb op eigen initiatief de betrokken instelling telefonisch verwittigd.
Zij hebben daar nota van genomen en mijn facturen komen nu per mail of post.
Dus als je zelf de domiciliëring verwijderd verwittig dan ook de leverancier.
Dan kunnen zij op tijd hun systeem aanpassen en dan heb je nadien geen gezeur.