foto's bekijken in slide show of iets dertgelijks+

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

pipootje
Lid geworden op: 17 aug 2009, 22:08
Locatie: Tielt

22 aug 2009, 18:17

Hello,

Ik ben op zoek naar een broncode om foto's te bekijken .
Nu bekijk ik foto's door op deze te drukken en zo vergroot hij .
Ik zoek een broncode van iets dergelijks om die in slide show of iets anders automatish of om op volgende de drukken om de hele reeks te beijken . Met flash player of iets dergelijks maar ik vind geen html codes om op mijn website te plaatsen .

mvg
Pipootje

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

22 aug 2009, 21:37

Beste pipootje,

Er staan zoveel scripts voor een slideshow op het internet, dus de keuze is enorm. Alles hangt af van hetgeen de slideshow allemaal moet kunnen.
Een simpel voorbeeld heb ik uitgelegd in het topic "Diashow" - geopend door Jeepeejee - (klik hier om topic te lezen). Ik heb daar ook links naar voorbeelden (die ik online heb gezet) bijgevoegd. Foto's zelf zijn van een niet al te beste kwaliteit, dus daar niet opletten, het gaat om de slideshow zelf.

Indien je dit wenst, laat het me dan weten.

Zijn al je foto's even groot en allemaal bv. liggend dan kan je AnythingSlider gebruiken.

Andere sites zijn:
- Dynamic Drive JavaScripts;
- JavaScripts Source;
- 30 Scripts For Galleries, SlideShows and Lightboxes;
- 57+ Free Image Gallery, SlideShow and Lightbox Solutions;
- en vele andere sites ...

Nog een andere mogelijkheid is door gebruik te maken van het gratis programma JAlbum en daar de juiste skin voor een slideshow te selecteren. Na het aanduiden van de gewenste foto's, genereert het programma zelf de pagina's en codes in de door jou aangeduidde map. Al deze bestanden in deze map moet je dan naar je webhostserver uploaden.
Wanneer je dit programma zou downloaden, dan kom je terecht op een "Sign Up" pagina. Wil je dit niet doen, dan druk je bovenaan rechts op "Skip this step"! Op de volgende pagina druk je op de groene knop "download".

Heb je vragen i.v.m JAlbum, dan kan je die hier gerust stellen.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

30 aug 2009, 23:22

Beste pipootje,

Heb je nu iets geschikts gevonden in hetgeen ik hierboven heb aangehaald?

Graag een reaktie!

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

31 aug 2009, 19:54

Beste pipootje,

Een goede raad:
Wanneer je op deze manier het forum blijft gebruiken door niet te reageren, wees dan niet verbaasd dat je vragen in de toekomst onbeantwoord zullen blijven.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

ultddave
Lid geworden op: 11 mei 2009, 13:59
Locatie: Limburg > Genk

31 aug 2009, 22:48

Bij personen die 1 keer posten zoals hier het geval is, kan je beter eerst een simpele vraag stellen (Bv. De link naar zijn website vragen). Als de vraag beantwoord wordt, dan antwoord je pas :D. (Dan weet je tenminste dat ze terug komen)

Je kent dat hé, ze willen iets hebben, melden zich aan op 5 verschillende fora, posten overal hetzelfde bericht in de hoop dat ze ergens reactie krijgen, en dan zie / hoor je ze niet meer. :(

Want anders is het eigenlijk tijdverspilling voor degene die zitten te helpen. :)

Mvg,
Dave
.NET en Java Programmeur