LUCIEN VEN --- LICHTING 1944

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

lehcim
Lid geworden op: 13 sep 2011, 17:21

12 jan 2012, 19:44

.
Afbeelding.
.
Bij de onthulling van Lucien Ven zijn monument (1990) was ook een
delegatie van ABL aanwezig.
.

lehcim
Lid geworden op: 13 sep 2011, 17:21

18 jan 2012, 16:28

.
Afbeelding.
.
Lucien Ven (op de stoep) aanschouwd de krans neerlegging aan zijn
monument ( 1990 ) .
.

lehcim
Lid geworden op: 13 sep 2011, 17:21

01 feb 2012, 20:59

.
Afbeelding.
.
Een delegatie van ' US Army ' op doortocht voor Flanders Fields
evenementen was ook aanwezig op de inhuldiging (1990) van
Lucien zijn monument.
.

lehcim
Lid geworden op: 13 sep 2011, 17:21

03 mar 2012, 22:17

.
Afbeelding.

Kerk dienst bij de inhuldiging van Lucien zijn monument.
.

lehcim
Lid geworden op: 13 sep 2011, 17:21

18 mar 2012, 20:59

.
Afbeelding.
.
Lucien Ven , 2é van links , bij de inhuldiging van , het door hem , geschonken monument , in 1990 .
...

lehcim
Lid geworden op: 13 sep 2011, 17:21

14 jun 2012, 22:25

..
Afbeelding.
.
Herdenkingsplechtigheid 1991 bij het monument geschonken door Lucien Ven..
.
Laatste oud strijders --
1é rij - 1é van links - Marcel Vandewattyne (top atleet Mr.Marcel overleed
de 19 sept.2009)
1é rij - 2é van rechts - Lucien Ven.
.
2é rij - 2é van rechts - laatste overlevende Ronsenaar die het
concentratiekamp van Neuengamme heeft
overleefd.
......

lehcim
Lid geworden op: 13 sep 2011, 17:21

06 nov 2012, 22:28

.
Ja , 11 November komt er aan , terug denken aan onze mensen die zich hebben ingezet voor ons vaderland
.
Afbeelding...
...
Lucien Ven in 1943 , was Lucien 20 jaar .... Heeft eerst bij de gewapende weerstanD geweest en nadien als vrijwilliger in het leger tot begin 1946 .....
.
.

lehcim
Lid geworden op: 13 sep 2011, 17:21

06 nov 2012, 22:40

.
.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding....

Lucien Ven De weerstand ( was onder Majoor Marcel Lermusieau )
.
.

lehcim
Lid geworden op: 13 sep 2011, 17:21

09 nov 2012, 20:28

.
Afbeelding.
.
.. Lucien Ven achter het stuur , naast Lucien is zijn vaandeldrager. Foto genomen zomer 2012, in Sainte Mère Eglise Normandië , ter gelegenheid van een herdenkingsplechtigheid..

lehcim
Lid geworden op: 13 sep 2011, 17:21

31 dec 2012, 16:47

.
. LUCIEN VEN .....

.. Beste veteranen ; alsook aan al degene die jullie dierbaar zijn ; wens ik , jullie erg genegen, zoveel geluk en zegen als er druppels zijn in de regen ; een gelukkig en gezond 2013......
.
.

lehcim
Lid geworden op: 13 sep 2011, 17:21

09 mar 2013, 20:51

.
Hallo veterans....
Na een bezoek aan mijn vriend Lucien Ven , dewelke me info gaf waar ik gegevens kon terug vinden over de twee broers van mijn grootmoeder Verpoort (moeder van mijn vader) , waar die gesneuveld zijn tijdens WO I
Met deze info heb ik reeds het hier onderstaande °°°°° gevonden op het internet.... Mijn vader had een familie foto Verpoort , waar de vijf zusters met hun één broer op staan , van hun twee ontbrekende broers Hermes en Cesar hebben we geen enkele foto terug gevonden . Nu zal ik eens gaan zien naar Zomergem en Westvleteren als hun graf daar nog te vinden is . Voor het graf in Westvleteren zal het mogelijk iets gemakkelijker zijn , omdat daar een nummer vermeld staat. Voor het graf in Somergem(Zomergem) dat weet ik niet. Op verschillende legersites op het net heb ik wel al datums gevonden die verwijzen naar de slag om Bellem die nauw aansluiten met de datum waarop César Verpoort is omgekomen 31 oktober 1918 , dus zou ik er van uitgaan dat hij daarin zou betrokken geweest zijn. Voor Hermes Verpoort omgekomen in Langemarck (Langemarke) dit moet ik nog uitzoeken..... Waarom het onderstaande °°°°° in het frans is opgemaakt , dit weet ik niet ,, het waren nogtans vlamingen.
Heeft iemand van jullie een goede raad , dan is die hier altijd welkom , Dank U en goede avond...
----------------------------------------------------------------------------
. °°°°°

César Verpoort, soldat au 16ème Régiment de ligne, né à Renaix le 6 août 1890, tué à Bellem le 31 octobre 1918, inhumé à Somergem.
-----------------------------------------------------------------------------
.
Hermes Verpoort, frère du précédent, soldat au 10ème Régiment de ligne, né à Renaix le 14 octobre 1896, tué à Langemarck le 26 avril 1918, inhumé à Westvleteren, tombe 1132.
------------------------------------------------------------------------------
.

1969
Lid geworden op: 21 mei 2011, 08:35
Locatie: W VL

10 mar 2013, 17:58

Hallo Iehcim,
Probeer eens op het Forum Eerste Wereldoorlog aan Paddy hij woont te Dendermonde, van een rondlopende encyclopedie gesproken.
In het boek: “Onze helden voor het vaderland gesneuveld” staat het er niet in “Gestorven voor ’t Vaderland” heb ik het niet gevonden, omdat ik maar drie- van de zes delen heb. Het Rode Kruis heeft ook zoiets in zeven delen. Bij defensie hebben ze alle dossiers, vinden zal je zeker. Geduld “Guldenboek der Vuurkruisers” betreft, was voor de soldaten die de oorlog overleefd hebben.
Laat iets weten, Groetjes

lehcim
Lid geworden op: 13 sep 2011, 17:21

16 mar 2013, 22:26

Goede dag iedereen ----
...Goede dag 1969 ,
Zeer wel bedankt voor jou goede raad , Paddy , ok ik ben er in gelogd , zal ook de andere bronnen die je me voorsteld , raadplegen . Ik heb ook mail gezonden naar info begraafplaats westvleteren , MR. Titeca D. antwoorde al daags nadien deze zijn ook zeer behulpzaam om te helpen , ik heb ook een mail gezonden naar MR.Titca om hem te bedanken.............
Dit schreef de Heer Titeca D. voor mij..
----------------------------------------------------------------------------------
..Beste,



De site “begraafplaatsenvleteren.be” geeft enkel de personen weer die nu nog begraven liggen

op de verschillende kerkhoven en begraafplaatsen van Vleteren. Alle graven werden door mij

persoonlijk geinventariseerd en gefotografeerd. De naam “Verpoort Hermes” komt niet meer voor

op de Belgische Militaire Begraafplaats van Westvleteren. Dit wil niet zeggen dat hij daar ooit begraven werd

maar betekent dat hij hoogstwaarschijnlijk na de oorlog ontgraven werd en verplaatst. Vermits het hier om broers

gaat, is de kans reëel dat hij opnieuw begraven werd bij zijn broer in Zomergem. Ik heb daar echter geen naamlijsten van

of bij de gemeente Zomergem zelf.



Je kunt misschien wel informatie krijgen bij de “Centrale dienst van het stamboek” (zie bijlage).



Groetjes,



Titeca Dany
--------------------------------------------------------------------------------

PS -- Ik zal ook contact opnemen met Zomergem , en hun antwoord hier posten.
-------------------------------------------------------------------
Goede avond iedereen..
Goede avond 1969 en nogmaals bedankt
..

lehcim
Lid geworden op: 13 sep 2011, 17:21

16 apr 2013, 21:39

.
. KONINGSDAG - 15 NOVEMBER 2012 .
.
.Als voorzitter van het eenheidsfront Ronse organiseerde Lucien Ven op Donderdag 15 november ging n.a.v. Koningsdag het Te Deum door in de Sint Hermeskerk.
Zowel verschillende leden van de vaderlandslievende verenigingen als van het Stadbestuur waren aanwezig. Nadien werden we allemaal uitgenodig door ZEH Deken Tjoen om in de pastorie het glas heffen op Koning Albert II. Een activiteit om in ere te houden aldus Burgemeester Luc Dupont.
.
.
Afbeelding
.
. LUCIEN VEN onderste rij - eerste van links.
.

lehcim
Lid geworden op: 13 sep 2011, 17:21

16 okt 2013, 15:45

.
Afbeelding.
.
Oktober 2013 - Bloemlegging Menenpoort ..
Lucien Ven , 3 van links ; voorzitter " Eenheidsfront Ronse " oud strijders .
.