Prijsstijging ticket NMBS tijdens de spitsuren
-
Ajoin - Lid geworden op: 08 sep 2005, 15:29
- Locatie: 't Zwarte Gat van Vlaanderen
Binnen een of twee jaar zal de prijs van een ticket bij De Lijn afhangen van het moment waarop het wordt gebruikt. Bij de NMBS gebeurt dat wellicht dit jaar nog
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150113_01472791
Misschien hebben jullie dit ook al gelezen, voor de busreizigers heb ik goed nieuws: De Lijn ontkent deze plannen.
De NMBS natuurlijk niet, want zo kan ze de vaste klanten, die nog moeten gaan werken en tijdig op de werkvloer moeten aanwezig zijn, nog wat meer pluimen, alsof die nu al zo verwend zijn, zeker na de catastrofale dienstregelingwijziging van vorige maand.
De NMBS wil hiermee zogezegd vermijden dat mensen die niet per sé op een zeker uur ergens moeten zijn en er lang genoeg moeten blijven dan ook tijdens de spitsuren in de trein zitten, of staan. Alsof die mensen dat zo graag doen, in een bomvolle trein vervoerd worden? Wie een vliegtuigreis boekt en met de trein in de luchthaven wil toekomen, heeft ook niet echt te kiezen.
De NMBS wil dus zogezegd dat er meer zitplaatsen over zijn tijdens de spits. Dat betekent dus dat het werkend plebs niet alleen voor het vervoer moet betalen, maar ook voor een zitplaats. Breek dan de zetels en tafels uit, hé, dan kan je meteen veel meer mensen vervoeren in kortere treinen...
En wat als dat prijsverschil er is en er zijn toch te weinig zitplaatsen beschikbaar, krijgen de staande reizigers dan het prijsverschil terug?
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150113_01472791
Misschien hebben jullie dit ook al gelezen, voor de busreizigers heb ik goed nieuws: De Lijn ontkent deze plannen.
De NMBS natuurlijk niet, want zo kan ze de vaste klanten, die nog moeten gaan werken en tijdig op de werkvloer moeten aanwezig zijn, nog wat meer pluimen, alsof die nu al zo verwend zijn, zeker na de catastrofale dienstregelingwijziging van vorige maand.
De NMBS wil hiermee zogezegd vermijden dat mensen die niet per sé op een zeker uur ergens moeten zijn en er lang genoeg moeten blijven dan ook tijdens de spitsuren in de trein zitten, of staan. Alsof die mensen dat zo graag doen, in een bomvolle trein vervoerd worden? Wie een vliegtuigreis boekt en met de trein in de luchthaven wil toekomen, heeft ook niet echt te kiezen.
De NMBS wil dus zogezegd dat er meer zitplaatsen over zijn tijdens de spits. Dat betekent dus dat het werkend plebs niet alleen voor het vervoer moet betalen, maar ook voor een zitplaats. Breek dan de zetels en tafels uit, hé, dan kan je meteen veel meer mensen vervoeren in kortere treinen...
En wat als dat prijsverschil er is en er zijn toch te weinig zitplaatsen beschikbaar, krijgen de staande reizigers dan het prijsverschil terug?
Doe wel en zie niet om