Jobs - Jobs - Jobs

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Gast

06 dec 2016, 12:51

Flashback schreef:
Dicksy schreef:... Waar ligt Uw solidartiteitsgevoel of wat moet ik verstaan onder Uw solidariteitsgevoel ?
Wat dacht je van het solidariteitsgevoel dat opgeroepen wordt met "ikke, en de rest kan stikke" ?
Een dergelijke houding meet ik me niet aan (zal ik me ook nooit aanmeten), en alleen dat al zegt iets over mijn solidariteitsgevoel !
Je hoeft na uw 'discussie' (?) met petrol uw slechte bui niet op mij te gaan botvieren, daar bestaat op een forum geen therapie voor ! :lol:
Afbeelding
niet de ambtenaren zijn verantwoordelijk voor de diefstallen van de regering!
Gast

06 dec 2016, 13:14

Mijn excuses flashback maar gezien U mij dit verweet dacht ik toch ergens een afdoend antwoord van U te krijgen.
Blijkbaar heb ik mij vergist en er niet bij stilgestaan dat de vraag stellen en het iemand anders verwijten gemakkelijker is dan ze te beantwoorden.
Mocht het van nut zijn, aan die discussie met petrol heb ik geen slechte bui aan overgehouden, heb trouwens heel goed geslapen vannacht, en mocht dit wel zo zijn zal ik er zeker niemand bij betrekken of op iemand anders uitwerken.

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

06 dec 2016, 13:43

Dicksy schreef:
een puur gebrek aan solidariteitsgevoel, het "niet in mijn eigen tuintje" !
Toch even terugkomen met een vraagje:
Waar ligt Uw solidartiteitsgevoel of wat moet ik verstaan onder Uw solidariteitsgevoel ? :roll:
1.- Hier wat komen kankeren op de regering dat de pensioenen te laag zijn en die van ambtenaren te hoog ! :roll: Weet ik ook en dat weet iedereen. We zijn dus solidair als we samen kankeren.
2.- Elke maand vrijwillig ( ik zeg wel degelijk vrijwillig ) een deel van Uw pensioen afstaan ter ondersteuning van de laagste pensioenen ! :roll:
3.- Dat U ook meer elektriciteit, water.....moet betalen omdat ze dat in Brussel beslist hebben ! Is dat Uw soldariteitsgevoel ? :roll: Betaal ik ook.
enz......

Verklaar mij nu eens echt wat dat (Uw) solidariteitsgevoel inhoudt ? Ik ben niet te oud om te leren en respecteer ieders mening.
Even mijn vraag aanpassen:
Wat is Uw bijdrage aan het solidariteitsgevoel en Uw bijdrage aan de werkelijke solidariteit ( geen gevoel ) ? :roll:
Dicksy wanneer je met de laagste pensioenen mensen bedoelt die door ziekte of invaliditeit de pech hadden om geen pensioenrechten te kunnen opbouwen ben ik akkoord maar! De meeste 'lage pensioenen' zijn bij mensen die gans hun leven enkel maar hun 'plat prèke' op hun aangifte hebben gezet en al hun extra's in het zwart uitbetaald kregen. Trouwens hoeveel alleenstaande vrouwen hebben niet een klein overlevingspensioentje doch hebben gans hun leven in het zwart gaan kuisen? Dan heb ik het nog niet over mensen zoals Petrol (ik verwijt hem niets) die inderdaad 'slechts' 1100 Euro hebben doch nog wel een parallel inkomen op zelfstandige basis hebben en last but not least,de categorie zelfstandigen die NOOIT èèn cent sociale bijdrage hebben gestort (weet eerlijk gezegd niet ofdat nu nog kan) en aldus ook geen rechten opbouwden,Dicksy is het voor deze mensen dat jij mijn solidariteit vraagt? Ik mag hopen van niet,anders moet ik gaan denken dat het intelligentie niveau hier op sen.net dringend moet opgekrikt worden. Ik in ieder geval ben op mijn manier solidair genoeg geweest naar de samenleving toe en wens me nu niet tekort te gaan doen om de vroegere profiteurs en sjoemelaars van de samenleving te onderhouden...
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...
Gast

06 dec 2016, 14:04

Dicksy is het voor deze mensen dat jij mijn solidariteit vraagt? Ik mag hopen van niet,anders moet ik gaan denken dat het intelligentie niveau hier op sen.net dringend moet opgekrikt worden. Ik in ieder geval ben op mijn manier solidair genoeg geweest naar de samenleving toe en wens me nu niet tekort te gaan doen om de vroegere profiteurs en sjoemelaars van de samenleving te onderhouden...
Sorry, Jockey maar ik ga er niet meer over uitweiden en dat is niet slecht bedoelt.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

06 dec 2016, 14:08

We hebben de laagste pensioenen maar de hoogste sociale zekerheid.Daar ben ik van overtuigd.
Weet u wat in Nederland de zorgverzekering minimum kost. Meer dan 1000€ per persoon per jaar.En dan is daar nog niet alles 100% inbegrepen.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

06 dec 2016, 14:46

albert229 schreef:al eens nagedacht dicksy over hoe mensen rondkomen met 1100 euro?
Die gaan op restaurant bij Sergio Herman of de Bartholomeus.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

06 dec 2016, 15:03

Flashback schreef:
Wat dacht je van het solidariteitsgevoel dat opgeroepen wordt met "ikke, en de rest kan stikke" ?
Zoals het solidariteitsgevoel van de voetballers,die winnen ieder jaar de lotto en zijn rapper in Monaco of op de kaaiman eilanden dan de TGV :D

http://www.hln.be/hln/nl/16076/De-Rode- ... baar.dhtml
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
Gast

08 dec 2016, 13:30

Wie herinnert er zich dat ik ooit schreef dat de nieuwe eigenaar ( Perrigo ) van Omega Pharma het boeltje mettertijd zou opdoeken om zijn eigen producten op de Belgische markt te kunnen slijten ? Nu is het zo ver nietwaar .... Perrigo gaat "herstructureren" ( mensen ontslaan , en bepaalde afdelingen afstoten ) .... Denkt er nu iemand echt dat Coucke zo naief was om in dat scenario niet te hebben geloofd ? Zoals ik destijds schreef , ondernemers als Coucke die alleen voor eigen zak zorgen zonder een beetje chauvinisme , kunnen we missen als de pest.

http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/a ... arma.dhtml

De Nederlanders houden hun PostNL wel binnen hun grenzen , en gelijk hebben ze. Niet denken dat ze als reden "chauvinisme" gaan aanvoeren , maar de echte reden is het dat wel.
Gast

08 dec 2016, 14:33

Gisteravond op VRT 'De fiscus'.

De patattenboer failliet.
Teveel patatten in het zwart.
Toch geen clevere patattenboer als je het mij vraagt.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

08 dec 2016, 14:45

Brussel scoort slecht op schoolkennis.
Brussel scoort hoog in werkloosheid.
Hoe zou dat nu komen?
Bij mijn kleinzoon- en dochter zitten geen vreemdelingen het ASO is blijkbaar een stap te hoog.
Wat spoken die dan in hun vrije tijd uit?
Gast

08 dec 2016, 14:46

De kannibaal schreef:
petrol schreef: Het zal waarschijnlijk het sterrenrestaurant van Kamiano worden.
Ja KANNIBAAL,ga gij maar in een of andere pita bar vreten in Sint-Jans-Molenbeek,uw naam alleen al leent zich daar goed toe.
Het kan , maar dan maar één keer per jaar uit pure verwennerij, want de Kannibalen hebben in het verleden steeds correct hun bijdrage moeten betalen aan de fiscus. Met 1100 € per maand kan men zich niet meer veroorloven dan een Pita. Wie het wel kan heeft tijdens de actieve loopbaan een enorme zwarte kas aangelegd, en ervoor gezorgd dat die verborgen blijft voor de fiscus. "The Jane" is de "Kamiano der zelfstandigen en vrije beroepen". Het volk dat werkzaam was in de privé, heeft de rekening reeds in het verleden jaarlijks betaald.[/quote]

Joop Braakhekke (1941 - 2016), de man die allure bracht in de zuinige Nederlandse eetcultuur

Joop leerde ons plezier hebben in het eten

Kok en restaurateur Joop Braakhekke is vandaag op 75-jarige leeftijd overleden. Hij leed al langer aan alvleesklierkanker.

Door: Mac van Dinther 8 december 2016, 13:34

In 1994 at ik voor het eerst met Joop Braakhekke. Ik was beginnend economieverslaggever voor de Volkskrant, bezig met een zomerserie over bekende mensen en hun privégenoegens. Braakhekke was een populaire tv-kok en eigenaar van het gerenommeerde Amsterdamse restaurant Le Garage.

We zaten in Joops lievelingsrestaurant, De Doelen aan de jachthaven in Muiden, waar hij ook een boot had liggen. We aten spaghetti met bieslook, rode paprika en gamba en entrecote met spek en beetgare sperziebonen. We dronken er een fles rode Bourgogne (Chambolle Musigny 1988) bij. 'In goed gezelschap drink ik graag een bourgogne', verklaarde Braakhekke.

Hij liet zijn handen liefdevol over het gesteven roze (!) tafelkleed gaan en woog goedkeurend de vork op zijn hand: zwaar verzilverd, mooie lange tanden. Toen de pasta kwam, rolde Joop zijn rode stropdas op en stopte die in het borstzakje van zijn overhemd. Saus droop uit zijn mondhoeken.

Aan het einde van de avond besloot ik culinair journalist te worden. Moet je zeker doen, zei Braakhekke toen hij me na afloop terugbracht naar Amsterdam in zijn zwarte Mini Cooper. 'Binnen de kortste keren ben je de beste van Nederland.' De volgende dag kocht ik vorken met lange tanden.

Je kunt me 's nachts wakker maken voor een goede gehaktbal

Joop Braakhekke in 2013 tegen het AD
Als Braakhekke ergens goed in was, dan was het wel om mensen enthousiast te maken over eten. Of hij nou als Kookgek een recept presenteerde op tv, met Joop Braakhekke's Culinaire Revue op de planken stond, of rondliep in zijn eigen restaurant: de inzet en de geestdrift spatten er altijd van af.

Om Braakhekke's eigen woorden te citeren: 'Wij verkopen sfeer, geen biefstukken. Aandacht meneer, aandacht, daar zijn alle mensen gevoelig voor.' En aandacht geven, dat kon Braakhekke. Wat hij ook was - kok, ondernemer, culinair entertainer, clown volgens sommigen - Joop Braakhekke was eerst en vooral gastheer: een van de laatste grote van Nederland.

Televisiekok en restaurateur Joop Braakhekke (75) overleden

De Nederlandse televisiekok en restauranthouder Joop Braakhekke is overleden. Dat heeft zijn familie bekendgemaakt. Vorig jaar werd bij hem alvleesklierkanker geconstateerd. In mei van dit jaar werd hij genezen verklaard, maar in september bleek de kanker toch terug te zijn. Braakhekke is 75 jaar geworden. Lees hier het nieuwsbericht.

Johannes Franciscus Braakhekke wordt op 11 april 1941 in Apeldoorn geboren. Zijn moeder Jopie is een bekende operazangeres uit Amsterdam, zijn vader belastinginspecteur in Gorssel. Hij is een dik kind dat al vroeg op dieet moet. Het blijft hem zijn hele leven achtervolgen. 'Je kunt me 's nachts wakker maken voor een goede gehaktbal', zegt hij in 2013 tegen het AD vlak nadat hij aan een havermout-quinoa-dieet is begonnen.

Jonge Joop wil eigenlijk acteur worden, maar zijn ouders zien daar niks in. Dus wordt het hotelschool in Maastricht waar Braakhekke zijn coming out beleeft als hij verliefd wordt op een jongen. Hij loopt stages in Parijs en Barcelona en begint in 1970 Le Philosophe in Apeldoorn. Het is een van de eerste bistro's in Nederland, die al gauw nationale bekendheid geniet, mede door het optreden van Joop als entertainer.

Braakhekke's mooiste tijd breekt aan als hij begin jaren tachtig restaurantmanager wordt van de Kersentuin in Amsterdam, het restaurant van het Bilderberg Garden hotel. Daar vormt hij een gouden duo met chef-kok en zoon van een paardenslager Jon Sistermans. Die moet wel even slikken als hij Joop voor het eerst ziet bekent hij in 2003 in de Volkskrant: 'Een supernicht. Hemd open bruin verbrand, blonde haren, Porsche onder zijn kont.' De twee vullen elkaar wonderwel aan, Sistermans achter, Braakhekke voor de schermen.

Het zijn de jaren van de nouvelle cuisine in de polder, van drie erwtjes op een heel groot bord, van rauwe vis, Wina Born en de Avenue. Braakhekke geniet, maar zijn dienstverband eindigt met ontslag op staande voet als hij in 1990 zijn vleugels uitslaat en voor zichzelf begint. Hij opent Le Garage: een restaurant in de voormalige parkeergarage van de Hema-directie in Amsterdam Oud-Zuid.

Architect Cees Dam tekent voor de inrichting: grijze muren, rode banken. De spiegels aan alle wanden zijn een ideetje van Joop, die ook de tafels dicht op elkaar laat zetten - want zo heeft hij het in Parijs gezien. In Le Garage is het onmogelijk een gesprek te voeren zonder dat de buren meeluisteren. Achter de garderobe zit Greta Boltini, slangendame uit het gelijknamige circus.

Het is een eclatant succes: Le Garage groeit uit tot het clubhuis van bekend Nederland. Het is een restaurant van zien en gezien worden. Harry Mulish, Hans van Mierlo, Rudi Fuchs en Cees Nooteboom hebben er de bijeenkomsten van hun herenclub. Voor buitenlandse beroemdheden als Pierce Brosnan, Mick Jagger, Hugh Grant en Joan Collins is een bezoek aan Amsterdam niet compleet zonder een etentje in Le Garage.

In Le Garage was het altijd bal, staat in het boek 25 jaar Le Garage dat in 2015 verscheen. Gerard Joling zingt Abba op de bar, Ramses Shaffy laat zijn broek zakken, Herman Brood zit onder de tafel. Joop vindt het allemaal prachtig, behalve als de Chippendales weigeren een striptease te geven. 'Als die broek niet uitgaat, dan rotten ze maar op.' Culinair was Le Garage minder interessant: het restaurant serveert de Franse keuken in een modern jasje.

Op de golven van het succes van Le Garage groeit Braakhekke in de jaren negentig uit tot een nationale bekendheid. Hij doet een populair kookprogramma op tv (Kookgek), presenteert Wie van de Drie, reist met een eigen theatershow door het land.

Hij is geliefd bij het grote publiek - van zijn Kookschriften worden 750 duizend exemplaren verkocht - maar wordt verguisd door collega-koks die hem maar een prutser vinden. Braakhekke zelf zal niet het tegendeel beweren - hij noemt zichzelf een 'halfbakken kok' - maar hij is de enige tv-kok die wel eens wat laat mislukken en dat óók uitzendt: 'Dan kan Truus uit Purmerend ook zien hoe het niet moet.'

'Joop heeft laten zien dat de keuken entertainment nodig heeft.'
'Joop heeft laten zien dat de keuken entertainment nodig heeft.' © ANP
Braakhekke maakt zijn roem te gelde in een reclame van Bros ('Bros, bros bros en Joop komt los!'). In 2008 krijgt hij de Loden Leeuw voor een commercial van Ambi Pur waarin hij geknield voor een WC het recept voor een 'heerlijke Hollandse pot' aankondigt - een van de weinige dingen waar hij spijt van heeft, zei hij later. 'Daar hebben ze me mee genaaid. Ze hadden me gezegd dat ik voor een slakom met verse kruiden zou zitten.'

Met jaloezie van vakgenoten had Braakhekke niet veel op. Met de culinaire cultuur van Nederland ook niet. De zuinige keukenmeid, dat is de Nederlandse eetcultuur, aldus Braakhekke. De tweede auto, het bankstel, de skivakantie gaan altijd voor.

In 2012 verkoopt Braakhekke tweederde van zijn aandelen in Le Garage, inmiddels uitgebreid met En Pluche in het buurpand, aan zijn opvolger, Erwin Walthaus. Hij is 71, de jaren beginnen te tellen, het is mooi geweest. Hij gaat het rustiger aan doen. In de weekenden bezoekt hij in Hindelopen zijn moeder Jopie, die dit jaar 106 is geworden.

In 2014 ondergaat Braakhekke een hartoperatie: vijf bypasses, zijn aderen zijn zover dicht geslibt dat er nog geen draadje doorheen kan. In september 2015 wordt hij geopereerd aan alvleesklierkanker. Een jaar later steekt de ziekte de kop weer op. Die wordt hem uiteindelijk fataal.

Over de betekenis van Braakhekke in de culinaire wereld zijn de meningen tamelijk eensluidend. Braakhekke was niet de man die Nederland leerde eten, dat zou overdreven zijn, maar hij was wel iemand die ons leerde plezier te hebben in het eten.

'Joop heeft de tuttigheid teniet gedaan in de Nederlandse horeca', schreef Telegraaf- en Privé-coryfee Henk van der Meijden. 'Joop heeft laten zien dat de keuken entertainment nodig heeft', aldus (gewezen) topkok Robert Kranenborg. 'Joop had allure in het calvinistische Nederland', vond de van oorsprong Britse kok Jean Beddington.

In april 2015 eet ik voor het laatst met Joop Braakhekke in Le Garage. Hij is snel moe, maar heeft er nog altijd zin in. Hij beklaagt zich over de teloorgang van het gastheerschap in Nederland. Vroeger waren het de restaurateurs die hun stempel drukten, nu draait alles om de Sergio's en de Johnnie's. 'Een beetje leuk met mensen omgaan, laten merken dat je het fijn vindt dat ze er zijn. Daar komt tegenwoordig niets meer van terecht.'

Hij vindt het moeilijk om oud te worden, bekent hij. 'Ineens houdt het allemaal op. Maar als ik het over moest doen, zou ik het zo weer doen.' We eten Pizza tonijn - Joops lievelingsgerecht - Oosterscheldekreeft en ouderwetse Canard à la presse, voorafgegaan door een aperitief van goede champagne: Heidsieck 1998.

Als ze in de hemel een beetje hebben opgelet, halen ze Joop Braakhekke binnen met een glaasje champagne. Misschien moeten wij dat hier beneden ook maar doen, ten afscheid.
Gast

08 dec 2016, 16:52

petrol schreef:Gisteravond op VRT 'De fiscus'.

De patattenboer failliet.
Teveel patatten in het zwart.
Toch geen clevere patattenboer als je het mij vraagt.

volgens mij doen ze het allemaal ,er is toch geen controle,
maar de slimmeriken zetten dat niet op stomme papiertjes,he.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

08 dec 2016, 18:12

The Spirit of Flanders schreef:Wie herinnert er zich dat ik ooit schreef dat de nieuwe eigenaar ( Perrigo ) van Omega Pharma het boeltje mettertijd zou opdoeken om zijn eigen producten op de Belgische markt te kunnen slijten ? Nu is het zo ver nietwaar .... Perrigo gaat "herstructureren" ( mensen ontslaan , en bepaalde afdelingen afstoten ) .... Denkt er nu iemand echt dat Coucke zo naief was om in dat scenario niet te hebben geloofd ? Zoals ik destijds schreef , ondernemers als Coucke die alleen voor eigen zak zorgen zonder een beetje chauvinisme , kunnen we missen als de pest.

http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/a ... arma.dhtml
Ik weet niet , die Coucke is nog zo dom niet.....
http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/a ... rigo.dhtml
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
Gast

08 dec 2016, 20:11

tokkio schreef:
The Spirit of Flanders schreef:Wie herinnert er zich dat ik ooit schreef dat de nieuwe eigenaar ( Perrigo ) van Omega Pharma het boeltje mettertijd zou opdoeken om zijn eigen producten op de Belgische markt te kunnen slijten ? Nu is het zo ver nietwaar .... Perrigo gaat "herstructureren" ( mensen ontslaan , en bepaalde afdelingen afstoten ) .... Denkt er nu iemand echt dat Coucke zo naief was om in dat scenario niet te hebben geloofd ? Zoals ik destijds schreef , ondernemers als Coucke die alleen voor eigen zak zorgen zonder een beetje chauvinisme , kunnen we missen als de pest.

http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/a ... arma.dhtml
Ik weet niet , die Coucke is nog zo dom niet.....
http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/a ... rigo.dhtml
Ik zie nog niet in wat daar slim aan is. Hij moet ook nog schuld of onschuld voor verkoop boven de marktwaarde aan Perrigo bewijzen.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

08 dec 2016, 20:56

petrol schreef:[...]Kok en restaurateur Joop Braakhekke is vandaag op 75-jarige leeftijd overleden.
Ja, en dan?