weeral vluchtmisdrijf

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

19 dec 2016, 13:49

voorn schreef:Kijk maar eens op google.(fietsen op het zebrapad)
Op het ogenblik dat u rijdt bent u een voertuig en mag je dus niet op het zebrapad
VOLLEDIG FOUT !!!

Als fietser mag je wel degelijk gebruik maken van het zebrapad om over te steken !! Maar je geniet niet van dezelfde voorrang die voetgangers wel hebben, en je mag bij het oversteken over een zebrapad de daar aanwezige voetgangers niet hinderen ( want zij hebben er voorrang)

" op het ogenblik dat u rijdt bent u een voertuig" : ook dat klopt niet .Op het ogenblik dat je rijdt ( in dit geval met de fiets) ben je een "bestuurder" die een "voertuig" bestuurt.

Ik heb ,gevolg gegeven aan de tip van voorn en op google gekeken, typte daar in " fietsen op het zebrapad" en vond in de eerste 10 links die opgegeven werden geen enkele keer duidelijk dat fietsen op het zebrapad verboden is.
Zolang niemand mij het artikelnummer of bepaling uit de wegcode geeft die dat wel verbiedt , blijf ik zeker van mijn stuk.
Fazal

19 dec 2016, 20:09

Misschien toch nog even hier eens kijken!
Gast

19 dec 2016, 20:12

Denk toch toch ik het op pag. 7 allemaal klaar en duidelijk heb aangehaald. :lol:

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

20 dec 2016, 11:36

Wereldvreemde rechters?
Maar bijlange niet …

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... rbod.dhtml
Ondank is 's werelds loon

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

20 dec 2016, 16:49

Fazal schreef:Misschien toch nog even hier eens kijken!
Ik heb eens gekeken op die link.
Mijn vraag : waar staat er dat fietsers niet al rijdend een zebrapad mogen oversteken??

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

20 dec 2016, 16:52

Dicksy schreef:Denk toch toch ik het op pag. 7 allemaal klaar en duidelijk heb aangehaald. :lol:
Dat klopt inderdaad, wij zijn dus van dezelfde mening. :lol:

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

02 jan 2017, 19:19

2 Januari, en al een goed begin:

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... rijf.dhtml

Als ze dat schorem al te pakken krijgen, zal het zoals gewoonlijk een flutstrafje worden.

Mijn tarief zou zijn: LEVENSLANGE gevangenisstraf. Op water en droog brood.

Het zou dan wel wat minderen met uw verantwoordelijkheid te ontlopen door vluchtmisdrijf te plegen.
Zulke beesten horen werkelijk niet thuis in de samenleving.
Ondank is 's werelds loon

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

02 jan 2017, 22:43

Er zal toch wat verf aan de rollator hangen . Met al die camera's van tegenwoordig weten ze toch welk tijdstip en type vtg ze moeten zoeken.
Bij een gepikte veranderen ze de nr plaat,zo geraakt die weg.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg
Ice

03 jan 2017, 10:39

Vrouw (20) opgepakt voor vluchtmisdrijf na dodelijk ongeval met oude dame (92).
'Vrouw'.....de leugenmedia begint zoals met 'jongeren'? Als het een vlaamse zou zijn, stond haar naam er wel bij?

Vluchtmisdrijf was vroeger in deze contreien UITZONDERING, vandaag de REGEL, je mag raden waardoor dát komt! Wordt ook wel 'verrijking' genoemd: respectloos voor het leven, onbekwaam door gebrek aan kennis van verkeersregels en het aan hun laars lappen van onze wetten....bovendien leren vele bestuurders het maar niet af om met hun speeltjes bezig te zijn, ze kunnen zelfs een oproep niet negeren tijdens het rijden. Een mentaliteitsverandering dringt zich op door.....strenger te straffen?

Een ongeluk is snel gebeurd maar dat je dan je slachtoffer voor dood achterlaat, hulp weigert te verlenen en vlucht om je verantwoordelijkheid te ontlopen, dat is misdadig en onvergeeflijk! (Zo wordt in onze cultuur niet opgevoed)
Wanneer gaat de slappe justitie daar eindelijk eens paal en perk aan stellen ipv de boel te laten verrotten omdat het weer vreemd gespuis is dat gepamperd moet worden?!

@boeffer: die camera's dienen alleen om de werkende autochtoon te kunnen uitpersen, niet om vreemd crapuul te straffen, dat mag intussen toch wel duidelijk zijn want van die criminele daders maken ze toch telkens weer slachtoffers!

Theor
Lid geworden op: 06 mei 2010, 12:22
Locatie: Vlaanderen

03 jan 2017, 16:31

http://www.standaard.be/cnt/dmf20170103_02655581

nog eventjes wachten, kwestie te weten wie achter het stuur zat,
althans volgende bovenstaande uitleg - link.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

03 jan 2017, 18:02

Theor schreef:http://www.standaard.be/cnt/dmf20170103_02655581

nog eventjes wachten, kwestie te weten wie achter het stuur zat,
althans volgende bovenstaande uitleg - link.
Wordt het weer een verhaal zoals met de vreemdsoortige vriend van de dokteres uit Herk-de-Stad??

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20140106_00915138
Ondank is 's werelds loon

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

03 jan 2017, 19:59

Het zou om een jonge dame van 20 gaan.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

04 jan 2017, 00:32

Prima Vera schreef:Het zou om een jonge dame van 20 gaan.
Ja en ze mag met een enkelbandje al terug naar huis.
(afwachten op de "straf": enkele maanden rijverbod, 500 euro boete en dat is het)

Ze was zogezegd in paniek.
We kennen dat verhaal.
In paniek zo lang de politie haar niet kwam halen.
Voor haar part was ze de rest van haar leven in paniek. :roll:
ZE DACHT ER GEWOON MEE WEG TE KOMEN.
Dat zal al veel dichter bij de waarheid liggen.

Nog zo'n verhaaltje is: "ik dacht dat ik een vuilnisbak had omgereden".
Dat had ze misschien ook kunnen gebruiken.

Als ge iemand aanrijdt, stopt ge en gaat ge hulp bieden, zelfs al zijt ge zat of in paniek, al is het maar den 112 bellen en erbij blijven omdat ge niet weet wat verder te doen.
Een medemens laat ge niet sterven als een hond in de goot!!

Iemand die mensen doodrijdt en dan wegvlucht is eigenlijk psychologisch totaal niet geschikt om zich in het verkeer te begeven.
Heeft geen normen- en waardenbesef ingeprent.
Ondank is 's werelds loon

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

04 jan 2017, 00:41

flupke2 schreef:
Fazal schreef:Misschien toch nog even hier eens kijken!
Ik heb eens gekeken op die link.
Mijn vraag : waar staat er dat fietsers niet al rijdend een zebrapad mogen oversteken??
Een fietser die al fietsend via het zebrapad oversteekt heeft geen voorrang!
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

04 jan 2017, 11:41

Ik zie dikwijls dat fietsers daar misbruik van maken van die even checken/ twijfel, zoals hun omgekeerde driehoek aan een rotonde. Een bende doortrapten is dat.
Ik zie steeds naar de haaientanden ,het enige stabiele in de wirwar van streepjes en blokjes en gekleurd vak over de rijbaan.
's Avonds zijn de chauffeurs dan weer de hooligans,dreigend komen ze aangereden wanneer je het zebrapad wil betreden.
Dan heb je de dubieuze kruidje-roer-me-niet die hun pinker niet aanzetten. Sinds kort zijn er meer pushers/wieltjeszuigers/bumperklevers omdat het 70 kmh geworden is. Ga maar eens winkelen en rijdt eens trager,oei,oei .
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg