TRUMP wordt een goede president

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Gast

15 aug 2017, 21:17

Dicksy schreef:
Trump heeft sympathie voor de white supremasisten , zoniet had hij ze meteen veroordeeld , en niet achteraf onder druk van zijn entourage ( of van zijn dochter ).
En wij vergoelijken die aanslag met een auto omdat hier de objectief correcte uitspraak ( staat zo in een reguliere krant ) van Trump, het geweld dat " van vele kanten " kwam, waarmee hij alle geweld veroordeelde van zowel rechts als links door de links aangesproken horde niet genoeg was en wij hier niet mee akkoord gaan.
Dat door deze hetze extreem links zich uit de wind wil zetten ligt er vingerdik op en is het allang niet meer te doen om links of rechts maar om Trump.
Waar haal jij het vandaan dat die tegenbetogers linksen of extreem-linksen waren ? Als ik tegen KKK , white-power en tegen nazi's ben , ben ik dan per definitie een linkewikie ?

MOLCO
Lid geworden op: 20 jan 2005, 19:11
Locatie: Kempen

15 aug 2017, 21:38

Eén dag niet op het forum komen, en een posting over de rellen in Charlottesville deinen uit tot zo wat alle aanslagen van terroristen en anderen...

Even bij de les blijven mensen.
Google maar eens naar Charlottesville. Je zult de stad leren kennen, een braaf provinciestadje, waar men doorgaans democratisch kiest. De ganse gemeenteraad bestaat uit Democraten; bij vorige presidentsverkiezing kozen 80 % voor Hillary, 13 % voor Trump en 7 % voor andere kandidaten.

In de gemeente is een discussie aan de gang over het weghalen van een standbeeld van generaal Lee, één van de voornaamste en bekwaamste militairen uit het Zuiden. Die discussie speelt in gans de VS.

De "all right" beweging heeft dit aangegrepen om in C. Ville te manifesteren. Ze hebben eerst een bezoek gebracht aan de universiteit, omdat er te veel liberals rondlopen. De dag nadien werd er door de stad gewandeld, voorzien van knuppels, schilden en ander speeltuig. Alle betogers kwamen van buiten de stad (volgens bronnen bij de politie); de meesten hadden banden met de KKK, brachten de hitlergroet, hadden vestjes met de vlag van de zuidelijke staten in de vorm van een revolver, droegen petjes van de TRump-campagne ("make America great again)...
(Voor de bron: kijk op de websites van de respectievelijke kranten).

Wat kwamen die betogers daar eigenlijk "echt" doen? Vrije meningsuiting, natuurlijk, dat is geoorloofd.
Maar als ik de foto's en de videos bekijk, lijkt het mij eer op provocatie.
En dan komt er nog die dwaas die met zijn wagen recht op de tegenbetogers inrijdt, met alle gevolgen vandien; dat heeft zeker niets meer te maken met vrije meningsuiting.

De organisator van de betoging hoorde ik vertellen, dat de blanken hun rechten terug wilden, hun land terug wilden. Dan moeten ze terug emigreren naar Europa, want het land behoorde aan de indianen.

Trump krijgt een boel kritiek naar zijn hoofd, ook van eigen partijgenoten.
Dit zijn zijn mensen, degenen die voor hem gekozen hebben, stond er in één van de kranten.

Voor mij staat het vast: Trump heeft geen moreel leiderschap.
(en van alle eigenschappen die ik van een president verwacht, ook geen enkele)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 aug 2017, 22:00

Trumppetjes dragen met M.A.G.A. en vesten met een vlag van de Zuidelijken erop: provocatie? We zijn ver gekomen.
In de VS zijn openlijk lidmaatschap van de KKK en het brengen van de Hitlergroet géén misdrijven. Bij hen is free speech nog altijd free speech, maar dat kunnen veel Europeanen niet eens begrijpen. Anderen kunnen dat provocerend vinden, maar dat vinden sommige groepen dan ook weer van mensen die met een bord 'Pro Choice' (abortusrecht) lopen te zwaaien of van vrouwen die zich in een niqab hullen.

Wanneer het gaat om het standbeeld van Gen. Lee, dan is het vanzelfsprekend dat symbolen van de zuiderlingen (vlaggen) worden meegedragen. Of je het eens bent met de stellingen van die mensen, dat doet er niet toe. Ze hebben het recht.

Dat iemand het recht op vrije meningsuiting opzij schuift en in de plaats kiest voor het recht op hard inrijden op gewone mensen, is NIET aanvaardbaar of verdedigbaar.

"Het land behoorde aan de indianen" lees ik. Welk land behoorde aan welke indianen? Die stammen bevochten elkaar constant en de ene verdreef de andere uit een gebied en nam de macht daar over. Dat is zo eeuwen doorgegaan. Die stammen kwamen soms vanuit het noorden (Canada) en verdreven de indianengroepen die daar woonden. Ook in het zuiden zag je gelijkaardige bewegingen: Mexicaanse stammen die richting het huidige Californië optrokken en daar vochten met de aanwezige groepen. Tot er op een keer van over de zee een blanke stam bij in het spel is gekomen. Die bleek met beter materiaal en met betere organisatie te komen dan de vorige stammen. Het resultaat is gekend.
Zouden wij ook terug mogen gaan naar Centraal Afrika en daar de grond van onze voorouders claimen?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

MOLCO
Lid geworden op: 20 jan 2005, 19:11
Locatie: Kempen

15 aug 2017, 22:17

Je interpreteert het verkeerd Wil.
Die vestjes droegen de zuiderse vlag onder vorm van een revolver. Dat zal wel mogen. Het petje van Trump zijn campagne dragen, zal ook wel mogen.
De Hitlergroet brengen, baseball knuppels meezeulen en schilden, zal ook wel mogen.

Het typeert wel de betogers die in C. Ville niets te stellen hadden, zuivere TRump aanhangers.

En dat typeert dan weer TRump: harde taal spreken, uitdagen, mensen schofferen, hele volkeren schofferen, buitenlandse staatshoofden schofferen...het is het handelsmerk van de heer TRump.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

15 aug 2017, 22:55

Elk mens beslist over zijn eigen daden .Een auto als wapen gebruiken is met voorbedachte rade. Zelfs achteruit rijden ,maar dat zal in shock-toestand geweest zijn.
En niet het blind volgen van 1 of ander heethoofd. Toen ze die naar het kantoor of jail brachten had die nog steeds veel praat.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

plopperdeplop
Lid geworden op: 09 mar 2012, 12:04
Locatie: overal

16 aug 2017, 11:13

MOLCO schreef:Je interpreteert het verkeerd Wil.
Die vestjes droegen de zuiderse vlag onder vorm van een revolver. Dat zal wel mogen. Het petje van Trump zijn campagne dragen, zal ook wel mogen.
De Hitlergroet brengen, baseball knuppels meezeulen en schilden, zal ook wel mogen.

Het typeert wel de betogers die in C. Ville niets te stellen hadden, zuivere TRump aanhangers.

En dat typeert dan weer TRump: harde taal spreken, uitdagen, mensen schofferen, hele volkeren schofferen, buitenlandse staatshoofden schofferen...het is het handelsmerk van de heer TRump.
En die groep nog vergeten die daar met hun oorlogswapens rond hun nek stonden te pronken.Voor wat was dat daar nodig?.
Ps.Ik heb nog steeds geen antwoord gekregen op mijn vraag welke idiologie dat uitschot daar aankleven.En ook geen antwoord gekregen of "ze" nu akkoord gaan wat Strumpf zegde enkele dagen later over dat schoremorie dat daar in dat stadje rondliep.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

16 aug 2017, 18:45

"welke idiologie dat uitschot daar aankleven."

Het liep daar vol met gewapende leden van o.a. The three percenters en The Oathkeepers - dat zijn milities die vele duizenden leden hebben en waarvan er een flink deel een militair verleden heeft. Zeer anti-government, racistisch en far-right. Timothy McVeigh -zware bomaanslag in Oklahoma City, 170 doden in 1995 - was een aanhanger van de 3 percenters. Er bestaan honderden van dat soort extreem-rechtse en extreem gevaarlijke milities in de VS. Sinds het aantreden van Trump komen ze meer en meer naar buiten in de schaduw van de alt-right beweging.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

16 aug 2017, 18:58

"Die stammen bevochten elkaar constant en de ene verdreef de andere uit een gebied en nam de macht daar over. Dat is zo eeuwen doorgegaan"

De vraag van wie het land is, is een beetje flauw natuurlijk. De huidige VS is hoogst waarschijnlijk bevolkt geworden door migratie vanuit Oost-Azië - 20.000 tot 40.000 jaar geleden. Dat die stammen en volkeren elkaar wel eens bevochten is een feit maar het kwam pas tot een genocide na het binnendringen van Europese kolonisten. Net zo gebeurde dat in Meso-Amerika waar tientallen miljoenen Azteken, Maya's etc. omkwamen na de komst van Spaanse verovereraars en de onbekende ziektes ( pokken) die ze meebrachten.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

16 aug 2017, 19:17

frits1955 schreef:"welke idiologie dat uitschot daar aankleven."

Het liep daar vol met gewapende leden van o.a. The three percenters en The Oathkeepers - dat zijn milities die vele duizenden leden hebben en waarvan er een flink deel een militair verleden heeft.
En het liep daar vol met gewapende leden van Antifa. Dat zijn de antifascisten die overal waar ze de kans zien in zwarte kleding en met maskers voor geweld komen zorgen.
Bekijk de film van de auto die inrijdt op de anti-betogers. Onmiddellijk daarna, neen, terzelfdertijd sloegen de Antifa-milities met baseball bats de ruiten in van die wagen.

Waarom kom je naar een betoging met baseball bats? Precies. Daarom.

Trump had het bij het rechte eind wanneer hij wees op het geweld van beide zijden.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

16 aug 2017, 19:19

frits1955 schreef:Dat die stammen en volkeren elkaar wel eens bevochten is een feit maar het kwam pas tot een genocide na het binnendringen van Europese kolonisten.
Je stelt het voor alsof het jaarlijkse volksspelen waren, voorafgaand aan de kermis : 'wel eens bevochten'.

De stammen die uitgeroeid werden door andere indianenstammen zijn er gewoon niet meer om het verder te vertellen. Die kunnen niet meer komen klagen dat de blanke stam hen verdreven heeft.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

16 aug 2017, 19:46

Zoals zo vaak wil je weer een pro blanke draai geven aan de geschiedenis - voor de komst van de blanken is er in de Amerikas geen genocide geweest waardoor een heel continent quasi ontvolkt werd.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

16 aug 2017, 19:48

"Dat zijn de antifascisten die overal waar ze de kans zien"

Antifascisten blazen geen overheidsgebouwen op waarbij tientallen kinderen omkomen - je kan ze onmogelijk op dezelfde lijn zetten als de van oorlogswapens voorziene milities.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

16 aug 2017, 21:04

frits1955 schreef:Zoals zo vaak wil je weer een pro blanke draai geven aan de geschiedenis - voor de komst van de blanken is er in de Amerikas geen genocide geweest waardoor een heel continent quasi ontvolkt werd.
Heeft niks te maken met pro blank. Als het Chinezen waren geweest had ik hetzelfde geschreven.

Het punt is dat die Indianen nomadische stammen waren die per toeval in conflict zijn gekomen met een andere stam die veel beter (militair) uitgerust was, die gestructureerder handelde in de strijd en die vanaf een bepaald punt ook gewoon numeriek de bovenhand had.
Nomadische stammen leggen geen enkele claim op een 'vaderland' maar groepen die de intentie hebben ter plaatse te blijven om daar een agrarisch-ambachtelijk bestaan op te bouwen, doen dat wel.

In het conflict worden sommige groepen van de kaart geveegd. Ook tussen Indianen onderling. De Iroquois Indianen hebben in de 17e eeuw een heel gebied in Ohio Country en het onderste deel van het schiereiland van Michigan zo goed als leeg gemaakt hoewel daar veel indianen woonden maar die zijn westwaards gevlucht om aan de krijgers van de Iroquois stam te ontsnappen.
Dat was óók het vredige leven van de 'native Americans' .

Achteraf noemen we dat genocide. Dat is gebeurd. Bij grote volksverhuizingen gebeurt dat.
Zoals ook Ghengis Khan te werk ging. Die jongen heeft in zijn eentje de bevolking van Perzië gedecimeerd.

Dat neemt niet weg dat de blanke instroom in de huidige VS een zware impact heeft gehad op de bevolkingen die daar toen woonden en die op hun beurt weer een zware impact hebben gehad op degenen die er vóór hen woonden of samen met hen woonden.
Laatst gewijzigd door Wil. op 16 aug 2017, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

16 aug 2017, 21:20

2016 Dallas:

In 2016 worden 5 politieagenten vermoord door schutter Micah Xavier Johnson ( 25 ), hij is sympathisant van de beweging Black Lives Mater.

Reactie Obama bij de uitvaartplegtigheid:

De president beklemtoonde in zijn speech ook dat Micah Johnson, de man die agenten in Dallas beschoot, een 'gestoorde' schutter was die niet representatief is voor de Amerikanen. "De daden van enkelingen mogen niet gelden als definitie voor elk van ons."



2017 Charlotsville:

Reactie van Trump:
" De Amerikaanse president Donald Trump heeft ondertussen de incidenten in Charlottesville veroordeeld. In een mededeling veroordeeld hij “in de strengst mogelijke bewoordingen deze flagrante uiting van haat, fanatisme en geweld langs vele kanten”, zei Trump vanuit zijn resort in Bedminster, New Jersey. Hij riep de Amerikaanse burgers op om “samen te komen… met liefde voor ons land en ware affectie voor elkaar”.
De president verwees in zijn reactie aan de media en op Twitter opvallend genoeg niet naar de rol van de neonazi’s in heel het gebeuren.

Even nu de lijn doortrekken als men deze 2 reacties gelezen heeft op 2 laffe aanslagen.
Ik zie geen verschil in de bewoordingen bij het veroordelen van deze daden door Odrama en Trump. Waarom is het voor de media niet opvallend dat Odrama niet naar de rol van de beweging Black Lives Mater verwijst en maar dit wel eist van Trump naar die neonazi's toe ?
Stelt Odrama in zijn speech niet uitdrukkelijk bij die uitvaartplechtigheid: "De daden van enkelingen mogen niet gelden als definitie voor elk van ons."

Plopper en kom a.u.b niet weer af als zou ik die aanslag in Charlotsville goedkeuren ! Het gaat erom bij mij dat sinds het aantreden van Trump er doelbewust met 2 maten en 2 gewichten gewerkt wordt.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

16 aug 2017, 21:28

frits1955 schreef:"Dat zijn de antifascisten die overal waar ze de kans zien"

Antifascisten blazen geen overheidsgebouwen op waarbij tientallen kinderen omkomen - je kan ze onmogelijk op dezelfde lijn zetten als de van oorlogswapens voorziene milities.
Op YouTube was dit filmpje tot vóór kort te zien. Daar hoeft niet veel uitleg meer bij, zou ik denken.

Afbeelding

Antifa tegenbetogers, gewapend met een baseball bat op het ogenblik dat de auto het volk inrijdt. De standaarduitrusting voor een vreedzame betoging, zeker?

Afbeelding

Vergeet ook niet de BAMN groep die verbonden is met Antifa. BAMN betekent By Any Means Necessary - met alle nodige middelen.
" Last June, BAMN teamed up with antifas to confront a small group of white nationalists marching outside California’s Capitol building in Sacramento. Anti-racist protesters, many in black clothing and masks, pelted marchers with water bottles and hit them with wooden bats. Several people from both camps were beaten or stabbed."


Dit om maar aan te geven dat de eenzijdige berichtgeving van de mainstream media gelukkig wordt bijgeschaafd via berichtgeving op het internet.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.