noodverlichting in appartement
-
Noriem - Lid geworden op: 01 jan 2009, 18:11
Informatie betreffende noodverlichting Step 8 NP 200 :
Indien enkele noodverlichtingstoestellen afgekeurd worden omwille van een verminderde autonomie kunnen deze toestellen hersteld worden of dienen nieuwe toestellen geplaatst te worden .
Indien enkele noodverlichtingstoestellen afgekeurd worden omwille van een verminderde autonomie kunnen deze toestellen hersteld worden of dienen nieuwe toestellen geplaatst te worden .
Met vriendelijke groeten ,
Noriem
Noriem
-
Danny. - Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Nieuwe batterij zal volgens mij voldoende zijn, en doe ze maar ineens allemaal, heden zijn het twee toeslenne, morgen nog een, en overmorgen ...
Groetjes
Danny
Groetjes
Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender
-
Danny. - Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Sorry hoor, maar daar kan ik je geen zinnig antwoord op geven.
Maar alle noodverlichtingen werken wel op hetzelfde principe:
- er is een batterij
- er is een lamp
- er is wat electronica waaronder een netvoeding/batterij lader
- en natuurlijk een "kastje"
Als het net aanwezig is zal de electronica ervoor zorgen dat de lamp niet oplicht, en dat de batterij op peil gehouden zal worden.
Valt het net uit, zal de electronica ervoor zorgen dat de batterij de lamp doet oplichten.
Alle batterijen hebben een levensduur, daarom dat enkele van die noodverlichtingen het na enkele jaren nog slechts enkele uren uithouden.
Groetjes
Danny
Maar alle noodverlichtingen werken wel op hetzelfde principe:
- er is een batterij
- er is een lamp
- er is wat electronica waaronder een netvoeding/batterij lader
- en natuurlijk een "kastje"
Als het net aanwezig is zal de electronica ervoor zorgen dat de lamp niet oplicht, en dat de batterij op peil gehouden zal worden.
Valt het net uit, zal de electronica ervoor zorgen dat de batterij de lamp doet oplichten.
Alle batterijen hebben een levensduur, daarom dat enkele van die noodverlichtingen het na enkele jaren nog slechts enkele uren uithouden.
Groetjes
Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender
-
Beste Danny ,
" Alle batterijen hebben een levensduur, daarom dat enkele van die noodverlichtingen het na enkele jaren nog slechts enkele uren uithouden. "
Een batterij laten vervangen door een Firma is zeer kostelijk . Daarom kan een batterij door mijzelf vervangen worden en , als het kan , kan U mij in het kort uitleggen hoe dit gebeurd
" Alle batterijen hebben een levensduur, daarom dat enkele van die noodverlichtingen het na enkele jaren nog slechts enkele uren uithouden. "
Een batterij laten vervangen door een Firma is zeer kostelijk . Daarom kan een batterij door mijzelf vervangen worden en , als het kan , kan U mij in het kort uitleggen hoe dit gebeurd
Noriem
Noriem
-
Beste Danny ,voorn schreef:Mij is gezegd om de 2 of 3 maand de noodverlichting te laten werken voor een uurtje om een langerelevensduur van de batterijen.
Hier gebeurd dat door in het kastje de zekering af te zetten.
Vriendelijk bedankt voor Uw informatie .
Momenteel kan ik verder .
Noriem
Noriem
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Dit zijn geen gewone batterijen hé ze zijn zonder of met (te) weinig kennis moeilijk te vervangen. Ze hebben een soort druppellader en worden daarom ook aangesloten op het net.
Je gaat zelf ook geen geldig attest kunnen uitschrijven hé
De prijs is grotendeels afhankelijk van het type en of dit gemakkelijk te verkrijgen is.
Ik zou bij een goede elektricien een prijsofferte vragen
a) voor het vervangen van de accu's
b) leveren en plaatsen van nieuwe moderne veiligheidsverlichting
PS vraag ook even aan de brandweer wat de huidige normen zijn
Je gaat zelf ook geen geldig attest kunnen uitschrijven hé
De prijs is grotendeels afhankelijk van het type en of dit gemakkelijk te verkrijgen is.
Ik zou bij een goede elektricien een prijsofferte vragen
a) voor het vervangen van de accu's
b) leveren en plaatsen van nieuwe moderne veiligheidsverlichting
PS vraag ook even aan de brandweer wat de huidige normen zijn
-
MichelN - Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Vergeet het! Je gaat achterovervallen van de prijs van die batterijen plus dat daar nog wat secuur soldeerwerk bijkomt.Noriem schreef:Een batterij laten vervangen door een Firma is zeer kostelijk . Daarom kan een batterij door mijzelf vervangen worden en , als het kan , kan U mij in het kort uitleggen hoe dit gebeurd
Nieuw kost zo'n toestel +/ 48€ en tien minuten werk om een oud toestel te vervangen, bv CE+T Argos 15 NP. In de wetenschap dat een werkuur algauw 50€ kost is de rekening snel gemaakt.
http://www.cettechnics.be/uploads/docum ... rentNL.pdf
Als je echt het neusje van de zalm wil moet je bij ETAP je licht opsteken, de prijs is navenant
http://www.etaplighting.com/news.aspx?id=11742
-
telloorlekker - Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46
Wat is er fout aan "kaarslicht" ? Heeft men zich sinds mensenheugnis mee geholpen, en is nu -om de lieve centjes- ineens niet "goed" meer ...