Ban de islam uit het Westen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

jure
Lid geworden op: 27 okt 2004, 11:28

01 jul 2017, 07:10

Ice schreef:
jure schreef:En op de eerste dingen die ik schreef ...no comment?
Dat krijg je van mij:
Haast elk beschaafd land heeft zijn gevangenissen. En dit al saecula lang.
Wat betekent dat er altijd mensen zijn geweest, niet waardig om mens genoemd te worden.
Waar heb ik het over gevangenissen?
Niet enkel beschaafde landen hebben gevangenissen, ook de onderontwikkelde en de onbeschaafde landen - daarom dat een 'beschaafde' gevangenis ook niks uithaalt voor onbeschaafden, want dat wordt niet ervaren als straf, áls ze al in de bak gestoken worden ipv met een vermanend vingertje en een werkstraf of enkelband weer los gelaten worden!
Als men hier leest lijkt het wel of wij Vlamingen het braafst onder de braafsten zijn.
Wees tenminste zo eerlijk om er voor uit te komen, dat zowel U als wij , hier in België wonende ons gelukkig mogen achten.
Waar haal jij dat Vlamingen de braafsten zouden zijn? Wél te tolerant, te verdraagzaam en daar betalen ze nu de prijs voor met criminaliteit, aanrandingen en verkrachtingen van hun vrouwen en kinderen door wraakzuchtig gespuis dat de hand bijt die hen voedt.
Ik eis gelijkheid, ik eis dat dezelfde maatstaven worden gehanteerd voor zowel belgen/vlamingen als voor migranten/allochtonen en dan meer bepaald moslims en NIET dat wij gediscrimineerd worden ten voordele en door allerlei uitzonderingen en voorkeuren voor een vreemde minderheidsgroep.
Nog nooit geweten dat een belg/vlaming na EEN dag werken aanspraak kan maken op en een volledig pensioen verkrijgt, wij moeten daarvoor 45 jaar kromliggen en belastingen betalen, BIJDRAGEN of is dat geen discriminatie misschien?

Voor onze armen, de daklozen, de bejaarde die zijn rusthuis niet meer kan betalen, de gezinnen die hun kinderen niet kunnen geven wat ze nodig hebben, de alleenstaande/werkloze/gepensioneerde die de maand niet meer kan rondkomen, zal het een zorg wezen dat in de hele wereld nog miljoenen mensen creperen door toedoen van hun eigen corrupte despoten en regeringen, daar zijn wij niet verantwoordelijk voor noch kunnen wij daar ooit verantwoordelijk voor gehouden worden!
Het is dus maar hoe je het bekijkt en voor wie zich 'gelukkig mag prijzen' in dit apenland te wonen, voorzéker de (moslim)criminelen die gepamperd worden in ruil voor hun stemmen bij verkiezingen.
Dat men streng moet zijn en moet uitkijken dat onze verworvenheden niet teniet worden gedaan, akkoord.
Maar elke arme sloeber over dezelfde kam scheren is...onterecht.
Welke ouder zou niet willen dat zijn gezin waardig mens kan worden.
Veralgemening mag enkel als het autochtonen betreft? Net zoals ook racisme en discriminatie enkel van autochtonen kan komen? Tsss...met zelfkastijding en opportunisme doet de vlaming zichzelf de das om door zijn toekomstige, religieuze beulen te verdedigen.
Welke ouders ontnemen niet enkel de waardigheid maar zelfs het leven van hun kinderen via kindhuwelijken, eerwraak, verminking/besnijdenis etc...? :roll:
En...wees er maar zeker van dat miljoenen, nog niet eens weten dat er voor hun leed en armoede, andere plaatsen zijn.
En wees maar zeker dat 'onze' politici ervoor zullen zorgen dat die miljoenen dat wél weten en ze zelfs naar hier halen om ons te kunnen beroven met drogredenen zoals 'menselijkheid' voor het onderhoud van barbaren die niet zullen aarzelen om ons af te slachten.
Ik ben akkoord en wil zelfs helpen het uitschot terug te sturen. Maar dan ook alleen die.
Laat de mensheid, U en iedereen die kijkt als een paard met oogkleppen, het U moge vergeven.
Vivat Humanitas
Vanavond in check-point: "europa bombardeerde khadaffi (Libië) en vernietigde zo, met voorbedachte rade, de muur van khadaffi die de massa migratie vanuit afrika naar europa tegenhield. Tijdens het bewind van khadaffi, weliswaar een wreed regime, was er veiligheid en relatieve rust. Nu is er chaos"
Bouw dan nog maar wat kamers bij ter voorbereiding om ook een bijdrage te leveren in de opvang van 'arme' afrikaanse moslims die met miljoenen op weg zijn naar europa en vergeet niet jezelf te vergeven voor elk, europees slachtoffer dat valt door deze 'arme vluchtelingen', hetzij door aanslagen, hetzij door gewelddaden of aanrandingen en verkrachtingen dat steeds toeneemt, hoe hard de leugenmedia dit ook tracht te verdoezelen in heel europa.
Het is een kwestie van overleven geworden maar blijkbaar dringt dat, door oogkleppen, nog steeds niet door.... 8O

zal het een zorg wezen dat in de hele wereld nog miljoenen mensen creperen door toedoen van hun eigen corrupte despoten en regeringen, daar zijn wij niet verantwoordelijk voor noch kunnen wij daar ooit verantwoordelijk voor gehouden worden!
- Ergens uit een boek? Zo c.a. 1946? Wir sind nicht verantwortlich. Wir hatten unseren Führer (n) zu gehorchen.
- En ja, ieder slachtoffer van deze gruwel is er een teveel. Hier en ginder. Daar waar ze mekaar kapot schieten in de naam van een god.

citaat : de muur van khadaffi die de massa migratie vanuit afrika naar europa tegenhield. Tijdens het bewind van khadaffi, weliswaar een wreed regime, was er veiligheid en relatieve rust. Nu is er chaos"

Wat schrijft u toch maar? Ach ja, als wij het maar goed hebben laat de overige MENSHEID maar stikken, gefolterd worden en gedood.
Assad is ook zo iemand die zorgde voor relatieve rust.
U heeft het nog niet door he! Elk mens heeft recht op een "menswaardig" bestaan. Nergens schreef ik dat wij slachtoffers moeten naar hier halen.
Wij moeten beletten dat er slachtoffers kunnen vallen. U, noch ik mijnheer kennen nog honger en oorlogsangst.
Waarom gunt U die arme stakkers niet hetzelfde?
Daar moet naar toe gewerkt.
De wereld is van iedereen, niet?
Ik geef je geen hand. Ik wil je omhelzen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

01 jul 2017, 09:45

jure schreef:Waarom gunt U die arme stakkers niet hetzelfde?
Daar moet naar toe gewerkt. De wereld is van iedereen, niet?
Tot zover de theorie. Wat is nu het eerste punt op je actieplan, jure?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

01 jul 2017, 10:00

Wil. schreef:
jure schreef:Waarom gunt U die arme stakkers niet hetzelfde?
Daar moet naar toe gewerkt. De wereld is van iedereen, niet?
Tot zover de theorie. Wat is nu het eerste punt op je actieplan, jure?
Er is nog geen actieplan! Eerst moet er zekerheid zijn dat de rekening naar de belastingbetaler kan gestuurd worden! Het voorstel om vrijwilligers te vinden die op eigen kosten en eigen verantwoordelijkheid een gezin van arme stakkers willen opvangen is verworpen bij gebrek aan kandidaten... Zelfs bij de Gutmenschpolitiekers is het animo bedroevend laag..:evil:
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

01 jul 2017, 10:09

U heeft het nog niet door he! Elk mens heeft recht op een "menswaardig" bestaan
U bent nog altijd naïef Jure,u hebt het nog niet door dat menswaardig bestaan niet van toepassing is in de ogen van een moslim.
De wereld is van iedereen, niet?
Wij begrijpen dat, maar een moslim niet , voor hun is de wereld alleen voor de moslims,en dat moet er met alle middelen doorgedrukt worden.
Wij moeten beletten dat er slachtoffers kunnen vallen. U, noch ik mijnheer kennen nog honger en oorlogsangst.
Het is oorlog Jure, alleen weten onze gezagsdragers het niet omdat ze in hun ivoren toren zitten,en het gaat van kwaad naar erger,omdat ze in naam van hun god alles mogen, en dat al wie daar niet in geloofd uitschot is dat gemolesteerd ,beschimpt en aangevallen mag worden,en gaan we allemaal oorlog angst kennen.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... -dag.dhtml
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

jure
Lid geworden op: 27 okt 2004, 11:28

01 jul 2017, 13:51

Wil. schreef:
jure schreef:Waarom gunt U die arme stakkers niet hetzelfde?
Daar moet naar toe gewerkt. De wereld is van iedereen, niet?
Tot zover de theorie. Wat is nu het eerste punt op je actieplan, jure?
Toegegeven, d"er is geen actieplan. Ook voor hen niet die de islam willen bannen.
Tenminste er is en kan geen plan zijn waardoor enkel de schoften uit ons leven worden verbannen.
Ondanks Uw groot gelijk betreffende het gevaar, kan men toch niet elke moslim terugsturen die hier een bestaan heeft opgebouwd.
En...er zijn goede mensen onder hen.Niet elke islamiet wil zich laten ontploffen, laat staan de sharia hier laten invoeren.
Sommigen huiveren bij de geachte alleen al.
Ik hoop alleen dat de ommezwaai bij de moslims snel genoeg komt alvorens zij gelijk in de jaren dertig voor de kar gespannen worden.
Ik geef je geen hand. Ik wil je omhelzen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

01 jul 2017, 14:44

jure schreef:Ondanks Uw groot gelijk betreffende het gevaar, kan men toch niet elke moslim terugsturen die hier een bestaan heeft opgebouwd.
En...er zijn goede mensen onder hen.
Bekijk de titel van dit draadje: 'Ban de islam uit het Westen' . Er staat niét 'Ban de moslims uit het Westen'.

Je opmerking dat er goede mensen (=moslims) onder hen zijn, neemt niet weg dat de islamideologie doorslecht is. Er waren toch ook veel goede Duitsers die voor de nazipartij hebben gestemd? Dat neemt niet weg dat het nazisme (de ideologie) doorslecht is.

Men heeft blijkbaar wel de ideologie van de nazi's kunnen bannen. Wanneer men als uitgangspunt neemt "Gij zijt het best volk" , dan impliceert dat onmiddellijk dat de andere volkeren minder goed zijn. Als daar nog aan toegevoegd wordt dat een ander volk moet uitgeroeid worden, dan is de grens overschreden. Moslims vinden zich ook het beste volk. Zou het dan onmogelijk zijn om de islamideologie eveneens te bannen?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

01 jul 2017, 15:02

jure schreef: Tenminste er is en kan geen plan zijn waardoor enkel de schoften uit ons leven worden verbannen.
Ondanks Uw groot gelijk betreffende het gevaar, kan men toch niet elke moslim terugsturen die hier een bestaan heeft opgebouwd.
En...er zijn goede mensen onder hen.Niet elke islamiet wil zich laten ontploffen, laat staan de sharia hier laten invoeren.
Sommigen huiveren bij de geachte alleen al.
Ik hoop alleen dat de ommezwaai bij de moslims snel genoeg komt alvorens zij gelijk in de jaren dertig voor de kar gespannen worden.
Het zou al een groot verschil en gemoeds- rust brengen al men de moslim's die hier een misdaad begaan met familie en al terug stuurt.
En de ommezwaai van moslims gebeurd nooit want ze worden van af hun 5 jaar gehersenspoeld, ondanks ze nog niet kunnen lezen of schrijven kunnen ze al de koran opzeggen,van jongs af aan worden ze voorgehouden, zeker de jongens, hoe superieur ze zijn,dat vrouwen minderwaardig zijn en dat ze minachting moeten hebben voor al wat niet moslim is, en dat ze die mogen bestelen, zelfs vermoorden in naam van hun alla.
Ze leven nog 500 jaar in de tijd,toen vechten de stammen onderling tegen elkander, nu breiden ze dat uit naar hier,ze vormen bendes, en maken "no go" zones,en als er geen drastische maatregelen getroffen worden zijn wij de pineut.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

01 jul 2017, 15:54

jure schreef:Tenminste er is en kan geen plan zijn waardoor enkel de schoften uit ons leven worden verbannen.
Een perfect plan zal moeilijk te vinden zijn, maar we kunnen toch minstens beginnen met een aantal zaken, hoewel daarvoor politieke moed nodig is. We weten hoe moeilijk het is om daarvan slechts 5 minuten bij elkaar te sprokkelen.

Toch enkele mogelijkheden:

1. Iedereen die veroordeeld wordt voor terroristische daden of voor de voorbereiding ervan, gaat levenslang achter de tralies zonder kans op vroegere vrijlating.
Dat geldt ook voor degenen die de jihad gaan helpen uitvechten in een ander land.

2. In alle scholen, moskeeën en bij alle imams worden willekeurig 'luistertest' uitgevoerd door de overheid. Dwz dat een preek altijd in de taal van de regio moet worden gehouden, dat lessen geobserveerd worden via camera's in de school zodat daar duidelijk zou moeten geijverd worden tégen het voeren van de jihad zoals die in de koran en in de andere bronteksten staat beschreven.
Het is niet voldoende dat imams en andere leidinggevende figuren achteraf komen zeggen dat ze een daad van geweld afkeuren. Ze moeten vooraf al afstand nemen van het geweld dat van hen gevraagd wordt in de koran en de hadith.
Korankenners die anderen opleiden, moeten actief uitleggen waarom een vers (en er zijn er veel) dat zegt dat ongelovigen moeten bestreden worden, niet meer geldt vandaag. Zij moeten uitleggen dat de koran NIET voor alle tijden en alle plaatsen bedoeld is.
Sprekers (leerkrachten/imams enz) die daarvan afwijken gaan de gevangenis in en/of worden geschrapt van alle toelagen die de overheid hen geeft.

In de scholen (tijdens de les godsdienst) en in de moskeeën moeten de positieve kanten van het atheïsme, en van de andere officiële godsdiensten worden ten gehore gebracht.

3. Moslimorganisaties die niet 100% transparant zijn zowel qua financiering als qua doelstellingen en ook de methodes die worden gebruikt om die doelstellingen te bereiken, verliezen het recht op elke steun en worden ontbonden. Lidmaatschap ervan leidt tot geldboetes of zelfs celstraffen.

4. Moslimimmigratie moet onmiddellijk gestopt worden.

5. De dubbele nationaliteit wordt afgeschaft. De betrokkenen moeten een keuze maken. Indien iemand die keuze niet kan maken, verliest hij de belgische nationaliteit

5. De ganse moslimgemeenschap moet permanent op de hoogte gehouden worden van alle anti-jihad acties die door leidinggevende moslims te lande met een zekere regelmaat moeten worden ondernomen. Daartoe kunnen kanalen zoals twitter, Facebook enz. gebruikt worden. De moslims met enige naam en faam in eigen land en internationaal, moeten een minimum aantal bijdragen leveren aan die bewustmaking.

Het is een aanzet. Vandaag gaat dat alvast niet lukken, maar de omstandigheden kunnen snel wijzigen,
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Ice

01 jul 2017, 16:28

- Ergens uit een boek? Zo c.a. 1946? Wir sind nicht verantwortlich. Wir hatten unseren Führer (n) zu gehorchen.
- En ja, ieder slachtoffer van deze gruwel is er een teveel. Hier en ginder. Daar waar ze mekaar kapot schieten in de naam van een god.
Niks boek, rauwe realiteit! Voel jij je maar verantwoordelijk voor de hordes salafisten, wahabisten, soennieten, sjiieten, koerden etc.....állemaal moslims die elkaar bekampen en afslachten, ik NIET en met mij elk intelligent, wakker mens.
Waarom voel jij je dan niet verantwoordelijk voor de groeiende groep armen onder je eigen bevolking? De bejaarden die hun rusthuis niet meer kunnen betalen, al wie onder de armoedegrens leeft, de eenoudergezinnen die zelfs moeite hebben om hun kinderen te kunnen voeden, de gepensioneerden? Of is dat minder belangrijk?
Verander de wereld, begin bij jezelf/eigen bevolking!
citaat : de muur van khadaffi die de massa migratie vanuit afrika naar europa tegenhield. Tijdens het bewind van khadaffi, weliswaar een wreed regime, was er veiligheid en relatieve rust. Nu is er chaos"

Wat schrijft u toch maar? Ach ja, als wij het maar goed hebben laat de overige MENSHEID maar stikken, gefolterd worden en gedood.
Assad is ook zo iemand die zorgde voor relatieve rust.
U heeft het nog niet door he! Elk mens heeft recht op een "menswaardig" bestaan. Nergens schreef ik dat wij slachtoffers moeten naar hier halen.
Wij moeten beletten dat er slachtoffers kunnen vallen. U, noch ik mijnheer kennen nog honger en oorlogsangst.
Waarom gunt U die arme stakkers niet hetzelfde?
Daar moet naar toe gewerkt.
De wereld is van iedereen, niet?
Herbekijk de reportage op canvas zoals ik aangaf, dan weet je 'wat ik toch maar schrijf!' Die quote kwam niet van mij maar van journalist ibrahim diallo van niger in agadez, waar élke familie profiteert van de migratie..
En geef het héle citaat aub!
Vanavond in check-point: "europa bombardeerde khadaffi (Libië) en vernietigde zo, met voorbedachte rade, de muur van khadaffi die de massa migratie vanuit afrika naar europa tegenhield. Tijdens het bewind van khadaffi, weliswaar een wreed regime, was er veiligheid en relatieve rust. Nu is er chaos"
Dit BEWIJST dat moslimimmigratie, deze keer vanuit afrika, georkestreerd wordt door eu! Zij hebben met voorbedachte rade ervoor gezorgd dat miljoenen afrikaanse moslims vrije toegang krijgen tot europa nu khadaffi uitgeschakeld is!

Elk mens heeft zeker recht op een menswaardig bestaan en daar hebben regeringen voor te zorgen, voor HUN bevolking, wij NIET! Wanneer dringt dát eens door?!

En beletten dat er slachtoffers vallen? Hoe ga je dat doen?
Hoe ga jij beletten dat moslims van verschillende islam stromingen elkaar blijven uitmoorden op andere continenten?
En mensheid? Wij, ongelovigen zijn geen mensen, wij behoren niet tot de mensheid, enkel de 'ware moslim' is mens, de Joden worden zelfs tot de apen gerekend!
Van naïviteit en onwetendheid gesproken, amai!

Zelfs als het westen wegblijft, (en vergeet niet in sommige gevallen dat regeringen militaire steun/aanwezigheid van het westen gevráágd hebben!!) dan nog blijven ze elkaar daar uitmoorden zoals ze al 1400 jaar doen, die hebben helemaal geen excuus nodig om hun moordzucht op bemoeienis van het westen te steken.

Sommigen wanen nog steeds dat als internationale/westerse troepenmachten zich volledig zouden terugtrekken uit oorlogsgebieden, dat dan meteen alle oorlogen voorbij zijn?! :roll:
En het is helemaal geen kwestie dat arme stakkers geen menswaardig bestaan gegund wordt maar het is NIET onze taak maar van HUN overheden om daarvoor te zorgen én dan gaan ze niet lopen maar dragen hun steentje bij tot het opbouwen van een beschaving in eigen land ipv op de kap van anderen te komen parasiteren.

Wij worden gedwongen om ons eigen menswaardig bestaan (dat opgebouwd werd door en waarvoor onze voorouders gevochten hebben!!!) af te geven en op te geven voor het 'menswaardig bestaan' aan ondankbare, superieur gewaande 'arme stakkers' die ons willen onderwerpen met hun religieuze veroveringsdrift en die ons in de maag gesplitst worden door politieke verraders die erop uit zijn ons te verarmen uit machtscontrole en onze westerse cultuur te vernietigen.

Want dát is wat er gebeurt: onze welvaart en menswaardig bestaan, waarvoor wij hard werken/gewerkt hébben, wordt ons ontnomen en gratis weggegeven aan potentiële moslimbezetters!
Elke maatregel, élke verhoging van belastingen wordt gebruikt om ons te verarmen en om uit te delen aan (oa) 'arme sukkelaars' (toevallig allen moslims, nietwaar?) onder het mom van een 'menswaardig bestaan voor iedereen' waarbij dan wél WIJ, autochtonen, uitgesloten worden want van ons pakken ze het menswaardig bestaan mondjesmaat en sluipend áf!

De eu criminelen hebben geniepig de buitengrens van europa verlegt naar niger, onder libië. Contracten met niger onder 'eucap' om migratie 'tegen te houden'...maar eigenlijk om eu-macht uit te breiden en om een drogreden bij te hebben om de europeanen nog verder te verarmen door geldstromen bovenop de miljarden ontwikkelingshulp naar afrika te versluizen....tenslotte zijn wij verantwoordelijk en moeten wij toch die sukkelaars in eigen land helpen, nietwaar? 8O ...vooral ten koste van onze eigen welvaart...

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

01 jul 2017, 16:53

LUC7515 schreef:Wij gaan het niet meer meemaken, maar Europa gaat terug een dictatuur worden en daar gaat links aan meebouwen.
Meebouwen is dus niet bouwen, met WIE gaat links dan wel meebouwen ?
Laat het middel nooit het doel vervangen !
Gast

01 jul 2017, 17:26

LUC7515 schreef:Maar wat denkt Ecolo nu van Peter Mertens en Raoul Hedebouw.
De enige manier om hen te ontmaskeren is het doorprikken van de geloofwaardigheid van hun ideologie en van de onhaalbaarheid van hun programma. De Waalse econoom en oud-Ecolo voorzitter Philippe Defeyt berekende dat het partijprogramma van de PTB-PVDA jaarlijks zo'n vijftig miljard euro extra zou kosten, dat het zou leiden tot een explosie van de overheidsschuld en een verarming van de bevolking.
Bron (De Tijd)
Als normaal links met de PTB-PVDA samenwerkt, is het cordon gebroken. Ultra links en rechts nemen massamoordenaars als hun ideologie. Philippe Defeyt is denkelijk de enige met een normaal verstand.
Wie betaalt je eigelijk om hier zo vurig anti-PTB-PVDA campagne te voeren ? :lol:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

01 jul 2017, 21:22

Een geestelijk leider van de religie van de vrede roept om hulp van Allah om de Amerikanen af te slachten.

Beeld je een gelijkaardige kreet in maar dan uit de mond van Gandhi, Boeddha, Confucius of Jezus. Dient men respect te hebben voor het ideeëngoed van zo'n man?

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

jure
Lid geworden op: 27 okt 2004, 11:28

02 jul 2017, 07:51

Wil. schreef:
jure schreef:Tenminste er is en kan geen plan zijn waardoor enkel de schoften uit ons leven worden verbannen.
Een perfect plan zal moeilijk te vinden zijn, maar we kunnen toch minstens beginnen met een aantal zaken, hoewel daarvoor politieke moed nodig is. We weten hoe moeilijk het is om daarvan slechts 5 minuten bij elkaar te sprokkelen.

Toch enkele mogelijkheden:

1. Iedereen die veroordeeld wordt voor terroristische daden of voor de voorbereiding ervan, gaat levenslang achter de tralies zonder kans op vroegere vrijlating.
Dat geldt ook voor degenen die de jihad gaan helpen uitvechten in een ander land.

2. In alle scholen, moskeeën en bij alle imams worden willekeurig 'luistertest' uitgevoerd door de overheid. Dwz dat een preek altijd in de taal van de regio moet worden gehouden, dat lessen geobserveerd worden via camera's in de school zodat daar duidelijk zou moeten geijverd worden tégen het voeren van de jihad zoals die in de koran en in de andere bronteksten staat beschreven.
Het is niet voldoende dat imams en andere leidinggevende figuren achteraf komen zeggen dat ze een daad van geweld afkeuren. Ze moeten vooraf al afstand nemen van het geweld dat van hen gevraagd wordt in de koran en de hadith.
Korankenners die anderen opleiden, moeten actief uitleggen waarom een vers (en er zijn er veel) dat zegt dat ongelovigen moeten bestreden worden, niet meer geldt vandaag. Zij moeten uitleggen dat de koran NIET voor alle tijden en alle plaatsen bedoeld is.
Sprekers (leerkrachten/imams enz) die daarvan afwijken gaan de gevangenis in en/of worden geschrapt van alle toelagen die de overheid hen geeft.

In de scholen (tijdens de les godsdienst) en in de moskeeën moeten de positieve kanten van het atheïsme, en van de andere officiële godsdiensten worden ten gehore gebracht.

3. Moslimorganisaties die niet 100% transparant zijn zowel qua financiering als qua doelstellingen en ook de methodes die worden gebruikt om die doelstellingen te bereiken, verliezen het recht op elke steun en worden ontbonden. Lidmaatschap ervan leidt tot geldboetes of zelfs celstraffen.

4. Moslimimmigratie moet onmiddellijk gestopt worden.

5. De dubbele nationaliteit wordt afgeschaft. De betrokkenen moeten een keuze maken. Indien iemand die keuze niet kan maken, verliest hij de belgische nationaliteit

5. De ganse moslimgemeenschap moet permanent op de hoogte gehouden worden van alle anti-jihad acties die door leidinggevende moslims te lande met een zekere regelmaat moeten worden ondernomen. Daartoe kunnen kanalen zoals twitter, Facebook enz. gebruikt worden. De moslims met enige naam en faam in eigen land en internationaal, moeten een minimum aantal bijdragen leveren aan die bewustmaking.

Het is een aanzet. Vandaag gaat dat alvast niet lukken, maar de omstandigheden kunnen snel wijzigen,
Wel, hier heb ik bijna niets op aan te merken. Enkel met het puntje 4 heb ik het moeilijk. Want 1-2-3-5 geven toch al garanties.
Als U stelt "moslim-immigratie" wijkt U af van wat U elders stelt dat U niet de moslim an sich viseert, enkel de ideologie van de islam.
Alhoewel het nogal wiedes is dat een moslim een islamiet is.
Soms rot vervelend die parallel :)
Ik geef je geen hand. Ik wil je omhelzen.

jure
Lid geworden op: 27 okt 2004, 11:28

02 jul 2017, 07:52

Wil. schreef:Een geestelijk leider van de religie van de vrede roept om hulp van Allah om de Amerikanen af te slachten.

Beeld je een gelijkaardige kreet in maar dan uit de mond van Gandhi, Boeddha, Confucius of Jezus. Dient men respect te hebben voor het ideeëngoed van zo'n man?

Afbeelding
Aan zo iemand wil ik zelf mijn spuug niet verspillen.
Ik geef je geen hand. Ik wil je omhelzen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

02 jul 2017, 10:58

jure schreef:Wel, hier heb ik bijna niets op aan te merken. Enkel met het puntje 4 heb ik het moeilijk. Want 1-2-3-5 geven toch al garanties.
Als U stelt "moslim-immigratie" wijkt U af van wat U elders stelt dat U niet de moslim an sich viseert, enkel de ideologie van de islam.
Alhoewel het nogal wiedes is dat een moslim een islamiet is.
Soms rot vervelend die parallel :)
Vooraf: je schreef "Het is nogal wiedes dat een moslim een islamiet is" en dat betekent net hetzelfde als "dat een moslim een moslim is". Je bedoelt wellicht "dat een moslim de islamideologie aanhangt" en vanaf dat punt moet je op je hoede zijn. Het is niet gemakkelijk om te bepalen of die mohammedaan de principes die in de statuten van de ideologie staan, ook zal omzetten in daden.


Over Punt 4, waarmee je een probleem hebt: in eerste instantie is er de islamideologie. Daar hoort iedere weldenkend mens afstand van te nemen. Die ideologie is het hoofdprobleem.

Dat betekent niet dat er naast dat hoofdprobleem nog bijkomende nevenproblemen bestaan waaraan ook dient gewerkt te worden. De blijvende instroom van mohammedanen is zo'n probleem en vooral omdat een 'substantieel deel' van hen de islamideologie aanhangt. Nieuw binnengebrachte volgelingen staan nog verder van de seculiere samenleving af dan degenen die hier geboren werden en dat heeft de neiging om problemen mee te brengen.

Het Rapport Van San heeft aangegeven dat er binnen de bevolkingsgroep met Noord-Afrikaanse roots die hier aanwezig is, een groter aantal misdrijfplegers bestaat dan onder autochtone landgenoten. Dat is net als de instroom van immigranten ook een bijkomend probleem, maar dat laat ik hier buiten beschouwing. Mijn focus ligt op de islamideologie en in tweede instantie op degenen die de ideologie willen doen ingang vinden hier te lande.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.