dashcam

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

09 jan 2017, 19:25

wie heeft der ene ?
en welk is zijn ervaring daar mee
en welke is simpel van zijn houder te nemen om van voertuig te veranderen ?
Laatst gewijzigd door verhaegen op 10 jan 2017, 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Strijkertje
Lid geworden op: 11 apr 2004, 13:09
Locatie: BelgenLand

10 jan 2017, 09:10

Nog nooit van een 'dascam' hoort,maar wel van een DasHcam :P

Laatst aangepast door verhaegen op Di 10 Jan 2017, 9:39, in totaal 1 keer bewerkt
Stille waters hebben diepe gronden !

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

11 jan 2017, 06:38

verhaegen schreef:wie heeft der ene ?
en welk is zijn ervaring daar mee
en welke is simpel van zijn houder te nemen om van voertuig te veranderen ?
Ik heb me er eentje aangekocht voor een spotprijs van nog geen 20 euro in een aanbieding in het Kr**dv*t anderhalve maand geleden, bij wijze van proef en om er eens wat ervaring mee op te doen.

Ik moet zeggen dat dat gezien zijn beperkte kwaliteiten, heel erg goed meevalt. Je plaatst het toestelleke met een zuignap aan de binnenkant van de voorruit en je schakelt gewoon in. Echt configureren is niet nodig vermits de dashcam een standaard configuratie meegekregen heeft. Meer geavanceerde gebruikers zullen natuurlijk kicken op een meer gesofisticeerde afstelling. 't Is maar zoals je het wil. Voeding is klassiek via plug (vroeger noemde men dat een sigareaansteker).
Je kan daarna het toestel gewoon losmaken van de zuignap.

Van zodra er geen beweging meer door de dashcam vastgesteld wordt, schakelt die zich vanzelf uit, m.a.w. staat je auto na afloop in je garage dan zal bij gebrek aan beweging de dashcam automatisch stoppen tenzij bvb. je kat ligt te rollebollen op je warme motorkap.

Na afloop van de autorit (of met ander voertuig) kun je via de computer alle kanten uit met de beelden (en geluid, maar dat is niet veel soeps).

Gelet op de mindere kwaliteit van het toestel, zijn de beelden ook navenant, maar echt slecht zijn die zeker niet.

Besluit : zeker te overwegen waard om een duurder toestel te kopen maar dan stel ik me de vraag hoe ver mag of moet je gaan in aankoopprijs ?
Leuk is het zeker en ik zou het aanbevelen.

:arrow: Interessant overzicht.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !