Waar vandaan: Wonen & Zorg > Gids in de thuiszorg >
7.2.3.5 Klachten ?
Als u vindt dat u meer thuisverpleegkundige hulp nodig heeft dan u op dat moment krijgt, bespreek dit dan met uw verpleegkundige of met de hoofdverpleegkundige van de dienst of uw huisarts. Krijgt u niet de hulp die u nodig heeft na erover gepraat te hebben, kijk dan eventueel uit naar een andere verpleegkundige (dienst).
Indien u klachten heeft over de zorgen die door de verpleegkundige werden toegediend of over de frequentie van zorgverlening, dan kan u deze melden aan de medisch adviseur van uw ziekenfonds. Hij zal uw klacht onderzoeken en eventueel maatregelen nemen.
De moeder van Els is zwaar zorgbehoevend en woont bij haar in. Ze had
een verpleegster die tweemaal per dag langskwam, maar moeder had driemaal
per dag een verpleegkundige nodig. Els zocht een andere verpleegster
die wel bereid was om driemaal langs te komen. Toen ze die vond, contacteerde
ze eerst de verpleegkundige en het diensthoofd die bijkomende hulp hadden
geweigerd. Bij een kop koffie vroeg Els een visite méér,
die haar nogmaals geweigerd werd. Els bedankte hen vriendelijk voor
alle bewezen diensten, zei dat ze steeds tevreden was geweest maar dat
ze vanaf heden een andere verpleegster had die wel driemaal per dag
kon komen.
Bron: Werkgroep thuisverzorgers vzw