4. Een nieuwe e-mail aanmaken

Een nieuwe e-mail

In dit hoofdstuk leert u hoe u zelf een e-mail kan aanmaken en versturen.

  • Klik in het hoofdmenu op "Opstellen":

  • Een nieuw scherm verschijnt.Hier zal u uw e-mail kunnen ingeven:
  • Vul nu de velden in:
      1. Typ hier het e-mail adres van de persoon of instantie aan wie u dit bericht stuurt
        Scheid de e-mail adressen door middel van een komma (,).
      2. Typ hier de e-mail adressen van de personen of instanties aan wie u een kopie van dit bericht wil sturen.
        Scheid de e-mail adressen door middel van een komma (,).
      3. Typ hier de e-mail adressen van de personen of instanties aan wie u ook een kopie van dit bericht wil sturen, maar dat de andere ontvangers niet mogen weten. (de e-mails worden wél naar hen gestuurd, maar niemand anders kan zien naar wie)
        Scheid de e-mail adressen door middel van een komma (,)
      4. Typ hier het onderwerp van het bericht.


      Als u personen of instanties hun gegevens hebt ingegeven via "Contacten", dan kan u door te klikken op "aan", "cc" of "bcc" de contacten aanduiden die u een e-mail wil sturen door het witte vakje voor het contact aan te vinken.
      Klik vervolgens op "OK".

  • Typ nu het bericht in het grote witte tekstveld.
  • Als u klaar bent, drukt u op "Verzenden", onderaan of bovenaan het scherm.
  • U gaat nu terug naar uw inbox, uw bericht is verzonden.

 

  • Spellingscontrole
    Het is mogelijk om een spellingscontrole te doen van uw ingetypt bericht in volgende talen: Nederlands, Amerikaans, Engels, Deens, Fins, Frans, Duits, Italiaans, Noors, Portugees, Spaans en Zweeds
    Doe dit door de juiste taal te selecteren en vervolgens te drukken op "Spellingscontrole".


  • Een bijlage of attachment toevoegen
    Als u een bijlage of attachment wil toevoegen aan uw e-mail (dit kan een document, een programma of iets dergelijks zijn), dan moet u op de toets "Toevoegen" boven of onderaan de pagina klikken.
    Op de pagina die u nu ziet, staat duidelijk uitgelegd hoe u de bestanden moet toevoegen aan uw e-mail.
     

  • Een e-mail bewaren
    Als u een e-mail nu maakt, maar u wil hem later verzenden óf u hebt al een stukje van de e-mail geschreven, maar hij is nog niet af, dan kan u gebruikmaken van de functie "Bewaren". Als u hierop klikt, wordt de e-mail opgeslagen in de map "Draft"
    Klik op "Bewaren" als u de e-mail wil bewaren.
     
     
  • Annuleren
    Als u op "Annuleren" klikt, dan gaat u terug naar de inbox.
    OPGELET: uw e-mail bericht wordt NIET opgeslagen! 


     
  • Handtekening
    Een handtekening is een stukje tekst dat je kan toevoegen aan een e-mail. In deze tekst kan bijvoorbeeld uw naam en adres staan.
    Om uw handtekening te wijzigen of in te stellen, klik hier voor het betreffende hoofdstuk.
    Om te kiezen of u uw handtekening wil toevoegen aan dít e-mailtje, kruis je het vakje voor "Voeg mijn handtekening toe" aan.

     
     
  • Sentlog
    Als u het vakje voor "Voeg toe aan mijn Sentlog" aankruist, dan wordt de e-mail die u verstuurt opgeslagen in de map "Sentlog". Dit heeft als voordeel dat u later opnieuw dit bericht kan lezen en eventueel opnieuw versturen.

      
     
  • Aankondigen via ICQ
    Als u dit vakje aankruist en de persoon naar wie u een e-mail stuurt zijn ICQ-nummer staat opgeslagen bij "Contacten", dan zal de persoon via ICQ verwittigd worden dat u een e-mail heeft gestuurd.

U bent nu aan het einde van dit hoofdstuk "Een nieuwe e-mail aanmaken".

  • Klik hier om terug naar het hoofdmenu te gaan
  • Klik hier om naar het volgende hoofdstuk te gaan: "Je e-mails beheren"