Waar vandaan: Thuis op Internet > Gratis e-mail adres > Cursus >
4. Een nieuwe e-mail aanmaken
![]() |
In dit hoofdstuk leert u hoe u zelf een e-mail kan aanmaken en versturen.
-
Klik in het hoofdmenu op "Opstellen":

- Een nieuw scherm verschijnt.Hier zal u uw e-mail kunnen
ingeven:

- Vul nu de velden in:

- Typ hier het e-mail adres van de persoon of instantie
aan wie u dit bericht stuurt
Scheid de e-mail adressen door middel van een komma (,). - Typ hier de e-mail adressen van de personen of
instanties aan wie u een kopie van dit bericht wil
sturen.
Scheid de e-mail adressen door middel van een komma (,). - Typ hier de e-mail adressen van de personen of
instanties aan wie u ook een kopie van dit bericht
wil sturen, maar dat de andere ontvangers niet mogen
weten. (de e-mails worden wél naar hen gestuurd,
maar niemand anders kan zien naar wie)
Scheid de e-mail adressen door middel van een komma (,) - Typ hier het onderwerp van het bericht.

Als u personen of instanties hun gegevens hebt ingegeven via "Contacten", dan kan u door te klikken op "aan", "cc" of "bcc" de contacten aanduiden die u een e-mail wil sturen door het witte vakje voor het contact aan te vinken.
Klik vervolgens op "OK". - Typ hier het e-mail adres van de persoon of instantie
aan wie u dit bericht stuurt
- Typ nu het bericht in het grote witte tekstveld.
- Als u klaar bent, drukt u op "Verzenden",
onderaan of bovenaan het scherm.

- U gaat nu terug naar uw inbox, uw bericht is verzonden.
- Spellingscontrole
Het is mogelijk om een spellingscontrole te doen van uw ingetypt bericht in volgende talen: Nederlands, Amerikaans, Engels, Deens, Fins, Frans, Duits, Italiaans, Noors, Portugees, Spaans en Zweeds
Doe dit door de juiste taal te selecteren en vervolgens te drukken op "Spellingscontrole".

- Een bijlage of attachment toevoegen
Als u een bijlage of attachment wil toevoegen aan uw e-mail (dit kan een document, een programma of iets dergelijks zijn), dan moet u op de toets "Toevoegen" boven of onderaan de pagina klikken.
Op de pagina die u nu ziet, staat duidelijk uitgelegd hoe u de bestanden moet toevoegen aan uw e-mail.
- Een e-mail bewaren
Als u een e-mail nu maakt, maar u wil hem later verzenden óf u hebt al een stukje van de e-mail geschreven, maar hij is nog niet af, dan kan u gebruikmaken van de functie "Bewaren". Als u hierop klikt, wordt de e-mail opgeslagen in de map "Draft"
Klik op "Bewaren" als u de e-mail wil bewaren.

- Annuleren
Als u op "Annuleren" klikt, dan gaat u terug naar de inbox.
OPGELET: uw e-mail bericht wordt NIET opgeslagen!

- Handtekening
Een handtekening is een stukje tekst dat je kan toevoegen aan een e-mail. In deze tekst kan bijvoorbeeld uw naam en adres staan.
Om uw handtekening te wijzigen of in te stellen, klik hier voor het betreffende hoofdstuk.
Om te kiezen of u uw handtekening wil toevoegen aan dít e-mailtje, kruis je het vakje voor "Voeg mijn handtekening toe" aan.

- Sentlog
Als u het vakje voor "Voeg toe aan mijn Sentlog" aankruist, dan wordt de e-mail die u verstuurt opgeslagen in de map "Sentlog". Dit heeft als voordeel dat u later opnieuw dit bericht kan lezen en eventueel opnieuw versturen.

- Aankondigen via ICQ
Als u dit vakje aankruist en de persoon naar wie u een e-mail stuurt zijn ICQ-nummer staat opgeslagen bij "Contacten", dan zal de persoon via ICQ verwittigd worden dat u een e-mail heeft gestuurd.

U bent nu aan het einde van dit hoofdstuk "Een nieuwe e-mail aanmaken".
- Klik hier om terug naar het hoofdmenu te gaan
- Klik hier om naar het volgende hoofdstuk te gaan: "Je e-mails beheren"
