IPad ( Apple) uitgaande e- mails
-
MaLoReg
Sinds gisteren kan ik géén mails versturen ( ontvangen is geen probleem).
Telkens krijg ik de melding: " uit- telenet.be is onjuist" " De gebruikersnaam of wachtwoord voor e- mails versturen is mislukt"
Vraag : Telenet heeft een nieuwe Modem gehangen voor mijn laptop die ook op wi- fi werkt. Heeft het daar iets mee te maken?
Hoe los ik dit probleem op: zal naar instellingen moeten en dan?
Telkens krijg ik de melding: " uit- telenet.be is onjuist" " De gebruikersnaam of wachtwoord voor e- mails versturen is mislukt"
Vraag : Telenet heeft een nieuwe Modem gehangen voor mijn laptop die ook op wi- fi werkt. Heeft het daar iets mee te maken?
Hoe los ik dit probleem op: zal naar instellingen moeten en dan?
-
MaLoReg
Ik wil zeker niet afwijken van hoe het was, omdat ik volslagen leek ben
( werk altijd op laptop maar die is weg voor herstel).
Dus als t kan graag duidelijke instructies o. a. Op wat te klikken in instellingen etc.
( werk altijd op laptop maar die is weg voor herstel).
Dus als t kan graag duidelijke instructies o. a. Op wat te klikken in instellingen etc.
-
paullamb - Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Het is zoals Hovel schrijft hoor
Maar,
Ga naar instellingen
Klik Mail, Contacten
Rechter venster. Klik op uiters rechts pijltje naast Telenet mail
Bij u zal nu onder " server uitgaande post" staan
uit enz
Klik op uiters rechts pijltje
Verander nu onder Hoofdserver de uit enz in
smpt.telenet.be
Maar,
Ga naar instellingen
Klik Mail, Contacten
Rechter venster. Klik op uiters rechts pijltje naast Telenet mail
Bij u zal nu onder " server uitgaande post" staan
uit enz
Klik op uiters rechts pijltje
Verander nu onder Hoofdserver de uit enz in
smpt.telenet.be
-
MaLoReg
Bedankt allen. Zelf heb ik er een ' soep ' van gemaakt en moest noodgedwongen naar FNAC die het herstelt heeft. Ik zal deze antwoorden goed bijhouden voor de toekomst.
Topic mag gesloten worden aub.
Topic mag gesloten worden aub.
-
Michelly - Lid geworden op: 03 feb 2005, 19:05
Dag allemaal,
ik heb een iPad air 2 gekregen en probeer die in orde te zetten maar dat is geen sinecure . Wil het adressenbestand van gmail op mijn PC overzetten naar de iPad en volg de instructies op internet. Dan kom ik op volgend instructiebladAdresboek van Gmail
U zet het adresboek van Gmail als volgt over naar uw iPad:
◾Zet uw iPad aan en tik op Instellingen.
◾Tik daarna op Mail, Contacten, Agenda.
◾Tik op Nieuwe account.
◾Tik op Google.
◾Vul uw e-mailadres en wachtwoord in.
◾Tik op Inloggen.
◾Tik op Toestaan.
◾U geeft aan welke zaken u op de iPad wilt bewaren. Zet in ieder geval het schuifje achter 'Contacten' naar rechts (de schuifbalk wordt groen). Optioneel kunt u ook mail, notities en de agenda van Gmail opslaan op uw iPad.
◾Tik tot slot op Bewaar.
Alles lukt tot als ik moet tikken op inloggen. Dat staat er niet Er staat alleen : volgende en als ik daarop klik geeft hij als antwoord: het gmail adres bestaat al. Ja natuurlijk want dat heb ik zelf aangemaakt.
Wat moet ik doen dat het toch lukt. Blijkbaar niet op nieuwe account klikken maar waar dan wel?
Bedankt voor jullie hulp.
Michelly
ik heb een iPad air 2 gekregen en probeer die in orde te zetten maar dat is geen sinecure . Wil het adressenbestand van gmail op mijn PC overzetten naar de iPad en volg de instructies op internet. Dan kom ik op volgend instructiebladAdresboek van Gmail
U zet het adresboek van Gmail als volgt over naar uw iPad:
◾Zet uw iPad aan en tik op Instellingen.
◾Tik daarna op Mail, Contacten, Agenda.
◾Tik op Nieuwe account.
◾Tik op Google.
◾Vul uw e-mailadres en wachtwoord in.
◾Tik op Inloggen.
◾Tik op Toestaan.
◾U geeft aan welke zaken u op de iPad wilt bewaren. Zet in ieder geval het schuifje achter 'Contacten' naar rechts (de schuifbalk wordt groen). Optioneel kunt u ook mail, notities en de agenda van Gmail opslaan op uw iPad.
◾Tik tot slot op Bewaar.
Alles lukt tot als ik moet tikken op inloggen. Dat staat er niet Er staat alleen : volgende en als ik daarop klik geeft hij als antwoord: het gmail adres bestaat al. Ja natuurlijk want dat heb ik zelf aangemaakt.
Wat moet ik doen dat het toch lukt. Blijkbaar niet op nieuwe account klikken maar waar dan wel?
Bedankt voor jullie hulp.
Michelly
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)
Als ik een mail opmaak en de naam invoer, kent hij die niet op mijn iPad en op de PC wel, want die staat in mijn adressenbestand.
Michelly
Michelly
(Rabindranath Tagore.)
Ik heb net nog eens geprobeerd om een mail te versturen van gmail naar mijn telenetadres en het is gelukt en ook van mijn telenetadres naar het gamil adres lukte. Dat is dus blijkbaar opgelost.
Maar mijn adressenbestand van Gmail staat er nog steeds niet op. Moet het hele mailadres typen en dan verzenden.
Michelly
Maar mijn adressenbestand van Gmail staat er nog steeds niet op. Moet het hele mailadres typen en dan verzenden.
Michelly
(Rabindranath Tagore.)
paullamb - Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Ik lees juist iets op forum mail ivm Gmail en synchroniseren.
Misschien iets voor u.
Verder denk ik dat uw air2 met imap staat en uw pc met pop.
Staat bij uw configuratie in Apple uw G mail account vermeld?
Zo ja , dan zou ik de G mail adressen toevoegen manueel toevoegen via het icoontje " contacten""
Misschien iets voor u.
Verder denk ik dat uw air2 met imap staat en uw pc met pop.
Staat bij uw configuratie in Apple uw G mail account vermeld?
Zo ja , dan zou ik de G mail adressen toevoegen manueel toevoegen via het icoontje " contacten""
-
Ik heb alles opgelost gekregen. Vraag me niet hoe, maar heb vanalles geprobeerd en gisteren is het plots gelukt en de adressen staan er dus ook in en kan naar lieve lust mails versturen en ontvangen.
Bedankt voor de hulp!
Michelly
Bedankt voor de hulp!
Michelly
(Rabindranath Tagore.)