GPS-coördinaten

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

lode

11 aug 2016, 11:56

Dat de voorbeelden de huidige locatie weergeven zet ge er nu bij maar dit is niet aangegeven in de handleiding.
En ja, ik heb die handleiding en moest dit vermeld staan dan zou ik dit hier niet gevraagd hebben en ook niet aan TomTom.
Dit hebt ge ook niet vermeld in uw vorige tussenkomst, wel herhaald nadat ik de oplossing hier heb gepost.
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17

pcekspeer

11 aug 2016, 11:57

Met de nodige info...
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

lode

11 aug 2016, 12:02

pcekspeer schreef:Met de nodige info...
verklaar u nader
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17

pcekspeer

11 aug 2016, 12:13

Heb hierboven nog enkele manieren aangegeven om je locatie te bepalen.
Als je die dan vergelijkt met die van de GO500 zie je dat ze haast identiek zijn...
Maar dan moet je ze wel vergelijken natuurlijk.

Google maps: GPS-coördinaten config.?
http://www.gpscoordinaten.nl/converteer ... inaten.php#
:wink:
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

lode

11 aug 2016, 12:26

Wie zegt dat ik deze niet heb vergeleken ?
Maar als ik in de auto in "the middle of nowher" zit" heb ik niet veel aan al die google en andere zaken.
Dan wil ik, zoals de originele vraag was, mijn coördinaten zien op mijn Go500.
Ik rij niet rond met mijn desktop.
silli

11 aug 2016, 13:22

Heb de GPS erbij genomen en eindelijk kunnen testen. (was even uitgeleend aan de zoon) en zoals Charlie Maru me aanraadde heb ik rtfm.... gedaan, maar juist daarom vroeg ik het hier op het forum want toegegeven, het is wel een hele boterham om als leek juist datgene eruit te halen wat je nodig hebt. En als je in panne staat is de juistheid van plaats wel héél belangrijk in een godvergeten plek in de Ardennen.

Maar mijn dank gaat ook( :wink: ) uit naar de anderen die me hielpen. En het werkt perfect o.a. via “help” en “waar ben ik”
Maar ik kan ook via “instellingen” + "GPS status” en dan geeft hij de plaats weer maar heb ik de keuze uit graden, minuten en/of seconden

Of is het voldoende dat ik enkel de graden (N E) doorgeef zoals in “help” en “waar ben ik”, of moeten de minuten en seconden er best ook bij vermeld worden?

pcekspeer

11 aug 2016, 14:10

@sili

Of in een godvergeten plek in de zuiderkempen...? Is christus daar vroeger ooit geweest? :lol:
Denk dat je beter zoveel mogelijk info kan doorspelen dan te weinig?

Fietsen in Limburg, ook godvergeten?

Dat fietsen gezond is, is al langer geweten. Maar dat het fietsroutenetwerk zelfs levens kan redden is minder geweten.
Wist je dat de provincie Limburg , in overleg met de dienst 100, elk bord van het Fietsroutenetwerk Limburg heeft uitgerust met een Lambert-coördinaat? Deze coördinaten (soms ook ‘X-Y-coördinaten’ genoemd) staan op elke paal waar een bord van het fietsroutenetwerk Limburg bevestigd is.

Een Lambert-coördinaat is een soort van GPS-coördinaat, welk door de hulpdiensten wordt gebruikt voor de plaatsbepaling bij interventies.
De ervaring heeft geleerd dat het voor fietsers soms erg moeilijk is om in noodgevallen aan te geven waar men zich bevindt op het fietsroutenetwerk. Vooral indien men fietst in een streek, een bos- of natuurgebied, waar men niet echt bekend is.

Bij noodgevallen op het fietsroutenetwerk zal de operator van de 100-centrale, indien nodig, de oproeper vragen om naar het dichtstbijzijnde bord van het fietsroutenetwerk te gaan en de code af te lezen. Met deze informatie kan de operator dan exact de locatie terugvinden waar de oproeper zich op dat moment bevindt en zal hij de hulpdiensten op de kortst mogelijke tijd tot de opgegeven locatie kunnen loodsen.
Dit gegeven is uniek in Vlaanderen en heeft (helaas) al enkele keren zijn nut bewezen.

Afbeelding

Wellicht één van de belangrijkste is de mogelijkheid om een positie te kunnen doorgeven in geval van nood. Een outdoor gps kan alleen maar gps signalen ontvangen, maar beschikt niet over telefoon- of dataverbindingen om een positie te kunnen doorgeven.

iPhone en noodgeval?
http://www.iculture.nl/nieuws/iphone-de ... sch-alarm/

Met je gsm/smarthone in noodgeval? 112 bellen?
http://www.112.be/nl/hoe-bellen-naar-noodnummers.html

In sommige gebieden kan je ook dit huren:
Inbegrepen:
Huur van 1 sateliet telefoon voor noodgevallen.

Of deze vrienden natuurlijk?
Afbeelding

lode

11 aug 2016, 14:26

Dit is een prachtig initiatief (Lambert coördinaten op de routepaaltjes)
Hopelijk neemt de Federale hier een voorbeeld aan. Bij het weghalen van de praatpalen een paaltje zetten met coördinaten. Ik zie het al gebeuren,
defect langs de autoweg, niet goed opgelet welke afrit ge juist voorbij bent gereden, het enige wat ge weet is vb E40 richting Brussel.
Ja, pechdienst, begin er maar aan.
silli

11 aug 2016, 16:04

Oh, maar Christus is hier wel geweest hoor! Hij heeft hier nog de weg komen vragen naar de Limburgse Kempen omdat hij overal zocht maar het niet kon vinden ... :wink:

Nee nee, Limburg vergeet ik zeker niet! Zondag nog geweest rond Lommel en mooie omgeving. (de sassen!)

Of ik rij helemaal binnendoor naar mijn geliefkoosde Limburg waar de mensen echt gekend zijn voor hun gemoedelijkheid en vriendelijkheid. Leopoldsburg - Peer- (soms tot in Bree: De Potter!!) - Meeuwen Gruitrode- Opglabbeek (Van Cranenbr...!) en zo verder naar Heusden Zolder mijn vriend bezoeken in Bolderberg. En over Koersel naar Oostham. (of over Beringen) Verleden jaar nog een Poolse familie ontmoet in Noiseux (Wallonië) die daar nu wonen ...en afkomstig zijn van Houthalen Helchteren. Dus leer mij Limburg niet kennen.
Met dank van Christus voor zijn (hopelijk tijdelijk) aardse GPS-vervanger silli.
En bedankt voor je wijze raad!
Zo kan ik Hem heel even overtroeven met mijn GPS-kennis dat ik hier op het form weeral heb opgedaan.

Afijn, nu maar hopen dat het Lambert-coördinaat ook in andere provincies wordt toegepast.

Lode,

Zoals je schrijft: “Ja, pechdienst, begin er maar aan”.
Wel, het is daarvoor dat o.a. de pechdienst me op het belang van coördinaten wees. Zo vertelde hij dat je soms iemand moet gaan depanneren op de parking van Carrefour in Schilde... maar daar heb je 2 kort bijeen gelegen supermarkten op dezelfde hoofdbaan van dezelfde keten en dan moet je soms gaan zoeken op welke parking het is. soms valt het mee, maar soms is het echt zoeken. Want “ergens in het midden of op de hoek” op de parking kan zowat overal zijn. En dat is dan nog maar een simpel voorbeeld.

Sony

11 aug 2016, 16:47

Lode

handleiding ToTom GO500
https://www.gebruikershandleiding.com/i ... 2016:33:25
Vanaf blz.30
Wanneer je een hulpdienst selecteert, worden je huidige locatie en het telefoonnummer van de NP getoond
Sony

lode

11 aug 2016, 17:14

Sony,
De hoofding van deze handleiding is misleideind, dit gaat over de Go530.
Deze werkt met TomTom Home.
Mijn Go 500 werkt met TomTom Drive Connect. Dit is een andere reeks.
groeten
Lode

pcekspeer

11 aug 2016, 17:15

@silli

...zoals Charlie Maru me aanraadde heb ik rtfm....
Mijn lodderig oog valt er niet op?

verhaegen
Support SeniorenNet

11 aug 2016, 17:22

het voldoende dat ik enkel de graden (N E) doorgeef zoals in “help” en “waar ben ik”
ja
inderdaad
silli

11 aug 2016, 17:49

Nu weet ik ongeveer alles (???) van de GPS of toch wat ik moet weten. Dus allen dank die me hielpen. En de groeten in Limburg en de 9 resterende provincies. :D