In de Vier Seizoenen reeks 34 Lente 2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

20 mei 2024, 20:40

Nog niet langs geweest vandaag?
Niet veel gedaan.
Buurvrouw van vroeger belde deze voormiddag.
Of ik even kon komen.
Even bleek dan wel iets langer uit te draaien.
We hebben geluisterd, zonder te kunnen helpen.

Verder heb ik in plaats van twee maar één wasje kunnen doen.
Een deel van de mandjes met bloembollen is al uitgedaan.
Ik zit nog niet in de helft maar dat komt wel in orde.

Een fijne avond aan iedereen

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

21 mei 2024, 09:01

Afbeelding

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

21 mei 2024, 09:16

Goede morgen iedereen, :wink:
hier wil de zon wel, maar of het echt lukt
dat is de vraag, afwachten dus.... :roll:

Ik heb het gevoel dat het maandag is
gggrrr...die rare weken met die bijkomende zondagen :oops: :roll:
je weet niet meer welke dag het is :roll:

Allen een gezellige dag en geniet van wat kan :wink:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

21 mei 2024, 13:53

Hier is het zachtjes aan het regenen.
Deze voormiddag toch nog een paar mandjes uitgegraven.
De oogarts was tevreden.
Ik ook.
Geen laseren.
Geen vervelende druppeltjes die de pupil verwijden.
Gewoon voortdoen dus vandaag.

Nog een fijne namiddag en avond aan iedereen.

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

21 mei 2024, 14:36

Afbeelding

Hallo iedereen,

Heb ook het gevoel dat het maandag is vandaag. Dat heb je met feestdagen die in de week vallen.

Hier regent het, is nog maar pas begonnen. Manlief heeft in de voormiddag nog vlug het gras afgereden. Heeft achteraan wel stroken gras niet gedaan , goed voor de "wildlife". Weet niet of veel mensen deelnemen aan Maai Mei Niet. Vorig jaar hadden we het stuk achteraan volledig niet gemaaid, maar dat doen we niet meer. Achteraf is er geen beginnen meer aan, met stroken gras is het beheersbaarder.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

21 mei 2024, 15:42

Ik doe mee van lieverlee want mijn grasmachine is stuk.
Mijn dochter wou het gisteren met de zeis komen afdoen.
Haar zoon heeft echter per ongeluk haar enkel geraakt met zijn zeis.
Nu zit ze met een gehechte enkel: zeven steekjes uitwendig en twee inwendig...
Dus laat het gras maar groeien.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

22 mei 2024, 08:58

Goeiemorgen allemaal :wink:
weer een grijze ochtend.... maar we moeten het ermee doen :roll:
Niks aan te veranderen, en zelf proberen voor zonnetje te spelen :)
Heb net gedoucht, straks komt de dokter en nadien de voetenverzorgster.

Helena, wat niet kan dat kan niet, je kan niks forceren... :roll:
en beterschap voor je dochter, 't is een gevaarlijk wapen zo'n zeis :oops:

Alle seizoentjes een aangename dag vandaag, tot later........... :)
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

22 mei 2024, 09:22

Goede morgen seizoentjes,


Gras afdoen met een zeis heb ik ook gedaan toen onze engelse gierige huisbaas dat kwam brengen na dat dispuut van onze superkatholieke buren. Toen ventje moe was, heb ik dat werkje even overgenomen. dat was pas "hard labeur".
Wij gaan vandaag een bezoekje brengen aan mijn moeder. 't is van moeten zei ventje. maar als hij toch naar zijn ouderlijk huis gaat om dingen voor Franks rommelmarkt te gaan brengen, kan hij evengoed bij mijn moeder langsgaan. haar bank heeft ook zijn geldautomaten weggenomen en op sr- andries plaats, waar het gemeentehuis staat ( die ze nu aan het renoveren zijn) komt er dan zo'n cashpoint. er was daar vroeger ook een frietkot toen Carlos nog niet bestond. ge kunt nie missen want aan de overkant stopt de bus en is de ingang naar het kerkhof. maar voor nu moeten we eerst geld gaan afhalen naar de buurtgemeente. ventje heeft er toch nodig.

Ik moet wel eerst naar het winkelcentrum voor een nieuwe leesbril. gisteren bij de dokter viel dat glas eruit en er zat een krak aan de zijkanten. ja, goedkoop spul uit de boekhandel notabene.iets dat goed genoeg was om in mijn sjakos te steken.
Bon, de dokter dus. ik heb een wrat laten bevriezen en we hebben het over mijn gemoed gehad en mijn gewicht nadat mijn bloeddruk goed bevonden was 11/7! mijn hartslag normaal en sinds de vorige keer op doktersbezoek ben ik 5 kilo kwijt. je begint het ook te zien zei ze. maar 5 kilo? en dat is normaal zei ze. het is ongeveer langzaam een kilo per week. en ik volg geen crashdieet. ventje is optisch gezien ook wat afgevallen. vooral diens buikregio. maar ja, ik leef daar hele dagen mee en dan let je daar niet op.

ventje wil echt die wintervest van Iron maiden. wel dat hij vind dat 1) die duur is en 2) de maten niet kloppen. et alors? hij moet dan maar de mouwen overplooien. dat moet ik ook altijd met mijn broekspijpen. ( want ik ben te lui ze af te knippen en mijn naaimachien uit te halen en dat deftig te stikken.) zijn zinnen staan dus op een vest, de mijne op een kokerrok. en een vestje met knopen. de mode is nu zalmroze.
ooit droeg ik toen ik nog in het zwart huis werkte een zalmroze legging en in een bepaalde hoek met een spotlight boven mijn kop, leek het net of ik daar in mijn blote kont stond! Ik kreeg die opmerking van Alain, waar ik nog mee op school gezeten had en die zijn vriendin deed om de 14 dagen de kassa's. ventje zegt dat het er wel iets van weg had. Alain was ook postbode maar niet zo'n hele goeie. de meesten die in het zwarte huis werkten, waren postbodes die iets wilden bijverdienen. Mark was lang onze vaste postbode en hij een Redgie vormden een team. Redgie deed de technische kant, Mark was portier en buitensmijter.

enfin. ook al zegt Pantene, het instituut voor kleur dat dit de modekleur van het voorjaar is, ik pas. buiten dat groen tuniekje experimenteer ik niet graag met kleur. iedereen zegt dat ik er mooi mee sta. ze zullen dus wel gelijk hebben. ik kan wel niet dat cocktailjurkje uit mijn hoofd zetten dat ik op een modeshow droeg. dat was ook groen maar meer naar de lichtere kant: pastelgroen. Ex wilde dat ik model werd maar ik was te klein. die had altijd grootse dromen om rijk te worden. :roll: ja, rijk worden op kosten van een ander. :? hij heeft amway gedaan, een pyramidespel en hij had een ingekaderde foto van een mercedes die zijn droomauto was. zijn vader zei dat hij er maar voor moest gaan werken en dat deed hij niet graag. hij speelde liever op die kastjes. ik geloof dat die nu verboden zijn. ventje zegt dat hij het maar 1 keer voor 20 frank toendertijd gespeeld heeft en dat hij er niets aan vond. en hij heeft genoeg miliciens gezien die gokten, wonnen en verloren. die dan in handen vielen van malafide banken die als je 1 betaling mist, al loonbeslag leggen.

Ik ga stoppen en een kopje koffie drinken. de katten zijn gevoederd en ik heb tijdelijk huisarrest voor volwassenen. er komt iets toe voor ventje.

Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

zonnebloemetje
Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
Locatie: Brugge die schone

22 mei 2024, 11:50

efkes ter informatie voor MM

het cashpoint op Sint Andries is er al langs de Gistelse steenweg 447 , dus 100 meter over de lichten richting Brugge waar eerst de Belfius bank was , maar ik en er zelf nog niet geweest en kan ook niet bevestigen of het al open is
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

22 mei 2024, 14:34

Als ik nu cash nodig heb moet ik vier kilometer rijden of stappen of twee bussen pakken.
Overdag met de auto gaat niet, want het is in een autoluwe straat!
Wat moeten minder mobiele mensen doen?
Een mens betaalt de bank en moet dan nog eens ik weet niet wat moeite doen om er aan te geraken.
Waarom heb jij cash nodig vroeg de oudste.
Voor de broodautomaat, voor de kapper en zo nog wat.
Voor bij de dokter.
Vier euro kan je moeilijk overschrijven of met payconic betalen.

Was ik daarnet mijn gsm vergeten bij de audioloog.
Gelukkig heb ik ook nog een vaste lijn.
Dus twee keer over en weer.
Nu zal ik maar dadelijk mijn batterij opladen van mijn fiets.
Want ik heb helemaal geen bereik meer.
Ondertussen staat daar al bijna 1500 km op de teller sinds ik hem heb.

De zon schijnt hier.
Ik ga me voor de derde keer vandaag omkleden.
Nu mijn tuinkloffie aan.

Maak er nog een gezellige namiddag en avond van dames en dieren.

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

22 mei 2024, 14:51

Dag iedereen .
niet veel nieuws hier te melden ( misschien maar beter zo ) ;-) ///
Ben veel bezig met opruimen binnen en / of buiten in de tuin aan het vechten tegen het onkruid .
Heel veel groeten aan alle seizoentjes en heel veel moed voor wie het kan gebruiken .

krakje
Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
Locatie: Heist op den Berg

22 mei 2024, 20:08

woensdag is het gewoonlijk strijk dag,
naar buurvrouw geweest een kopje koffie drinken,
voor eten gezorgd en is weer avond,
vandaag de zon in de lucht geen regen,
dat zal eens goed doen aan die verzopen gronden,
grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

23 mei 2024, 07:36

Goede morgen seizoentjes,


De zon schijnt! dat vrolijkt een mens op! nu maar hopen dat ze effen blijft en we eindelijk iets van vitamientjes gaan krijgen als we ons buiten begeven.
De katten waren ook al vroeger wakker. Lilly lag te wachten op het badmatje voor de douche tot ik binnenkwam om mijn haar te kammen en mijn ogen open te krijgen met oogreininger. ( de korstjes) Gimly zat op de trap. eerst verkoelende gel op mijn lies gesmeerd want madam had alweer gemorst op een verse pyjama ( scampi in de looksaus) en dan heb ik maar die van flanel aangedaan. probleem is dat ik de broek 3 x moet overplooien wil ze aan mijn kont blijven. gekocht toen ik nog meerder kilo's woog. ik ga vandaag kijken of ik er een neep kan in steken. ik heb dat al moeten doen met een andere pyjamabroek.

Oma C: bedankt voor de info want wij hebben die van moeder haar bank zelf vetrouwd.
Helena: de buurtgemeente ligt voor ons ook verder. ik ga niet zeggen 4 km want ik weet het niet. ik betaal wel 4 euro via de kaart bij de dokter. de laatste tijd zorg ik dat ik wel munten heb.

Het was gisteren best een vermoeiende dag. eerst een nieuwe leesbril gaan halen in de boekhandel. 't is nu een grijze. moeder stond er ook goed mee. maar die heeft een bril op sterkte. ventje was eerst weer vergeten de spullen voor de rommelmarkt in de koffer te steken want we hebben die ginder binnen gezet. boven is het al mooi proper. ze beginnen nu aan het tweede verdiep. ventjes oude slaapkamer, de slaapkamer van hun moeder een halve trap lager ligt de badkamer, maar dat is voor zus en kathleen. ventje kent niets van cremekes voor het gezicht of dat nu nog wel of niet goed is. hij gaat in zijn oude kamer de kleerkast losvijzen. dat was op het laatst spartaans ingericht. een kleerkast, een bed tegen de muur en zijn tv-tje en dubbele videorecorder. ja, hij zat en at dan in het leger.

in de weekends moesten ventje en zijn vader voor hun eigen kost kijken. tot ventje mij leerde kennen en mocht blijven eten de zondag. die kreeg dan een sloef van een steak op zijn bord. later toen we samenwoonden moesten we de zondag gaan eten en dan was het meestal Kip aan het spit waarvan er een in een warmhoudpot stak. niet eens knapperig gebakken. vader pluisde alle reclameblaadjes uit om te weten wie er de goedkoopste kippen had! hij nam dan mijn fiets met mandje en zakken en reed dan soms tot st-michiels. ( delais) en omdat hij nog wielertoerist was geweest, was hij nog een 10 min weg of hij was al terug. ( bij wijze van spreken)


een beetje gelijk ventje nu winkelt. militaire stijl. binnen, lijstje overlopen, pakken wat nodig is, betalen en wegwezen.
Hij moet dan om 9 uur voor mij naar de apotheek. hij ging het gisteren doen maar was het dan vergeten.en vandaag is het boodschappendag. Elke donderdag.
Ik hoor Cooper blaffen. Buurman is er gisteren ook mee gaan wandelen. Lilly kwam binnen zonder protest. even later volgde dan het protest. alsof ze het vergeten was. :lol: ze was vroeg om te knuffelen en ik hoor ventje dan zuchten. ze is weer veel te vroeg. gisteren ging ze eerst tussen ons liggen snorren. ventje mocht een beetje gaan zoeken naar haar met de zaklamp in de duisternis. en was ze dan binnen dan ging Gimly nog even naar buiten en ja, hoor Lilly wilde dan ook. ze zit altijd aan de achterdeur en soms op het raamkozijn van de keuken. Dan is het wel dringend.


Vandaag moet ventjes zus naar de arbeidsgeneesheer. morgen werken en dan nog gaan met de papieren van Franks kine. ze moest gaan helpen de tweeling in bed te steken. Miel is al proper! en ze hebben geluk gehad met de oogjes. tot nu toe geen afwijkingen. Ventjes zus was bij Suzanne geweest: een vreselijk braaf kind. je hebt daar geen last mee. de enige die lastig is, is de hond. Als ik moet voor een behandeling dan is dat voor hem een ding: Spelen! ventje probeert hem dan uitgeteld te krijgen. dat lukt niet altijd. Frank gaat voor het eten er nog effen mee gaan wandelen. als hij terug komt is het eten klaar. Dan eet de hond zijn vlees.
Ventje heeft gemist van pak Coshida. Het zijn zakjes met gelei. en toch eet Gimly ervan. voor Lilly is het iets nieuws. voorlopig gaat het vlotjes binnen.

Ik ga kijken hoe het met de boerderij staat. gisteren totaal vergeten dat ik een boot moest vullen. ik sta daar met fetasalades. thee moet ik ook zaaien want die staat laag en de boot wilde thee met sinaas.
Daarna ga ik mijn punten gaan bekijken in Food stylist. Begin toch al hier en daar een eerste plaats te scoren.

Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

23 mei 2024, 09:02

Afbeelding

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

23 mei 2024, 10:57

Goeie morgen,

Mijn rechter hoorapparaat is nu in orde.
Nu begint het linker van zijn "oren" te maken.
30/5 terug naar de audioloog.
In het linker begint de batterij leeg te geraken.
De oplaadbare.
Dan moet die maar wat vroeger vervangen worden dan voorzien.

Ik ga vandaag een poging ondernemen om de doos met slakkenkorrels open te krijgen.
Zo een kindveilig slot is niet voor mensen zonder macht in hun handen.
Anders de buurman lastig vallen.

Verder ook een poging ondernemen om de heel vuile auto te poetsen.

Ik zie blauwe lucht tussen de wolken door en een flauw zonnetje.

Nog een fijne dag allemaal.