In de Vier Seizoenen reeks 34 Lente 2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

23 mei 2024, 14:38

Gewoon even goeiedag komen zeggen :wink:
Ben voor de middag naar labo geweest voor bloedafname en
het was er heel druk, maar ik kan er nu weer tegen
voor een maand of drie....als ik niks hoor van
de huisarts dan is alles oké wat dat betreft :roll:

Fijne dag allen en sterkte aan wie het kan gebruiken.... :?
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

krakje
Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
Locatie: Heist op den Berg

23 mei 2024, 20:36

de was gedaan en buiten kunnen drogen nu nog strijken en kast in,
hier een poes en dat vind ik eigenaardig, ze is zeker 13 jaar oud,
al 3 weken lang wil die in bad liggen, maar er moet een dun laagje water in,
soms ligt ze in dat water, denk dan eens hoe die er uit komt,
overal natte lekken, en soms ook alleen met de voorste poten,
en dat is alleen in de voormiddag, daarna gaat ze slapen tot etenstijd,
nooit meegemaakt en heb jaren poezen gehad,
hebben jullie dit ook al meegemaakt,
zo mag her weertje nog een tijdje blijven duren, geniet ervan, krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

23 mei 2024, 21:04

Ook al jaren ondervinding met poezen, maar dat heb ik nog niet meegemaakt.
Wel dat de poes lopend water van de kraan wil drinken.
Wat mijn logeerpoes ook doet is, als ik gedoucht heb, het water oplikken dat nog in douchekuip staat.
Ze moet zich dan wel haasten, want ik droog de douche altijd uit.
In de lavabo gaan liggen doet ze ook.
Mijn vorige poezen deden dat ook.
Maar in bad met een laagje water , neen, dat heb ik nog niet meegemaakt.

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

23 mei 2024, 22:37

Afbeelding

Hallo iedereen,

Vlug nog even binnen springen.

Deze ochtend tijdens het ontbijt zegt manlief: als we eens naar de plantentuin van Meise rijden, om de reuze aronskelk te zien. Dus zo gezegd, zo gedaan. Ja, is indrukwekkend. En er was helemaal geen stank . Dat kwam omdat er geen zon was , hoe meer zon, hoe meer ze stinkt. Het was op dat moment bewolkt. Er was personeel dat uitleg gaf. Ik had dat wel al vaak op tv gezien, maar nog nooit in het echt.

Dan in de namiddag naar DA met Spaanse Woef voor zijn jaarlijkse inentingen. Deze keer in zijn bil , en niet in de nek . Ik vermelde dat ontwormen zo moeilijk is bij hem, waarop DA een ontwormingspil nam , die hij ...prompt opat. Nog nooit meegemaakt 8O . Ze heeft er me enkele meegegeven voor de volgende keren . Hoop dat het dan even goed gaat. Of misschien smaakt dat bij de DA beter :D :D .

HVT: wij hebben ook enkel cash voor de broodautomaat en voor op de wandelingen. Daar moet je steeds met cash betalen. Bij de dokter wordt die 4€ overgeschreven ( de dokter heeft dat liever, anders hebben ze teveel kleingeld).

MM: om gezond af te vallen wordt er gerekend op 2 kg per maand. Kennis van mij heeft dat ooit gedaan bij de WW en daar streefden ze naar 2 kg per maand.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

24 mei 2024, 07:52

Goede morgen seizoentjes,

het was gisteren prachtig weer maar ik vrees dat we een kwakkelweer gaan krijgen. veel te lage temperaturen voor de tijd van het jaar. als het niet in de helft van Juni veranderd dan vrees ik er voor.
Ventje heeft vannacht een vreselijke maagzuuraanval gehad.Kort daarna had hij hevige buikkrampen en diarree. pyjamabroek vol. nu heeft hij nog wat maagzuur maar met cola is dat overgegaan maar toch.... :? Hij zou zich beter laten onderzoeken op dat vlak maar daar staat die niet om te springen. een buis in mijn edele reet? neen, vergeet dat. en die buis in mijn keel kunnen ze ook beter vergeten. ignorance is bliss zeggen ze. ik denk dat zijn levenstijl zich aan het wreken is. gisteren kon er een extra pilsje vanaf. ik hoef niet verder te zoeken.


Zijn zus heeft vandaag onderzoek voor haar schildklier. wat ze precies gaan doen, weet ik niet. er was spake van een punctie en 95% van de schildklierknobbeltjes is ongevaarlijk en goedaardig. maar ja: zij is kankerpatiënt. dus... en hondsmoe van de pillen. als je hoort wat ze allemaal op een dag doet, dan is het niet verwonderlijk.
overbuurman mag met de hondjes gaan wandelen. er was eentje van ouderdom overleden en dus zijn ze naar het asiel gegaan en hebben een ander hondje. maar die is gewoon van te gaan wandelen. Vanmiddag gaat hij er ook nog even mee gaan wandelen.
Cooper had Lowie op bezoek en maar blaffen. is Lowie hier niet dan hoor je hem wel blaffen maar dat duurt niet lang. Lowie is het troetelkindje van de dochter en ze behandeld die als een kind.

Ik moet straks mijn haar laten doen en dan hadden we het plan om te gaan winkelen om kleren aangezien ik slanker geworden ben. ventje heeft al een hele nieuwe garderobe op zicht. ik wil een grijze kokerrok en zo'n giletvestje maar de kleur kan je alleen krijgen in het grijs bij de mannen. en ik moet twee verschillende winkels doen. nu ik het weer zie, heb ik niet veel zin. Morgen komt er iemand kijken voor de pelletkachel en ik hoop dat ze hem snel kunnen plaatsen. dan is al 1 deel afgewerkt dan heeft ventje geen excuus meer om te schilderen en pollyfillawant hij is een uitsteller a la letter, te gaan halen dat moet eerst gebeuren want 220 kilo verzet je niet zomaar. maar ik zal geen mooie bloemen kunnen gaan zetten want die pelletkachel is een pak hoger dan een houtstoof. Het zal dus een bijzettafeltje worden maar dat heb ik niet tegen ventje gezegd. de houten bijzettafeltjes die ik nog zelf in elkaar heb gezet worden door Gimly als krabpaal gebruikt en verdwijnen ook.

Anjelier: Ons Lilly krijgt altijd een ontwormingspil en dat gaat er vlot in. ik denk dat wij volgende maand voor haar jaarlijkse vaccinaties moeten. Gimly is al jaren niet meer gevaccineerd vanwege zijn schrik van de dierenarts. en hij komt niet in contact met andere katten. Tot Lilly dan dat is. zij heeft gisteren heel lang geslapen. kwam maar naar beneden toen ik me klaarmaakte om zelf naar boven te gaan. ze lag waarschijnlijk te lekker. En ik ben al blij dat het 1 kilo per week is. dan zouden ze er niet rap terug aankomen. 2 kilo vind ik veel te veel.
Krakje: ik heb zo'n gedrach nooit opgemerkt, wel drinken van de lopende kraan maar dat is alles. ik begin in de richting van dementie te kijken. dat kunnen oudere katten ook krijgen. net als suikerziekte, die een enorme dorst teweegbrengt. misschien daarom die plas in het badwater.


Ik ga me om 8 uur gaan aankleden. om 9 uur bij de kapster en ventje gaat dan mijn resterende pillen halen. dat was die gisteren vergeten. en gisteren had ik helemaal geen honger na een JD en een praatje met Suus. ik wilde eitjes met gerookte ham doen maar dan heb ik knabbels gegeten zodat ik toch iets in mijn maag had. Vandaag staan kippenbouten op de menu en zaterdag Pizza. Ventje gaat erom nadat hij de resterende medicatie is gaan halen. hij passeert er toch. de vuilnisbak is gemaakt maar de mulch was nog niet droog. dan stinkt dat vreselijk. dus in het vervolg een dag de knop aanzetten. we geraken toch aan een vol emmertje. en heel de santeboetiek staat buiten want het zijn ook blauwe zakken. de doos van hun eten: korrels en zand heeft gediend. we hebben al een nieuwe bestelling onderweg.want die korrels gaan een trein. de gelei is toch geen succes dus een pakje maken voor Nederland. die 7 katten eten alles vooral als het van Sheba is. en in de dierenvoedselbank hebben ze dat niet. Suus krijgt de stucadoors maandag weer over de vloer. weer de kamer leeg halen. hopelijk komt Paul, want die is bijna elk weekend "out" van migraine. Paul is een jeugdschoolvriendje.

Farys is hier en het lijkt erop dat het een vrouw is. ik moet al heel scheel gekeken hebben om een man aan te zien als een vrouw.
We gaan vragen aan ventje om een kopje koffie te zetten. Als ik aangekleed ben, neem ik mijn pillen in. dan is dan ook gedaan.
ik ben "uitverkoren" om deel te nemen aan een enqete van de Politie. ze vragen maar 15 minuten van mijn tijd. eerst wel het geld overschrijven dat de zieken bond gestort heeft voor mijn 18 behandelingen. dan is dat ook al weer gedaan. de volgende 18 lopen automatisch door zei zus ventje. Tenzij ik ook ergens anders moet gevreven worden. vannacht toch wat nekpijn en rugpijn maar dat zal wel van in een slechte positie te liggen.

Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

24 mei 2024, 09:00

Goedemorgen iedereen, :wink:
Hier droog, en hopelijk blijft het zo...
ik moet naar de apotheek en dat is
een mooi wandelingetje :)
Rustig aan, want het kan niet anders :oops:

Groetjes allen en veel sterkte aan al wie
het kan gebruiken om een of andere reden :roll:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

24 mei 2024, 09:07

Afbeelding

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

24 mei 2024, 12:26

Goede middag allen.
Alweer een deel van de strijkberg weg gewerkt.
In stukjes en beetjes.
Gisteren de auto gewassen.
Hij is proper van ver, maar ver van proper.
Het was zolang geleden dat er mos op stond. :oops: :oops: :oops:
Het is dan ook een hele klus.
Ik heb het met regenwater uit de ton gedaan.
Het ziet er naar uit dat die dit jaar niet echt leeg gaan geraken.
Gezien het feit dat onze die waterlagen nog steeds niet aangevuld zijn mag he enig wat regenen.
Ergens gelezen onderweg op het www.

Poes had het klaar gespeeld haar ontwormingspilletje tussen haar halsbandje te laten verdwijnen.
Het jaar ervoor heeft de dierenarts he pilletje van he jaar daarvoor gegeven.
Dat viel uit het transportkooitje toen ze Poes daar moesten uitschudden.
Ook geen amateur van ontwormingspilletjes.
Ook niet van antivlooien dinges.

Nu eerst even rusten en eten en dan dapper verder de strijkberg aanpakken.

Regen of zon veel kunne we daar niet aan veranderen, dus maak er een gezellige dag van.

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

24 mei 2024, 13:48

Afbeelding

Hallo iedereen,

MM: het is 2 kg per maand, niet per week.

Gisteren naar het programma Ze zeggen dat gekeken, en na onderzoek blijkt dat alle scharrelkipeieren besmet zijn met Pfas in Vlaanderen. Schrok daar eigenlijk wel van. In bepaalde gemeenten werd het zelfs afgeraden om die eitjes aan kinderen te geven. De gezondste eitjes zouden dan die uit de supermarkt zijn, omdat die kippen niet buiten lopen. Raar maar waar.

Dochter vertelde hier deze week nog een "grappig" verhaal. Haar vriend en zij waren deze week op restaurant geweest. Ze zaten dichtbij de keuken. Opeens was het een geroep en getier in de keuken, de pannen vlogen door de lucht 8O . Later kwam de ober zeggen dat de kok vertrokken was. Maak dat mee :D .
Ja, je moet van niks meer verschieten. Wij hebben zo ooit eens gelogeerd ( samen met zus en schoonbroer) in een leeg hotel. Wij waren daar de enige klanten . Dat is ook akelig. Dat was met een fietsarrangement waarbij alles al geregeld was. 4 dagen fietsen en elke avond in een ander hotel verblijven. Je fietst van hotel naar hotel. Toen we daar s' avonds aankwamen vonden we het al vreemd omdat het zo stil was. Maar de volgende ochtend waren alle tafels gedekt, maar het ontbijt was maar voor 4 personen. Dat was ook raar. Achteraf hebben we daar nog vaak mee gelachen.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

25 mei 2024, 08:00

Goede morgen seizoentjes,


Ik ga nog gelijk krijgen ook met mijn "kwakkelzomer" tot halverwege Juni. Allez, zeg nu zelf. Gisteren van het mooiere weer genoten door nieuwe kleren te gaan kopen. "Ga maar nu, want als je wacht tot de volgende keer dan is die kokerrok misschien weg." zei ventje. Wij dus naar e5 mode. Daar wisten ze nog van toeten noch blazen. een kokerrok in het grijs in de flair? tot de oudere dame een naam noemde en die rinkelde bij ventje. wij dus mee naar achter. ik had een langender kokkerrok verwacht maar er zitten zakken in. de eerste die ik pastte, te wijd. de tweede: veel te spannend aan mijn buik en de derde die zat perfect èn een maatje minder. ik pas ( ginder) in een 46. en de rok is een rekbaar begrip. Plus ik betaalde er veel minder voor dan aangegeven was in het magazine. Op naar halte nummer 2. Daar geen gilets voor dames. toen ze plots zei: bedoel je zo'n gilet dat de heren dragen? dat veranderde de zaak. Ventje had een oud collega gezien en die moest daar een praatje mee slaan. dus ik mee naar de heren. eerste gilet: toch niet precies dat en te klein. de vestibule kon er niet in. en 2 was perfect. "Ik kijk daar ook niet naar." zei de oude dame die me hielp. 't is de dag vandaag toch unisex. en weer een lagere prijs omdat het ginder midseison sales waren + ik heb daar een klantenkaart. bij e5 heb ik er een laten aanmaken want dan kan ik makkeijker online bestellen.. Met een wit t-Shirt gaat alles daar goed mee uitzien.

Gisteren toen ik van de kapster kwam, Frank betaald. en die enquete van de politie gedaan. tot ik op volgende probeerde te drukken en de boel niet meer bougeerde. ventje zei dat het waarschijnlijk gedaan was. ok zo veel te beter.
ventje is toch in zijn bed moeten kruipen om bij te slapen. ik heb ondertussen een eitje gebakken en de pan afgewassen + in de kast gezet. ik had geen zin in brood. de schalen in de mulch gesmeten maar omdat terug dicht te krijgen? :roll: pas na 25 beurten eindelijk die dicht gekregen toen ik in de gaten kreeg dat er een wit puntje op het deksel staat. allez, ik kan hem open krijgen en nu ook dicht.
om 5 uur toen ik instant familiy klaarzette, ben ik ventje gaan wakker maken. dan te samen naar instant family gekeken. eerder had ik er een weggesmeten die het kijken niet waard was. en ene die ik al gezien had. dus nu nog ene weg. dan de cold cases bekeken. pyjama gaan aandoen en de rest van CSI bekeken.


Ons pruttelpotje is binnen en Cooper laat weten dat hij ook wakker is. gisteren bracht Lilly een zwarte veer mee in huis. iets dat ze gevonden had. de vogel zelf was gaan vliegen. ze heeft daar dan een paar keer lang meegespeelt. in de vooravond, net nadat we gegeten hadden, gaf Gimly over. Haarbal. en hij is braaf geweest. alles netjes in de bak. vandaag zou het moeten gedaan zijn. hij was dus eventjes onwel. straks dat doekje wegsmijten voordat die vent van de stoof komt. ik hang immers aan de telefoon met moeder. en ventje gaat zo rap
mogelijk verf en pollyfilla gaan halen. dan wordt de tweede muur geschilderd als de kast is afgebroken. besloten van helemaal geen bloemen te zetten, wel indien de stoof niet aanstaat en er de hele tijd zon is. dan mogen er wel bloemen in huis.

volgende week vrijdag bezet. moet voor mijn pedicure. ben nu aan het twijfelen of ik in rok ga gaan. moet dan juist mijn benen scheren.
Maandag of de dag dat ventje gaat een afspraak maken met de kapster. ventje kan mijn agenda meenemen.

Anjelier: Gelukkig maar dat het per maand is. per week haal ik niet. en dus zaten jullie in een spookhotel. moet inderdaad vreemd geweest zijn. of ze hielden jullie via een monitor in de gaten.

Ik ga koffie zetten. tegen dat ik naar moeder moet bellen eerst eentje natuur en tegen dat ik naar moeder moet bellen eentje met. 't zal nodig zijn.

na het telefoontje hoop ik dat die ventje van de stoof aanbelt.

Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

25 mei 2024, 08:45

Goeiemorgen iedereen,

Regen, en nog eens regen :roll: je vraagt je af
vanwaar het blijft komen.... maar we hebben
gelukkig een dak boven ons hoofd en alles
wat we nodig hebben, dus ja, niet klagen zeker? :roll: :oops:

Alle maatjes een aangenaam weekend en niet
teveel buiten kijken :)

Sterkte en beterschap aan alle zieken en familie :(
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

25 mei 2024, 09:11

Afbeelding
zo een twee zitten hier ook maar in lichtblauw wel apart de ene is van 1992 ja niet te geloven maar toch is het zo en de andere is maar 2 jaar .Hun kooien staan naast mekaar en die zijn regelmatig een praatje aanhet doen .Ook nog een zebravink en die zit graag op een zwiertje met spiegel .En dan mijn drie juffers op vier potendat hier rond loopdus genoeg leven in de brouwerij .nu zitten ze alle drie hier naast mij .Geniet van jullie weekend groetje

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

25 mei 2024, 12:24

Goede middag.
Pauze na een uurtje strijken.
Beetje overmoedig het beddengoed in de wasmachine gestoken.
Tja, planeet of niet dan wordt het maar de linnendroger straks.
Ik had er goede hoop op dat het zou over zijn tegen straks.
Beter gewacht tot maandag.
Dan kon de poets mee helpen terug opdekken.
Nu kan het bed echter open blijven liggen tot vanavond.
En het dekbed hangt over de balustrade te luchten.
Plan trekken.

Ik ben er bijna door door de strijk.
Deze namiddag mijn slaapkamer al poetsen.
Dan kan poets de gele kamer doen maandag.
Dat is al eventjes geleden.

Hopelijk krijg ik volgende week de hulp mee naar het zolder.
Ik zou daar eens grote opruimactie nummer zoveel willen houden.

Inderdaad oma-C we hebben een dak boven ons hoofd.
En sinds een paar maanden lekt dat niet meer in de garage.
Oef!

En hoe ging dat liedje ook alweer:
Regen of sneeuw kunnen ons niet deren...
Gezellig binnen met een tasje thee of koffie en een boekje.
Laat de regen maar doen.

prettige namiddag nog allemaal.

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

25 mei 2024, 13:36

Afbeelding

Hallo iedereen,

Regen en nog eens regen. Het weerbericht had gisteren nochtans iets anders voorspeld.

Spaanse woef voelde zich deze morgend niet goed, wou zijn eten niet, wilde niet naar buiten. Denk dat die inenting er voor iets tussen zit, ook al is het 2 dagen geleden. Deze middag was het beter , kwam bedelen aan tafel en toen ik hem iets gaf, at hij het toch op. Nu ligt hij te slapen .
Over 2 weken moet hij terug naar DA voor inenting tegen hondsdolheid . DA wou ze niet samen geven met die andere inentingen. Er eens over nadenken of we het wel gaan doen, echt verplicht is het niet , enkel als je naar het buitenland gaat en misschien ook in Franstalig landsgedeelte.

Het is hier rustig, manlief is buiten aan het verven. Het stenen kippenhok begon af te bladeren en gisteren heeft hij alles afgeschuurd. Vanmorgen naar de winkel om verf en nu is hij aan het schilderen. Ook al regent het, hij staat onder een afdak en de regen komt niet op die muur.

Dames, tot morgen allemaal.

krakje
Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
Locatie: Heist op den Berg

25 mei 2024, 20:15

deze voormiddag regen, na de noen zon en wolken,
hier was het zieken zalving voor de zieken in de kerk,
daarna allen samen naar de parochiezaal gaan die in de kerk waren,
daar kregen we 2 sandwiches met kaas en ham koffie erbij,
en een koffiekoek als dessertje alles gratis,
in de kerk was het koud, maar in de zaal zalig warm,
zo was onze namiddag vlug voorbij,
grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.