NACHTUILTJES(12)2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

25 mei 2024, 20:58

Goede avond allen, :wink:
Hier regen tot een stuk in de namiddag :roll:
Niet fijn maar wat doe je eraan...? niks
Ik heb naar de koers zitten kijken en nog
een stukje meegereden maar wel op de hometrainer
dan blijf ik droog en ik zie ook de mooie natuur van Italië :wink:

Dank Rietje voor de mooie foto's, 't altijd weer genieten
en F-Book heb ik niet, wil ik niet, heb genoeg aan
de pc en de gewone gsm :oops:
mmmm mosseltjes, je doet me goesting krijgen :)

Yorkske, mijn vader zei altijd dat hij dacht dat ik
kleding uit de kast haalde om te kunnen wassen
een mens krijgt wat bijeen als je 't proper wil houden :roll:
Ai, gsm gehackt, jaja, ze proberen langs alle kanten
aan je centen te geraken.... hoe voorzichtig je ook bent...
ik reageer nooit op een nummer dat ik niet ken...ook niet op een link...
Wie me moet hebben belt wel terug of doet het persoonlijk.

Allen nog een fijne avond, nu is er wat zon als het bijna bedtijd is :oops:
Slaapwel straks en tot morgen :)
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

26 mei 2024, 09:15

Goedemorgen iedereen, :wink:
Hier is het al aan het regenen, tja....
Pakken wat komt hé :roll: niks aan te doen :roll:

Allen een fijn weekend en maak maar
mooie plannen binnenshuis dan :)

Sterkte en beterschap aan wie het kan gebruiken :)
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

greetie
Lid geworden op: 08 jan 2007, 18:17
Locatie: Land van Nevele

26 mei 2024, 10:11

Goede morgen :D
Vrijdagavond met zoon en de twee dochters gaan eten :), de mama zit in Sardinië en de zoon blokken, heel gezellig.
Zaterdag een zomerse linnen broek en wit linnen bloesje gekocht voor mijn been met dikke steunkous is dit het frist :) en nu de zon nog :D
S namiddags was de zon er en hebben we genoten op een zonnig terras zalig

Deze morgen, de binnen planten buiten gezet in de malse regen.
Wat de rest van de dag nog brengt zou niet weten, we zien wel.
Groetjes
Greetie

Yorkske
Lid geworden op: 14 aug 2021, 12:27

26 mei 2024, 10:40

Afbeelding
Goeie morgen 't is weer eens aan het gieten hier, straks moeten we nog een bood kopen om in te wonen :evil:

Ritavm, bachten -de-kuppen ken ik niet wel al veel van gehoord maar ik dacht dat dat een streek was of een dorp nu heb ik het opgezocht en lijkt het me meer iets als Bokrijk. Ik denk dat we dat dan juist eens gaan bekijken of ergens een drankje gaan nemen ik weet het niet staat niet specifiek in de planning.
Ik zal proberen foto's te nemen.

Oma-c, ja een vrouw heeft nooit gedaan hé nu heb ik wat tijd doordat het stoofvlees voor deze middag
al klaar is, en met een frietje vlug eten. Ben wel al van 7.30u opgestaan buurman brengt dan al vers brood
dus moet zelfs de zondag mijn wekker zetten.
Ik ben die regen nu echt wel stinkende beu hoor die zet mij gevangen en ik ben een vrije vogel ik moet eens kunnen vliegen. :lol:
Met de gsm is het gelukkig bij POGINGEN gebleven her ergste is dat je dat eigenlijk maar ziet als het te laat is . Er zijn verschillende pogingen gedaan :evil: :twisted:

Krakje het heeft hier gisteren dan uiteindelijk toch niet geregend ik heb een mooi ritje kunnen maken en hier en daar iemand tegen gekomen en een babbelke kunnen doen. Dat is voldoende voor mij.
Vandaag zal het onvermijdelijk de auto worden :cry:

Jadi die witte pluimpjes zijn een pest, Nathalie heeft al overal van die vaste transparanten laten zeten ze lagen met pakken door gans het huis, opkuisen heeft geen zin nu is het gedaan ze blijven nu wel in die transparanten hangen maar niet meer in gans haar huis.
Moed houden hé. X

Meme-rietje brrrrr...... koud water 'k mag er niet aan denken, ik was mij dagelijks aan de pombak. Ik kan moeilijk onder de douche gaan staan dat gaat perfect met Nathalie maar alleen durf en mag ik niet tis te gevaarlijk. Maar ze komt wel regelmatig om mij eens te verdrinken onder de douche want dat is wat ze doet natuurlijk. :lol: :lol: Wat ben ik toch blij met zo'n dochter.
Verpleegster komt elke dag om ons alle twee te wassen maar ik ben gewassen tegen dat ze komt anders zit ik in de rolstoel en daar heb ik een hekel aan, goed dat het bestaat maar liefst zo weinig mogelijk.

Yvetje fijne zondag het zal bij jullie ook wel regenen veronderstel ik?

Greetie voor jou ook en hopelijk kun je de iets boven halen.

heb ik nog iemand overgeslagen? sorry dan. Allemaal een heel fijne zondag ik ga zoals gewoonlijk bij broer en schoonzus op de koffie zoals gezegd met de auto dan maar. Momenteel geen regen hier!!!
Groetjes
Yorkske :wink:

jadi
Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54
Locatie: de boterstad

26 mei 2024, 12:01

Afbeelding
Goede morgen iedereen , of eigenlijk goede middag bijna
Hier na regen wat zonneschijn va et vient , komen en gaan dus
Wat de dag brengt niet veel ..
Rietjes serieus genoten van de mooie foto's .. Wat deed het deugd een gans veld margrietjes te zien , er
achter twee lachende gezichten .. Je kunt er maar deugd van gehad hebben . . Dank om te mogen meegenieten.. Doe zo verder zou ik zeggen. .
Yorkje en die plakken in hor en als je met water er over gaat "koekt" het aan grrr . . .
@Rietjes en Yorkje
Bachten de Kupe, ‘het Bokrijk van de Westhoek’: “Dit boerendorp van toen , dat ligt in Izenberge als ik me niet vergis
Rietjes volgens mij is het dit wat Yorkje bedoelt.. Wat denk jij ?

Wat de dag brengt niet veel ..
We zien wel
toedeloe
menu: we gaan friet eten in het friethuis..
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

krakje
Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
Locatie: Heist op den Berg

26 mei 2024, 14:52

de regen is weer van de partij, zal een natte zomer worden,
al een vat was gedaan nu in de droog kast,
en strijk van gisteren ook al gedaan,
hier is het om de dag was en strijk, zaterdag en zondag inbegrepen,
ja als je de ene week met 5 man bent en de andere week met 3 man bent,
dan heb je nooit gedaan, och zo kan een mens altijd zagen,
toch geniet van het zonnetje als ze er eens doorkomt piepen,
grtjs van krakje,

Bachten de Kupe wist niet wat het was dacht altijd dat een naam van speciale vent was,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

jadi
Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54
Locatie: de boterstad

26 mei 2024, 16:11

Aardrijskunde voor de geïnteresseerden :lol: :lol: :lol:
Bachten de Kupe is een gebied in de Westhoek (in de Belgische provincie West-Vlaanderen) dat geklemd ligt tussen de rivier de IJzer, de Belgische kust en de Franse grens (de Schreve), vandaar de West-Vlaamse benaming Bachten de kupe (achter de kuip, de IJzer).

Het omvat onder meer de gemeenten Veurne, De Panne en Koksijde en delen van Nieuwpoort, Diksmuide, Alveringem, Lo-Reninge en Poperinge (waar de IJzer in Roesbrugge West-Vlaanderen binnendringt). Het gebied maakt deel uit van Veurne-Ambacht en ligt daarmee in de Westhoek.

Daar deze gemeenten voornamelijk landelijke gemeentes zijn en worden gekenmerkt door veel wei- en akkerland, vindt men er nog veel kleine dorpjes en open polderlandschappen. Met uitzondering van de meer dichtbevolkte kuststrook is dit een van de dunstbevolkte streken van Vlaanderen.

Verder wordt een groot deel van deze streek (nog steeds) gekenmerkt door zijn oorlogsverleden: hier bevond zich een van de bloedigste frontstreken van de Eerste Wereldoorlog, 1914-1918, iets wat nog altijd te zien is aan de vele oorlogsbegraafplaatsen van beide kampen.

In Izenberge (in de gemeente Alveringem) bevindt zich een Openluchtmuseum Bachten de Kupe. Hier is een 17e-eeuws boerendorpje gereconstrueerd.

https://www.youtube.com/watch?v=Hjl5VRpAmws Hier wordt de "scone Westhoek" bezongen ♥
Ik denk dus dat Yorkje dit laatste gaat bezoeken
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

26 mei 2024, 18:12

Ja die regen hé hele dagen, maar eigenlijk mogen wij niet klagen, we kunnen lekker binnen blijven.
Slechter voor de boeren die binnen een maand alles zouden MOETEN GEZAAID EN GEPLANT hebben, regen of niet, zotte wet toch want aan het weer kan niemand iets veranderen!
Dinsdag op de markt klaagden de marktkramers ook, er komt weinig volk opdagen. Zo kalm aan de viskramen heb ik het nog nooit geweten, je moet anders in rijen aanschuiven en nu kon je zo bestellen.
Ik ben vandaag met Nik en Els en haar ouders gaan eten als moederdag cadeau in Anzegem in de Gellinck, het was er stampvol want niemand kon op het aangename terras zitten, allemaal jammer maar niets aan te doen!
De werken hier in Gits lijden ook vertraging, die mensen kunnen vaak ook niet verder werken maar intussen blijft het ambetant. Ik heb nog altijd niet meer geriskeerd om een bus te nemen, ik wacht tot de halte aan het Rustoord op het einde van mijn straat weer bediend wordt!

Afbeelding
Vanmiddag in de Gellinck.
Vorige week at ik met heel mijn bende in Molendries hier in Gits:

Afbeelding
Ik heb al een schone bende hé
Groetjes en tot later
Ivette

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

26 mei 2024, 19:36

goeien avond iedereen
ik ben met ons bendeke ook gaan eten vrijdag
heb nu nog maar de foto gekregen

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

27 mei 2024, 08:45

goeie morgen iedereen

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

27 mei 2024, 09:19

Afbeelding

Goede maandagmorgen allemaal :wink:
hier is het grijs, maar ik hoop toch dat
de zon er een beetje wil doorkomen :roll:

jadi dank voor de uitleg van die mooie
landelijke streek waar veel leed was in de oorlogstijd... :roll:

Aangename maandag iedereen en mooie foto's
van de familie 's :)
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

greetie
Lid geworden op: 08 jan 2007, 18:17
Locatie: Land van Nevele

27 mei 2024, 09:50

Afbeelding
Heel mooie herinneringen in Izenberge, verschillende keren geweest en meestal tijdens de winter.
We kwamen daar eens en het was gesloten, maar ze deden open voor ons tweetjes en hebben taart koffie en biertje gedronken met mooie herinneringen van Tamboer uit Eeklo, die daar op foto hangt, ze zijn meegegaan in alle winkeltjes en huisjes :D, een namiddag om nooit te vergeten :D
Hier is het nu zonnig!
Mooie foto Memerietje , heel gezellig :)
Jadi, de kaarsjes en duimen zijn hier niet vergeten
Greetie

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

27 mei 2024, 10:47

Goeie zonnige morgen
Hopelijk houdt de zon het wat langer uit vandaag
en zijn alle buien er gisteren al uitgevallen

In Brugge lopen er vandaag gegarandeerd veel zombies rond en scholen en arbeidsplaatsen zullen wel veel afwezigen mogen noteren.
Oud maar niet Out

jadi
Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54
Locatie: de boterstad

27 mei 2024, 12:46

greetie schreef:
27 mei 2024, 09:50
Jadi, de kaarsjes en duimen zijn hier niet vergeten
Greetie
Afbeelding
Dank Greetie, we kunnen maar verder hopen, geduld hebben .15de dag vandaag in onwetendheid . . Ze ligt nog altijd in kunstmatige coma..
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Yorkske
Lid geworden op: 14 aug 2021, 12:27

27 mei 2024, 13:14

Goeie namiddag allemaal,

Weeral namiddag en ik moet nu wel weer vertrekken moet om 13.30u ergens zijn maar is niet ver.
Vlug even komen kijken
Jadi, hartelijk bedankt ik heb je les aardrijkskunde met veel aandacht gelezen, ze geven wel heel slecht weer morgen 't zal wat worden met de kleine scooter want die gaat mee in de bus.
Maar we maken er wel het beste van.
Moet er nu echt vandoor de dokter heeft me deze morgen verboden om aan dit tempo te blijven verder doen
ik zou weer kine moeten volgen maar waar vindt ik daar ook nog tijd voor.
Ik heb nood aan wat tijd voor mezelf en morgen is zo'n dagje maar wel ook heel vermoeiend.
We gaan niet zagen gewoon DOEN.
fijne namiddag nog iedereen.

OH ja gisteren om 15u donder en bliksem maar nog geen regen ben in de auto gesprongen :lol: :lol:
en zonder regen bij broer geraakt juist gepast amai wat was dat, we hebben nu toch echt wel genoeg regen gehad.
Scooter staat al buiten ik vertrek salukes