In de Vier Seizoenen reeks 34 Lente 2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

25 mei 2024, 21:03

Goede avond allen, :wink:
Hier regen tot een stuk in de namiddag :roll:
Niet fijn maar wat doe je eraan...? niks :?
Ik heb naar de koers zitten kijken en nog
een stukje meegereden maar wel op de hometrainer
dan blijf ik droog en ik zie ook de mooie natuur van Italië :wink:
Nu is er nog tennis en dat volg ik ook graag....
Jammer dat ik het zelf niet meer kan.... de leeftijd :roll: :oops:

Allen nog een fijne avond voor straks slaapwel, en tot morgen.... :)
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

26 mei 2024, 09:17

Goedemorgen iedereen, :wink:
ik praat maar weer wat tegen mezelf :oops:
Hier is het al aan het regenen, tja....
Pakken wat komt hé :roll: niks aan te doen :roll:

Allen een fijn weekend en maak maar
mooie plannen binnenshuis dan :)

Sterkte en beterschap aan wie het kan gebruiken :)
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

26 mei 2024, 09:34

Afbeelding
een fijne zondag iedereen

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

26 mei 2024, 10:32

Goede morgen seizoentjes,


beetje laat voor mijn doen maar ik wilde niet uit bed. Ik lag te goed zeker? Lilly aan mijn voeten. Heerlijk.
Krijg ik gisteren een berichtje van buurvrouw V. of de kat nog buiten zat?
Ik ga kijken en ja, hoor! we waren vergeten dat ze nog buiten zat. Nou, Lilly was het er niet mee eens.
Heb buurvrouw bedankt want als de Tv hier aanstaat, hoor je normaal van buiten niets.
Die vroeg even later of ze altijd buiten zat? Lilly heeft een routine: buiten gaan, inspectie van het domein, terug binnen en brokje eten en dan gaat ze slapen. 's avonds wil ze dan haar avondwandeling. en die laatste is leuk! papa komt met de zaklamp! ze komt wel uiteindelijk toch binnen maar het heeft 1 keer niet veel gescheelt of de juffrouw bleef de hele nacht buiten zonder eten en zonder zacht bed.

Anjelier: Ons Lilly is wel ingeënt toen ze van Nederland naar hier kwam. die inenting heb ik terug betaald aan mijn vriendin. en ik had ook een bedrag afgesproken want ten slotte kreeg Lilly daar eten en drinken en haar verblijf tot ik ze kwam halen. we gaan nooit op reis, dat kan Gimly niet aan. Een trip naar de dierenartse is al een trauma. we moesten voor zijn ouderdomscheck maar dat ging niet door. ventje wilde hem dat niet aandoen.

Buren hadden gisteren een feestje onder familie. ze zaten buiten. buurman is altijd een optimist. gaat in T-shirt buiten als er maar een zon schijnt.
Vent voor de stoof is geweest. Ze komen hem zo rap mogelijk zetten. en het vloertje is ook geen probleem. het linnoleum kan net mooi worden afgesneden zodat alles naadloos past.
Buurman moest met de honden gaan wandelen. Lowietje is hier op bezoek. ze mochten niet treuzelen van hem. en ook de wandeling was kort. Buurman moest nog een koffie hebben waarschijnlijk. die heeft waarschijnlijk slecht geslapen vannacht.toen ventje opmerkte dat er een feestje was, zei ik dat ik niet degene was die vanochtend met kloppende hoofdpijn van de rode wijn moest opstaan.

zo, ventje is bezig de kaas te snijden. nog een half uurtje en het is aperitieftijd. maar nu eerst koffie.

Fijne zondag seizoentjes
Cats Rule!

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

26 mei 2024, 12:18

Goede middag ondertussen.
Ja oma-C ik probeer tegenwoordig om twintig uur hier de boeken toe te doen.
MM ik had ook geen goesting om op te staan.
Veel te slecht geslapen.
Tot hiertoe bleven de knieën gespaard van miserie.
Op verlof boven mijn grenzen gegaan en ziezo dikke knie en pijn.
Perskindol is mijn vriend.
De uwe ook heb ik al gelezen, MM.
Daarnet tussen de druppels door naar de bakker geweest.
Die lieve man heeft alle boodschappen voor mij in mijn netzakje gestoken.
Die nylon tasjes zijn best gemakkelijk, alleen niet om te vullen.
Ik kan weer verder ze mogen nog wat regenen.
Deze namiddag de laatste rijk weg werken en dan zondag vieren.
Amuseer jullie om het even hoe droog of nat.
Maak er het beste van.

krakje
Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
Locatie: Heist op den Berg

26 mei 2024, 14:52

de regen is weer van de partij, zal een natte zomer worden,
al een vat was gedaan nu in de droog kast,
en strijk van gisteren ook al gedaan,
hier is het om de dag was en strijk, zaterdag en zondag inbegrepen,
ja als je de ene week met 5 man bent en de andere week met 3 man bent,
dan heb je nooit gedaan, och zo kan een mens altijd zagen,
toch geniet van het zonnetje als ze er eens doorkomt piepen,
grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

26 mei 2024, 15:20

Dat is ingewikkeld, Krakje : de ene week met vijf en de andere week met drie.
Ik weet wat was ik had als we nog met zes waren.
Daar kwam geen einde aan en aan de strijk helemaal niet.
Mijn tante zei altijd:"Zolang je veel was en strijk hebt en veel opruimwerk dan ben je niet alleen."

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

27 mei 2024, 07:15

Afbeelding

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

27 mei 2024, 09:06

Goede morgen seizoentjes,

Buiten vrijdag een vroeg afspraak: pedicure zijn we heel de week vrij. ik ga dus vrijdag met mijn voeten laten spelen en ventje gaat naar het ouderlijk huis. Frank heeft toch 't een en 't ander op de rommelmarkt verkocht gisteren. Zo veel te beter. en al de rest ging naar de kringloopwinkel.
De katten hun eten en zand is ingepakt, vermoedelijk zal er morgen een mail in de mailbox zitten dat ze er morgen mee afkomen.
Hoop dan wel dat ventje thuis is want zo'n enorm zwaar pak binnensleuren? ik voel het nu al in mijn rug.

ventje had een varkenshaasje klaargemaakt maar dat was nog altijd te droog. voer voor de mulch. heb wel onze gratis zak kroketten laten aanspreken omdat er natuurlijk gene verse waren in de carref. waar hij het gekocht had. heb dan maar kroketten gegeten.
die waren niet overgepaneerd zoals de garnaalkroketten bijvoorbeeld. Ik denk dat ze ze met panko gedaan hadden. ze sprongen niet open en hun smaak was zoals een petattekroket moet zijn. zeker een vleugje kruidnagel.
Vandaag geen idee. hangt af van het weer.

Ja, Helena: Perskindol is ook mijne vriend. gisteren nog mogen gebruiken. mijn nek begon weer. mijn kont was als een koekebroodje van al dat zitten. ben dus even gaan liggen. tegen dat ik beneden kwam was het eten klaar. natuurlijk had ventje de richtlijnen voor varkenshaasje niet gebruikt. ik braad dat eerst voor in een speciale pan en die gaat de oven in. hij had een pyrexschotel gebruikt. dat ging ook natuurlijk.

Lilly was vanzelf naar binnen gekomen gisterenavond. Vanmorgen 8 uur wilde ze naar buiten. Iemand moet hier opstaan. ik ben dan maar gegaan. Gimly ging mee maar ik had de achterdeur op een kiertje gezet zodat ook hij weer binnen kon. was gisteren enorm kepachtig. zelf ik mocht hem strelen. Teken dat hij het nodig had. en Lilly? die ging tussen ons gaan liggen. wilde een aai op haar buikje. was weer open en bloot dus de staart ertussen gestoken. ze geniet daar zo van. Toen ik naar bed ging heb ik wel de afstandsbediening van onder haar moeten halen. anders kon ventje niet overschakelen.

We hebben redelijk vroeg ons afzakkertje gedronken. de fles is nu leeg. als ge rekend dat die van kerst nog niet aangeraakt waren. We hebben nog 1 om te proeven maar de whisky van de nachtwacht zal wel een tijdje een parerement blijven.
Ventje zijn vest van Iron Maiden is onderweg. ik denk dat het wel zal passen. Ik moet mijn nieuwe kleren in de kast steken. en de roldeo's op hun plaats zetten. ik moet ook een borstel naar boven brengen en de stijltang. gisteren bleef een een tand van de borstel in mijn haar steken. weg ermee.

Ik moet vandaag nog de sims terug oproepen en mijn verhaal tweaken. ik heb twee dagen geschreven met haken en ogen. Ja, vrijdag was het mijn vaders stervensdag. ben daar effe weer niet goed van geweest. Vandaag zou ventjes moeder jarig zijn. ze was 1 jaar jonger dan de mijne. Ventje heeft gisteren alles besteld om te gaan schilderen. de verf en de benodigheden. de mannen die de nieuwe stoof komen brengen nemen de oude mee. wij kunnen er toch niets mee.
mijn bloemen zijn verslenst. maar mogen niet in de mulch. ze gaan in een plastieken zak en hop in de gewone vuilbak. De vaas mag wel in de vaatwasser.

We gaan er eens aan beginnen. ventje moet de was opplooien en als Lilly daar aan gaat meedoen, duurt dat langer.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

27 mei 2024, 09:20

Afbeelding

Goede maandagmorgen allemaal :wink:
hier is het grijs, maar ik hoop toch dat
de zon er een beetje wil doorkomen :roll:
alles kalm en rustig hier, ik wens jullie allen
een fijne nieuwe week :wink:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

27 mei 2024, 11:00

Goede morgen nog.
Eindelijk weer een proper huisje.
Geen kine deze namiddag.
Kine is ziek.
Kan ook gebeuren.

Het weer weet niet goed wat het wil.
Wind, zon, wolken, grijs...
We mogen niet klagen dat we geen afwisseling hebben.

Maak er een gezellige dag van en hou jullie goed!

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

27 mei 2024, 15:27

Afbeelding

Hallo iedereen,

Hier heeft het nog niet geregend vandaag. Waar gaan we dat schrijven. Maar ja, de dag is nog niet voorbij.

Heb al 4 bloemkolen in de diepvries gestoken. Er staan er nog in de serre, maar die moeten nog een beetje groeien.
Voor vanavond koude bloemkool in de mayonaise , eet dat eens graag. En zoiets kun je enkel maken met verse bloemkool. Met diepvriesbloemkool gaat dat niet, dat wordt te plat.

Vanavond onze valies maken, we gaan 1 weekje bij zoon wonen. Zoon en schoondochter vertrekken morgen naar het buitenland voor hun werk. Dus we weten weeral wat te doen. Spaanse woef gaat dan mee. Ook zijn valiesje moet ik maken. Vanavond zal zoon nog wel bellen voor de laatste "richtlijnen".
Zal druk worden vooral in het weekend, dan is het schoolfeest op de beide scholen van de kids + nog een verjaardagsfeestje.

Dames, het zal tot volgende week zijn. Daag.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

27 mei 2024, 18:17

Aangenaam verblijf bij het jonge volkje!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

28 mei 2024, 08:58

Goedemorgen iedereen, :wink:
Hier ook een zonnetje , laat ons hopen dat ze blijft :roll:

Anjelierken, je zal weten wat te doen, :roll:
je zal je niet vervelen bij "het jonge volkje" :)

Allemaal een fijne dinsdag, hier is het rustig vandaag
Sterkte wie het nodig heeft, en blijf allemaal
zo gezond mogelijk :
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

28 mei 2024, 09:04

Afbeelding