NACHTUILTJES(12)2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

corry

03 dec 2025, 09:22

Afbeelding

Nog wat te vroeg om een Kerstmuts op te zetten, maar heb gisteren de Kerstsfeer al geproefd. Samenkomst met bewoners, lekker eten live muziek, heb een dansje gewaagd, ritme was er nog maar uithoudingsvermogen veel minder :roll:

Afbeelding.
Samen met buurtje op de foto.

Zonnetje is er en lonkt me naar buiten.Nog een fijne dag en laat de zon in je hart,
klinkt nog na van gisteren. :lol:

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ritavdm

03 dec 2025, 10:27

Goeie frisse morgen
't ziet er goed uit....

Ja Jadi, gisteren gewandeld vandaag ander programma !

Afbeelding

Aligot, 'k dacht al dat die vraag zou komen; tot voor kort kende ik het ook niet. Voor het eerst gegeten op reis.
Het is een aardappelpuree verrijkt met heel veel sterk afsmakende kaas (bv een Tomme de Savoie).
Echt heel veel, tot je puree gaat rekken :D :D

Afbeelding

Corry, je hebt je draai gevonden hé daar. Goed zo; geniet nog maar heel lang van alles.
Oud maar niet Out

corry

Gisteren, 07:48

Afbeelding

Goedemorgen

Weer vroeg op, rond 2 u 1 uurtje opgezeten. :roll:
Och het is niet de eerste keer.
Wat de dag brengen zal, boodschappen doen met een tussenstop dichtbij ons zeetje
Heb goed contact met meerdere bewoners, ze zijn bijna allemaal jonger, een iets welke ik omarm en me goed bij voel.
Genieten neemt na jaren een andere vorm aan, heel anders dan wat ons hoofd zou willen.
Nog een fijne dag
Corry
.

greetie

Gisteren, 07:52

Afbeelding
Goede morgen allemaal :)
Content van gisteren, tuin bladeren opgerakeld, containerpark geweest, auto gewassen in de carwash voor 1 euro :), naar het kerkhof geweest en daarna bij vroeger buurtje eens binnengesprongen :D
Strakjes komen ze voor de brandbeveiliging.
CORRY laat je gaan op de dansvloer :D, is dat buurtje op het gelijkvloers?

Gelezen en het meeste vergeten om te antwoorden, komt nog wel later :)
Groetjes
Greetie

Bekske

Gisteren, 09:20

Afbeelding
zal vandaag moeilijk worden om men oefeningen te doen het is precies of ik op een draaimolen zit alles draait rond mij .De huisarts komt vandaag zien .Kinisist wilde geen oefeningen doen heeft de huisarts op de hoogte gezet .Dus kalm aan dit scherm beweegt ook heeft alles nu voetjes gekregen soms .Afijn ja afwachten zo ik wens iedereen een fijne dag toe groetje

Ritavdm

Gisteren, 11:34

Weeral donderdag bijna middag
en 't is frisjes buiten heb ik net al ondervonden bij mijn tochtje naar de bakker.
't zal toch wandelen worden straks hoor, met een extra wolletje

Corry, dan hebben we waarschijnlijk samen naar die heldere maan gekeken verleden nacht.
Mijn eerste gedacht was : "we hebben het buitenlicht niet uit gedaan"; zo helder.

Gisteren zijn we naar een heel mooie ietwat speciale tentoonstelling geweest, in een Frans dorpje hier niet zo ver vandaan.
In de kerk staan meer dan 1000 kersttafereeltjes opgesteld.
Van klein (in een luciferdoosje of notendop) tot groot (levensecht) .
Verschillende materialen, van albast tot zand
verschillende landen. van Albanie tot Zanzibar

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Oud maar niet Out

jadi

Gisteren, 11:44

Afbeelding
Oesje ik ga vlug moeten typen als ik nog een plaatje met goede morgen wil zetten
Tja de voormiddag is weeral voorbij gevlogen .
Ofwel ben ik trager geworden, ofwel vliegt de tijd zo vlug ..En al zeker in de voormiddag dan
Corry al in de ban van Kerst , fijn is dat . . Mooie foto jij en buurtje en zoals Rietjes zegt je hebt uw draai gevonden .. Trouwens die lachende gezichten van jullie spreken boekdelen. Tja , wat het genieten betreft we moeten roeien met de riemen die we hebben hé .. Elke dag is anders , maar zolang we dankbaar kunnen zijn als we 's morgens uit ons "beddeke" stappen zijn we goed bezig.
Rietjes dank voor de uitleg Aligot dat zal heel lekker zijn maar zwaar denk ik ..
Amai Greetie jij had blijkbaar Duracell batterijen in gisteren .. En ja dat kan dan een voldoening geven op het einde van de dag hé
Ik ben gisteren op koffie klets geweest en het is wat laat uitgedraaid .. De tijd vloog zo voorbij en eerlijk het gaf mij ook voldoening .. Mijn mentale batterijtjes zijn ook weer opgeladen
Oesje Bekske op een draaimolen, . . best dat de huisarts komt . .Ik duim dat alles goed mag aflopen
Meme-rietje zwaai zwaai tot in den draai zou Corry zeggen
Aan iedereen een fijne donderdag
toedeloe
menu: dat wordt kabeljauw in mosterdsaus en spinazie .. bwueek(ik heb daar nu geen goesting op) maar die zit in mijn diepvries en moet ook eens opgeraken
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

krakje

Gisteren, 20:49

vandaag weer bijeenkomst van de vier vriendinnen,
't was weer heerlijk en ontspannend om bij te praten,
dan gaat de tijd veel te vlug voorbij om huiswaarts te keren,
voor eten gezorgd als tegen dat de werkers thuis kwamen,
menu, aardappelen, bloemkool afgewerkt met
ui, prei; tomaten en paddenstoeltjes als saus, en worsten,
als dessert een stukje fruit, grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

greetie

Vandaag, 08:38

Goede morgen allemaal :)
Jadi Gisterenmiddag waren de duracellekes opeens op, heb me dan maar genesteld in de zetel met een boek!
Rietjes , mooi veel beter dan in Brussel!
Het ziet hier een beetje wit!
Anders niks te vertellen
Groetjes
Greetie

corry

Vandaag, 08:40

Greetie, ander buurtje een pittig dametje van 91 jaar, welke voordien aan geen enkel bijeenkomst deelnam en nu alles meedoet als ik erbij ben. Ook kleine boodschappen breng ik mee.
Afbeelding
Goedemorgen,
Mooi toch de winter, ook auto kreeg een wit laagje.
Afbeelding

Greetie een dansje plaatsen doe ik hier regelmatig, als rug me welgezind is.
Rietjes, heb ook de volle maan gezien, scheen in mijn slaapkamer en dacht hoe klaar is het hier, tot ik ontdekte, mooi was het.
Kerstbeeldjes staan nog in de kast, eerst de Sint voorbij en dan zoals elk jaar weer daar. Mooi je reportage ervan.
Jadi kan als geen ander elkeen in haar schrijven vermelden, zou wel willen maar zoals zij het doet super!

Tot daar mijn commentaar, :twisted: hoor het water weer in de verwarming lopen, dochter ontluchte deze, gebouwen zijn verwittigd, melden wat me hier al overkwam niet te geloven, dankzij vorige huurders. :roll:

Tot in den draai

Corry :)

meme-rietje

Vandaag, 10:10

goeie morgen iedereen
het zonneke schijnt
en het is weer vrijdag boodschappen dag
niet vergeten een kip te kopen hulpje wil coq au vin maken
en soep met restjes groentjes uit de diepvries
maandag namiddag komen ze mijn verwarming kuisen
aan iedereen zorg goed voor je zelf

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm

Vandaag, 11:03

FIjne vrijdag... visdag

Op het menu : garnaalkroket met slaatje.
Gisteren is mijn W heel onverwacht in de gelegenheid geweest een zaak te bezoeken waar allerhande kroketten gemaakt worden en natuurlijk had hij er mee naar huis.

Deze voormiddag hebben we in onderling overleg het menu samengesteld voor Kerst.
We houden het eenvoudig; geen voorgerecht wel een zestal hapjes, een vishoofdgerecht en natuurlijk een Kerstbuche. Meer moet dat niet zijn :wink:

Mijn pakjes zijn op eentje na ook al gekocht, nog niet allemaal ingepakt.
'k ben fier op mezelf want meestal ben ik niet zo vroeg klaar.
Maandag breng ik dan wat kerstsfeer in huis.

Meme-Rietje, je brengt me op een idee voor die halve kip die nog in de diepvries zit; morgen breng ik spekjes, champignons een zilveruitjes mee.
Oud maar niet Out

jadi

Vandaag, 11:46

Afbeelding
Goede morgen , nog geen middag maar aperitief tijd . Voor mij is dat cola Z met 2ijsblokjes
Bedje is al lang gemaakt, boodschappen zijn gedaan, de krant heb ik mee ..
Even zeggen dat mijn kleindochter thuis is sedert gisteren 23u . . Tja Leuven ligt niet bij de achterdeur voor ons .
Mijn dochter zegt ze nog zo broos is, we hadden een ander zicht over haar in het ziekenhuis
Het komt allemaal wel weer in orde maar met de nodige tijd
Krakje hoe fijn te lezen dat je een fijne namiddag hebt gehad .. Wat een toeval ik heb diepvries bloemkool mee van de Colruyt .
Groot gelijk Greetie, ik vind ook dat die Duracells niet meer zijn zoals vroeger.. Ze zijn opeens plat voor je het beseft :lol:
Dag Corry en buurtje , amai dat zijn twee pittige dametjes , waar moet je tekenen om ook zo te worden aan die leeftijd .. Geniet er maar , zo aangenaam als je wat kan praten en soms eens een koffietje drinken of iets anders.. Kerstgerief komt ook maar te voorschijnen na de Sint . . Maar het weer is wel niet echt uitnodigend vind ik ..
meme-rietje njam njam coq au vin lekkerrrr ... Ik weet niet hoe het bij u is , maar bij ons was er overal veel volk
Ik ga deze namiddag varkenswangetjes klaarmaken voor morgenmiddag dan te eten. .
Rietjes die garnaal kroketten zullen super lekker zijn . smakelijk al vast..
Wat de kerstmenu betreft, mag ik bij mijn dochter op kerstavond mijn voeten onder tafel steken . Vroeger was het bij mij , nu bij mijn dochter .. Met Kerst zal het ook hier eenvoudig zijn met de zoon . . wordt vervolgd ik ben er nog niet uit wat.. Zeker en vast al kroketten
Voilà , en nu ga ik afsluiten
Aan iedereen een fijne vrijdag
toedeloe
menu: Koeitong van Renmans met puree =luie wijveneten
* ik betrap me er op dat ik dit de laatste tijd al eens meer doe .

Ik las gisteren in een ander hoekje dit :
<<<Heb gebeld naar oma C, en ze is terug in het ziekenhuis, van gisteren. Het gaat niet goed voor te ademen, dus ook vermoeiend om te spreken, en er is ook wat hartfalen bij.. . ..........>>>
Oma-C hopelijk kom je vlug terug naar huis, met goede medicatie sterkte
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

corry

Vandaag, 12:16

Oei, geen goed bericht over Oma-C.
Jadi, misschien kom je te weten hoe het verder met haar gaat.
Duim mee