In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede morgen iedereen , en nee ik ga niet naar de markt . Met zo'n mottig weer is er daar niks aangenaams aan . En ook de helft van de kramen staan er niet ..Het broodnodige zoals fruit ga ik deze namiddag naar de boerderijwinkel halen, ik kom er voorbij als ik naar mijn kleindochter ga .. Er zijn etablissementen genoeg om onze ditjes en datjes te halen.
En verder bestaat mijn dag deze voormiddag nog proberen kerstversiering in huis te zetten. En kort na de middag mijn kleindochter gezelschap houden . Want de mama en papa moeten werken , er moet brood op de plank komen.. Zoals bij zovele kunnen ze niet eeuwig zorgverlof nemen . .
Tiens er is ook wind mijn windmolentje is aan het draaien .. Vogels zijn er bijna niet te zien .. En de lucht ziet er dreigend uit , grijs en grauw brr . .
mama-inge oesje ventje wat ziekjes , eens het in huis zit . . . dan kunnen er nog gezinsleden volgen . Hopelijk van niet natuurlijk
Dag Bekske ik wens voor u hetzelfde
An-W ja de heel drukke dagen komen er aan , en dan is er in de winkels alle hengst aan dek .. courage . .En oppas zijn is ook niet te onderschatten natuurlijk. Je moet echt wel ogen op je gat hebben met die kleine pagadders .. Nu ik weet wat de ouderdom van de kleintjes is .. Jij moet soms pompaf zijn 's avonds
Zonnebloemetje ik zwaai even van achter mijn" lappie" .. door de venster richting "Bruhhe" . Hopelijk al wat beter met je . Het weer is toch niet uitnodigend om op stap te gaan. Lekker in de warmte en broodnodige werkjes daar zal je dag al genoeg mee gevuld zijn denk ik .
En nu ga ik het kerstgerief uithalen en uitstallen ..
Fijne maandag iedereen
toedeloe
menu: heb net koetong uit de diepvries gehaald deze keer van bij de traiteur die vind ik heel lekker ..
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
een goeie natte maandagmorgen iedereen
ik zit nog in mijn slaapkleed maar daar zal ik direct eens iets aan doen
en het weer is zoals de vorige dagen , nat en grijs maar niet koud en 14°
dus blijven wij binnen vandaag want het nodigt niet uit om naar buiten te gaan
ventje is deze morgen al naar de bakker geweest aan de overkant om verse sandwiches en hij had geluk want dan was het nog droog
jadi je kleindochter zal blij zijn met jou gezelschap deze namiddag , zeker weten
en veel plezier met je kerstversiering en zo zal je direct in de kerstsfeer zitten
en ik zal me toch nog wat rustig moeten houden want ik heb overal pijn , maar ja tijd brengt raad zegt het spreekwoord
An amai wat een drukke week bij jou
Bekske veel sterkte voor jou
Inge oei oei oei je man ziek , hopelijk word je ook niet ziek
want als dat in huis zit dan word het gevaarlijk om ook niet ziek te worden
allé nu eerst alles klaar zetten om een koekenbroodje te bakken
en daarna richting badkamer
voor iedereen nog een gezellige maandag

ik zit nog in mijn slaapkleed maar daar zal ik direct eens iets aan doen
en het weer is zoals de vorige dagen , nat en grijs maar niet koud en 14°
dus blijven wij binnen vandaag want het nodigt niet uit om naar buiten te gaan
ventje is deze morgen al naar de bakker geweest aan de overkant om verse sandwiches en hij had geluk want dan was het nog droog
jadi je kleindochter zal blij zijn met jou gezelschap deze namiddag , zeker weten
en veel plezier met je kerstversiering en zo zal je direct in de kerstsfeer zitten
en ik zal me toch nog wat rustig moeten houden want ik heb overal pijn , maar ja tijd brengt raad zegt het spreekwoord
An amai wat een drukke week bij jou
Bekske veel sterkte voor jou
Inge oei oei oei je man ziek , hopelijk word je ook niet ziek
want als dat in huis zit dan word het gevaarlijk om ook niet ziek te worden
allé nu eerst alles klaar zetten om een koekenbroodje te bakken
en daarna richting badkamer
voor iedereen nog een gezellige maandag

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56

Goedemorgen en een fijne dag
We zullen het wel zien, tot nu toe gaat het nog goed
De kinderen beginnen al wel wat te hoesten en te proesten
Hier was het vannacht behoorlijk nat en onstuimig weer
Gelukkig weer droog toen ik aan het werk moest
Nu ook al het zonnetje gezien, maar de voorspelling is dat het straks weer gaat regenen
Vanmiddag een afspraak en verder nog wel wat in huis te doen
Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft
-

een goeie dinsdagmorgen iedereen
amai mijn draaikop doet weer raar , ik kon er zelfs niet van in bed blijven liggen deze morgen
maar soit het zal hopelijk wel weer beteren zeker
en morgenvoormiddag heb ik een afspraak in het ziekenhuis bij oogziekten , want de laatste tijd zie ik echt slechter , dus benieuwd wat er daar uit de bus zal komen
Bekske hopelijk gaat het een beetje met jou en zie je al wat betering , maar zulke dingen gaan traag denk ik
Inge hoe gaat het met je man die ziek is , en hopelijk word jij ook niet ziek
jadi hoe was het gisteren bij je kleindochter ????? ze zal waarschijnlijk nog wel veel tijd nodig hebben om te herstellen maar gelukkig word ze met veel liefde en goede zorgen omringd
en voor jou als oma zal dat ook niet gemakkelijk zijn
An hallooooo
en nu verder doen sè
tot later

amai mijn draaikop doet weer raar , ik kon er zelfs niet van in bed blijven liggen deze morgen
maar soit het zal hopelijk wel weer beteren zeker
en morgenvoormiddag heb ik een afspraak in het ziekenhuis bij oogziekten , want de laatste tijd zie ik echt slechter , dus benieuwd wat er daar uit de bus zal komen
Bekske hopelijk gaat het een beetje met jou en zie je al wat betering , maar zulke dingen gaan traag denk ik
Inge hoe gaat het met je man die ziek is , en hopelijk word jij ook niet ziek
jadi hoe was het gisteren bij je kleindochter ????? ze zal waarschijnlijk nog wel veel tijd nodig hebben om te herstellen maar gelukkig word ze met veel liefde en goede zorgen omringd
en voor jou als oma zal dat ook niet gemakkelijk zijn
An hallooooo
en nu verder doen sè
tot later

Goede morgen , wat is het nu nog een zacht zalig weertje .. Heerlijk tijdens mijn korte wandeling naar de plaatselijke winkel. Een beetje wind doet deugd, alleen mijn haren zien er niet uit .. Einstein had nog een mooiere coupe dan ik ..
Mijn haren zijn precies pluimpjes geworden met de jaren ..
Kerstversiering daar is niks van gekomen , wat vroeger vertrokken dan dat ik mijn gedachten eerst had .. Maar dat is het voordeel van in pensioen te zijn , niets moet alles mag (toch bijna alles)
Zonnebloemetje zoals je kan lezen nog geen kerstversiering .. Wat hebben we getettert kleindochter en ik .. Oeps uw draaikop is hardnekkig . Best dat je morgen met uw oogies mag naar het ziekenhuis .. Ik duim op goed nieuws .
mama-Inge hoe is het ten huize ? ? . .
Hallo Bekske fijne dinsdag hé
Zo en nu verder "klawieren" in mijn HH
Aan iedereen een fijne dag
toedeloe
menu: kaashamburgers met spinazie
-
een goeie namiddag en avond samen iedereen
zojuist een koffietje gedronken met de rest van de appeltaart die ik had gewarmd in de microgolfoven en ventje had op zijn stuk een grote hoop slagroom gespoten met er onder een laagje rabarber confituur
jadi misschien vandaag de kerstversiering uitgehaald met dat bewolkt weertje ????
en hier is het nu beginnen lichtjes regenen
en nu nog de visjes een vers badje geven
en goed opletten dat ik niet val met die draaikop
maar gelukkig helpt ventje een beetje
voor iedereen nog een gezellige warme avond verder

zojuist een koffietje gedronken met de rest van de appeltaart die ik had gewarmd in de microgolfoven en ventje had op zijn stuk een grote hoop slagroom gespoten met er onder een laagje rabarber confituur
jadi misschien vandaag de kerstversiering uitgehaald met dat bewolkt weertje ????
en hier is het nu beginnen lichtjes regenen
en nu nog de visjes een vers badje geven
en goed opletten dat ik niet val met die draaikop
maar gelukkig helpt ventje een beetje
voor iedereen nog een gezellige warme avond verder

nu nog efkes onder de douche
en daarna nog wat tv kijken
geniet van jullie avond en dat zullen wij ook doen

en daarna nog wat tv kijken
geniet van jullie avond en dat zullen wij ook doen

Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

zonnebloemetje hier ook loop ik rond met een draaikop .Maar toch doe ik zo goed mogelijk mijn oefeningen wat niet simpel is Ben al meerdere keren met de tafelrand in aan raking geweest met op de staan .Maar er is toch iets verbetering aan linker kant niet zoals ik wil maar ja tevreden zijn met elk resultaat zeker .Ik hoop voor u dat je snel verlost ben van die draaikop groetje
-

Goede morgen iedereen, zacht weertje voor de tijd van het jaar . Een voorzichtig windje zet mijn windmolentje in werking . En verder geen kind noch kraai te zien. Laat staan zeemeeuwen, of ander gevogelte. Wel kippen als ik beneden bij de buren kijken ..
Roste - een witte en een zwarte , was het een rode kip dan konden ze doorgaan voor de Duitse of Belgische vlag ..
Straks om patatjes ik ben er nog niet aangeraakt .. Siesto presto vertrokken naar kleindochter . En ja hoor alles gaat goed .
Zonnebloemetje , Picske* is een zoet mondje hé .. appeltaart met garnering naar keuze dat is inderdaad van lek mien liptje. Het kan hem maar smaken . Hoe is het vandaag met uw draaikop ? En vandaag ziekenhuis voor uw oogies . IK DUIM dat je met positief nieuws naar huis komt.
En Kerstboompje en versiering staat er hoor .
An-W intussen terug al in de running na een goede nachtrust
Bekske een mooi plaatje, het slaat al warmte uit op het scherm
En nu ga ik verder doen want poetsvrouw komt niet , haar papa is gestorven deze week . De volgende keer is het Kerst dus niemand werkt dan .. Ik zal een vals tandje moeten bijsteken voor een maandje
Fijne dag iedereen ik zal er eens invliegen
toedeloe
menu: kip tika masala met rijst
-
mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56
Fijne avond
Vanmorgen gewerkt en daarna geslapen
Vanmiddag met man en honden naar het bos geweest
Daarna met jongste zoon naar school, daar hadden ze een kerstmarkt
Nu op de bank een film kijken
Zonnebloemetje ik hoop dat je je inmiddels iets beter voelt
Met mam gaat het inmiddels al weer beter, hij is afgelopen weekend toch nog ziek geweest
En heeft mij aangestoken , ben nu snipverkouden
Vanmorgen gewerkt en daarna geslapen
Vanmiddag met man en honden naar het bos geweest
Daarna met jongste zoon naar school, daar hadden ze een kerstmarkt
Nu op de bank een film kijken
Zonnebloemetje ik hoop dat je je inmiddels iets beter voelt
Met mam gaat het inmiddels al weer beter, hij is afgelopen weekend toch nog ziek geweest
En heeft mij aangestoken , ben nu snipverkouden