In de Vier Seizoenen reeks 41 Winter 2025-2026

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive

05 feb 2026, 08:57

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

MM en ventje, van harte beterschap. Ze kan hardnekkig zijn, deze griep. Veel rusten en veel drinken en de nodige medicatie nemen. Ik heb de griepspuit gehad en toch de griep gekregen, geluk gehad dat in het Monica ziekenhuis alles misliep door de cyberaanval, want huisdokter wou me laten opnemen. Vooral mijn longen baarde hem zorgen. Maar zoals je ziet, onkruid vergaat niet.

Vandaag eerst de keuken en de living grondig afvegen,zodat die voor morgen dweilklaar zijn en dan idem dito op het gelijkvloers. Dan als ik kan, even met Matice gaan wandelen. En dan gaan doordoen in de dressing, doe dat in stukjes en beetjes.

Zo, een dikke knuffel voor ieder die hem nodig heeft. Liefs.

Helena van Troje

05 feb 2026, 14:35

Spoedige beterschap MM.

Wat een moed Clive! Succes met je dressing.

Oma-C ça va ?

Dacht te gaan wandelen.
Toch maar niet.
Ik bekeek voor alle veiligheid eerst eens de buienradar.

Had ik eindelijk een oplossing gevonden om in he park te kunnen wandelen.
Vergeet het maar.
Het Vrijbroekpark is een hotspot voor dieven die het begrepen hebben op dure elektrische fietsen. Omdat het traject huis naar park plus park naar huis niet haalbaar is voor mij, ga ik met de fiets naar het park. Ik zet die daar dubbel op slot vast aan de nadar op de fietsenstalling.
Dan maak ik een mooie wandeling door het park. Niet meer dus hé. Ik kan mijn fiets niet missen.
Daarom kan ik ook niet met de fiets naar het station.
Ook daar pakken ze ze gewoon op uit de stalling camionetje in en weg zijn wij. Zelf gezien!
Toch plezant hé uwe medemens zo couilloneren.
Zijn wij senioren verplicht van achter ons gordijntjes te zitten geelogen.
Ontoereikend en slecht werkend openbaar vervoer, meedogenloos gedrag in het verkeer zodat je ook te voet al bang moet zijn. Pfff...

Ik kan bijna niet geloven dat dat hier seffens goed gaat regenen.
Ik zie zelfs blauwe lucht tussen de wolken.

Nog een fijne dag aan allen!

anjelier

05 feb 2026, 16:32

Afbeelding

Hallo iedereen,

MM: Beterschap, ook voor Oma-C en Bekske.

HVT: ja, tegenwoordig stelen ze alles , wat ze kunnen verkopen. En elektrische fietsen zijn in trek. Als wij gaan fietsen en we gaan iets drinken, zorgen we er steeds voor dat we de fietsen zien staan vanaf onze zitplaats. Goed op slot en computertje van het stuur , is blijkbaar ook een hebbedingetje voor dieven, alhoewel ze er niks mee kunnen doen.

Daarstraks een uitgesteld klusje gedaan. Manlief en ik hebben onze wandelschoenen eens goed ingesmeerd met speciaal vet. Eerst goed reinigen, dan de veters eruit, alle lederen delen goed ingesmeerd en dan met de haardroger erover. Door de warmte smelt het vet en dringt het dieper door in het leder ( ooit een tip van een verkoper). Nadien de veters er terug in en klaar is kees. Ze zien er wel anders uit, die worden dan donkerder van kleur, maar dat geeft niet. Ze kunnen er weer tegen voor een tijdje.

Deze morgen naar de tandarts. Tijdens de rit was er een vuilniswagen voor mij met een werknemer die een papieren kroon op zijn hoofd had. Denk dat die vandaag jarig was :D .

Tot morgen, allemaal.

stokroos

05 feb 2026, 20:27

HVT de eerste keer dat ik "koeioneren" zo geschreven zie :D

clive

Gisteren, 07:49

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

HVT, inderdaad, een beetje moed en doorzettingsvermogen heb ik wel nodig,ook al omdat ik alles was. Vandaag echter de vrijdagse poets , 1° verdieping en gelijkvloers dweilen. Heb ze gisteren al volledig met een vochtige doek afgeveegd. De prullaria op de kasten, doe ik met een verfborstel en de hele tere dingetjes met een hele zachte make-borstel.
Misschien doe ik in het weekend wel door aan de dressing. Doe dan eerst de hangers waar manlief zijn broeken hangen, want er zijn volgens ons een aantal bij die te klein zijn geworden. Maar daar moet hij dus bij zijn om ze te passen en dan ook huis houden in zijn talloze shirts; Daarvan mag een hele hoop weg wegens te klein geworden.

Zo, verder heb ik geen nieuws. Ik wens iedereen zo'n fijn mogelijke dag. Liefs.

Bekske

Gisteren, 09:32

Afbeelding

Helena van Troje

Gisteren, 15:46

op zijn frans stokroos :)

stokroos

Gisteren, 16:29

Jamaar dat bestaat niet echt

krakje

Gisteren, 17:36

wat een donker weertje vandaag,
heb wat aan het rommelen gedaan,
moet ook eens gebeuren, hoop tegen Pasen gedaan te zijn,
zal veel weg moeten doen, naar de krinkel en container,
een mens houd veel te veel bijeen, zeker als je moeilijk iets weg kan doen,
want ik verzamelt bijna alles, en het word nu teveel, geen plaats meer,
denk dat bij jullie niet zoveel verzamelaar zijn, grtjs krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

clive

Vandaag, 07:38

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Gisteren bloemetjes gaan halen bij de bloemist,want de bloemen hier in ( Nederlandse) supermarkten zijn duur voor wat je maar krijgt en ze houden zich aan de prijs die ik ook maar bij onze bloemist betaal. Dus ga ik liever naar de bloemist, wat niet wil zeggen dat we er nooit eens van de supermarkt meebrengen.

Matice lijkt te denken, " vrouwke is in opruimmodus ( dressing) , dus ik doe naarstig door met mijn speelgoed. Zijn werkwijze laat wel te wensen over, want ' s avonds voor het slapen gaan, moeten we alles opruimen wat op de vloer een plaatsje heeft gekregen :) . Ik begrijp jou heel goed Krakje. Weggooien is moelijk met sommige dingen. En ik heb dat vooral met kleding. Daar is dan niets aan, is dan zo'n zonde dat weg te doen.
Vandaag moet manlief bij mij zijn, want ik ga beginnen aan zijn broeken en aan zijn T -shirts. Daar mogen er veel van weg wegens serieus te klein geworden. Dan als dat allemaal uitgesorteerd is, alle shirts wassen en de broeken die ik zelf kan wassen, de rest is voor de droogkuis.

Zo , ik ga beginnen aan het gewone HH en dan ontbijten we.

Ik wens ieder Seizoentje een prettig weekend. Liefs en een dikke sterkteknuffel voor wie er eentje nodig heeft.

Bekske

Vandaag, 08:52

Afbeelding