NACHTUILTJES(12)2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

jadi

13 feb 2026, 10:01

Afbeelding

Hallo een goede morgen , vandaag vrijdag de 13de . Zijn jullie bijgelovig , ikke niet hoor
Elke dag zie ik als een geschenk . Al moet ik toegeven dat niet elke dag het geschenk even mooi is ..
Al vroeg ben ik druk bezig met HH plannen te maken . Intussen staat mijn wasmachine te draaien . Is mijn bed gemaakt , zijn de broodkruimels onder de tafel opgekuist.. Ook gedacht wat ga ik klaarmaken deze middag .. Het eeuwig probleem alles is lekker ..
Deze namiddag neem ik "congé" dan ga ik koffiekletsen met Zonnebloemetje en Pickse* uit een ander hoekje.
Het zonnetje doet een voorzichtige poging , maar over het weer gaan we het niet hebben.. Terras ligt nat , conclusie het heeft geregend deze nacht.
Rietjes oef dat is telkens een opluchting als het dokters rapport goed nieuws brengt. Houden zo
Hmmm,. . . inderdaad een doordenkertje . . . eerste deel zou ik zeggen ja het tweede deel nee . . Ik denk dat we gewoon de ouderdom moeten aanvaarden noch als vriend , noch als vijand, dat we dan het gelukkigst zijn Corry mijn DAB radio staat altijd op radio 2, een gewoonte hoor. Vraag me niet waarom ik weet het zelf niet .. Vroeger luisterde ik nog dikwijls eens op de laptop naar Radio Minerva maar dat is lang geleden . Het was nog in de tijd dat Mariah nog er bij zat . . Ja het wordt kouder, en gelukkig heb ik ook alles al binnen ..De winkel niet leeg kopen hé .. grapjeuuu
Voor u ook een fijne vrijdag Bekske
Greetie aan het regen bij u ? . . Hier droog , geen zucht wind , halve grauwe hemel.
Kiwi dit eens iets dat ik niet rap eet. Ik zal het eens op mijn lijstje schrijven . .Als tussendoortje zou ik wel eens een banaan eten . .
Zo, ik hoor de wasmachine stilvallen. Ik ga die eerst uithangen zo kan er nog een 2de machine draaien . .
Fijne dag aan iedereen
toedeloe
menu: ik ben er uit deze middag papsaus met hard gekookt eitje (had nog karnemelk over, en ja die blijft zolang goed) en morgen zal het hutsepot zijn. Als ik de menu niet verander natuurlijk
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Ritavdm

13 feb 2026, 11:42

Vrijdag de dertiende
een dag als alle andere voor mij; 'k ben niet gelovig of bijgelovig.
Ze hebben ons teveel wijsgemaakt in onze jeugdjaren 8) .

Wie gaat er daar de winkel leeg kopen ?
Daarvoor zal je al een flinke spaarpot moeten hebben hoor.
Ik had zonet twee volle boodschappentassen (shoppers vd SP.r) en lag aan een bedrag dichtbij de 200 euro.
Niet te doen hé wat een mens allemaal eet en drinkt op een week tijd.

Mijn menu voor vandaag moet ik eens niet zelf bepalen wel betalen.
Avondwandeling met etentje achteraf. Hopelijk droog :roll:
Oud maar niet Out

krakje

13 feb 2026, 20:16

vandaag een regenachtige dag, niet buiten geweest,
heb de strijk gedaan, en een kast in orde gebracht,
eten gezorgd en verder gerust was moe,
morgen zal het kouder zijn dus ik blijf bij de warmte,
fijne avond aan allen en slaap zacht, grtjs van krakje,
Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

greetie

13 feb 2026, 23:14

Afbeelding
Oma-C, mooie avond kunstschaatsen enkel mannen,was me dat spannend van de drie toppers,hoe ontgoocheld moeten ze zijn.
Slaapwel allemaal
Greetie

meme-rietje

14 feb 2026, 09:50

goeie morgen allemaal
valentijntjes vandaag, zeggen ze toch
hier lang niet geweest
had niks te zeggen
op control geweest,goed gekeurd voor drie maand
en het is koud vandaag
menu kippenbil met frietjes en een slaatje met mayo

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

jadi

14 feb 2026, 09:55

Afbeelding
Goede morgen iedereen, mooi gewassen, gestreken en gekamd kom ik hier langs
Ik zie dat het deurtje nog gesloten is . Ik heb de "stoof" opgestookt" en koffie gezet
Het dampend goedje prikkelt mijn neus , het zwarte goud om de dag te beginnen.
Afbeelding
Wat de dag brengt, weet ik niet maar we gaan het aangenaam maken .
Buiten ziet er koud uit ,of het zo is weet ik niet zal het straks wel weten als ik naar de plaatselijke winkel ga.. Mijn windmolentje draait weer overuren . De mini treinwagons zijn weer eens voorbij gekomen richting De Panne.
Rietjes vandaag is het dus de 14de Valentijn/Valentijn tja je bent er voor , of je bent er niet voor. Soit elke zijn meug, ik doe er alvast niet aan mee
Krakje, ik strijk niet meer .. Ik heb geen overhemden , noch bloezen en voor de rest is mijn hand het strijkijzer. Als ik nieuwe dingen koop zorg ik voor dat die strijkvrij zijn.
Greetie ik heb ergens gelezen op sennet dat Oma-C terug in het ziekenhuis is . .
Spoedig herstel Oma-C als je toch eens zou kunnen meelezen.
Aan iedereen een fijne zaterdag
toedeloe
menu: hutsepot met spek en chipolata's

Bekske

14 feb 2026, 10:16

Afbeelding
ben laat maar heb eerst mijn wonde aan hoofd moeten verzorgen was tegen de rand van kast gekomen met natuurlijke een sneetje dat enorm bloed.Door de bloedverdunners .Dan nog met de viervoeters buiten .Had iets laten vallen en wilde het oprapen en ja botsing met de kast .dus wens ik iedereen een gezellige zaterdag toe

krakje

14 feb 2026, 17:47

jadi voor mij hoef ik niet te strijken,
maar van de mannen wel,
prachtig zonnig weertje vandaag maar wel koud,
niet veel gedaan vandaag, beetje orde gebracht,
daarna puzzelen en pc zitten ja dat is voor ons werken,
maar meestal is het voor ons plezier,
geniet van de warmte binnen, grtjs van krakje,
Afbeelding

Bekske

Gisteren, 08:51

Afbeelding
de eerste wandeling zit erop wel koud maar de zon komt zich al laten zien hier toch .Zolang het droog blijft is het voor mij oke tegen de kou bestaat een goede jas ,muts,handschoenen en de viervoeters een warme trui aan

corry

Gisteren, 08:52

Afbeelding

Goede zonnige koude zondag.

Bloedcontrole altijd spannend, krijg tot op heden 9 op 10
Rietjes doe zo voort!
Rietepetietje, oef telkens weer die spanning, doe zo verder !!
Bekske, ook meegemaakt en telkens gelukkig goed afgelopen, verzorg je.
Oma-C , moest je komen lezen, van hieruit spoedig herstel.
Jadi , antwoorden aan iedereen is mij niet gegeven, maar lees alles wel, goedemorgen :wink:
Nog een fijne zondag, Carnavalstoet in Blankenberge…..mij niet gezien.
Tot in den draai
Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

greetie

Gisteren, 12:45

Een gezellige namiddag gewenst!
Heb terug uitzonderlijk tot na 9u geslapen.
Ging naar schoolvriendin rijden maar heb het afgelast , vooruitzicht van raar weer ga ik het niet doen langs de landelijke wegen.
Dus zit ik nu nog met de krulspelden in , stukje olympische spelen gezien, het wordt een dag à l'aise (op zijn Frans) :D
Strakjes cross :D
En eerlijk mijne adem wil ook niet goed mee 8)
Greetie

Ritavdm

Gisteren, 16:34

Hello

Ja de voorspellingen zijn uitgekomen
Hevige sneeuwbuien
Eerst hebben we ze zelf gevoeld tijdens onze wandeling en nadien gezien bij de cross op TV.

Ik had bij de start vd wandeling al zo'n voorgevoel en heb daarom maar ingetekend voor de korte afstand.
Na 2 km was 't van dat .....

Afbeelding
Oud maar niet Out

jadi

Gisteren, 18:09

Afbeelding
Goede avond iedereen, hier is de lucht nog grijs en grauw. En er ziet er nog niet naar uit dat het stopt met sneeuwen.
De mooie wintertapijten zijn al versiert met figuren van de kindjes .. Grote en kleine voetjes lopen als een mozaïek door ons doodlopend straatje .. Met enkele kinderen werd er poging gedaan om een sneeuwman te maken .. Maar hun gerolde bol kwam te groot en brak .. Glijden werd ook uitgeprobeerd.. hmm , . . . ook nog niet .. Het kleinste ukje nam met zijn mini handjes wat sneeuw om naar zijn zus te gooien.. O zijn handjes waren rood en koud .. Dan maar de grote wanten aan van broer die lagen toch maar langs de muur te blinken
Koddig zicht dat wel , en eerlijk . . . de nostalgie uit mijn kindertijd kwam terug naar boven .
Hallo Bekske hoe is het met u wonde aan uw hoofd ? .. En inderdaad dat kan ferm bloeden als je bloedverdunners neemt . Ik had hier thuis bloedstelpende watte voor mijn ventje en dat hielp wel. Op uw avond wandel met de viervoeters zal er ook wel sneeuw liggen denk ik .
Krakje inderdaad kan er inkomen dat je moet strijken voor de mannen . En al zeker als ze hemden dragen .. Wat een mooi plaatje had je gisteren mee zo lieffff . .
Corry , met ouder worden kan ik zo goed niet meer tegen de drukte .. En was het ook gesneeuwd aan zee ?
Greetie een rustige zondagnamiddag gehad , hoop ik . En hopelijk genoten van. de cross . Een lange slaap gehad, je kan er maar deugd van gehad hebben . Het was hier ook 8.30u deze morgen . En overal was er in de gebuurte nog alles muisstil .. Oeps uw adem wil niet mee, is dat door de lucht ?
Rietjes dat is wel een kloeke degelijk paraplu dat je mee had .. Daar kan je al een ferme sneeuwvlaag mee trotseren ..
Zo intussen is de avond gevallen , en rest er mij alleen nog aan iedereen een fijne avond toe te wensen. En voor straks slaap wel
toedeloe
menu : was vol au vent met friet

krakje

Gisteren, 18:09

geen regen maar wel sneeuw zo ver je ogen kijken,
wel mooi als je er niet door moet komen,
boodschap voor mij en vele ouderen is binnen blijven,
zelfs de kippen zijn vroeg op stok gegaan,
ook de poezen liggen binnen te soezen,
dus geniet binnen van de warmte, lees, kijk tv of speel op pc,
grtjs van warm binnen zittende krakje,
Afbeelding

Bekske

Vandaag, 06:33

Afbeelding