In de Vier Seizoenen reeks 41 Winter 2025-2026

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

anjelier

13 feb 2026, 16:04

Afbeelding

Hallo iedereen,

Dat Oma-C vlug beter wordt, we missen haar hier.

Al de ganse dag regen en grijs.
Op school van de kids was het deze namiddag carnaval, zal op andere kleuter - en lagere scholen ook wel zijn.

Gisteren de quiche met andijvie en zalm van Meus gemaakt , en het was lekker. We hebben nog voor vanavond.
Andijvie eten we eigenlijk niet zoveel, soms in een melksaus.

Net gedaan met poetsen, het kan er weer tegen voor 1 week.
We waren deze voormiddag nog naar een tuincentrum gereden om een extra hazelaar te kopen. Ik had al 1, maar 2 zijn beter voor de bestuiving, dus hebben we dat vlug gedaan.

Tot morgen, allemaal.

krakje

13 feb 2026, 20:17

vandaag een regenachtige dag, niet buiten geweest,
heb de strijk gedaan, en een kast in orde gebracht,
eten gezorgd en verder gerust was moe,
morgen zal het kouder zijn dus ik blijf bij de warmte,
fijne avond aan allen en slaap zacht, grtjs van krakje,
Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Bekske

14 feb 2026, 10:11

Afbeelding
ben laat maar heb eerst mijn wonde aan hoofd moeten verzorgen was tegen de rand van kast gekomen met natuurlijke een sneetje dat enorm bloed.Door de bloedverdunners .Dan nog met de viervoeters buiten .Had iets laten vallen en wilde het oprapen en ja botsing met de kast .dus wens ik iedereen een gezellige zaterdag toe

anjelier

14 feb 2026, 17:09

Afbeelding

Hallo iedereen,

Bekske: verzorg je maar goed, zodat de wonde vlug geneest.

Morgen zal er al hier en daar carnaval gevierd worden. Dat feest laten wij aan ons voorbij gaan.

Deze namiddag een zalig zonnetje, veel beter weer dan ze voorspeld hadden. Wij hebben een wandeling van 7 km gedaan, normaal doen we meer, maar manlief wou iets minder.
Voor morgen ziet het er minder goed uit, ze spreken zelfs van sneeuw.

Tot morgen, allemaal.

Helena van Troje

14 feb 2026, 17:40

Het was toch maar frisse wind op de fiets als ik naar het centrum reed om mijn bestelling op te halen bij de beenhouwer.
Morgen dus uitgesteld Nieuwjaar vieren. Alleen zijn drie van de gasten geveld door de griep.
Spijtig, maar ja, dat heb je niet in de hand.

Ook hier scheen de zon in de namiddag.

Ik ben zover klaar als ik maar klaar kan zijn voor morgen.

Morgenvroeg nog alle groentjes kuisen.
Aardappelen koken en aperitief klaar zetten.
Het komt wel goed.
Kwestie van mezelf moed in te spreken...
Het zijn mijn kinderen, schoonkinderen en kleinkinderen en mijn nichtje en man.
De koning niet.
We zijn met vijftien.

Een fijne avond nog aan allen.

krakje

14 feb 2026, 17:47

prachtig zonnig weertje vandaag maar wel koud,
niet veel gedaan vandaag, beetje orde gebracht,
daarna puzzelen en pc zitten ja dat is voor ons werken,
maar meestal is het voor ons plezier,
geniet van de warmte binnen, grtjs van krakje,
Afbeelding

wilde eend 2

14 feb 2026, 21:16

Bekske : ik hoop voor jou op een goed herstel : een val is snel gebeurd .
HVt : geniet van de fijne familie bijeenkomst .
Krakske : ook altijd bezig . Hou het warm binnen . Ben ook niet zo fan van dat koude weer: we kunnen er niet meer zo goed tegen als vroeger ( denk ik )
Clive : ook een fijn weekend voor jullie .
Groetjes aan alle seizoentjes / Speciale groet aan Oma C : spoedig herstel .
Voor iedereen : hopelijk een goede nachtrust ..

clive

Gisteren, 08:40

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Het is erg koud buiten voelde ik toen ik Matice in de tuin liet. Als hij nu nog buiten gaat om te gaan wandelen deze middag, dan moet hij wel zijn hoody op. Matice zijn broertje woont in Zwitserland en af en toe krijg ik een foto van zijn broertje zoals gisteren. Hij was goed ingepakt en had zelfs hondenschoentjes aan. Met de baasjes van Matice zijn 6 zusjes heb ik geen contact meer.

Gisteren moesten we in stad zijn, maar we zijn met de auto geweest. Was minder vermoeiend voor mij zei manlief. Het is in Antwerpen dan ook wel een heel eindje stappen naar de tram. En ik heb dan al veel gelopen en de vermoeidheid en de pijn slaan dan toe. Gisteren voelde ik mij na stad wel moe, echter minder pijn en ik was niet uitgeput.
We waren naar stad gegaan omdat ik aan manlief een lichtblauw hemd had gevraagd voor mijn verjaardag eind maart. Ik heb een heel ultra fijn gebreid topje, lichtblauw met een subtiel glinstertje erin. Maar dan moet het wel al echt zomer zijn om dat topje te dragen. Het hemd doe ik er dan los overheen.Manlief was aan het googelen en vond een prachtig lichtblauw hemd bij één van mijn lievelingswinkels Es%en%i%EL. Manlief zei, dat item er heel vlug uitverkocht zou zijn en dat we het beter meteen gingen halen. Er lag ook nog een damespetje, lichtblauw met een mooie strik aan de achterkant. Die kreeg ik ook. Ik draag dat veel, petjes, vind dat een mooie accessoire en handig als het regent of zo. En je haar staat minder alle kanten uit dan met een muts.
En manlief had zich nieuwe schoen/sneakers gekocht bij V%N B%%M%L. Het is een tussenin sneaker/ schoen die je ook onder een gekledere broek kunt dragen.
Nu ben ik wel voor een aantal maanden uitgekocht. Hop naar de zomer zou ik zo zeggen.

Zo, heel veel beterschap voor Oma- C, al gaat het stapje per stapje. Ik hoop vurig dat ze terug de oude wordt.

Maak er allemaal een mooie zondag van. Wees voorzichtig op fietsbanen en voetpaden, want deze kunnen nog verraderlijk glad zijn. Dikke knuffel aan jullie allemaal.

Bekske

Gisteren, 08:50

Afbeelding
de eerste wandeling zit erop wel koud maar de zon komt zich al laten zien hier toch .Zolang het droog blijft is het voor mij oke tegen de kou bestaat een goede jas ,muts,handschoenen en de viervoeters een warme trui aan

wilde eend 2

Gisteren, 16:37

Afbeelding
Ja, nu sneeuwt het hier hele dikke vlokken . Het zal koud zijn , morgen , voor de karnaval stoet . Maar daar ga ik al heel lang niet meer naar kijken .....///
Voormiddag nog wat hagen kort geknipt , anders worden ze te hoog en kan ik het niet meer zelf doen .
Aan alle seizoentjes : rustig en warm binnen blijven en hopelijk een geode nacht..

krakje

Gisteren, 18:10

geen regen maar wel sneeuw zo ver je ogen kijken,
wel mooi als je er niet door moet komen,
boodschap voor mij en vele ouderen is binnen blijven,
zelfs de kippen zijn vroeg op stok gegaan,
ook de poezen liggen binnen te soezen,
dus geniet binnen van de warmte, lees, kijk tv of speel op pc,
grtjs van warm binnen zittende krakje,
Afbeelding

Bekske

Vandaag, 06:33

Afbeelding

clive

Vandaag, 07:02

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Alle sneeuw is hier weg. Gisteren de sneeuw weggedaan met een aftrekker en daarna flink gestrooid. Buurman langs ons was alleen thuis, maar voelde zich ziek, dus ook vlug hun oprit sneeuwvrij gemaakt, dat is maar een klein stukje. Zelf moeten we een groter stuk doen daar wij een half open bebouwing hebben en dus ook de zijkant van het huis moeten doen. Heb gewoon een breed " wandelpad " gemaakt voor hen die er door moesten. Maar dus nu is alle sneeuw weg.
Ik vind de sneeuw wel leuk voor de kindjes, maar ik heb toch liever droog weer.

Bekske, bedankt voor het plaatje en verzorg die wonde goed zodat het niet ontsteekt en het nog erger wordt.

Manlief is klaar om te gaan werken , hij gaat in Antwerpen zijn dagtaak doen. Kan ik doordoen aan alles van het HH waaraan ik bezig was. De rest van de dressing staat nog steeds op hold :oops: .

Lieve dames, maak het binnen gezellig en pas op dat je niet valt als je toch naar buiten moet.
Sterkteknuffel aan de zieken en heel veel liefs voor jullie allemaal.