In de Vier Seizoenen reeks 41 Winter 2025-2026

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Bekske

14 mar 2026, 08:55

Afbeelding
ja je schrik als je boodschappen doet wat alles kost .Ik gebruik geen merkartikelen nog het merk van de winkel is stukken goedkoper soms 1 derde van de prijs van een merk .Had een merkartikel gekocht om te wassen .Ik heb het moeten weg doen ondanks het zo duur was .Kon er niet tegen moest alles op nieuw wassen met een wasmiddel van het merk van de winkel .En daarmee heb ik geen last van .afijn ja iedereen koopt wat hij wilt maar die producten van het huismerk zijn ook goed en veel goedkoper .En de boodschappen zijn wekelijks nog een mooie som .En ik koop alleen wat ik nodig heb zelfs niks van snoep voor mij mag het toch niet eten .Als het in huis is ,Is het verleidelijk om er van te eten dus niks in huis halen .Fruit word hier dagelijks veel geeten vooral smorgens bij mijn volkoren havermout .geniet van jullie weekend binnen 14 dagen uurverandering

wilde eend 2

14 mar 2026, 17:56

Brrr.... wat is dat koud vandaag ... Hier vielen sneeuwvlokken en het is nog niet gedaan .. Tja : het is pas half maart hé .
heel veel sterkte aan de zieken en een goede avond aan iedereen ..
Afbeelding

krakje

14 mar 2026, 18:09

de dag begon met regen, zon en wolken, eventjes hagel zien vallen,
vind niet warm eerder frisser, beter ij de warmte, de poesen zitten hier ook binnen,
ben een verjaardags kaart aan het maken die binnen 14 dagen verjaart,
verder niks gedaan dan tussen in boek gelezen,
hou jullie warm grtjs van krakje,
Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Bekske

15 mar 2026, 08:55

Afbeelding

anjelier

15 mar 2026, 11:58

Afbeelding

Hallo iedereen,

Een zonnige zondag, zonnetje mag blijven.

Manlief zit hier in de zetel aan het raam en ineens vliegt er een vogel aan het raam die blijft "hangen". Een witte met zwart , zoiets heeft hij nog nooit gezien . Hij zoekt het op en het blijkt een huiszwaluw te zijn. Die hebben een witte buik en zwarte vleugels en ook een beetje blauw. Heb de foto gezien en inderdaad zo'n vogel heb ik ook nog nooit gezien. Wel een hele mooie vogel. Ik dacht altijd dat zwaluwen zwart waren , blijkbaar niet.

Spaanse woef ligt al in de veranda, zodra de schuifdeur opengaat , is hij de eerste. Direct in de zetel en in de zon. Voor mij is dat te warm, maar hij kan daar soms een tijdje liggen.

Bekske: inderdaad alles is zo duur. Ik schrik daar ook vaak van. Soms heb je niet veel in je winkelkar en ben je al 100 € kwijt. Koeken en snoepgoed koop ik ook niet, als je het niet in huis hebt, kun je het niet eten. We zijn dat gewoon, en dan mis je dat niet. Ik heb wel altijd een doosje chocolaatjes staan voor als er bezoek komt, dan heb je tenminste iets voor bij de koffie.

Tot morgen, allemaal.

krakje

15 mar 2026, 18:49

vandaag heel goed weer, alleen voor mij beetje te koud,
was het al maar zomer, zal geduld moeten hebben
want het is zogezegd de lente die eerst nog moet komen,
en hoop dat het warmer word, ik hou van rond de 25 gr. warmte,
anders voor mijn spieren te koud, heb dan pijn dus warmte is ideaal;
geniet van alles wat je leve, nog in petto heeft, grtjs van krakje,
Afbeelding

clive

Gisteren, 06:00

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C, blij jou terug te zien en vooral te lezen dat het al een beetje beter met jou gaat.
Je hebt gelijk wat dat boodschappen doen betreft. Manlief doet tegenwoordig alle boodschappen, want wij moeten in 3 supermarkten zijn. En dat is te vermoeiend voor mij, meestal doe ik intussen de strijk en bij gebrek daaraan, maar dat gebeurt niet vlug, begin ik aan het huishouden. En het is inderdaad zo, dat er af en toe dingen worden vergeten. Die gaan we dan wel namiddag halen, want moeten dan meestal toch naar de bloemist. En dan terug naar huis.

Ik ben eindelijk klaar met de dressing, maar ben dan ook een week verloren door ziek te zijn. Maar nu mag ze gezien worden. Hebben jullie dat ook, dat als je bijvoorbeeld een kast volledig uit wast en terug ordent, je daar zoveel plezier aan kunt hebben en je het niet laten kunt die kast af en toe open te doen en je werk te bekijken?

Matice heeft me wakker gemaakt, hij moest buiten. En nu is mijnheer een stevige dut aan het doen.
Vorige vrijdag zijn we met hem naar de dierenarts geweest voor zijn jaarlijkse spuiten en een bloedprik/ Dit laatste om te weten of hij genoeg vitamine B12 heeft. Moet daar straks voor bellen. Als hij er niet genoeg heeft, moet hij deze bijnemen . Ik was wel trots en blij. De DA vroeg hoe oud Matice nu was, hij is 7 en de DA zei dat het precies was of hij een hond van 2 jaar aan het onderzoeken was. Ikke blij natuurlijk.

Moet de planning van wat ik vandaag wil doen nog maken. Inderdaad, het gaat hier ook in stukjes en beetjes.

Ondertussen staat hier ook de paasboom, het is zoals steeds een grote. En hij is heel mooi geslaagd, al zeg ik hetzelf, er hangen ook kleine lichtjes in. De kast is ook mooi geworden met mijn haasjes erop. Manlief had mij enorm verrast met een nieuw paashaasje van Villeroy & Boch, wel eentje uit de outlet, lees een haasje van het vorige seizoen. De nieuwe zijn ons iets te prijzig.

Zo, ik wens iedereen een mooie maandag. Voor de zieken heel veel beterschap. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

Bekske

Gisteren, 08:07

Afbeelding

Helena van Troje

Gisteren, 10:06

Even vlug binnenspringen voor ik me ga klaar maken.
Ik ga voorproeven met een ex-klasgenote uit de humaniora.
Vrijdag hebben we een reunietje met vijf.
Het is niet makkelijk op een vrijdag een rustig restaurant te vinden.
Hopelijk valt het mee.
We gaan op de Marokkaanse toer.

De zon schijnt.
Het zou droog blijven.

Maak er een stralende dag van.

anjelier

Gisteren, 12:48

Afbeelding

Hallo iedereen,

Clive: Wel , ik heb dat ook . Na een schoonmaakbeurt ga ik ook nog eens kijken, je kunt dan genieten van je werk. Manlief heeft dat ook, die gaat zelfs meerdere keren kijken als hij een klusje heeft gedaan of iets heeft opgeruimd. Ik dacht altijd dat wij zowat de enige waren die dat doen, maar blijkbaar zijn er nog mensen.

Straks rode kool klaarmaken. Had enkele dagen geleden van buurvrouw een rode kool gekregen en ja, die moet nog klaargemaakt worden. En ook bloemkoolsoep maken , dus we weten wat te doen.
Ik ga deze namiddag niet wandelen met vrouwengroepje, de wandeling is te ver om een uurtje te wandelen.

Tot morgen, allemaal.

Oma-C

Gisteren, 14:50

Goede namiddag allen :wink:
we hebben al regen gehad
en een beetje zon tussendoor :roll:
Maar er zit een ferme koude wind
voelde ik als ik naar de brievenbus ging....
Geen post maar ik ga toch kijken want
er moeten nog rekeningen komen van de kliniek :roll:
Morgen als het een beetje te doen is naar de apotheek
er is nog medicatie voorgeschreven
Fijne dag iedereen en hou jullie zo gezond mogelijk
Hier gaat het heel langzaam de goede weg op :wink:
“Als je wil dat mensen je vertrouwen, wees dan eerlijk!" :wink:

krakje

Gisteren, 17:29

niet veel te vertellen, rustige dag,
kleindochter terug bij mama, ze is ook liever hier bij ons,
ze zal moeten wachten tot ze 18 is geworden dan mag ze kiezen,
kleinzoon woont hier al, hij heeft zelf gekozen op die ouderdom,
en een man minder doet veel in alles wat moet gedaan worden,
soms word het beetje teveel, ouderdom speelt ook mee,
niet meer zo vlug als vroeger, alles is trager,
vraag me af of dit bij jullie ook zo is?
grtjs van krakje,
Afbeelding

wilde eend 2

Gisteren, 19:53

Oma C : fijn om te lezen dat het beter gaat met jou .
Clive : blij je hier te zien .
Aan ALLE seizoentjes : veel moed en sterkte .
Voor iedereen hopelijk een goede nachtrust .
Afbeelding

Helena van Troje

Gisteren, 20:05

Oma-C klinkt god allemaal!

Ik doe dat ook als ik een kast heb uitgeruimd gaan nagenieten van mijn opruimwerk.
Vanmiddag gaan lunchen met klasgenote van de humaniora.
Dat viel een beetje tegen. De menu, de omgeving, niet het gezelschap.
Daarna ik was toch in de stad ineens twee nieuwe lange broeken gekocht: tussenseizoen.
Die winkel stopt binnenkort en dan ben ik een tijdje gerust.

Nog een fijne avond