In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

jadi

18 mei 2026, 10:03

Afbeelding

Goede morgen , ook zo goed geslapen ?
Hier geen wind, de lucht ziet er redelijk helder uit, niet koud ..
Ik ben weer getuige van de vogelduik bij de buurvrouw beneden .. Zonet zat een kauw met een volle snede brood op de rand van de goot .. zucht ..
Sorry maar dat is echt een doorn in mijn ogen , mijn ramen, mijn terras.. ik heb precies een onzichtbare volière .
Ik zie graag diertjes en piertjes maar op een natuurlijke manier .. En trouwens brood is NIET lekker voor vliegend personeel (vogels)
Aan iedereen een fijne maandag
toedeloe
menu: 'k weetnogniet
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

zonnebloemetje

18 mei 2026, 10:09

een goeie maandagmorgen iedereen

efkes rap rap rap want we hebben vandaag 3 afspraken en moeten dadelijk vertrekken naar onze eerste afspraak

jadi ai ai ai die vuile kauwen , ja die beesten hebben natuurlijk ook honger maar tis zoals je zegt dat brood NIET goed is voor de vogels en natuurlijk ook niet voor jou terras hé

Bekske veel sterkte hoor

allé nu maken dat ik rap klaar ben om op tijd te zijn

tot later

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

jadi

18 mei 2026, 12:51

Ik kwam even loeren, en zag dat Zonnebloemetje is langs geweest ts de soep en de patatten zoals we zeggen
Ik heb het even opgezocht bij AI over brood # vogels

<<<<Nee, brood is niet goed voor vogels. Hoewel ze het vaak wel eten, is het ongezond en kan het zelfs schadelijk zijn.
Waarom brood slecht is Te veel zout: Vogels kunnen zout slecht verwerken; dit is belastend voor hun organen.
Weinig voedingswaarde: Het vult de maag snel ("lege maag"), maar bevat niet de noodzakelijke vitamines en mineralen.
Schimmelgevaar: Brood wordt snel vochtig en gaat schimmelen, waar vogels erg ziek van worden.
Vergroeiingen: Bij watervogels kan te veel brood leiden tot 'engeltjesvleugels', een botafwijking waardoor ze niet meer kunnen vliegen.>>>>

En nu vertrekken . . ik ga naar mijn dochter , ze vroeg of ik kwam koffie drinken . . dus we nemen dat gretig mee .. zwaai zwaai
mijn menu vandaag : een Aiki Noedel die op het randje van overtijd kwam .. zal een koekske meer eten bij de dochter :wink:

zonnebloemetje

18 mei 2026, 20:48

een goeie avond alweer iedereen

na een vermoeiende dag nog efkes langskomen in de rapte
maar we hebben weer nieuwe voetjes sinds deze namiddag en das ook belangrijk
en in de vooravond hebben we hier in Brugge nog het zonnetje gezien en nu zit ze er nog steeds , maar dat zal niet lang meer duren vrees ik want de avond is al in aantocht

jadi ja ik wist het van dat brood maar ja aan sommige mensen is er geen zeggen aan
en eenden mogen ook geen brood krijgen zoals sommige doen want das ook slecht voor hen
daarom dat wij toen we nog in ons huis woonden iedere dag graan en zaden ( strooivoer) onder een afdak achteraan in de tuin zetten voor de vogels
en hopelijk heb je genoten van de koffie klets bij je dochter ???

allé tis tijd voor mijn zetel sè
en niet te laat gaan slapen want morgenochtend komt onze poetshulp

voor iedereen nog een fijne avond

Afbeelding

Bekske

19 mei 2026, 09:19

Afbeelding
hallo iedereen geniet van jullie dag groetje

zonnebloemetje

19 mei 2026, 11:36

een late goeie morgen iedereen

al vroeg uit bed vandaag want onze poetshulp is bezig van deze morgen
hier in Brugge bewolkt zoals voorspeld was , maar tis voorlopig droog dus meer moet dan nie zijn hé
allé voor mij toch niet want ik ben altijd tevreden met het weer
ik ben precies niet uitgeslapen na die drukke dag van gisteren maar we zijn deze namiddag thuis en dus zal ik eens goed proberen uit te rusten

voor iedereen geniet nog van jullie dinsdag verder

Afbeelding

jadi

19 mei 2026, 11:58

Afbeelding

Goede morgen , eigenlijk is het bijna middag .
Heel vroeg deze morgen al naar de plaatselijke winkel geweest . En een litertje soep meegebracht, die maken ze zelf .. De krant en Dag Allemaal wat leesvoer dus .. Te voet achter de kerk naar de pedicure 42€ armer maar nieuwe voetjes . Ik loop weer op wolkjes.
Daarna 2kg aardbeien klaargezet met suiker omdat ik na de middag confituur ga maken .. Het is het weer er voor .. En verder zie ik wel wat de dag brengt.
Zonnebloemetje drukke dag gehad gisteren, en er nieuwe voetjes aan overgehouden .. Ook zo vroeg uit de veren . Ik ook, ik moest al om 8.30u bij de pedicure staan . Het wordt een siësta deze namiddag bij jullie , ik zal mij maar niet zetten in de zetel of ik ben ook vertrokken voor een schoonheidsslaapje woeha.. Ik moet confituur maken . . alhoewel . . . och ik zie wel
Bekske zwaai zwaai, hopelijk een wat minder pijnlijke dag vandaag
Fijne dinsdag iedereen
toedeloe
menu: ik kreeg van dochter wat visgyros bij en daar ga ik wat puree bij maken

zonnebloemetje

19 mei 2026, 19:03

een goeie avond alweer iedereen

met een bewolkte lucht zal het zeker vroeg donker zijn vanavond , maar soit daar stoor ik mij niet aan
ons appartement is weer fris en proper en er zijn zelfs gordijnen gewassen vandaag die weer fris ruiken
en ventje is zojuist gaan tanken want als we willen rijden moet er benzine in de tank zijn hé
en morgenvoormiddag hebben we weer een afspraak bij de dokter

jadi wij betalen 45 euro x 2 en dus 90 euro voor onze voetjes iedere 5 weken , en ik geef liever wat meer als ze maar goed gedaan zijn en we doen ze niet mee hé als we hier vertrekken naar andere oorden
en ik durf het bijna niet zeggen maar wij zijn alletwee in slaap gevallen deze namiddag in de zetel voor de tv

Bekske hopelijk gaat het een beetje met jou

allé tis tijd voor het avondeten

Afbeelding

zonnebloemetje

19 mei 2026, 21:01

Afbeelding

Anne_marie

19 mei 2026, 22:41

Net voor het donker werd kwam er nog een jonge Vlaamse Gaai langs in de tuin om de laatste nootjes te verschalken....
Even puzzelen?
Klik op de Vlaamse Gaai :wink:

Voor straks: lekker slapen!

Afbeelding

Afbeelding

Bekske

Gisteren, 09:41

Afbeelding
ps jadi zonder pijn ben ik niet dagelijks dag en nacht vechten tegen de pijn ondanks de zware medicijnen en pijnpleister

mama-inge

Gisteren, 12:03

Goedemiddag
Zag dat ik gisteren vergeten was om even om het hoekje te kijken

Man heeft vanmorgen gewerkt en ik heb de boodschappen gedaan
Inmiddels ook al meerdere wasjes gevouwen, gisteren buiten op de lijn en toen ging het regenen en ik was niet thuis, dus de boel binnen op rekjes gehad

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft

jadi

Gisteren, 16:26

Afbeelding
Ik ben hier met mijn kan koffie , hou jullie sjatte-tas-koffiekom-kop maar klaar
Tijd om een koffie te drinken met een cakeje
Deze voormiddag druk met een ditje en een datje ..
Zonnebloemetje jullie wonen dan ook in de toeristische dure wereldstad Brugge hé :wink:
Mijn Suzke[ zijn gps heeft haar stem terug dankzij mijn schonezoon .. Ikke blij , nu weet ik weer waar ik rij..
Anne_marie dank voor de puzzel , maar dat is echt wel een mooie vogel . .
Bekske ik heb echt met je te doen . Zo jammer dat er geen oplossing komt verdorie .. Zou een pijnpomp helpen dat vraag ik me nu af ?
mama-Inge dat kan al eens gebeurens , maar jullie hebben dan ook nog een heel druk gezinsleven daarbij .. Ja het wasgoed is binnen of buiten ? Niet te doen zo heb ik gisteren mijn rekje drie x buiten en binnen gehaald .. zucht ..
Aan iedereen verder nog een fijne namiddag en straks een rustige avond
toedeloe
menu was: varkenshaasje met worteltjes en een nieuw patatje (ze zijn nog duur)..
Daarna is de zoon vertrokken tot zondagavond naar Berlijn .. De geboortestad van zijn omi langs vaderszijde

zonnebloemetje

Gisteren, 20:05

een goeie avond iedereen

hier weer een drukke dag vandaag en ik ben moe

jadi hopelijk amuseert je zoon zich daar in Berlijn
ik hoop dat hij er van geniet
en ja wij wonen in 't stad en das misschien wat duurder dan op de buiten , maar daar trekken wij ons niks van aan hoor , :wink: :lol: :D en we moeten toch de economie draaiende houden hé :P

Inge alweer de nodige HH werkjes gedaan , ja er is altijd wel iets te doen hé

Bekske mooi plaatje en veel sterkte en hopelijk vlug wat minder pijn

Anne-marie mooie vogel hé die Vlaamse gaai

allé ik ga nog rap onder de douche en dan in de zetel voor de tv

voor iedereen geniet nog van jullie avond

Afbeelding