In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)
-
mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56
Fijne avond
Het was hier knap benauwd vandaag
Vanmiddag met man en honden naar het bos geweest te wandelen
Daarna nog wat gerommeld in de tuin, de ene groene container zit al weer bijna vol
Inmiddels wat buien over gekomen en is het een stuk beter te doen
Vanavond met jongste zoon naar zijn sport
Inmiddels weer thuis en nu nog even lekker rustig aan doen tot het bedtijd is
Het was hier knap benauwd vandaag
Vanmiddag met man en honden naar het bos geweest te wandelen
Daarna nog wat gerommeld in de tuin, de ene groene container zit al weer bijna vol
Inmiddels wat buien over gekomen en is het een stuk beter te doen
Vanavond met jongste zoon naar zijn sport
Inmiddels weer thuis en nu nog even lekker rustig aan doen tot het bedtijd is
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
een goeie woensdagmorgen iedereen
amai vannacht rond 2u toen ik voor de eerste keer uit bed moest heeft het water gegoten met een ferme donderslag er bij , maar tis nodig dat het regent voor de natuur
wij hebben tegen de middag een afspraak in het ziekenhuis voor ventje voor een echo en hij moet 4uur nuchter zijn , dus hebben we al vroeg gegeten deze morgen
en vanavond gaan we vroeg slapen want morgen moeten we vroeg opstaan voor een afspraak in het ziekenhuis om ventje zijn ogen te lazeren en dan moeten we daar nog een paar uurtjes blijven omdat hij dan niet direct met de auto mag rijden
allé ik ga verder doen want mijn draaikop doet raar
tot later

amai vannacht rond 2u toen ik voor de eerste keer uit bed moest heeft het water gegoten met een ferme donderslag er bij , maar tis nodig dat het regent voor de natuur
wij hebben tegen de middag een afspraak in het ziekenhuis voor ventje voor een echo en hij moet 4uur nuchter zijn , dus hebben we al vroeg gegeten deze morgen
en vanavond gaan we vroeg slapen want morgen moeten we vroeg opstaan voor een afspraak in het ziekenhuis om ventje zijn ogen te lazeren en dan moeten we daar nog een paar uurtjes blijven omdat hij dan niet direct met de auto mag rijden
allé ik ga verder doen want mijn draaikop doet raar
tot later

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede morgen iedereen, ik ben al vroeg op stap geweest naar Aldi en Renmans en natuurlijk de krant die ga ik deze namiddag uitpluizen tot op het bot (uitzondering sport)
Ook al mijn dochter aan de telefoon gehad , en zo blijven we bezig met van alles en nog wat. En de dagen vliegen zo voorbij ..
Eigenlijk zou ik aan het eten moeten beginnen maar eerst hier , anders komt er weer niet van ..
En is het binnen en buiten
Koffie vanaf zondagmorgen 7u staan de pistoletjes en boterkoeken in de ingang van het appartementsgebouw.. Dus we kunnen in ons slaaptenue deze gewoon beneden gaan halen. En dat is gratis , dat is nogal een service dat we krijgen hé.
Inderdaad nu je zegt , An is al een tijdje niet meer gekomen . Als alles maar goed is en dat alleen een drukke werk de oorzaak is.
Wat een mooie rare kerk , laat je ons zien . Ik hou er wel van . Onze kerk is 100j en er staat nu een vlag te wapperen bovenaan voor 100dgn . Maar die is begot zo mooi niet hoor
Zonnebloemetje zo'n weer is ook mijn dada , ik heb graag wat zon maar het is altijd TE . Intussen is jullie appartement weer spic en span en dat heeft een goed gevoel
Bij de nefroloog goed verlopen mijn nieren zijn wat verslecht. Maar ze steekt het op het warme weer , en ik moet meer water drinken zei ze ...Ik ben weer voor 1 jaar goed gekeurd. O ja ik herinner me die idyllische tuin nog van bij jullie alsof het gisteren was .. . Zo zen om er te vertoeven . Je mocht/mag er terecht fier op zijn , met zoveel smaak en geduld is die ontstaan . Ik vraag me af wat er nu nog zou van overgebleven zijn . d
Dat is de reden dat je zo vroeg bent deze morgen .. Ik duim voor Picske*
mama-inge de tuin opgekuist tja dat moet ook gebeuren natuurlijk .. Een ditje en een datje en het is avond voor je het weet.
Zo nu nog een eind aan breien, en dan moet ik paraat zijn in de keuken . Maar wacht nog even op een Messenger .. van zoon .
Aan iedereen een fijne woensdag verder
toedeloe
van moemoe
smakelijk
menu: wordt hier ofwel crêpinetten of slavinken met groenten ik moet nog even zien in de diepvries ..denk worteltjes
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
Koffie - Lid geworden op: 16 aug 2025, 18:21
Goedemiddag ,
Zonnebloemetje wat was dat een mooi huis waar jullie in gewoont hebben.
Heel veel werk aan besteed en knus ingericht.
Ja als het met de gezondheid niet meer lukt moet toch een keuze maken.
Vanmiddag met man naar ziekenhuis en morgen terug voor de ogen van Picske.
Jadi de krant helemaal uitspitten
en gezellig met Dochter zitten kletsen.
Handig zeg dat ze bij jou alles komen thuis brengen echt toppie hoor.
en ook wel eens op bezoek bij Zonnebloemetje.
Het heeft hier ook behoorlijk geregend wel fijn en ook goed voor de natuur.
Twee futen die baltsen leuk om een poosje te volgen nog nooit gezien

Zonnebloemetje wat was dat een mooi huis waar jullie in gewoont hebben.
Heel veel werk aan besteed en knus ingericht.
Ja als het met de gezondheid niet meer lukt moet toch een keuze maken.
Vanmiddag met man naar ziekenhuis en morgen terug voor de ogen van Picske.
Jadi de krant helemaal uitspitten
Handig zeg dat ze bij jou alles komen thuis brengen echt toppie hoor.
en ook wel eens op bezoek bij Zonnebloemetje.
Het heeft hier ook behoorlijk geregend wel fijn en ook goed voor de natuur.
Twee futen die baltsen leuk om een poosje te volgen nog nooit gezien

-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Ik heb een paar parapluutjes mee zodat jullie niet nat zijn als je hier aankomt .. Het is regendag vandaag
Hallo iedereen , . . al vroeg wakker maar daarom nog niet vroeg in actie . Mijn natuurlijke wekker wekte me al heel vroeg deze morgen . Het melodietje kent iedereen "roekoe roekoe ;♪ " pff
Tja ik slaap met de venster open , en dat heb je dan wel . .En dit zonder hoorapparaten , maar ik beken eerlijk het werkt dan ook heel sterk op mijn systeem. Ik ga het echt moeten weg zappen.
Mijn ochtendwerkje is nu de ramen en de balustrade afkuizen. Want de tortel- en houtduiven hebben het gevonden om op mijn plat dak hun uitkijkpost te nemen .
Straks ga ik naar mijn oud dorp naar mijn vertrouwde kapster , en intussen "dag" zeggen aan de bakkerij waar ik vroeger ging en natuurlijk hun lekker brood meebrengen. En bij de vertrouwde boer ga ik mijn nieuwe patatjes halen en alles wat ik er nodig heb, bij hem is er een winkeltje aan de boerderij verbonden .
En ja verder ga ik wel zien wat de dag nog brengt
Zo blijven we bezig ..
Koffie futten heb ik nog gezien op ons natuur gebied maar die euch baltsen (nooit dat woord gehoord) heb ik nog niet gezien .. Wel de hazendans (rammelen) meermalen gezien door mijn keukenvenster in ons vroeger huis .. Och waar is de tijd, ik heb nu even een momentje van heimwee .. Maar soit ik heb het gehad . .Familie hermelijntjes kwamen ook eens paraderen voor mijn keukenvenster .. En toen ik naar de postbus ging kijken liep zomaar een jonge vos op de asfalt landwegel . Dit waren de voordelen van op de boerenbuiten te wonen. De vleermuizen en de uilen tel ik nog niet mee .. De huiszwaluwen aan de dakgoot en ga zo maar verder .. De vele kikkers , niks voor niks was onze straat met de naam kikker er in .. Oeps ik ben op dreef, en ik heb het dan nog niet over de veldbloemen .. En de berenklauw waar mijn man eens ferm was toegetakeld aan zijn handen .. en . . en . .
Sorry indien jullie het niet wil lezen .. scrollen maar ! ! !
Aan iedereen een fijne . .. donderdag ( ik moest even denken) maak er het beste van . Geniet van de dag en van het leven . Het kan verkeren zei Bredero . .
toedeloe
menu: tomaat garnaal , de garnalen moeten op dus "koede pla" (koude schotel) zoon komt eten deze avond ..
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
een goeie namiddag iedereen
vandaag weeral een drukke dag en al van 8.30u naar het ziekenhuis vertrokken en het was al middag toen we terug waren en na de middag nodig wat gerust in de zetel en in slaap gevallen
maar morgen pakken we congé en we gaan er op uit om koffieklets te houden
al gans de dag in Brugge serieuze regenbuien met tussenin opklaringen en zon , maar nu is het droog
jadi hier deze middag ook tomaat met garnalen en koude schotel
koffie , hoe mooi in hun bewegingen die futen en het zijn ook mooie dieren hé
Inge alweer goed uitgerust zeker deze voormiddag
Bekske hopelijk komt alles goed met jou , we zullen duimen hoor
en nu alles klaar zetten voor ventje zodat hij de vuilzak kan buiten zetten voor de ophaaldienst morgen
en hij ziet al een stuk beter nadat zijn oog gelazerd is deze voormiddag
tot later

vandaag weeral een drukke dag en al van 8.30u naar het ziekenhuis vertrokken en het was al middag toen we terug waren en na de middag nodig wat gerust in de zetel en in slaap gevallen
maar morgen pakken we congé en we gaan er op uit om koffieklets te houden
al gans de dag in Brugge serieuze regenbuien met tussenin opklaringen en zon , maar nu is het droog
jadi hier deze middag ook tomaat met garnalen en koude schotel
koffie , hoe mooi in hun bewegingen die futen en het zijn ook mooie dieren hé
Inge alweer goed uitgerust zeker deze voormiddag
Bekske hopelijk komt alles goed met jou , we zullen duimen hoor
en nu alles klaar zetten voor ventje zodat hij de vuilzak kan buiten zetten voor de ophaaldienst morgen
en hij ziet al een stuk beter nadat zijn oog gelazerd is deze voormiddag
tot later

*** Zie het leven van de zonnige kant ***