in de Vier Seizoenen reeks 43 Zomer 2026

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Bekske

03 aug 2026, 08:08

Afbeelding
fijne week iedereen groetje STRAKS WEET IK WANNEER WE NAAR DIERENARTS KUNNEN GAAN MET DE VIERVOETERS .De kleinste is een operatie van een kanker gezwelletje dat moet weggedaan worden en hopelijk is het niet uitgezaaid .De grote blijft maar met haar klachten zitten waar ik nu veel werk mee heb enz.Ik heb donderdag een controle voor diabetes
Moet ook een tandarts zoeken voor een nieuw kunstgebit dit kunstgebit was nooit goed en is enorm versleten .Kan er niks mee bijten .Afijn ja het zijn mijn zorgen .Hopelijk heeft iedereen een week zonder en of toch weinig geniet om het even hoe groetje

Oma-C

03 aug 2026, 11:30

Afbeelding

Goede middag allen, hou het rustig in de hitte
en hopelijk mag het snel wat afkoelen
want dit is niet meer gezond :roll:
Groetjes allemaal en tot..... :mrgreen:
Geniet van het NU, wees dankbaar en straal." :wink:

stokroos

03 aug 2026, 12:24

Inderdaad oma-C. Hopelijk voor jou ook gauw wat beterschap.
We snakken allemaal naar normaal weer.

wilde eend 2

03 aug 2026, 12:31

Oma C : blij je hier te zien . We duimen volop dat het stilaan wat mag afkoelen .....
ben benieuwd of we hier een beetje regen gaan krijgen ..
Gelukkig korten de dagen in augustus al met 1 uur ( hopelijk minder zon ) ..
We moeten er door hé . Ik denk aan jullie allemaal .
Bekske : ik hoop echt dat je een goede tandarts vindt.. want die zijn dun gezaaid : alles moet rap - rap gaan tegenwoordig : snel betalen en terug buiten . Een nieuw gebit is een ramp ! vorig jaar heb ik ook nog een laten maken en door de tandarts zijn fout stonden de nieuwe tanden helemaal verkeerd . Uiteindelijk heeft hij met tegenzin zijn fout toegegeven en zijn er , op zijn kosten , nieuwe tanden op gezet . het past niet goed en het is niet mooi . ( dus het ligt in de kast ) Toch wel straf hé. ! Dus draag ik nog altijd mijn oud kunstgebit van 7 jaar geleden ... zucht . Veel moed en ik hoop dat het bij jou beter gaat .( ik denk aan jou en hoop dat de hondjes kunnen geholpen worden )
Krakje : fijn dat je een goed weekend hebt gehad .
Clive en MM , en de andere seizoentjes : we missen jullie ...
Groetjes aan iedereen .

Bekske

04 aug 2026, 08:02

Afbeelding
hier gisterenavond enkele bliksemschichten met een beetje regen nog niet eens genoeg om stof te blussen.De afspraken voor de viervoeters heb ik volgende week met de grote en de week daarop met de kleinste voor haar operatie.Dus nog spannende weken heb mijn afspraak verzet voor men nieuwe paspoort omwille van men viervoeters.Ben nog altijd op zoek naar een tandarts voor mij want ik kan niks meer bijten .En zo meer fruit moeten eten maar kan niet bijten .Dus geen fruit ja als ik het in mini stukjes snijd en dan nog moet ik het gewoon doorslikken .Wat is dat tegenwoordig dat ze geen nieuwe patienten aan nemen of ze maken geen kunstgebit maar wel tanden die ze vastzetten aan tandvlees en dat kost dubbel zoveel als een kunstgebit .afijn ja heb nog een adres waar ik straks naar ga schrijven afwachten.Ja het zijn mijn zorgen wel moet ook de kinesist voor donderdag afzeggen want ik moet op controle voor diabetes .de week daarna nog voor de pols controle .gisteren de rekening voor pols operatie ontvangen het is al betaald maar nu wachten op de rekening van stent .Afijn ja ik wens iedereen het beste toe groetje ps wilde eend 2 dat heb met deze dat ik nu heb en versleten zijn tot op de draad .Heb vier keer terug ermee geweest kreeg zelfs te horen dat ik geduld moest hebben en geen verstand had enz .Ben dan de einde raad bij een hersteller die heeft ze toch iets beter gemaakt en die zei dat ik bij een brokkenman geweest ben die er geen verstand van had dat hij onbeschoft was .Hij woont hier in de buurt maar ik ga er niet meer naartoe .Dus afwachten heb al zestig jaar een kunstgebit van men 12 jaar door een val met fiets iemand had me omver gereden en ben op mijn mond gevallen .maar ja het is nu zo

wilde eend 2

04 aug 2026, 11:15

Bekske : inderdaad : er zijn weinig goede tandartsen en vooral goede techniekers die een fatsoenlijk en passend kunstgebit kunnen maken . je zou toch denken dat ze met al die nieuwe technieken ook een fatsoenlijke en passende maat van je mond moeten kunnen nemen . Erg hoor . En " je moet geduld hebben " en gewoon worden .. daar kom je niks verder mee .
Ik hoop dat je een goeie vindt .
Veel moed voor alles wat je dezer dagen nog moet doen .
Groetjes aan alle seizoentjes .
We missen jullie hier .

anjelier

04 aug 2026, 12:35

Afbeelding

Hallo iedereen,

Bekske: ik hoop dat je een goeie tandarts vind, makkelijk is dat niet, de goeie hebben allemaal een patiëntenstop. Voor het eten van fruit, misschien eens fruit in blik proberen, dat is een beetje malser.

Gisterenavond waren er hier ook bliksemschichten en donder in de verte , maar geen regen, enkel druppels.

Ga straks confituur maken van diepvriesfruit. Eigen fruit uit tuin dat ik ingevroren heb. Zo komt er meer plaats in de diepvries voor de groenten die stilaan oogstbaar zijn.

Tot morgen, allemaal.

krakje

04 aug 2026, 21:52

gisteren huisarts bloed laten nemen, wegens bloedarmoede,
vandaag diabetes arts, geen bloedarmoed wel ontsteking van bloed,
geen pil bijnemen, maar misschien wel beetje merg laten nemen,
en daar heb ik toch een beetje schrik van, heb ijzer en vitaminen genoeg,
dus wat afwachten tot december dan terug komen en zien naar resultaat,
en na de noen naar zoo Plankendael geweest wel in een rolstoel kleinzoon reed met mij;
dus de kasten zijn blijven liggen er komen nog dagen genoeg,
hier niks gehoord van onweer, grtjs van krakje,
Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Bekske

05 aug 2026, 08:52

Afbeelding
hallo geniet om het even hoe groetje aan iedereen

Oma-C

05 aug 2026, 10:06

Goede morgen allen, :wink:
Ik wil wel maar het lukt me niet
om hier elke dag te passeren :oops:
en ik wil ook niet elke dag komen
klagen over de vervelende dingen
die me beletten te doen wat ik graag doe
Met klagen en zagen maak ik ook niemand blij... :roll:

Groetjes allen, dank voor de leuke plaatjes
( ik ga geen namen noemen)... :oops:
en tot later.... :)
Geniet van het NU, wees dankbaar en straal." :wink:

wilde eend 2

05 aug 2026, 14:14

Oma C : we zijn al blij als je hier even kan komen schrijven . En ik denk vaak aan jou , omdat we mekaar al zo lang kennen ( bijna 20 jaar )
Je mag gerust je hart eens luchten , soms helpt dat toch wel hé .
Heel veel moed , en dan maar verder "met geduld en boterhammen" (ook een goede raad van oma C )

Helena van Troje

05 aug 2026, 20:24

En ik voeg daar aan toe: niet pleujen...
We moeten allemaal wel wat afgeven zeker.
Zolang ik me rustig hou gaat dat hier redelijk met de warmte.
Het werk gaat niet lopen.
Eens moet het toch gedaan.
Voorlopig blijft het nog wel even een lange hete zomer...

Poes gedraagt zich al twee dagen voorbeeldig.
Ze heeft toch weer middel gevonden van een leeg potje yoghurt verder uit te likken.
Eén minuut onoplettendheid en hopsa!
Ik zou haar moeten borstelen, maar ze is weerborstelig.
Ze gaat iedere keer lopen.

Het is al even acht uur geweest, dus wil ze in mijn zetel komen liggen.
Ik moet dan in de living in het andere zeteltje tv gaan kijken.
Veel valt er niet te bekijken.

Niet veel gedaan vandaag.
Alleen naar de kine.
En gekookt. Soort van: opwarmen uit de diepvries.

Ik zal haar wc eens gaan proper maken.
Misschien is het dat wat ze nu komt vragen.
Die mist echt alleen nog de spraak.

Goede avond aan iedereen en tot morgen bij leven en welzijn.

Bekske

Gisteren, 06:03

Afbeelding
kinesist afgezegd voor vandaag juist na de middag naar controle voor diabetes .en weer een slaap loze nacht achter de rug .Niet alleen door een viervoeter maar doordat er drie vingers precies of er mieren onder kruipen en ook regelmatig slaperige gevoel dat naar de pols gaat . waar de polsbreuk was .Volgende week op controle pols .En nog altijd op zoek naar een tandarts die me kan helpen .Wat is dat tegenwoordig met patienten stop.We zullen het binnen kort voelen dankzij het mooie weer . De prijs van groenten ,aardappelen ,fruit enz zullen flink naar omhoog gaan om te zwijgen over de rest.Ik schrok nu al bij mijn bestelling dat het fruit zo duur is .Het is voor iedereen zo dat het leven duurder word maar de ene persoon tegen over een andere zal het beter gewaar worden .Maar ja ik ben enorm blij met men huis dat ik geen huur moet betalen .Want als je dat hoort wat ze aan huur betalen is niet te geloven soms .Heb een gewoon simpel huis zonder al die tieral tijntjes .Maar ben super blij ermee want huishuur zo ik niet kunnen betalen .EN ben blij dat ik een dak boven men hoofd heb . Ook dat ik goede buren heb die hier ook al lang wonen en komen wel regelmatig nieuwe buren bij .Afijn ja wens iedereen het beste toe .Het is fris voorlopig met wind de deuren staan op een kier moet wel oppassen met de gevleugelde dat die niet in de wind zitten .groetje

wilde eend 2

Gisteren, 09:54

Afbeelding
Ik ga seffens de overschot van het "gras " maaien ...;
Bekske : wees daar maar zeker van : huishuur betalen , zoals hier , het is nu eenmaal niet anders als je zelf geen huis hebt / Maar daar bij heb ik nog een tiran van een huisbaas waar ik niks aan durf te vragen voor herstellingen want dan wordt hij razend . ..... Leuk is het niet .. :cry: :cry: :cry:

Helena van Troje

Gisteren, 11:18

Ook blij met mijn eigen huis.
Heel hard voor en aan gewerkt.
Beetje hulp gehad van thuis.
Zalig weertje vandaag.

Amai Poes had een en ander geproduceerd, maar niet waar het hoorde.
De keuken, de benedengang en de garage zijn ondertussen gedweild.
Hopelijk is dat maar eenmalig.
Met dank aan de korrels van AH:
Schep&Schoon? Absoluut niet.
Ze vindt die niet leuk.
Ik had niets anders meer.
Nu terug die van Boni uit de paarse doos.
Hopelijk is dat wel goed genoeg voor de Lady!

En ik maar zoeken waar ze zit:
hier achter mijn scherm zie ik ineens haar staart.
Hoe ze tot hier geraakt is weet ik niet.
Normaal gezien geraakt ze niet meer zo hoog.
Het opstapje staat aan de zetel.
Anders blijft ze met haar nagels in de stof hangen als ze zich mispakt.

Dames en dieren stel het allemaal wel en tot de volgende.