welkom in een knus hoekje 6

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Bekske

17 aug 2026, 07:19

Afbeelding
eventjes iedereen een fijne week toewensen ik sta voor een zware week nu tegen acht uur met de twee viervoeters naar dierenarts eentje voor operatie kanker gezwelletje weghalen .en zij is de oudste van de twee .Afijn ja en heeft het hier geregend maar ik heb water binnen denk dat het aan de afloop van dak ligt .Het is al een hele tijd dat het plat dak proper gemaakt is .En dat nu het vuil naar de afloop gegaan is en daardoor .Straks tegen buurman zeggen Want het moet opgelost worden .Want ik met 1 hand water opkuisen is moeilijk en het is juist als je naar veranda wil dat je druppels krijgt op je hoofd .Ben enorm zenuwachtig nu zal blij zijn als het avond is en weet dat mijn kleinste oke is .Ze zal wel de volgende dagen ook verzorging nodig hebben .Hopelijk heeft ze niet teveel pijn de volgende dagen .Want woensdag ben ik zelf enkele uren van huis hoop ik met die lichte operatie dat ik moet laten doen .Heb ook de bestelling kunnen regelen voor morgen te leveren want ik weet niet hoe ik me donderdag zal voelen .Zo geniet jullie maar om het even hoe groetje

Oma-C

17 aug 2026, 10:43

Afbeelding

Goedemorgen iedereen, :wink:
geen namen dan vergeet ik zeker niemand :oops:
Heerlijk 19° buiten, er kan weer geademd worden. :)
Terug van de kinesist, nu wat rusten eer ik
aan het middageten begin, bloemkool met een koteletje
en gebakken aardappeltjes... even geen koude schotels meer :oops:

Bekske, water in huis is nooit leuk, hopelijk is de lek rap gevonden :roll:

De zon komt weeral piepen... het wordt hopelijk niet te warm
Allen een fijne nieuwe week, hou jullie zo gezond mogelijk
en veel sterkte aan al wie het kan gebruiken... :?
Geniet van het NU, wees dankbaar en straal." :wink:

Bekske

18 aug 2026, 08:23

Afbeelding
eindelijk heeft een andere dierenarts het in handen wat de grote viervoeter betreft .Die maak zijn tijd en luister goed wat je zegt nu afwachten moet nu medicijnen nemen voor haar klachten .De kleinste heeft haar operatie achter de rug nu afwachten of alles verwijderd is.Heb haar kinder shirt aangedaan want de grootste wilde er aan likken .Had twee kleine shirten voor baby s aangeschaft en het is juist haar maat en ze zijn heel licht .De draadjes lossen zelf op en ook is ze vier tanden kwijt .Morgen moeten we de grote terug gaan om te zien of de medicijnen hun werk doen .Dat is de voormiddag en ik moet juist na de middag naar ziekenhuis voor die lichte operatie .Maar gisteren heeft de kinesist gewaarschuwd dat ik beter mijn pijnstillers neem juist voordat ik verzo ik wens iedereen het beste toe en geniet om het even hoe groetjetrek .Volgens hem is het nogal pijnlijk afijn ja het moet gebeuren heb geen andere keuze .Dan hopen dat het slaperige gevoel en mieren die er in rond kruipen dat het gevoel weg is .Maar dan is even dat de revalidatie top zit met de pols om daarna terug van nul te beginnen .

krakje

18 aug 2026, 18:11

bekske wens je een veel succes toe voor alles waar je voor staat,
en dat alles toch een beetje zal meevallen,
heb me niet verveeld vandaag, en toch niks gedaan,
na de noen naar mijn zus geweest, was een tijdje geleden,
dus hebben we veel bijgepraat al bellen we tussen door ook met elkaar,
ja hier ook wel geregend al zou het meer moeten zijn voor de grond en planten,
het is dat ge die regen zo rap moe gezien zijt, en toch heeft de grond die nattigheid brood nodig,
dus content zijn met wat de natuur ons geeft, grtjs van krakje,
Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Oma-C

19 aug 2026, 11:19

Afbeelding

Hi allemaal, ik jubel mee omdat het regent
we hebben het echt nodig, laat het maar verder regenen
want zoals het nu zachtjes regent is het nog lang niet genoeg
Hopelijk is de brand bijna geblust in de mooie hoge venen

Ben net terug van de kinesist, 't zal van lange duur zijn eer ik geholpen ben
Maar ik kan niet méér doen als veel moeite en oefenen :roll:
Ik heb vanmorgen voor de eerste keer met links mijn brood gesneden
moeilijk gaat ook zei mijn moeder altijd, en 't waren scheve boterhammen
maar ja ik kan niet voor alles iemand lastig vallen :oops:

krakje dank voor de mooie plaatjes met leuke spreuken
fijn om ze te lezen.... goede moed ook :)

Allen een fijne dag geniet van de regen en van wat je doet...
Groetjes allemaal en tot nog eens, sterkte aan al wie het nodig heeft :)

Bekske

20 aug 2026, 08:33

even zonder plaatje om jullie een fijne donderdag te wensen .Ben gisteren van ziekenhuis thuis gekomen als een verzopen kieken .Jas lekte uit was van binnen wel droog de rok daar liep het water van af tot in de schoenen .Moest twee bussen nemen om naar ziekenhuis te gaan alsook om naar huis te komen .Nu zit ik onder zware verdoving hier een berichtje te sturen met linker hand .Volgende week woensdag op controle was voor mij niet alleen een zware nacht maar ook voor de viervoeters .Afwachten wanneer de medicijnen ben hen werken .Nu nog altijd met 1 hand verder doen .hoelang is een vraagteken .Geniet jullie maar van jullie dag groetje

Oma-C

20 aug 2026, 10:19

Afbeelding

Aangename morgen en maak het beste van wat kan :)
en nee ik ben niet zo kwiek als op het plaatje hierboven
ik ben al blij dat ik met mijn rollator naar de kine kan met een hand :oops:
Veel sterkte aan hen die er nood aan hebben...
zonnetje probeert erdoor te komen, we hebben
al een goede bui gehad, je ziet alles zo weer opfleuren :?

RIEKSKE

20 aug 2026, 15:23

Afbeeldingwens allen veel sterkte hou moed
en doe wat je kan fijne middag
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

krakje

20 aug 2026, 15:47

donderdag en ja het is hier veel bewolkt, maar geen regen,
we hebben weer eens naar de wok geweest, lekker eten van Chinees,
we doen dit eenmaal per maand en nu was het mijn toer om alles te betalen,
en ja de prijs valt heel goed mee, 85€ voor alles tesamen van 4 man,
zo gaat de dag weer voorbij, zal rap herfst zijn, want de dagen zijn al volop aan het korten,
morgen weer beetje werkdag, wat zal ik morgen wel weten, grtjs van krakje,
Afbeelding

Bekske

21 aug 2026, 09:34

Afbeelding
na een slaap loze zijn we er weer geniet om het even hoe zondag komt de koers hier voorbij groetje
heb veel spijt dat ik deze operatie heb laten doen het is nu veel erger dan voor de operatie .Ja ze zeggen wel het komt in orde maar ik heb een ander gevoel daarover .Het slaperige gevoel is toegenomen evenals mieren dat er onderkruipen dat gevoel zit nu tot tegen de elleboog.Met de avond en nacht is het erger waardoor je amper slaapt .Even als de problemen met de grote hond die blijven ook duren ondanks de nodige medicijnen .Morgen komt de dierenarts a aan huis de buurman is even in verlof .afwachten maar ga het toch nog eens goed zeggen .groetje

Bekske

22 aug 2026, 09:19

Afbeelding
straks in dag even een dutje doen want als je maar een drie uurtjes over de hele nacht geslapen heb weet je genoeg .Het is enorm lastig voor mij omdat er noppes verbetering is integendeel .En ben het kotsbeu om meer pillen te slikken om de pijn onder controle te krijgen .Het zijn geen gewone pijnstillers maar zware en heb schrik als ik teveel neem dat ik er niet meer van af geraak.TER wijl ik hier dit bericht typ lopen de mieren vanaf de vingertop tot tegen de elleboog .Om de zwijgen over het slaperig gevoel .Nu als dit gepost is moet ik de vloer dweilen om de sporen vannacht beter op te kuizen .De dierenarts heeft wel gezegd dat hij vandaag zo komen dus afwachten .Maar ga het nog een goed zeggen want dit kan niet blijven duren niet voor de viervoeter maar ook niet voor mij .afijn ja het zijn mijn problemen heb daarjuist de wonde verzorgd van mij .het is lastig als je een verband moet rond doen maar het is gelukt .Het is goed ontsmet daarna steriel kompres en dan nog een verband rond gedaan .Want de grote viervoeter wil altijd daar aan snuffelen wat ik niet toe laat .Woensdag moet ik terug naar ziekenhuis afwachten geniet jullie maar groetje nu mijn wapens nemen om de vloer even schoon te maken

krakje

22 aug 2026, 15:20

bekske hoop en wens dat het eens bij jou zou keren met van alles waar je mee zit,
wat een weertje hier geweest, had de blauwe was buiten op de draad te drogen gehangen,
bijna droog maar niet gezien en gehoord dat het water goot, dus alles weer kletternat,
zoon geholpen om alles binnen te dragen, ja watte 15 minuten later de zon was weer daar,
en daarna niet meer geregend, maar tussen door stak het in de droogkast,
gisteren hetzelfde weer maar dan met onweer erbij,
morgen zijn hier in dorp echte boerenpaarden te zien, denk niet dat ga zien,
als je kunt geniet tussendoor van wandel weertje, grtjs van krakje,
Afbeelding

Bekske

23 aug 2026, 08:30

Afbeelding
straks komt de koers hier voorbij dat ze uitzenden op tv ze waren hier al heel vroeg de straten proper maken ,kanten proper maken enz .Lag toen pas in slaap maar door hun lawaai was ik terug klaar wakker .over de pols ga ik weinig zeggen dat ik enorm veel spijt heb over de operatie van woensdag .Vele zullen zeggen geduld zal beteren maar ik voel het duidelijk dat het niet in orde is .MOET woensdag op controle gaan maar ik denk van het daarna zo te laten heb mijn buik er van vol bij manier van spreken.Zal dinsdag zien wat huisarts zijn uitleg is .Morgen vroeg moet ik gaan voor nieuwe pas dat heb ik uitgesteld door de kleinste hier .Ook morgen dierenarts en kinesist de week is weer goed volzet .zo geniet maar van jullie zondag .Nu nog een machine laten draaien gisteren drie machines gewassen en gedroogd .Voor mijn eigen was het eentje de rest voor de viervoeters .

krakje

23 aug 2026, 15:53

zondag hier in dorp keuring van echtte boerenpaarden zoals die vroeger waren,
zoons zijn zien ik geen goesting blijf liever thuis, de zon laat zich van haar beste kant zien,
en ja de ijskar hier voorbij geweest en heb een bolletje ijs genomen en advocaat opgedaan heel lekker
weet dat dit zonde voor mij is maar het heeft gesmaakt,
heb laatste keer diabetes arts gezegd dat ik zal eten waar ik nog goesting voor hebt
zal suiker in oog houden en bij inspuiten maar voor mijn ouderdom pas ik niet meer op (84j )
dus hij heeft er begrip voor, grtjs van krakje,
Afbeelding

Bekske

Gisteren, 08:27

Afbeelding
hallo iedereen gisteren uitgeput thuis gekomen moest gaan voor nieuwe pas .Ga er verder niks over zeggen .Deze voormiddag huisarts ga met hem overleggen of het nog nodig is om op controle in ziekenhuis te gaan zoals morgen .De operatie van woensdag aan men hand heeft tot nu toe niks geholpen integendeel zelfs .Nu doet het litteken aan pols ook enorm pijn .Om de zwijgen over de drie vingers waar je geen gevoel in heb en het slaperig gevoel en mieren is toegenomen .Ook hebben de drie vingers kou de revalidatie van pols ligt stil doe zelf wel lichte oefeningen .DEZE OPERATIE WAS AAN DE PALM VAN HAND OM DE ZENUWEN LOS TE MAKEN .Maar ik heb enorm spijt erover de draadjes moeten nog verwijderd worden .Vele zullen zeggen geduld maar ik heb al veel geduld gehad moet hier men huishouden doen ,dan mijn verzorging aan men hand en ook men dieren verzorgen .Maar ja het zijn mijn zorgen sorry voor dit bericht je hoefthet niet te lezen hoor .Moest het even kwijt nu aan de verzorging beginnen en dan weer dweilen enz groetje een super fijne dag iedereen