welkom in een knus hoekje 6

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

krakje

02 sep 2026, 20:32

bekske dat je last hebt is niet aangenaam, en tandarts je laat zitten is niet goed,
hoop dat je vlug een andere vind om je te helpen, ik zit hier al jaren zo,
onder heb ik geen tanden meer in, kan ze niet inhouden vallen er zo uit,
probleem bij zou een plantaan moete steken maar gaat niet omdat tandbeen breekt,
dus doen ze dat bij mij niet, en ja iets hard om te eten gaat niet, kan wel bokes eten,
na een tijdje word je tandvlees harder, dus hoop dat je wel iemand je kan helpen,
vandaag buurtje geweest, zat er maar een paar minuten en zoon kwam me weer halen,
een poes was door haar poten gezakt en hij had al afspraak met de dierenarts gemaakt,
kon meteen komen, ze heeft de poes daar gehouden en aan machines gelegd om de echt oorzaak
te vinden, dus is het afwachten wat het zal zijn, dus daarna terug naar buurvrouw die was nieuws
gierig om te horen wat het was, weet niet of ik morgen er op kom want wanner
we thuis komen weet ik nog iet, is een bus waar we mee rijden, meest mensen die mankeren
en vele met rollade en daar ben ik bij, grtjs van krakje,
Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Bekske

03 sep 2026, 09:06

Afbeelding
hallo ik zal hier regelmatig een plaatje zetten .Maar ga in mijn hoekje meer schrijven welkom in een knus hoekje .Ga er verder niks meer over zeggen dus iedereen is welkom in een knus hoekje .groetje
Ben blij dat ik kan bestellen om aan huis te leveren .Dacht nog ergens te bestellen maar dat lukt spijtig niet ben niet rap genoeg om me aan te melden daar is moeilijker dan waar ik nu bestel.Dat is spijtig maar opgeven doe ik niet moet er eerst met iemand over spreken .Vandaag komt de kinesist rond de middag afwachten of de buur komt om iets te verwijderen in de tuin .Want het weer staat niet stabiel .Ben superblij dat die warmte voorbij is en ik heb terug regenwater .Om te poetsen enz ik vang het water op want op een plaats achter hang geen dakgoot en daar van ik het water van op .Anders loopt het zomaar weg en heb ondervonden dat men vensters langer proper blijven met regenwater .Ik poets nu de vensters met een microvezeldoekje en dan is het snel klaar .Een doekje eerst goed nat maken om het meeste vuil weg te hebben .Daarna dat doekje goed uitspoelen en lichtjes uitwringen .Dan met het droge doekje over de venster gaan wel maar 1 keer om het te drogen en klaar is kees .Over de viervoeters ga ik weinig schrijven nu de kleine is in orde maar de grote dat is iets anders .De droge brokken die ze zo moeten nemen wil ze absoluut niet heb al van alles geprobeerd .Ze vochtig gemaakt met het water waar kippen wit in gekookt is .Ook kippen wit er tussen gedaan maar kippen wit eet ze op en de brokken blijven staan .Ook de laatste medicijnen wil ze niet meer ze moet er van braken .Afijn ja het is nu zo .Ben ook aan wachten op antwoord van huisarts in verband met het kunstgebit dat totaal versleten is .Geniet van jullie dag groetje

jadi

03 sep 2026, 10:35

Afbeelding
Goede morgen, hier is het tot nu toe nog droog . Een heel klein zuchtje wind, de lucht is egaal muisgrijs . . Hier en daar zie een al een bruine bladertak in de berk. Maar verder is alles nog bolle dik groen wat bomen betreft. Het gras verandert heel vlug van bruin naar groen .. En de regenputten worden stilaan vol .

Bekske zwaai zwaai , ik kom nog wel eens kijken in uw hoekje maar nu niet direct.. Moet straks hoognodig op boodschappen. Jij hebt wel een heel druk huishouden nog , met al uw diertjes . Blij te horen dat het kleine hondje het goed doet .. Tja wat de grote betreft , ik zou ook niet graag droogvoeding eten .. En och moeten overgeven van de medicatie.. dat is ook geen optie om die te geven . Heb je het al gemeld aan uw dierenarts ? . . Het beestje ziet dubbel af , het eten is =regime en de medicatie ligt haar/hem niet .. Ochére .. ik heb er compassie mee. Dat moet pijn doen aan uw hart ..

Terwijl mijn lieve poetsvrouw alles spic en span maakt , ga ik boodschappen doen; Fijne dag iedereen
toedeloe
menu : rest van gisteren worteltjes en erwtjes , varkenshaasje en patatjes (die moet ik nog koken)
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Oma-C

Gisteren, 16:29

Afbeelding

Goede namiddag iedereen, :wink:
Redelijk veel wind en al de hele dag malse regen :)
Dat is goed voor de grond, hoewel het voor
de groenten en de velden van de boeren al telaat is denk ik :roll:

We zouden een mooi weekend krijgen zeggen de weermannen/-vrouwen :?:
laat ons hopen voor alles wat gepland wordt in die dagen....
Vanaf maandag zijn er weer buien.... ach ja we zien het wel... :?

Bekske, ik hoop dat je eens uit je miserie geraakt
en dat je oplossingen krijgt voor alles wat tegenzit... :roll:

krakje, voor jou ook sterkte en hou het veilig...:)

Allen een fijn weekend gewenst :)
Geniet van het NU, wees dankbaar en straal." :wink:

krakje

Gisteren, 20:39

de poes is vandaag weer thuis, volgens de arts heeft ze wat pijn,
dus pijnstiller nemen en hopen dat beter gaat,
gisteren Nieuwpoort geweest, veel zon gehad zolang we er waren,
veel gewandeld de zeelucht deed echt goed, was wel heeeeel moe,
terug naar huis en jawel regen onderweg, is wel 2 uur op de bus zitten,
vandaag alleen mijn lakens laten draaien, liggen al weer op bed
verder gerust want die moeheid is nog niet uit mijn lichaam;
grtjs van krakje,
Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Bekske

Vandaag, 01:53

Afbeelding
de oog luiken willen weer niet sluiten door de race van mieren en slaperig gevoel vanaf middenvinger tot duim en zo naar de elleboog .Om de zwijgen over het trekken gevoel aan lik teken pols waar die plaat insteek .Ook de grote viervoeter is niet oke .Vrijdag morgen acht uur gestart met aan straatkant de rolluik proper te maken ,gerust de venster gedaan en ook het venstertje boven de voordeur .En nog enkele dingen zodat het nu eindelijk proper is .Kon het niet blijven uitstellen niet gemakkelijk met 1 hand en op een ladder staan maar moeilijk ga ook.Straks de wasmachine aan werk zetten was van viervoeters dan nog van mijn eigen .Evenals soep maken ook aardappelen met groenten .En apart eten voor de viervoeters afijn ja en zal mijn pijp vandaag ook wel tegen de avond uit zijn bij manier van spreken.Zolang dat die race bezig is aan men vingers enz zullen de oog luiken niet sluiten dus dit posten en dan me bezig houden met woordzoekers .ik heb enorm spijt dat ik die laatste operatie heb laten doen maar ja zijn mijn problemen geniet jullie maar van het weekend groetje