in de Vier Seizoenen reeks 43 Zomer 2026

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive

Gisteren, 07:21

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes

Mag ik nog binnen ? Ik denk elke dag jullie, maar door gezondheidsredenen gaat alles veel langzamer in het HH. En heb ik vaak de energie niet meer om alle dagen op het forum te komen.

Anjelier , veel beterschap voor ukje. Dat ze vlug naar huis mag komen.

Vorige week liet manlief Matice uit in het bos. En plots zag manlief 3 loslopende honden op zich afkomen. De eigenares liep 30 meter verder en had geen enkele controle op haar honden. De loslopende honden vielen Matice aan, manlief kreeg er ene afgeschopt en daardoor lieten de andere ook los.
Op haar dooie gemak kwam deze eigenares op manlief afstappen. En zei dat Matice wen niets zou hebben. Manlief zei dat hij naar de politie ging bellen en haar antwoord daarop was dat dat geen zin had want dat ze zelf politieagente was.
Manlief kwam terug thuis en ik zag onmiddellijk dat Matice bloed aan zich had.
Hij was boven in zijn nek gebeten, maar Matice draagt altijd een sjaal en één van die honden is komen vast te zitten met zijn tanden in die sjaal, ( die echt verscheurd was), dus het was een echte killersbeet. Ik belde ommiddellijk de polite. En dan vliegensvlug naar de dierenarts. Op die tijd was de politie hier al in de wijk aan het rondrijden of ze de vrouw nog konden vinden. Maar helaas. Bij de dierenarts bleek Matice een flinke wonde te hebben aan zijn nek. Hij werd verder nagekeken op nog verdere kleine wondjes, maar dat was miniem.
Hij kreeg een spuit antibiotica en moest dan nog een volledige week antibiotica nemen
De volgende dag werd ik uitgenodigd op het politiebureau als meldster van het slachtoffer, zijnde manlief en Matice. Daar mijn hele verhaal gedaan, kreeg dan een hoop papieren mee en als ik ooit de naam van die "dame" toch nog zou te weten komen, moest ik dat onmiddellijk doorgeven en dat ging plots snel. Want er kwam een buurvrouw van iets verder in de straat aanbellen. En door één of andere omstandigheid wist zij de volledige naam en zelfs het adres. Bleek het 4° bijtincident te zijn.
Dus mocht ik nog eens naar het politiebureau om mijn melding te vervolledigen.
2 combi's hebben de vrouw die van haar werk kwam of zo, opgewacht.Daar zou ze gezegd hebben dat Matice helemaal niet aangevallen was.Maar de agenten waren allemaal op hun tenen getrapt dat ze zich uitgegeven had als politie en dat is een strafbaar feit. Ze moest ook alle dierenartskosten betalen en indien Matice een trauma had opgelopen, ook een hondentherapeut.

Ik wens iedereen een rustige zondag. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes

Mag ik nog binnen ? Ik denk elke dag jullie, maar door gezondheidsredenen gaat alles veel langzamer in het HH. En heb ik vaak de energie niet meer om alle dagen op het forum te komen.

Anjelier , veel beterschap voor ukje. Dat ze vlug naar huis mag komen.

Vorige week liet manlief Matice uit in het bos. En plots zag manlief 3 loslopende honden op zich afkomen. De eigenares liep 30 meter verder en had geen enkele controle op haar honden. De loslopende honden vielen Matice aan, manlief kreeg er ene afgeschopt en daardoor lieten de andere ook los.
Op haar dooie gemak kwam deze eigenares op manlief afstappen. En zei dat Matice wen niets zou hebben. Manlief zei dat hij naar de politie ging bellen en haar antwoord daarop was dat dat geen zin had want dat ze zelf politieagente was.
Manlief kwam terug thuis en ik zag onmiddellijk dat Matice bloed aan zich had.
Hij was boven in zijn nek gebeten, maar Matice draagt altijd een sjaal en één van die honden is komen vast te zitten met zijn tanden in die sjaal, ( die echt verscheurd was), dus het was een echte killersbeet. Ik belde ommiddellijk de polite. En dan vliegensvlug naar de dierenarts. Op die tijd was de politie hier al in de wijk aan het rondrijden of ze de vrouw nog konden vinden. Maar helaas. Bij de dierenarts bleek Matice een flinke wonde te hebben aan zijn nek. Hij werd verder nagekeken op nog verdere kleine wondjes, maar dat was miniem.
Hij kreeg een spuit antibiotica en moest dan nog een volledige week antibiotica nemen
De volgende dag werd ik uitgenodigd op het politiebureau als meldster van het slachtoffer, zijnde manlief en Matice. Daar mijn hele verhaal gedaan, kreeg dan een hoop papieren mee en als ik ooit de naam van die "dame" toch nog zou te weten komen, moest ik dat onmiddellijk doorgeven en dat ging plots snel. Want er kwam een buurvrouw van iets verder in de straat aanbellen. En door één of andere omstandigheid wist zij de volledige naam en zelfs het adres. Bleek het 4° bijtincident te zijn.
Dus mocht ik nog eens naar het politiebureau om mijn melding te vervolledigen.
2 combi's hebben de vrouw die van haar werk kwam of zo, opgewacht.Daar zou ze gezegd hebben dat Matice helemaal niet aangevallen was.Maar de agenten waren allemaal op hun tenen getrapt dat ze zich uitgegeven had als politie en dat is een strafbaar feit. Ze moest ook alle dierenartskosten betalen en indien Matice een trauma had opgelopen, ook een hondentherapeut.

Ik wens iedereen een rustige zondag. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

Bekske

Gisteren, 09:33

Afbeelding
anjelier hopelijk mag je kleinkind snel naar huis en ik wens haar snel gezond .clive sommige mensen denken dat ze alles mogen met hun honden .Het is altijd oppassen als je met een viervoeter op stap ga hier zijn er die er mee lachen als ze hun hond naar de mijne laten gaan en dat die janken en beven van schrik .Hun hond heeft zo een uitrollijn aan .Die begrijpen niet wat ze mijn honden aandoen .Volgens HEN krijg je de schrik van een hond op een paar weken eruit .Een hond dat in zijn eerste levensfase slecht opgevoed is enz blijft schrik hebben .Dan moogt je van alles doen maar de schrik blijft .Ik hoop dat jullie er geen schrik aan over houden .Ik vang al zestig jaar honden op met een zware rugzak dus hopelijk komt het met jullie hond matice goed .Ik wens jullie snel beterschap met matice groetje een fijne dag iedereen

wilde eend 2

Gisteren, 10:38

Clive : dat is wel een erg triest verhaal wat jullie en Matice nu weer moesten meemaken .. :evil:
En dus moet Matice weer medicatie nemen dat normaal niet nodig geweest was . Ik vind dat schandalig . Ik hoop echt dat de politie maatregelen neemt tegen zo'n onmens .
Heel veel moed en sterkte , ook met jouw gezondheid . ///
Aan alle seizoentjes een fijne zondag zonder pijn en ongemakken .

anjelier

Gisteren, 15:24

Hallo iedereen,

Dank jullie wel voor de beterschapswensen voor ukkemeisje 1.

Clive: wat een verhaal van Matice, maar wel 1 die voor ons herkenbaar is. Ook al vaak meegemaakt, gelukkig is Spaanse woef nog nooit gebeten geweest. Op zo'n moment kan die flink van zich afbijten.
Zulke baasjes houden geen rekening met de veiligheid van andere mensen en hun honden. En vaak zetten ze nog een grote mond op, ze krijgen het soms zover dat het nog jouw fout zou zijn.
Hoop dat Matice spoedig geneest en er geen trauma aan over houdt, want het is wel ingrijpend.

Deze voormiddag kippen gaan kopen op de boerenmarkt in Heist-op-den-berg. Tot vorig jaar kon je daar elke zondag dieren kopen, maar het is veranderd. Nu is het nog op bepaalde zondagen.

Tot morgen, allemaal.

Oma-C

Gisteren, 15:28

Goede namiddag allen, :wink:

Clive, was dat wel efkes schrikken amaai 8O
wat loopt er rond van mensensoorten tegenwoordig,
Ik hoop dat ze goed gestraft wordt zodat ze de volgende keer
een beetje nadenkt wat ze mensen (en dieren) aandoen :twisted: :(
Heel veel sterkte voor jullie, en beterschap voor Matice...

Anjelierken, ook veel sterkte voor je kleindochtertje, ze is nu in goede handen
ik hoop ook dat ze vlug weer beter wordt, 't is altijd schrikken als je zo'n
telefoontje krijgt :roll: :( veel sterkte aan allen in de familie...

Helena zal een fijn tuinfeest hebben...:) geniet ervan...

wilde eend, dank voor de beterschapswens :)
en allen, groetjes en hou jullie zo gezond mogelijk.!
Geniet van het NU, wees dankbaar en straal." :wink:

krakje

Gisteren, 20:21

vrijdag poes thuisgekomen, was terug redelijk,
gisterenavond werd ze terug ziek, dierenkliniek gedaan
en ja we hebben ze moeten laten inslapen, ze was al stervend als we ze binnen deden,
volgens arts had ze misschien nog een paar uurtjes geleefd met veel pijn,
longkanker helemaal uitgezaaid, 14 jaar oud, nu nog 2 poezen die binnen rondlopen,
en zeker 5 a6 vreemde poesen die komen eten, dat zijn wilde of geofferde we weten het niet,
maar ze krijgen allen eten, plus een rosse kat komt na 22.00 uur in veranda eten, kunnen daar allen binnen,
vandaag gaan eten bij de fanfare om ze te steunen was lekker, grtjs van krakje,
dit is bob de poes die gisteren overleden is,
Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Helena van Troje

Gisteren, 23:37

Inderdaad oma-C we hadden een heel plezant tuinfeest.
De kinderen hebben heel goed geholpen.
De eerste keer dat ik eindelijk een beetje relax met iedereen heb kunnen babbelen.
De twee jongsten waren een beetje stilletjes.
Moe misschien?
We hadden enorm geluk met het weer.
We hebben zelfs parasols moeten zetten tegen de zon.
Blij met mijn groot terras.
Afbeelding

wilde eend 2

Vandaag, 11:37

Krakje : veel sterkte bij het overlijden van de poes .. Je wil ze helpen tot op het laatste ,maar we laten hen geen pijn lijden .
HVT : jullie hebben het getroffen met het mooie weer . Mooie herinneringen met de familie : fijn dat het kan .//
Voor Matice een goed herstel
Voor oma C : een speciale groet !
Groetjes aan alle seizoentjes !
Afbeelding

Oma-C

56 minuten geleden

Goede namiddag allen, :wink:
Mooi weer en 24° is het hier....

krakje, sterkte je zal de poes nog missen ook al heb je nog andere
elk dier heeft z'n eigen karakter hé :(

Dag wilde eend, geniet van het mooie weer en bedankt :)

Helena, fijn zo'n mooie gezellige tafel, jullie hadden geluk
met het mooie weer :)

Ik heb net een kleine wandeling gedaan
heerlijk in een zomerkleedje...:)
Het zal voorlopig de laatst keer zijn denk ik
vanaf morgen "zou" het minder warm en buiïg zijn :roll:
We zien het wel... :?
De rollator wringt wel tegen door geen kracht in rechterhand :oops:

Straks gebakken aardappeltjes met gestoofde prei en een kippenbilletje :)
Verse groentesoep heb ik vanmiddag gegeten met een boterham
Smakelijk allemaal en tot later, nog een fijne dag verder :)
Geniet van het NU, wees dankbaar en straal." :wink: