in de Vier Seizoenen reeks 8
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Allen een fijne zonnige zondag...'t is fris maar daar hebben we gelukkig jasjes voor
't is over zolang het duurt, en dat is fijn....er zitten wel wolken maar hopelijk blijft hun 'tirretje' toe
Er is niet veel volk buiten ... alleen bij de bakker stonden ze weer zoals gewoonlijk tot buiten aan te schuiven..
clive als je die koorden in een was-netje steekt helpt dat niet..? 't is maar een vraag hé
want ik ben leek op dat gebied
Ik wens jullie allen "zonder uitzondering" een fijne zondag... tot later
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Ik ben al een tijdje op en gewassen. Plus aangekleed omdat de zon schijnt en ik naar buiten wil.
Oma c: wat een naar nieuws van je zoon zijn vriend. Kan geloven dat schoondochter van haar melk was.
Wingerd: voor de diagnose van mijn rug heeft het drie jaar geduurd eer ze het eindelijk wisten.
Anjelier: indertijd hebben wij voor een automatische transmissie gekozen omdat ik ook ging rijden en ik examen gedaan had met een automatische transmissie. Maar nu durf ik niet meer rijden. Als ik zie wat voor zotten er op de weg zitten...
Clive: manlief oefenen met Niels. En die heeft ook veel speelgoed. Hier kijkt Gimly niet naar speelgoed of ik moet zijn oranje speel spin uithalen. Vinny was hier de speelvogel.lief van je om dat smsje te sturen.
Ventje is terug in zijn bed gekropen nadat hij me naar beneden had gedaan.
Morgen ga ik douchen. Mijn haar is zo vet dat je er frieten kan in bakken. B. Zei vanmorgen dat ik klam aanvoelde. Ik had immers mijn pijnmedicatie nog niet ingenomen.in huis is het nog fris. Ben benieuwd of ventje weer de stoof gaat aansteken.
Aangezien die nog in zijn bed ligt, heb ik nog geen ontbijtkoek.
Gisteren heeft ventje zich overeten aan de hotdogs. Moet nog de spaghetti saus uithalen.
De afwas is gedaan en moet juist de pot water van het opwarmen nog wegvoeren en de pot even afspoelen. Want daar kan dan de spaghetti stokken in.
Mijn arm doet nog pijn en ik heb er niet veel kracht in.
Dokter zei van mijn Hemoglobine waarde te testen. Alweer een prik.ik heb immers twee zakjes bloed gekregen.
Ik ga eens mijn schoenen aantrekken en naar de bakker op het hoekje.
Fijne zondag allen groetjes knuffel
Ik ben al een tijdje op en gewassen. Plus aangekleed omdat de zon schijnt en ik naar buiten wil.
Oma c: wat een naar nieuws van je zoon zijn vriend. Kan geloven dat schoondochter van haar melk was.
Wingerd: voor de diagnose van mijn rug heeft het drie jaar geduurd eer ze het eindelijk wisten.
Anjelier: indertijd hebben wij voor een automatische transmissie gekozen omdat ik ook ging rijden en ik examen gedaan had met een automatische transmissie. Maar nu durf ik niet meer rijden. Als ik zie wat voor zotten er op de weg zitten...
Clive: manlief oefenen met Niels. En die heeft ook veel speelgoed. Hier kijkt Gimly niet naar speelgoed of ik moet zijn oranje speel spin uithalen. Vinny was hier de speelvogel.lief van je om dat smsje te sturen.
Ventje is terug in zijn bed gekropen nadat hij me naar beneden had gedaan.
Morgen ga ik douchen. Mijn haar is zo vet dat je er frieten kan in bakken. B. Zei vanmorgen dat ik klam aanvoelde. Ik had immers mijn pijnmedicatie nog niet ingenomen.in huis is het nog fris. Ben benieuwd of ventje weer de stoof gaat aansteken.
Aangezien die nog in zijn bed ligt, heb ik nog geen ontbijtkoek.
Gisteren heeft ventje zich overeten aan de hotdogs. Moet nog de spaghetti saus uithalen.
De afwas is gedaan en moet juist de pot water van het opwarmen nog wegvoeren en de pot even afspoelen. Want daar kan dan de spaghetti stokken in.
Mijn arm doet nog pijn en ik heb er niet veel kracht in.
Dokter zei van mijn Hemoglobine waarde te testen. Alweer een prik.ik heb immers twee zakjes bloed gekregen.
Ik ga eens mijn schoenen aantrekken en naar de bakker op het hoekje.
Fijne zondag allen groetjes knuffel
Cats Rule!
-

Zo is dat....
Voor morgen is er niet veel goeds voorspeld... alles vastmaken wat kan wegwaaien..
dat heb ik bij de kinderen ook gedaan...en weggezet zodat het niet ver kan waaien...
de laatste aardbeitjes geplukt...zo'n stuk of 10 genoeg voor een dessertje...
Telefoon gehad dat de toeristen in Oostenrijk zijn aangeland...
Ze hebben eerst nog een bloemstukje laten maken bij de begrafenisondernemer...
om op het graf te leggen want de begrafenis is pas volgende week en dat komt niet uit
met de plannen die gemaakt waren... en de arme man komt er niet mee terug... helaas
De rest van de dagen tot 20 september blijven ze in Radfeld bei Rattenberg am Inn
Hopelijk blijft het nog redelijk droog... voor de volgende fietsdagen...
en dan nog een paar stoppen onderweg.... en op de 23 ste zijn ze terug thuis.
Ik ga nog de rest van de groene boontjes eten met een kippenlapje... en verder de koers kijken
de renners zijn de laatste rit al wandelend met de fiets aan 't afleggen...
Ze kunnen beter op Euro-sport de finale van de U.S.-Open tennismatch van de heren uitzenden...
Maar ik mag niet kieskeurig zijn zeker...? ik hou het liever spannend
Een fijne avond iedereen, veel sterkte aan de zieken...en tot morgen...
sorry voor het egoberichtje...
-
wingerd - Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13
Zo, deze dag is goed verlopen...Prinsesje Donderwolk is echt braaf geweest. Nu alleen ik, haar mamie, er was, was er geen reden voor aanstellerij of jaloezie. Dus ze vermaakte zich en babbelde liefjes.
De drie generaties jongens hadden het prima naar hun zin gehad op de airshow. Manlief heeft na al het stappen (vanaf de parkeerplaats nog een paar km over het militaire domein) wel een pijnstiller moeten nemen, hij is dat niet meer gewend. Gelukkig had ik ze wel vouwstoeltjes meegegeven. En kleinzoon vond het een hele leuke verrassing, zeker omdat er frietjes te koop waren.
Dames, nog een prettige maandag toegewenst.
De drie generaties jongens hadden het prima naar hun zin gehad op de airshow. Manlief heeft na al het stappen (vanaf de parkeerplaats nog een paar km over het militaire domein) wel een pijnstiller moeten nemen, hij is dat niet meer gewend. Gelukkig had ik ze wel vouwstoeltjes meegegeven. En kleinzoon vond het een hele leuke verrassing, zeker omdat er frietjes te koop waren.
Dames, nog een prettige maandag toegewenst.
-
zwanenmeer - Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01
-
De dagelijkse wekker is afgelopen en dan kwam de tweede wekker naar boven.
Ventje heeft nu diarree. Eerst zich een indigestie vreten aan hot dogs en nu de pikantigheid van de spaghetti saus.
Morgen komt buurman veranda dat afdakje zetten. Nodeloos te zeggen dat de gang weer vol materiaal ligt. A gaat lachen als ze woensdag komt.
Ze voorspellen regen maar buurman zei dat hij van een buitje niet ging smelten. Ja, hallo, het is drash national dat ze voorspellen!
Ik moet vandaag naar de apotheek. Heb bijna geen flexiumgel meer en geen heroduid en ik moet nog pantomed halen.
De apotheek is om de hoek dus niet ver.
Dan bellen voor een afspraak met de dokter.
Ventje doet vanavond boodschappen.
Morgen moet mijn moeder op controle . Vader vroeg wat ze gingen doen? Weet ik niet was haar antwoord. Ze heeft weer als normaal getelefoneerd: zonder inhoud.
Op 3 november komen ze de keuken en de wc afwerken. Ben benieuwd of ze ook daadwerkelijk afkomen.
Ventje is dan thuis. Verweet me wéér dat hij geen verlofdagen meer heeft. Heb geen antwoord gegeven en ben het afgetrapt naar boven.
Heb toch zijn haar getondeuzd, ultra kort want de kop voor zijn baard stond er nog op. Het zal dan misschien niet zo rap groeien. Ik vind hem er nu uitzien als een skinhead.
Omdat de zak in de vuilnisbak altijd naar beneden glijdt als je effe aanduwd, had ik zo'n lifehack geprobeerd. Dus daarom klept dat deksel! Zei ventje. Hallo,nadenken!
Stoof is aangeweest en het is nu weer warm. Gimly is gaan dweilliggen.
Fijne maandag allen groetjes knuffel.
De dagelijkse wekker is afgelopen en dan kwam de tweede wekker naar boven.
Ventje heeft nu diarree. Eerst zich een indigestie vreten aan hot dogs en nu de pikantigheid van de spaghetti saus.
Morgen komt buurman veranda dat afdakje zetten. Nodeloos te zeggen dat de gang weer vol materiaal ligt. A gaat lachen als ze woensdag komt.
Ze voorspellen regen maar buurman zei dat hij van een buitje niet ging smelten. Ja, hallo, het is drash national dat ze voorspellen!
Ik moet vandaag naar de apotheek. Heb bijna geen flexiumgel meer en geen heroduid en ik moet nog pantomed halen.
De apotheek is om de hoek dus niet ver.
Dan bellen voor een afspraak met de dokter.
Ventje doet vanavond boodschappen.
Morgen moet mijn moeder op controle . Vader vroeg wat ze gingen doen? Weet ik niet was haar antwoord. Ze heeft weer als normaal getelefoneerd: zonder inhoud.
Op 3 november komen ze de keuken en de wc afwerken. Ben benieuwd of ze ook daadwerkelijk afkomen.
Ventje is dan thuis. Verweet me wéér dat hij geen verlofdagen meer heeft. Heb geen antwoord gegeven en ben het afgetrapt naar boven.
Heb toch zijn haar getondeuzd, ultra kort want de kop voor zijn baard stond er nog op. Het zal dan misschien niet zo rap groeien. Ik vind hem er nu uitzien als een skinhead.
Omdat de zak in de vuilnisbak altijd naar beneden glijdt als je effe aanduwd, had ik zo'n lifehack geprobeerd. Dus daarom klept dat deksel! Zei ventje. Hallo,nadenken!
Stoof is aangeweest en het is nu weer warm. Gimly is gaan dweilliggen.
Fijne maandag allen groetjes knuffel.
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Zwanenmeer , dank je wel voor de mooie plaatjes altijd en voor jouw lieve wensen.
Wingerd , fijn te horen dat alles goed is verlopen en dat kleindochter rustig was. Hoop dat het vandaag beter gaat met manlief. Dat hij maar even uitblaast vandaag.
Oma _C, die tip van jou had ik dus toegepast met het wassen van de speelgoedtouwen, maar sommigen waren nog al lang en dat linnenzakje was ondanks een ferme knoop erin, toch los gegaan met dus de kapotte wasmachine tot gevolg. Als de touwen nu vies zijn, krijgt Niels er gewoon een nieuw. Gooi dan de oude zonder dat hij het ziet weg. Want als hij ziet dat ik een stuk speelgoed van hem weg gooi is het geheid wenen en onrustig zijn, tot ik het hem terug geef. Dus nu doe ik het als hij het niet ziet en leg er een nieuwe klaar en dan is hij de oude vergeten omdat hij enthousiast is over de nieuwe.
Dus de toeristen hebben nog een tijdje te gaan. Zo mooi van hen dat ze een bloemstukje hebben laten maken voor jullie vriend. Jij hebt wel echt lieve kinderen en dat hebben ze van geen vreemde.
Muddy Maddy, fijn jou alle dagen terug te lezen. Ventje heeft zich dan overeten en is / was nu ziek. Hoop dat hij zich vlug terug beter voelt. En de werken zouden dan toch kunnen door gaan. Met jouw moeder gaat het dus goed als ik dat goed interpreteer.
Jij moet dan ook niet ver lopen naar de apotheek. Hier is er ongeveer een half jaar geleden een nieuwe apotheek geopend op stapafstand. Heel gemakkelijk voor mij, want moet vaak naar de apotheek en vroeger moest ik altijd naar het dorp fietsen, weer of geen weer. En nu moet ik maar een heel kort eindje stappen en het is dan bovendien nog een heel lieve en ook zij heeft een hond, een weinmeraner, eentje met gedragsproblemen. Staat al een half jaar onder toezicht van een Nederlandse hondentherapeut, maar boekt weinig vooruitgang. Heeft ook een hele andere methode dan de Niels' zijn therapeut.
De hare werkt bestraffend, die van Niels werkt belonend. En zelf ben ik meer voor de laatste methode, wil Niels niet straffen omdat hij iets niet meer durft. Enfin, een heel verhaal. Sommige mensen zullen het er wel over vinden , een therapeut voor jouw viervoeter. Maar daar probeer ik mij niets van aan te trekken.
Vandaag de bel goed in het oog houden, want manlief heeft de dieetvoeding voor Niels besteld in Nederland. Is daar 20€ goedkoper dan bij de dierenarts, dus dat is meegenomen. En die hebben ook zo'n systeem dat je je bestelling kunt volgen op computer zodat je ongeveer weet waar je bestelling is en dan ongeveer weet wanneer ze toekomt. Handig.
Voilà, ga Niels zijn ontbijt geven en dan ga ik badje in en boven meteen alles opruimen, badkamer afvegen, bed opmaken, kleren voor manlief al klaarleggen voor morgen en de pyjama's voor vanavond en dan daar stofzuigen en dan is er al 1 verdieping in orde. Manlief werkt vandaag van thuis uit. Dat vind ik fijn.
Ik ga niet alle namen noemen zodat ik ook niemand vergeet. Ik wens jullie allemaal een fijne maandag. Heel veel sterkte voor wie het nodig heeft en beterschap aan de zieken en hertstellenden . Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal en ook voor alle meelezertjes.
-

Een goede maandag aan alle maatjes...
M-M dan is bij jullie bijna alles gewoon als vroeger..
maar fijn dat het afdak toch klaarkomt... en de rest later... beterschap voor jou alvast....
En ventje diarree... da's lastig maar leren oppassen met voeding is moeilijk hé...
clive dat is jammer dat zo'n waszakje niet kan helpen.. ik doe bijna alles in zo'n zakje, soort bij soort
en vooral de kleine dingen die je kan kwijtraken in de machine...
ik heb altijd een voorraad zakjes klaarliggen...
wingerd plezant als het weekend is meegevallen ... en sterkte voor opa... hopelijk geen gevolgen
van de ferme wandeling, de jongere soort denkt daar niet bij na hé....
zwanenmeer wat een leuke pup... fijne dag ook voor jou....
En voor alle anderen een gezellige dag.... wat je ook gaat doen...groetjes en tot later
Laatst gewijzigd door Oma-C op 12 sep 2017, 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-

Een goede avond iedereen... 't is zopas beginnen regenen...
Sorry al wie ik vergeet....
KMI GEEFT CODE GEEL VOOR GANS HET LAND !!!
kans op felle rukwinden en onweder...men zegge het voort...men zegge het voort
Allen een fijne avond en een goeie nacht... slaaplekker en tot morgen
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Ja maar zeg dat KMI is er sms wel naast hoor! Hier ging het deze voormiddag een geut doen, ik maar de lucht in het oog houden, tenslotte mijn wasrekje voor de elfendertigste keer terug binnen gezet. Nu pas heeft het hier geregend. Ik verwachtte al veel langer dat het ging onweren.
Verder een slome dag vandaag. Het hele huis is geschuurd J. moest van mij niets anders doen. ik weet dat als alles geschuurd moet worden dat er dan niet veel anders kan gedaan worden. Nu maar wachten tot een goede ziel mee komt om die verwarming op te zetten. Gezien de kweddelen van verleden winter durf ik aan dat spul niet meer aan komen....
Nog een prettige avond iedereen.
Verder een slome dag vandaag. Het hele huis is geschuurd J. moest van mij niets anders doen. ik weet dat als alles geschuurd moet worden dat er dan niet veel anders kan gedaan worden. Nu maar wachten tot een goede ziel mee komt om die verwarming op te zetten. Gezien de kweddelen van verleden winter durf ik aan dat spul niet meer aan komen....
Nog een prettige avond iedereen.
-
zwanenmeer - Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01
-
Vandaag komen ze voor het afdakje. Voor de moment is het nog droog.
Morgen geen A. Nog ziek. In de plaats daarvan hebben ze een nieuwe voor mij die vast zal blijven tot A genezen is. Ze heeft een verdacht klinkende buitenlandse naam. We zullen zien. Gimly zit toch achter de zetel zodra de bel gaat.
Gisteren m'n douche gehad op de wijze van de verpleging. Had ik het eerder geweten hoe dan mocht ventje dat al gedaan hebben.
Enfin, dat hebben we dan ook weer gehad.
Ventje klaagde vanmorgen dat hij koud gehad had. Ik niet maar hier beneden wel. Zal eens kijken of ik straks de stoof aankrijg.
Ik hoop van wel. Anders een zoeken op u-tube over het in gang kringen van een vuurtje.
Buurman zal voor de vijzen en lijm zorgen, dan betaal ik alles terug. Plus hun werkuren. Heb ook een pallet gekregen want op die zelfde u-tube iets creatiefs ge zien voor de koer nu het kot weg is.
Geen idee wat we vanavond gaan eten. Ik heb nog wel een pot krulletjes in tomatensaus staan zonder vlees en er zijn nog soepballetjes in de vriezer.we zien wel. Anders heb ik nog 6 eitjes. Vergeten de afgebakken broodjes in een zak te steken, nu kan ik ze voor wapen gebruiken.
Nog geen nieuws van mijn pc. Ze hebben het geld al en hadden een tracking link moeten sturen. Eind deze week geen nieuws, mailke.
Ze vinden ventje zijn haar nu te kort. Ja,zeg mannen,ge moet weten wat ge wilt met de regelmenten zijn de regelmenten. Oei, als de nieuwe niet zo goed kan strijken beloofd dat niet veel goeds. Ventje kregen bij zijn evaluatie al een 6 op 10 voor kledij.
Vandaag moet moeder op controle. Zal vanavond wel alles in het lang en breed mogen aanhoren.
Fijne dinsdag groetjes knuffel
Vandaag komen ze voor het afdakje. Voor de moment is het nog droog.
Morgen geen A. Nog ziek. In de plaats daarvan hebben ze een nieuwe voor mij die vast zal blijven tot A genezen is. Ze heeft een verdacht klinkende buitenlandse naam. We zullen zien. Gimly zit toch achter de zetel zodra de bel gaat.
Gisteren m'n douche gehad op de wijze van de verpleging. Had ik het eerder geweten hoe dan mocht ventje dat al gedaan hebben.
Enfin, dat hebben we dan ook weer gehad.
Ventje klaagde vanmorgen dat hij koud gehad had. Ik niet maar hier beneden wel. Zal eens kijken of ik straks de stoof aankrijg.
Ik hoop van wel. Anders een zoeken op u-tube over het in gang kringen van een vuurtje.
Buurman zal voor de vijzen en lijm zorgen, dan betaal ik alles terug. Plus hun werkuren. Heb ook een pallet gekregen want op die zelfde u-tube iets creatiefs ge zien voor de koer nu het kot weg is.
Geen idee wat we vanavond gaan eten. Ik heb nog wel een pot krulletjes in tomatensaus staan zonder vlees en er zijn nog soepballetjes in de vriezer.we zien wel. Anders heb ik nog 6 eitjes. Vergeten de afgebakken broodjes in een zak te steken, nu kan ik ze voor wapen gebruiken.
Nog geen nieuws van mijn pc. Ze hebben het geld al en hadden een tracking link moeten sturen. Eind deze week geen nieuws, mailke.
Ze vinden ventje zijn haar nu te kort. Ja,zeg mannen,ge moet weten wat ge wilt met de regelmenten zijn de regelmenten. Oei, als de nieuwe niet zo goed kan strijken beloofd dat niet veel goeds. Ventje kregen bij zijn evaluatie al een 6 op 10 voor kledij.
Vandaag moet moeder op controle. Zal vanavond wel alles in het lang en breed mogen aanhoren.
Fijne dinsdag groetjes knuffel
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Niels zijn dieetvoeding komt vandaag pas aan heb ik op de zojuist gelezen mail gezien. Dus opletten dat ik overal de bel hoor. Ik ben benieuwd of Niels deze brokken liever gaat lusten, hebben er van hetzelfde merk besteld en natuurlijk ook nier sparend maar met dit verschil dat dit smakelijke brokken zijn, want deze die hij nu heeft, eet hij niet zo graag. En dat vind ik zielig. Bovendien zijn deze brokken ook nog beter voor zijn gewrichten en eigenlijk echt voor senioren . Dierenarts had gezegd dat we mochten overschakelen op deze brokken.
Muddy Maddy, de douche zal deugd gedaan hebben. En ze komen vandaag dat toch verder doen met de werken. Fijn zo.
Deze avond kun je je dan verwachten aan een lange telefoon van jouw moeder, hoop dat alles goed is met haar.
En morgen een nieuwe poetsvrouw met verdacht klinkende naam. Hoop dat het klikt tussen jullie en dat het een goede is die weet wat echt poetsen is. En niet zo eentje dat "droog " dweilt. Kan ik echt niet tegen.
Zwanenmeer, dat plaatje van die puppy was toch oh zo schattig. Heb een tweetal weken nog eens de foto's van Niels bekeken van toen hij puppy was. Je zou ze dan op sterk water moeten kunnen zetten, ze zijn dan zo snoezig, net een bolletje wol. Het viel me nog maar eens op wat een stevige pup Niels toen was wat zijn bouw betreft. Dus een echte slanke gaan we daar nooit van krijgen. Maar hij moet wel wat afvallen , maar dit dan op een normaal tempo.
Oma-C , het is regenweerjasjestijd als je naar de toeristen gaat. Alhoewel het hier net is opgehouden met regenen, maar dat zal wel niet lang duren, denk ik.
Vandaag licht HH, maar wel de was en de strijk doen. En alles wat mag in de droogkast. Heb maar een tweetal tere spulletjes die ik op kapstok moet laten drogen, die strijk ik dan morgen mee met de dekbedden.
Al een tijdje niets meer van MJ gehoord. Ze heeft dan ook zo weinig tijd natuurlijk Hoop dat haar manlief beetje per beetje vorderingen maakt.
Zo, ik ga eraan beginnen. Want straks moet ik naar de kine. Kan ik meteen mijn nieuw oranje regenjasje testen
Ik wens iedereen een fijne dinsdag. Sterkte en beterschap voor diegenen die het nodig hebben. Liefs en dikke knuffel aan jullie allemaal.
-

Goede morgen allen
Dank voor de overzichtjes
M-M vandaag het afdak... fijn dat er toch nog iets van komt...
En KMI...? ik kopieerde maar wat KMI schreef...regen hebben we hier al genoeg gehad...
gisteren een paar buien en vannacht weer een hele hoos
Ik hoop ook dat M.J zichzelf niet voorbijloopt en dat het met haar man elke dag
een" ietsie pietsie" betert.... veel sterkte...
Verder voor allen een fijne dag wat ook de plannen zijn...tot later...