In de Vier Seizoenen reeks 25 Winter 2021-2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

23 dec 2021, 09:27

Afbeelding

Dag Bekske ook al een pooi plaatje gezet :wink:
Voor jou ook een fijne dag....

Geen zon vandaag, jammer maar niks aan te doen :?
Maak van elke dag een mooie dag als het kan
er zijn zoveel zieken die het niet kunnen... :oops:
Sterkte allemaal en een fijne donderdagse groet....
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

clive

23 dec 2021, 09:32

Afbeelding

MJ en manlief, we denken aan jullie .De kaarsjes branden al. Ik hoop echt dat je kunt komen vertellen dat het de goede kant opgaat.
Jij bent zo enorm bedankt voor dat prachtige kaartje voor Matice. Het lijkt zijn evenbeeld wel. Maar dit kaartje ga ik in zijn boek kleven. Jij bent een lieve vrouw, zoveel aan de hand hebben en toch nog plaats maken voor de anderen. Dat siert jou echt :oops: :) :) :) .

Oma-C, ik hoop dat je mijn kaartje ook al hebt. Zoniet, vertel het me dan, dan stuur ik jou een nieuw.

HVT, van harte bedankt voor het openen van het wintertopic.

Ga niet alle namen noemen. Ik wens iedereen een mooie dag en sterkte voor MJ en manlief.

Oma-C

23 dec 2021, 09:39

@ clive, nee ik heb jouw kaart nog niet gekregen
maar het komt wel, deze tijd duurt het iets langer
je moet nog geen ander sturen hoor het komt wel nog
Hartelijk dank alvast... :wink:

Hier zijn de gedachten natuurlijk ook bij M-J en man...
kan alleen maar heel veel sterkte wensen, kaarsjes
branden hier ook...voor eindelijk wat beterschap :?

anjelier

23 dec 2021, 10:18

Afbeelding

Hallo iedereen,

Oma-C: dank je wel voor het mooie kerstkaartje.

Straks naar het vaccinatiecentrum, moet er om 12u zijn. Nichtje had vorige week ook een 3de prik en de volgende dag terug flink ziek. Die heeft al elke keer ziek geweest van de spuit.
Ga in de namiddag al wat voorbereidingen doen voor kerstdag, je weet nooit of ik morgen ziek ben .Manlief moet maandag gaan.

Was vanmorgen al om 8u in de winkel. Veel mensen wisten het niet dat die vroeger opende. Was heel rustig, dus vlug binnen en buiten.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy

23 dec 2021, 10:33

Goede morgen beste seizoentjes,

ventje heeft al een deel van de boodschappen gedaan. vanmiddag naar de andere kant van de wijk.
en morgen om het bestelde vlees en de kreeft.
moest de beenhouwer de pech niet hebben gehad zijn voet te breken dan was het eenvoudiger geweest. een kaasplankje en fondue. met extra gehakt balletjes.
vandaag eenvoudiger kost: spaghetti van kippengehakt.
en na al die kost van de "feestdagen" een eenvoudige croque.
de kip zit al in de ijskast. Gimly heeft die nog niet gezien. en maar best ook want een luidkeelse aria zou erin gezeten hebben.
Joyce is weer van plan een nieuwjaarsdrink te houden in de nieuwe garage van buurman. ventje gaat er eens over nadenken. ik ook want ik denk dat tegen de 22 ste januari er wel weer een nieuwe variant ( met al die reizen) zal opgedoken zijn en we zitten dan 3 jaar op een rij in ons kot. :? ach wat, ik ga er ook alleen uit als ik me goed voel of verplicht ben door moeder van af te komen.
gisteren 3 messenger berichten na elkaar. ping-ping-ping en ik kreeg de krul al. Suus vangt nu een vriendin op wiens man haar buitengesmeten heeft en direct zijn nieuwe vriendin binnengepakt heeft. heb gezegd dat ze maar moet laten weten wanneer ze kan/wil praten want ze kan die vriendin niet in de steek laten.
moet haar nog schrijven dat ze nog een jaar tijd heeft voor mijn verjaardagskado te maken in klei.
ventje moet nog naar de apotheek en zei tegen mij van niet. ik zei dat hij gezegd had; donderdag, vandaag dus en oops vergeten. hij dacht dat ik het over het eten had. wie is er dan hier doof?
er zat een hele boel haar in de stofzuiger en dan heeft ventje gemopt. maar waar is mijn blauwe emmer? ik ga eens op zoek moeten. want ik moet die meedoen naar boven om de badkamer te moppen.

Oma C: bedankt voor het kaartje, het zat gisteren in de bus en het was 700 euro per maand voor die garage. dat was best veel maar dat bedrag werd niet bepaald door Hilde zelf. zij had echt waar 7 kinderen en die moesten ook elk hun part hebben van de huur van die garages waarvan Hilda de helft had. ik weet niet aan hoeveel ze verkocht zijn per stuk want buurman heeft er ook een waar hij dus die nieuwjaarsdrink laat in doorgaan want het is ruimer dan je vanaf de buitenkant zou zeggen.
maar zoals ik al zei we zijn nog geen 2022 en wiens hoofd gaat er dan zeer doen.

de nieuwe kapper sluit op zaterdag en zondag. het is een koppel dus ze doen heren en dames. de maandag profiteren ze dus van het feit dat alle andere kappers dan gesloten zijn. ventje gaat ik de week na kerst mijn haar kleuren want moeder dacht dat ik geen haar meer had waar de grijze zich nu weer tonen. ik zat aan het raam dus het grijs kon je niet zien. en waarom ik altijd mijn haar in een paardenstaart doe? omdat die rekkertjes van dat mondmasker mijn oren irriteren.

ik geloof dat ventje pas vanmiddag naar die apotheek zal gaan. hij zit hier nog gardenscapes te spelen. en hij moet ook nog naar de drankencentrale. in de carref. hebben ze alleen wijn voor bij oesters van die gewüsteraminer soort . en die is zoet of demi -sec en die lust ik niet. misschien kijken in de drankencentrale want ik heb ook nog een fles advocaat nodig en een fles ammarettojenever. een jenevertje voor na de maaltijd op 24 december. ventje eet een hele kip samen met Gimly.

vandaag eindigd Yule en dus gaan de dagen beginnen verlengen volgens het paganisme. ik moet nog mijn kado bij gregg gaan halen. kijken of ik moet programmeren en dan in de namiddag een verdwaalde libelle te lezen, goed gevoel en 2 catalogussen van H&C. ga nog eens met de swiffer rondlopen want er ligt weer haar en zand.

Fijne dag seizoentjes, keep Safe en een dikke kaars voor MJ. knuffel voor wie er een wil.
Cats Rule!

Helena van Troje

23 dec 2021, 11:24

MM wat is H&C? Is dat huis en comfort?
Ons moeder kocht daar altijd van alle dingen voor in het huishouden.

Verder heb ik een ontstoken elleboog.
Kant van de spuit.
Spuit schuld van alles. :? 8O :D

Terug een vitaminekuurtje doen denk ik.
Ondanks handschoenen van Tinsulate vingers met kloven.

Dus tik ik nog vlug een prettige dag voor iedereen.

Oma-C

23 dec 2021, 14:45

Goede middag allen :wink:
Vlug even DANK komen zeggen aan:,
Bobijntje, Helena, clive voor de mooie kerstgroeten
Die in mijn postbus zaten vanmiddag :wink:
Ook dank aan senga voor het leuke belletje :lol:
Alle wensen hangen mooi te zijn aan de kaarthouder
Dank aan allen... fijne dag verder,

Helena, sterkte met de elleboog :roll:

Ik moet nog een 3tal kaartjes schrijven aan mensen
waar ik nu een kaart kreeg (na een paar jaren niet)...

mammyretro

24 dec 2021, 06:59

Goedemorgen :? , , Vrijdag vandaag , het is markt, ,, dus een rondje markt
Vverder geen. Wilde plannen vandaag, ,morgen kerst zijn we weer eens alleen , ,
Voor het 2de jaar op een rij moet zoon werken
Dus weer geen kerst met de kids, ,
Fijne dag vandaag ondanks de regen
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

mammyretro

24 dec 2021, 07:01

Afbeelding
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Bekske

24 dec 2021, 08:57

Afbeelding

Afbeelding
ik wens iedereeen een fijne kerstavond ik hou het gewoon ben alleen met mijn dieren wel groetje

wilde eend 2

24 dec 2021, 09:29

Voor Bekske : dank voor al de mooie plaatjes en mijn beste wensen voor 2022 !!
Groetjes aan alle seizoentjes !!

Oma-C

24 dec 2021, 09:37

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
ik wens iedereen een fijne Kerst
en een gelukkig Nieuw Jaar
Met goede moed en vertrouwen op betere tijden...
Even geen namen zo vergeet ik zeker niemand :oops:
Gezellige kerstavond aan jullie allen!
Hou het veilig aub.... :?

anjelier

24 dec 2021, 09:53

Afbeelding

Hallo iedereen,

Gisteren mijn oppepprik (boosterprik) gekregen. Enkele dagen geleden op de radio ging het over welke nieuwe woorden er in Nederland zijn. Een ervan was de oppepprik, vond dat wel goed. We worden terug "opgepept" met die spuit .In Israël zitten ze al aan spuit 4.

Clive: dank je wel voor het mooie kerstkaartje.

Vanavond zijn we ook alleen, morgen komen de kinderen. Ze wilden vanavond ook komen, maar ik vond het beter voor de kleintjes dat we het overdag vieren .Hier vanavond enkel een glaasje drinken en hapjes.

Dames, ik wens jullie allemaal fijne kerstdagen toe.

clive

24 dec 2021, 10:31

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Dank aan elkeen die me een kaartje terug heeft gestuurd, het is hartverwarmend.

Ik wens jullie allemaal een fijne kerstavond, viervoeters incluis. Maak er iets gezellig van. Ook wij vieren het maar met zijn drietjes en niet teveel poeha. Eten is besteld en wordt door de slager gebracht. En gisteren hebben we de rest van de boodschappen gedaan. Het wordt dus een rustige Kerst.

LIefs aan jullie allen en vooral veel sterkte voor MJ en haar manlief. Dikke knuffel.

Muddy Maddy

24 dec 2021, 10:52

Goede morgen beste seizoentjes,

Vandaag kerstavond: niet veel poespas, behalve denk ik als de kip uit de oven komt. dan gaan we het horen. hier dus met zijn 3 tjes en morgen ook. alles is al in huis, we hebben een lotje voor de extra lotto trekking van de 25 ste gekregen van Gimly. 't zal wel niets zijn van 6 juiste cijfers dan maar leute!

Anjelier: ik krijg mijn "oppepprik" de 12 de januari.ja, in Israël zitten ze al aan 4. wij gaan er ook een hebben als het zo voortkabbelt met vaccinsweigeraars en mensen die denken dat die maatregelen aan dictatuur doen denken.

MJ: veel moed. vries je kerstmaaltijd in als dat kan. je kan er dan later als er iets te feesten valt dan wel van genieten.

Boek nog steeds niet ontvangen en ook de kaartjes komen traag binnen. Ventje denkt voor het boek aan maandagmorgen.

het is de dag voor kerstmis en geen muis in huis zal bewegen.

Fijne dag seizoentjes en keep Safe! fijne kerstavond, knuffel!
Cats Rule!