in de Vier Seizoenen reeks 8

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

anjelierken

16 sep 2017, 23:01

Hallookes iedereen,

Met mij is alles oké.Ukkepuk heeft de ganse week bij ons verbleven.De bedoeling was dat hij meeging met zijn ouders naar het buitenland, maar enkele uren voor hun vertrek is hij terug ziek geworden.s'Morgens vroeg zijn we hem gaan ophalen.Hij had terug koorts en diarree.En met ukkepuk in huis , had ik geen tijd om langs te komen.Het was me wel de week, want zelf zijn we ook ziek geweest, ook maag en darmproblemen.Sinds deze namiddag zijn zoonlief en schoondochter terug thuis.En ukkepuk is ook naar huis.Het is hier terug rustig, spaanse woef ligt ook uitgeteld in zijn mand.Die was wel heel lief tegen ukkepuk, ze beginnen goed aan elkaar te wennen.Ukkepuk kon vrij rondlopen zonder dat spaanse woef te wild werd.
De week is wel heel goed verlopen, was er een beetje bang voor.Maar wel heel vermoeiend.De volgende dagen gaan we het toch rustig aan doen.

Zo dames, tot morgen.

Muddy Maddy

17 sep 2017, 07:48

Goede morgen seizoentjes,

gisteren in de gietende regen de papieren van de nieuwe auto gaan tekenen. hij is al geleverd en staat op de parking van de garage met een groot papier achter de voorruit met koeien van letters verkocht op.
voor de nieuwsgierige aagjes: hij is metalic grey. zilvergrijs dus de kleur van het water van de noordzee.
als eind van de maand de nummerplaat geleverd wordt dan mogen we hem gaan halen.
dan zijn we op controle gegaan bij moeder Chef. die was naar het wassalon! te zeggen dat ze een wasmachien staan heeft. ze zei dan dat ze niets zag van littekens. zoveel te beter. Vader had in een reclamefolder gezien welke het was. een klein uurtje daar gebleven, dan boodschappen gedaan en naar huis.
hadden juist nipt parking voor de deur. op een gegeven moment reed buurman veranda voor ons. die hebben we dan achtervolgt gelijk de polies. :)
vandaag komt R weer die alles rap doet. maandag moet ik douchen, zei ze.
we eten ribben, gisteren kippeboutjes gegeten. die van de winkel vind ik beter dan die van de diepvries.
ventje gaat om de koffiekoeken.
Gimly weet weer niet wat hij wil.
maandag om een zak van zijn dieetkorrels gaan en bio-olie.
heb een rol pizzadeeg mee, kan ik zelf een pizza maken met veel vlezig beleg.
denk dat dit voor morgen zal zijn.
moet nog de zaterdagkrant lezen! oud nieuws is ook nieuws.
Fijne zondag allen, groetjes en een knuffel
Cats Rule!

clive

17 sep 2017, 09:46

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Derde poging !!!!

Eerst en vooral een gelukkige verjaardag gewenst aan manlief van Bobijntje. Van harte proficiat.

Anjelier, fijn jou terug te lezen;

Lieve dames allemaal, heb geen zin meer alles nog eens voor een derde keer te typen.
Ik wens jullie dus een hele fijne dag. Sterkteknuffels voor hen die het nodig hebben.

Liefs aan jullie allen.

Oma-C

17 sep 2017, 09:52

Afbeelding

Een goeie zondagmorgen.... bbbrrr het was frisjes buiten ... 7°vanmorgen om 7U30 :roll:
maar de zon schijnt... al is het misschien ook maar voor even... :?
Vannacht weer regen gehad.. waar blijven ze het vandaan halen...
Verder hier geen nieuws,
alleen kwam ik de jongere buurman tegen op z'n weg naar de bakker
en die had z'n arm in verband... even gebabbeld en toen wist ik het... :?
Hij was vorige week gevallen met de fiets :
een dubbele sleutelbeenbreuk en gekwetste ribben
hij is in de week geopereerd en loopt zich nu te vervelen
Ja 't is rap gebeurd en in een groep wieler'teroristen' is het helemaal niet veilig...
dat weet hij nu ook.!! :oops:

M-M fijn dat alles in orde is voor de auto... mooi neutrale kleur dat verveelt niet
zoals sommige andere kleuren... :lol: veel succes ermee...:)
Moeder chef is al goed op dreef zo te zien... :roll: en geen littekens ?
daar geloof ik niet veel van maar soit... :?

anjelier fijn dat je alleen maar vermoeid bent wat te geloven is na een drukke week
zolang we weten dat je niet ziek bent zijn we al tevreden... :)

Sterkte aan M-J in haar moeilijke periode... 't is aanpassen :roll:

Ik zag clive hier voorbij springen ... :) groetjes ook.... en een fijne zondag :)

en ja een gelukkige verjaardag aan manlief van bobijntje :lol:nog vele mooie jaren..!!

Een fijne zondag en dat wens ik alle seizoentjes toe... groetjes en tot later...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

17 sep 2017, 12:05

Voila se nu ben ik zeker dat de buitenvoeler van de verwarming een correcte temperatuur aan geeft. Dank zij oma-c. Met al die gesofistikeerde apparatuur van tegenwoordig gelooft een mens zijn ogen niet als hij zo vroeg op de morgen ziet dat het buiten 7°C is.Dan was het toch waar.
Ik heb er al een gezapig tochtje met de fiets opzitten. Ben om pistoleetjes geweest. Lekker vers met een stukje hesp deze middag. Ik dacht een ommetje te maken langs de vaart. Net op tijd besefte ik dat het vandaag triatlon is hier. Dan kan je aan de kanoclub niet over of door, want daar is meestal een wisselpost. Langs het park ook geen optie want daar stonden ook al nadars. Als het straks nog goed weer is zal ik me in mijn eigen tuintje maar amuseren buiten.
In het andere geval gaan we eens goede dag zeggen tegen ons strijkijzer.

Gelukkige verjaardag aan Bobijntjes' wederhelft. Nog vele gezonde jaren gewenst!

Aan iedereen een zonnige zondag!

zwanenmeer

17 sep 2017, 14:48

Gelukkige verjaardag voor echtgenoot van Bobijntje !
Ja, Wingerd, ik ben ook grote fan van (slagroom) taarten .... slecht voor de lijn en de cholesterol, maar het kan ZO lekker smaken ..
:wink: :oops: :wink:

Aan alle seizoentjes : een fijne zondag , Tis tot nu toe droog vandaag ..

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

anjelierken

17 sep 2017, 17:49

Hallookes iedereen,

Ben al naar ouders geweest en nu luieren voor de rest van de dag.Vanaf deze week komt er iemand 2 voormiddagen om de 2 weken .Is wel niet veel, maar toch beter dan niks.Later komen er meer voormiddagen naargelang beschikbaarheid.Eindelijk komt er schot in de zaak.En nu afwachten wat ouders ervan vinden.Hopelijk valt het mee.

Ga straks voor ukkepuk een slaapzak bestellen via internet.Zijn slaapzak is stuk door ... mij :oops: .De mouwen kon je eruit doen met een rits, en aangezien het warm genoeg was in de kamer, heb ik de mouwen eruit gedaan.Maar enkele dagen later toen het frisser werd, wilde ik de mouwen er terug insteken , en toen liep het mis.De rits deed nogal moeilijk en opeens ging het helemaal fout.Ja, ik krijg nogal gemakkelijk dingen stuk, moet daar echt mee opletten.De ouders vonden het niet erg, maar toch.Hij kan hem wel nog gebruiken , maar dan zonder mouwen.

Dames, tot morgen.

Oma-C

17 sep 2017, 18:03

Afbeelding

Goede avond en ja als je stilzit kan je smorgens en 's avond al een beetje vuur verdragen.. :roll:
als het even doorgewarmd is kan het weer uit want dan is het voor mij alweer veel te warm :)

Het was mooi weer vandaag en heerlijk op het terras... ik heb een uurke buiten gezeten
maar dan moest ik ruimen... kreeg alweer jeuk... ja de zon ik kan er niet tegen...
toen heb ik binnen naar het tennis gekeken en het was spannend...
Goffin tegen de Australiër Kyrgios... en Goffin heeft gewonnen met prachtig tennis
echt op de rand van de zetel gezeten....Straks nog een match
en hopen dat Darcy ook wint tegen..? (een Australiër naam was nog niet bekend)... :wink:
Er was vandaag ook koers maar tijdrijden is niet zo mijn ding...

Ik wens alle maatjes een fijne nachtrust en tot morgen...goede nacht straks... :)

Muddy Maddy

18 sep 2017, 07:09

een nieuwe werkweek gaat van start, dat weekend heeft gevlogen.
gisteren ribbetjes gegeten, ze vielen van het been.
Gimly is al voor de tweede dag op rij viesgezind.
vandaag maak ik pizza met veel vlees.
vannacht enkele keren drash national gehoord en een paar maal broemebroem. omdat ik me nerveus maak in de bliksem heb ik mijn lichtslang aangestoken zodat ik ze minder zag.
wilde gisteren op mijn e- reader lezen, sjiekeplat.
ventje begon weer in zijn dirladème te geraken en heb gezegd dat hij zijn tirade maar onder de douche moest afsteken.ik was echt niet in de stemming.
als dat weer elke zondagavond gaat zijn dan ben ik in de aap gelogeerd.
of ik moet oordopjes insteken dat ik hem helemaal niet hoor, want zo maakt hij me nerveus.
hij is ook weer van plan Gimly in de winter beneden te laten blijven. ik dacht, wel ja: kuis dan maar om de zoveel dagen ziek op.
de benen willen vandaag weer niet goed mee.
vandaag is het weer R en we gaan douchen. vooral mijn haar moet weer eens gewassen worden want ik heb jeuk.
morgen voor de uitslag naar de dokter en ventje moet mee. als ze dan iets zegt van ze moet naar het ziekenhuis mag hij het uitleggen waarom dat niet gaat.
op ziekenvervoer moet ik niet rekenen want mutas stuurt een taxi! en die krijg ik niet terugbetaalt want ik heb geen ziekteverzekering bij het ziekenfonds maar via ventje.
wie sprak er over slagroom? ik eet ook liever een slagroomtaart dan een fruittaart. met mijn verjaardag kreeg de bakker instructies dat de buiscuit niet mocht gevuld zijn met die krieken. maar met ananas en dat er geen mandarijnen mochten op liggen maar geconfijte kersen. en veel, veel slagroom.
banketbakkersroom heb ik genoeg moeten maken in school. elk nieuw schooljaar begon met het maken van pudding!
bweikes.
ik begin de contouren van mijn tuinkot te zien, teken dat de zon aan het opstaan is onder dikke bewolking.
de meeuwen zijn goed hun best aan het doen.
dat zijn toch stoute vogeltjes zegt Gimly.
Fijne maandag, groetjes en een knuffel.
Cats Rule!

Oma-C

18 sep 2017, 09:34

Afbeelding

Goede maandagmorgen...en de zon van gisteren vond het welletjes... :roll:
Vannacht weer regen gehad maar ik lag in mijn bed en had er geen last van :)
maar alles is nat buiten met grote plassen .... het was dus geen muggenp*ske
Frisjes zo'n 8°..maar dat wisten we... van de weervrouw.... vanaf woensdag zou het terug
een beetje gezelliger worden met zo'n 17-18°... laat ons hopen... :oops:

M-M dat douchke zal deugd doen denk ik... en die oordoppen da's een goed idee :lol:
je kan mensen niet veranderen ... je kan alleen zorgen dat je er niet teveel last van hebt...:oops:
Hier vannacht ook veel regen maar da's gelukkig buiten en ik draai me nog eens om...

anjelier de slaapzak kapot gekregen... kan gebeuren ze verkopen nog nieuwe hé :)

en slagroomtaarten .... daar mag ik nog niet naar kijken...:oops:

Aan alle seizoentjes een mooie maandag en maak er het beste van.... :wink:

Oma-C

18 sep 2017, 17:40

Afbeelding

Een dag is weer voorbij... en vanmiddag hebben we weer een paar ferme regenvlagen gehad...
echte plensbuien... nu is het weer wat lichter..

Ik ga seffens weer mijn avondtaak doen en dan kan de deur op slot
en ik kan bankhangen :wink:

Ik wens iedereen een goeie nachtrust straks... en tot morgen
Beterschap aan alle zieken en veel sterkte :)

zwanenmeer

18 sep 2017, 17:47

Dag seizoentjes allemaal ,

Hier is nu ook net een plensbui ,en de lucht heel donker ..... UItkijken naar donderdag .. dan voorspellen ze een mooie dag om van te genieten ..
veel nieuws is hier ook niet ..

Aan alle zieken en herstellenden : veel moed ! en een goede nachtrust voor straks !

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Muddy Maddy

19 sep 2017, 06:47

moet ik het nog zeggen? drash national en een lek in huis?
Gimly is nog steeds viesgezind. hoe kan het ook anders. de ene regen en donderbui na de andere.
ook een mens wordt moedeloos.
vanavond om de uitslag naar de dokter.
ventje mag mee.
naar het schijnt zijn de nummerplaten geleverd en mogen we er zaterdag om.
dat gaat bal populair geven bij de onkruids. ( voor wie die uitdrukking niet kent: ze gaan stevig ruzie maken)
verbouwingen èn een andere auto? dat deden zij al. toen verbouwden ze ook èn kocht buurman een nieuwe bestelwagen. heb je ons dan horen klagen? daar doen wij niet aan mee.
ging normaal zelf om mijn leesvoer maar ik waag me er niet aan.
niet dat ik ga smelten, maar dat ik ga vallen. als mijn schoonbroer zegt dat het tot een jaar kan duren voor die voosheid uit mijn benen is, dan ben ik weeral in de aap gelogeerd.
heb nog geen telefoontje gehad dat ze iemand gaan sturen voor morgen. als ik tegen 3 uur niemand gehoord heb, bel ik zelf.
anders niet veel te vertellen,
Fijne dinsdag groetjes en een knuffel
Cats Rule!

clive

19 sep 2017, 07:57

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Gisteren niet hier geraakt. Ben gisteren door de 2 stortbuien door moeten gaan naar en van de kine. Plus mijn paraplu liet het afweten bij het naar huis komen. Oranje regenjasje is dus getest en goed gekeurd, heeft geen sikkepit water door gelaten. Dus dat is een goede aankoop geweest. Nu nog een nieuwe paraplu, valt niet meer te herstellen

Ruitenwasser belde me gisterennamiddag of hij de vensters mocht komen wassen vandaag. Dat is het enigste werk wat ik laat doen, kan dat nu echt niet meer zelf doen. Maar heb nee gezegd, hij mag van mij donderdag komen Want ook alle horren moeten eruit en dat moet manlief voor mij doen. Dus morgenavond deze eruit doen en dan zijn donderdag de vensters gewassen. Binnenkant doe ik wel zelf, maar in stukjes en beetjes. Bovendien gaat het ook vandaag nog hevig regenen. Dat zijn centjes verloren gegooid , vind ik.

Mag nu nog niet fietsen, linkerschouder geneest niet goed ondanks alle kine. Heb er nog veel last van. Maar met tijd en boterhammen zal ook dit wel in orde komen.

Muddy Maddy, Gimly donderwolkje aan het spelen ? Niels heeft ook zo van die dagen dat hij als een donderwolk rondloopt zonder enige reden. Niets is dan goed voor hem en ik heb toch de indruk dat hij het niet al te slecht heeft hier.

Moet vandaag boven poesten in plaats van morgen, want moet morgen naar de dokter en die woont in Vlaams- Brabant, dus dat is voor ons al een stukje rijden.

Oma-C, Zwanenmeer en ieder van jullie, ik wens jullie een fijne dag. Liefs aan jullie allemaal en een dikke knuffel.

Oma-C

19 sep 2017, 09:12

Afbeelding

Een goede morgen iedereen, de zon is er doorgeraakt, hopelijk blijft ze zitten... :)
Gisteravond en vannacht veel regen gehad .... maar dat was gelukkig alleen maar buiten...
Ik denk en hoop dat de bodem zo stilaan genoeg water heeft :roll: :oops:

Aan alle seizoentjes een gezellige dinsdag ik wens alle zieken veel sterkte en beterschap...
en wie gezond is....? houden zo...!

Hier verder geen nieuws ... dus dat is goed nieuws zegt men...
de dagelijks pijntjes en kwalen dragen we mee... er is geen keuze...:roll:
Ben mijn ochtendtaak al gaan doen... nog tot vrijdag want zaterdag zijn de toeristen terug...:)

M-M, heb je al gedacht en stok te gebruiken bij het stappen.., 't geeft je steun en houvast
en laat de mensen maar kijken... die hebben er geen zaken mee... jij moet aan jezelf denken... :roll:
Ik gebruik ook soms een stok, als ik niet zeker ben van mezelf... of veel last heb...
en anders neem ik de caddy mee daar heb je ook steun aan...en dat valt minder op....
Hoewel ik me totaal niks aantrek wat mensen denken of zeggen... dat doet geen pijn
en ik weet waarom ik het doe... voor mijn eigen zekerheid... en laat ze denken....
Hier lopen veel mensen met een duwrolwagentje...en dan denk ik 'heel verstandig'...
beter dat dan te vallen :roll: Sterkte en beterschap...

clive... de regenjas goedgekeurd.. :lol: daar is ie voor gemaakt hé....
en je mag bij mij wel een paraplu komen halen... ik heb er wel 5 grote en 4 kleinere opvouwplu's...
Keuze zat dus... :lol: ... en diertjes die zich miskend voelen..?, en tekortgedaan...?
daar geloof ik niks van... dat is inbeelding... maar ja ... wij hebben ook mindere dagen hé... :lol:

M-J, als je komt lezen.... heel veel sterkte gewenst... en goeie moed... we duimen..!!!
Afbeelding

Allen seizoentjes fijne groetjes en tot later :)