NACHTUILTJES(12)2024
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Hallookes, ♪♫ https://www.youtube.com/watch?v=0jqBGpQ ... rt_radio=1
Dit kwam als een flits bij mij binnen .. Prachtig lied vind ik . .
En ja hoor hier ferm aan het regen.
Om3.30u lag er op de asfaltdaken een dik deken puur witte sneeuw.. En deze morgen was alles weg .
♪♫ . . .. la la la . . . ik ben aan het meezingen ..
Oeps het wordt hier binnen niet met dank af genomen . Zoonlief zegt stop maar mama, het eurosong festival ga je toch niet halen . .woeha
Zondag , tja wat kan een mens al doen op zo'n regendag . . Film kijken, boek proberen te lezen , we zien wel ik verveel me nooit. .
Corry pfff , niet plezant zo'n weer , maar we hebben niet te kiezen hé.. Stout buurtje , ik krijg altijd een glimlach op mijn gezicht. Gewoon de manier hoe jij dit vernoemt .. Tja je hebt zo van die mensen die zichzelf niet graag zien .. En waar je van zou beginnen nagelbijten, en je tenen beginnen van te krullen.
Nu je het zegt Joke is inderdaad al een tijdje geleden .. Ik las haar graag. En ze weet ook zoveel hé.
Oma-C ik blijf ook binnen. Wou even tot aan het kerkhof gaan, maar met zo'n weer zal het njet zijn
Greetie o hoe fijn dat de buren allen een oogje in het zeil houden Wij wonen hier met 5 en soms zie ik weken één of ander niet ..
Ik heb vandaag ook 2 speculoosjes gegeten wel met een stutje .. Dan eten we wat later ons middag eten . We moeten toch nergens zijn vandaag.
Krakje amai "mogen gaan werken" dat is zeker niet evident .. bij jullie.
Hopelijk wordt het vlug beter voor je zoon . . Ik duim al vast
Rietjes gevonden wat je zocht zo weer iets dat je kan aanvinken.
De vismarkt in Ieper herken ik direct. Ik heb er dikwijls de kleinkinderen gehaald na school . . Zonder comentaar verder
Mémé-Rietjes , tot in Zuid -West Vlaanderen zwaai ik even naar je .Dat kan allemaal virtueel hé .. Vele jaren geleden wie had dit kunnen denken wat er nu allemaal mogelijk is ..
Yorkje met uw cadilac zal je niet moeten gaan crossen nu . Zo'n weer niet te doen , of regent het niet bij u ?
Ivette zwaai zwaai
Oeps de klok slaat 11u . De voormiddag is weeral bijna voorbij ..
Aan iedereen wens ik een warme , gezellige zondag toe
toedeloe
menu: zoals elke zondag friet met biefstuk . Dessert wordt ijs kerstbuche
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Goeie vieze vuile zondagvoormiddag
Normaal gezien zou ik nu ergens in het centrum moeten staan met een glas in de hand socializeren (bestaat dat woord wel ?)
Onze burgemeester heeft echter het goeie besluit genomen de nieuwjaarsdrink uit te stellen naar een latere datum.
Toen ik deze nacht om 2u ff uit bed moest zag de omgeving er mooi wit ondergesneeuwd uit,
om 4u een vuile brijerige boel
en toen ilk om 7u definitief uit bed kwam had de regen al de bovenhand
en volgens de buienradar is't voor de rest van de dag
't zal binnen blijven worden
Deze namiddag dus voor de TV cross kijken met één oog met 't andere wat achterstallige tijdschriften doorbladeren.
Een lekker kopje thee en een versgebakken cake erbij en de dag zal ook voorbijgaan.
Normaal gezien zou ik nu ergens in het centrum moeten staan met een glas in de hand socializeren (bestaat dat woord wel ?)
Onze burgemeester heeft echter het goeie besluit genomen de nieuwjaarsdrink uit te stellen naar een latere datum.
Toen ik deze nacht om 2u ff uit bed moest zag de omgeving er mooi wit ondergesneeuwd uit,
om 4u een vuile brijerige boel
en toen ilk om 7u definitief uit bed kwam had de regen al de bovenhand
en volgens de buienradar is't voor de rest van de dag
't zal binnen blijven worden
Deze namiddag dus voor de TV cross kijken met één oog met 't andere wat achterstallige tijdschriften doorbladeren.
Een lekker kopje thee en een versgebakken cake erbij en de dag zal ook voorbijgaan.
Oud maar niet Out
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Mijn Druivelaar naast mij duidt aan dat het zondag is. Rare weken hé!
Vannacht ben ik rond 3u wakker geworden omdat ik zo moest hoesten, ambetant, ook voor de buren denk ik
Dan nog wat siroop genomen een een heel klein stukje inslaper Zolpitop, geslapen tot 20'na 9u, in tijden niet meer zo lang geslapen, heel mijn "eetschema" ligt overhoop. Misschien alleen verse soep vanmiddag en vanavond mijn spaghettisaus maken? heb geen honger noch goesting.
Gisteren zat er nog wat fut in, nu voel ik me "ziek" maar mag me niet laten gaan! Mens zit ik hier te zagen!
Was het weer droger geweest had ik toch mijn neus even buiten gestoken maar deze triestige regen biedt me een goed excuus.
Gisteren belde Nik nog of ik iets nodig had en of ze toch niet zouden afkomen, nee we zullen er allemaal binnen enkele dagen veel meer aan hebben, morgen is het voor hen weer werkedag en ik wil niemand aansteken !Christa en Luc zijn vanmorgen uit Zaventem naar Kaapverdië gevlogen, blijven 3 weken weg!
Gisteren kreeg ik een foto van de dochter van Nicole, mijn nichtje waarover ik hier nog vertelde die me met haar man dikwijls bezocht dan gestorven is aan kanker. Schone familiefoto voor tante die er superblij mee is!
Opgelucht dat ik hier even was, het zal wel beteren!
Vannacht ben ik rond 3u wakker geworden omdat ik zo moest hoesten, ambetant, ook voor de buren denk ik
Dan nog wat siroop genomen een een heel klein stukje inslaper Zolpitop, geslapen tot 20'na 9u, in tijden niet meer zo lang geslapen, heel mijn "eetschema" ligt overhoop. Misschien alleen verse soep vanmiddag en vanavond mijn spaghettisaus maken? heb geen honger noch goesting.
Gisteren zat er nog wat fut in, nu voel ik me "ziek" maar mag me niet laten gaan! Mens zit ik hier te zagen!
Was het weer droger geweest had ik toch mijn neus even buiten gestoken maar deze triestige regen biedt me een goed excuus.
Gisteren belde Nik nog of ik iets nodig had en of ze toch niet zouden afkomen, nee we zullen er allemaal binnen enkele dagen veel meer aan hebben, morgen is het voor hen weer werkedag en ik wil niemand aansteken !Christa en Luc zijn vanmorgen uit Zaventem naar Kaapverdië gevlogen, blijven 3 weken weg!
Gisteren kreeg ik een foto van de dochter van Nicole, mijn nichtje waarover ik hier nog vertelde die me met haar man dikwijls bezocht dan gestorven is aan kanker. Schone familiefoto voor tante die er superblij mee is!
Opgelucht dat ik hier even was, het zal wel beteren!
Ivette
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Goede namiddag allen hoewel het als avond is
zo donker en nat, en winderig.....
Het is nog niet gestopt met regenen
Waar blijft dat water vandaan komen...?
Nog een gezellige dag binnen in de warmte
met een drankje en misschien iets lekkers....
Ik ga verder naar de cross kijken... wat een slijkboel
tot morgen...

zo donker en nat, en winderig.....
Het is nog niet gestopt met regenen
Waar blijft dat water vandaan komen...?
Nog een gezellige dag binnen in de warmte
met een drankje en misschien iets lekkers....
Ik ga verder naar de cross kijken... wat een slijkboel
tot morgen...

“Als je wil dat mensen je vertrouwen, wees dan eerlijk!" 
-
majoker - Lid geworden op: 13 okt 2005, 22:48
Goedenavond
Oma-c water en nog eens water; het grondwater stijgt snel.
Ik heb de aankomst gezien ,dat is voor mij genoeg
er lag een dun lakentje sneeuw ,maar nat is het .
Yvette :dat de druivelaar gelijk heeft .
Die feestdagen doen mij de andere dagen kwijt raken.
Iemand aansteken is bijna niet te vermijden , het wisselvallige weer helpt daar ook niet.
Rietjes, verstandige burgervader, midden in de nacht kijk ik niet buiten .
Prachtig die foto, wandelen ,ik wil wel ,maar ventje loopt niet ver .
Grote tour met de hond 1.5 uur, aan ons tempo door bospaden, kapotgelopen door de paardjes, die ook al iets laten vallen , niet fotogeniek
Jadi terwijl ik naar het ritme van de regen luister, als muziek en op de veranda tokkel ik hier wel verder.
Ik zing ook graag ,maar krijg ook de opmerking dat ik niet kan zingen.
Corry, dat hoor je meer, toch uitgeslapen.
Stout buurtje, heel erg ze heeft hulp ,meer is niet nodig.
Onze stoute buur zit in de gevangenis, zijn moeder in de psychiatrie.
We krijgen nu lieve buren ,ze zijn aan het verbouwen.
ik heb aan Rhune gedacht, en de andere verjaarders van Januari.
Greetie, Ben ook een laat blijver en langslaper , de klusjes zijn gedaan ,.
Koffie zonder koek ,pc problemen worden door schoonzoon opgelost.
Krakje , warmhouden en goed rusten is alles wat je kan doen.
Laat de zoon ook maar eerst genezen ,het is niet zo een grote operatie ,maar mentaal durft die door te wegen.
Yorkse Lily ,al zo groot , je ziet die nog klein ,
net zoals de klein en achterkleinkinderen die we hier gevolgd hebben ,, Dat ze hun privacy willen is normaal

De kleinkinderen tussen de 18 en 12 jaar , deze 5 zie ik ,De andere 3 tussen 20en16 niet over kniezen.

Dochter ,kleinzoon Shaye van 12 en ikke. mijne grootste schat, Fragiele X geeft hem een speciale charme.
k'Was in de week oude foto's aan het kijken , zal sorteren worden en veel in mappen zetten dat die niet steeds komen piepen. Is niet goed voor mij.
Leer jullie wel kennen ,
Groetjes allemaal Joke
Oma-c water en nog eens water; het grondwater stijgt snel.
Ik heb de aankomst gezien ,dat is voor mij genoeg
er lag een dun lakentje sneeuw ,maar nat is het .
Yvette :dat de druivelaar gelijk heeft .
Die feestdagen doen mij de andere dagen kwijt raken.
Iemand aansteken is bijna niet te vermijden , het wisselvallige weer helpt daar ook niet.
Rietjes, verstandige burgervader, midden in de nacht kijk ik niet buiten .
Prachtig die foto, wandelen ,ik wil wel ,maar ventje loopt niet ver .
Grote tour met de hond 1.5 uur, aan ons tempo door bospaden, kapotgelopen door de paardjes, die ook al iets laten vallen , niet fotogeniek
Jadi terwijl ik naar het ritme van de regen luister, als muziek en op de veranda tokkel ik hier wel verder.
Ik zing ook graag ,maar krijg ook de opmerking dat ik niet kan zingen.
Corry, dat hoor je meer, toch uitgeslapen.
Stout buurtje, heel erg ze heeft hulp ,meer is niet nodig.
Onze stoute buur zit in de gevangenis, zijn moeder in de psychiatrie.
We krijgen nu lieve buren ,ze zijn aan het verbouwen.
ik heb aan Rhune gedacht, en de andere verjaarders van Januari.
Greetie, Ben ook een laat blijver en langslaper , de klusjes zijn gedaan ,.
Koffie zonder koek ,pc problemen worden door schoonzoon opgelost.
Krakje , warmhouden en goed rusten is alles wat je kan doen.
Laat de zoon ook maar eerst genezen ,het is niet zo een grote operatie ,maar mentaal durft die door te wegen.
Yorkse Lily ,al zo groot , je ziet die nog klein ,
net zoals de klein en achterkleinkinderen die we hier gevolgd hebben ,, Dat ze hun privacy willen is normaal

De kleinkinderen tussen de 18 en 12 jaar , deze 5 zie ik ,De andere 3 tussen 20en16 niet over kniezen.

Dochter ,kleinzoon Shaye van 12 en ikke. mijne grootste schat, Fragiele X geeft hem een speciale charme.
k'Was in de week oude foto's aan het kijken , zal sorteren worden en veel in mappen zetten dat die niet steeds komen piepen. Is niet goed voor mij.
Leer jullie wel kennen ,
Groetjes allemaal Joke
ken je zelf,deel je kennis.
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15

Goedemorgen
3 Koningen was vroeger een dag om huis aan huis te gaan zingen.
Joke, deelname aan jou herinneringen en jij was erbij als het soms bij mij moeilijk ging.
Het blijft pijn doen zelfs met eelt op je hart.
Stout buurtje haar schuurdeurtje staat al dagen open, de storm welke ze ons voorspellen zal daar hopelijk geen kracht op hebben. Ga de verpleging er eens attent op maken.
Rhune, heeft griep te pakken ze hoopt vrijdag genezen te zijn want ze gaat met poesie uit eten. Mijn hart maakte een sprongetje.
Aan jullie allemaal een hartelijke groet, vingers kruisen voor naderende windstoten zeker aan zee.
Tot later
Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen iedereen, alles nat
en nog regen voor de verandering
Veel wind ook, die huilt om het huis....
Binnen blijven dus daar is altijd wel iets te doen
Allen een aangename 3 koningsdag, hier komen
de kinderen ook zingen maar niet aan de appartementen
liever in de winkelstraten.....ik zal ze niet zien...
Beterschap aan de zieken, hou moed en verzorg je....!
Tot later.................
“Als je wil dat mensen je vertrouwen, wees dan eerlijk!" 
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede morgen deze morgen.... amai zo'n wind ..Die zwiept hier rond het gebouw . Beangtigend, ik woon dan nog eens langs drie kant bloot .. brrr..Het brengt een gevoel dat er op één of andere moment een raam bij de buren zal liggen .. Dan nog eens niet ver van de zee wonen , is voor wind ook geen voordeel natuurlijk. ..
De takken van de berken en knotwilgen zwiepen heen en weer. De vogels kunnen hun vlucht route bijna niet bij houden . .
Oeps het komt hier op eens zo donker . .. tja dus regen krijgen we blijkbaar ook nog vandaag..
Dat was even het weerbericht vanuit de Westhoek.
Geen markt dus, ik ga mijn kerstgerief op ruimen ..
Rietjes hier is ook de Nieuwjaars receptie uitgesteld tot volgende week om dezelfde reden .. Hier gisteren namiddag naar een film gekeken.. Ik ben geen sportliefhebber.
Ivette, hopelijk ben je al wat beter .
Oma-C of de kinderen voor drie koningen komen zingen, weet ik niet .Vroeger op de boerenbuiten kwamen ze waarschijnlijk niet. En zoals je zegt in de appartementen ook niet ..
Joke ik denk dat je nu niet in uw "lochting" kunt dat het veel te drassig is. Eigenlijk moet de aarde nu wat rusten zekers, of heb ik het mis ?
En mag er in februari weer bemest en bewerkt worden .. Oei ik denk dat ik me hier op glad ijs begeef.. Want veel ken ik niet van zaaien en planten. Maar ik heb er wel heel veel respect over voor wie het kan .. En als ik mag kiezen , geef mij maar in de zomer een zelf gekweekte krop sla . Die in de winkels zijn lederen bladeren..
En nog zoveel groenten die anders en beter zijn.
Wat mooie foto's , dat zijn er met een gouden randje hé ..
Corry oeps ja dat schuurdeurtje zal zich waarschijnlijk loswringen met zo'n wind . . Rhune ziekjes , hopelijk is ze vlug beter. Er zijn zoveel zieke mensen, kindjes en zelfs baby's
Greetie hier ook hi hi lichtjes aan en idem reden batterijen moeten leeg.
Ik wens iedereen een fijne maandag toe
toedeloe
menu: filetkotelet met euch ik weet het nog niet
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
-
Michieldvd
Hallo allen,
het is al weer maandag en ook al weer middag. Het weer laat te wensen over maar dan denk ik zo, het is tenslotte nog winter. En ik herinner me nog goed dat we in de jaren stillekes ('60-'70) veel hardere winters hadden met sneeuw en temperaturen van -18°C.
Maar dergelijke winters zullen wel niet terug komen.
Ik heb de neerslag voor vandaag eens bekeken. Het zal weer nat worden en verder in de week heel veel wind en zelfs sneeuw. Als we het al mogen geloven.
https://www.meteo.be/nl/weer/verwachtingen/neerslag
Mijn weekend was vooral gevuld met tv kijken, vooral naar de cross.
Verder heb ik mij nog niet verveeld hoor. Ik lees dagelijks en met plezier de laatste nieuwtjes hier op seniorennet
En voor de rest, mail beantwoorden, wat betalingen in orde brengen, beetje surfen naar hier en daar en af en toe een telefoontje naar de dochters.
En ook af en toe boodschappen doen want er moet wat te eten op de plank komen.
Vandaag houd ik het simpel, wat restjes van gisteren. Dat is mijn probleem, eten klaarmaken voor 1 persoon is niet zo makkelijk. Maar we trekken ons plan.
Nu als de bliksem mijn eten opwarmen en naar binnen werken.
tschüss
het is al weer maandag en ook al weer middag. Het weer laat te wensen over maar dan denk ik zo, het is tenslotte nog winter. En ik herinner me nog goed dat we in de jaren stillekes ('60-'70) veel hardere winters hadden met sneeuw en temperaturen van -18°C.
Maar dergelijke winters zullen wel niet terug komen.
Ik heb de neerslag voor vandaag eens bekeken. Het zal weer nat worden en verder in de week heel veel wind en zelfs sneeuw. Als we het al mogen geloven.
https://www.meteo.be/nl/weer/verwachtingen/neerslag
Mijn weekend was vooral gevuld met tv kijken, vooral naar de cross.
Verder heb ik mij nog niet verveeld hoor. Ik lees dagelijks en met plezier de laatste nieuwtjes hier op seniorennet
En voor de rest, mail beantwoorden, wat betalingen in orde brengen, beetje surfen naar hier en daar en af en toe een telefoontje naar de dochters.
En ook af en toe boodschappen doen want er moet wat te eten op de plank komen.
Vandaag houd ik het simpel, wat restjes van gisteren. Dat is mijn probleem, eten klaarmaken voor 1 persoon is niet zo makkelijk. Maar we trekken ons plan.
Nu als de bliksem mijn eten opwarmen en naar binnen werken.
tschüss
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Drie koningen....
Nee, we betalen al genoeg voor die ene
Hier lopen ze ook niet rond op schooironde, in ons vroeger dorpje wel maar dan ten voordele van één of ander sociaal project.
Maria, Jozef en le petit Jésu zijn ook weer verhuisd voor een jaartje naar de kelderverdieping samen met alle glitter en knipper.
Mijn living ziet er weer heel ordentelijker en properder uit; ik ben niet aan al te veel opsmuk.
Joke, al die tieners hebben wij inderdaad als kleuters en peuters gekend hé met vreugdemomenten en verdrietjes.
Weet je nog het bezoekje aan de Zoo, jij had voor alle kleintjes een fluohesje voorzien, ook voor mijn kleine B die mee was.
Mooie tijd was dat toen we nog zo talrijk waren.
Michiel inderdaad in de jaren stilletjes waren het andere winters hé, die komen niet meer terug denk ik, ik vrees dat onze kleinkinderen geen sneeuw en vrieskou meer zullen kennen, hier in ons belgenlandje althans niet.
Jadi, een hoekappartement heeft bij mooi weer zijn voordelen maar nu wordt het inderdaad van alle kanten bestookt; hier hetzelfde.
Al die anderen wiens naam ik genoemd heb, je komt ook wel aan de beurt hoor. Ik lees alles maar heb niet altijd meteen op alles een antwoord of ben alweer vergeten wat ik las
De wandeling voor deze namiddag is afgelast
wegens .....
vul zelf maar in
Nee, we betalen al genoeg voor die ene
Hier lopen ze ook niet rond op schooironde, in ons vroeger dorpje wel maar dan ten voordele van één of ander sociaal project.
Maria, Jozef en le petit Jésu zijn ook weer verhuisd voor een jaartje naar de kelderverdieping samen met alle glitter en knipper.
Mijn living ziet er weer heel ordentelijker en properder uit; ik ben niet aan al te veel opsmuk.
Joke, al die tieners hebben wij inderdaad als kleuters en peuters gekend hé met vreugdemomenten en verdrietjes.
Weet je nog het bezoekje aan de Zoo, jij had voor alle kleintjes een fluohesje voorzien, ook voor mijn kleine B die mee was.
Mooie tijd was dat toen we nog zo talrijk waren.
Michiel inderdaad in de jaren stilletjes waren het andere winters hé, die komen niet meer terug denk ik, ik vrees dat onze kleinkinderen geen sneeuw en vrieskou meer zullen kennen, hier in ons belgenlandje althans niet.
Jadi, een hoekappartement heeft bij mooi weer zijn voordelen maar nu wordt het inderdaad van alle kanten bestookt; hier hetzelfde.
Al die anderen wiens naam ik genoemd heb, je komt ook wel aan de beurt hoor. Ik lees alles maar heb niet altijd meteen op alles een antwoord of ben alweer vergeten wat ik las
De wandeling voor deze namiddag is afgelast
wegens .....
vul zelf maar in
Oud maar niet Out
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Yorkske, hoe kan dit nu ? Redpoppy was heel toegankelijk, voor mij.
Wat zit daar achter?
word min of meer wat ongerust met wat bij jou gebeurt is
De inhoud van je schrijven was neutraal.
Doeme toch, dikke knuffel
Ik hou het even hier voor bekeken wat schrijven betreft tot jij meer weet.
Liefs van Corry xxx
Wat zit daar achter?
word min of meer wat ongerust met wat bij jou gebeurt is
De inhoud van je schrijven was neutraal.
Doeme toch, dikke knuffel
Ik hou het even hier voor bekeken wat schrijven betreft tot jij meer weet.
Liefs van Corry xxx
Laatst gewijzigd door corry op 06 jan 2025, 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
ik tel alleen de zonnige dagen.