In de Vier Seizoenen reeks 25 Winter 2021-2022
-
anjelier - Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31

Hallo iedereen,
Ben hier laat, maar was een dagje bij zoonlief. Ukkemeisje 2 heeft een beetje koorts en mag niet naar de créche, dus ga ik naar daar dat zoon nog wat kan werken. Echt ziek is ze niet, ze speelt en eet. En vooraleer ze terug gaat naar de créche, moet ze eerst langs de huisarts. Nieuwe maatregel sinds de corona.
Clive: je kaartje is vandaag aangekomen, waarvoor dank. Ik denk dat ik een gouden tip heb voor Matice bij de dierenarts: als wij bij de DA gaan met Spaanse woef voor zijn jaarlijkse spuiten, dan geeft de DA net voor ze de spuit zet een snoepje aan Spaanse woef. Die is zo gefocust op dat snoepje , dat hij niet eens beseft dat hij een spuitje krijgt. En moest de DA geen snoepjes hebben , zou ik er zelf meenemen van thuis. Spaanse woef gaat graag naar de DA, onze vorige hondjes ook. Als wij binnenkomen in haar kabinet , gaat hij direct naar de snoepjesdoos ( die steeds op dezelfde plaats staat).Dan zegt ze : ja, ja, ik weet het wel, maar eerst even onderzoeken en daarna krijg je een snoepje .Ik denk dat alles te maken heeft , hoe je de hond " aanpakt". Je kan een DAbezoek ook aangenaam maken door snoepjes .Misschien eens proberen.
MM: je kaartje was in orde, het was binnenin ingevuld
Dames, tot morgen allemaal.
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Anjelier, een gouden tip inderdaad. Dierenarts geeft het snoepje altijd NA het consult. Nu zal ik hem een snoepje geven tijdens de prikken. Ben blij dat mijn kaartje aangekomen is.
Ik heb niet veel te vertellen, dus ga ik maar plaats maken voor de andere Seizoentjes.
Bekske, bijna vergeten, dank je voor het plaatje.
Ach ja, het nieuwe tuinhuis wordt vandaag volledig afgewerkt, de glazen deuren moeten er nog in en de egalisé als ik dat al goed spel
Het is wel veel groter dan ons vorige. Ik moet er nog even aan wennen.
Zo en nu ben ik echt weg. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede zaterdagmorgen alle seizoentjes
mistig en kil....en 2° gezellig is anders
Hier staat de was al te draaien en is
mijn broodje ook bezig, het ruikt al lekker
Ik was wel wat later wakker maar niemand
zegt er iets van, ik moet tenslotte zelf alles
in orde brengen hé
Ik wens jullie allen een fijn weekend....
Geniet van wat kan en hou het veilig...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Goede middag.
Ik heb al een welgevulde voormiddag achter de rug.
Was afgehaald boven, was ingestoken beneden, opgehangen ondertussen buiten.
Gang, hall, wc zijn gedweild en ruiten gekuist.
Dat had gisteren nog moeten gedaan worden.
Alleen, ik kon niet meer.
Alles schuift dan maar weer een dagje op.
Straks na de rust eethoek, benden zithoekje en keuken.
De keuken alleen maar een dweiltje door.
Als ik daar begin kastjes af te wassen dan ben ik overmorgen nog niet klaar.
Maar dan is nu het hele huis grondig onder handen genomen.
Ik wil een beetje vooruit zitten als het tuinwerk begint.
Hier schijnt de zon volop.
Dames en dieren tot de volgende.
Ik heb al een welgevulde voormiddag achter de rug.
Was afgehaald boven, was ingestoken beneden, opgehangen ondertussen buiten.
Gang, hall, wc zijn gedweild en ruiten gekuist.
Dat had gisteren nog moeten gedaan worden.
Alleen, ik kon niet meer.
Alles schuift dan maar weer een dagje op.
Straks na de rust eethoek, benden zithoekje en keuken.
De keuken alleen maar een dweiltje door.
Als ik daar begin kastjes af te wassen dan ben ik overmorgen nog niet klaar.
Maar dan is nu het hele huis grondig onder handen genomen.
Ik wil een beetje vooruit zitten als het tuinwerk begint.
Hier schijnt de zon volop.
Dames en dieren tot de volgende.
-

Fijne zondag , maak er een aangename dag van...........
hier geen nieuws, dus alles gaat zo'n beetje naar wens
Maak er een gezellige dag van, morgen is het
weeral maandag, werkdag zoals gewoonlijk
Bekske, dank je voor je mooie plaatje
Groetjes allen en hou het veilig....
-

Goedemorgen Seizoentjes,
Het is ijskoud buiten zei manlief tegen mij toen hij terug kwam van de bakker.
Dus maken we het binnen maar extra gezellig.
Het nieuwe tuinhuis staat eindelijk, moet alleen nog een vinyl vloertje in. En ik moet nog alle plakkertjes van de vensters en de dubbel glazen deur doen. Dat doe ik namiddag, is vlug gedaan en daarna was ik ze als het niet te koud is natuurlijk.
Heb boven al alles gedaan en ook hier op deze verdieping. Licht HH. Dan nu meteen ontbijten en dan kan ik het gelijkvloers doen. Vandaag ook even tijd maken iets ontspannend te doen. Met waterverf werken denk ik. Want vandaag is door omstandigheden voor een keertje geen hondenschool. Matice mag officieel brossen
Die was gisterenavond weer alles uit zijn speelgoedboxen aan het halen, hij wist weer niet wat hij wou. Haalde dan nog een hoop puppyspeelgoed eruit. Een vriendin van mij heeft pas een puppy en zij vroeg me een tijd geleden of zij niet alle puppyspeelgoed van Matice kon krijgen. En daar heb ik nee op moeten antwoorden omdat Matice er zelf nog vaak mee speelt. Zal wel een geschenkje voor de pup kopen, maar Matice zijn speelgoed weggeven doe ik niet.
Morgen met hem naar de dierenarts voor zijn jaarlijkse spuiten en ga de gouden tip van Anjelier toepassen wat het snoepje betreft. En dan nog een volledig onderzoek, maar denk dat dat wel oké gaat zijn. Hij is heel levendig en bovendien is hij pas 3 jaar.
Zo, ga plaats maken voor de andere Seizoentjes. Maak er zo mogelijk een prettige zondag van. Liefs aan jullie allen en een dikke knuffel voor elk.
-
mammyretro - Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04
Goede bijna middag,
MJ en clive , dank jullie voor het kaartje
Verder geen nieuws, het is grijs en nat
MJ en clive , dank jullie voor het kaartje
Verder geen nieuws, het is grijs en nat
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
En al is het zondag vandaag toch nog verder gepoetst wat gisteren niet gedaan geraakte.
Zal alles al eens op zijn plaats gaan zetten.
De matjes in de droogkast steken.
Ik prul niet meer.
Het moet vooruit gaan.
Ik zal wel zien waar ik uitkom met de elektriciteitsrekening.
Ik heb een vast contract tot 2023.
Dan kopen we maar een broek of rokje minder.
Maak er een gezellige namiddag van ondanks het grijze weer.
Zal alles al eens op zijn plaats gaan zetten.
De matjes in de droogkast steken.
Ik prul niet meer.
Het moet vooruit gaan.
Ik zal wel zien waar ik uitkom met de elektriciteitsrekening.
Ik heb een vast contract tot 2023.
Dan kopen we maar een broek of rokje minder.
Maak er een gezellige namiddag van ondanks het grijze weer.
-
anjelier - Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31

Hallo iedereen,
Het is na 16u en bijna donker.
De kinderen zijn net het huis uit. Ik had voor deze middag frietjes met stoofvlees gemaakt, dat was lang geleden .De ukjes hebben er goed van gegeten. Ukkepuk eet altijd goed, maar de 2 kleinste dat is wat anders. De ouders maken zich daar soms ongerust over , maar zolang ze groeien en actief zijn, is het oké. Ik weet nog dat ik ooit als kind ook zo eens een periode heb gehad dat ik heel weinig at, gewoon geen honger hebben .Huisarts kwam langs en als medicatie moest ik siroop innemen. Felgroene siroop, een heel mooie kleur, maar ... de smaak
Dames, maak er nog een mooie zondag van en tot morgen.
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Fijne avond,
Heb alles juist gelezen, teveel om op iedereen te reageren.......
Hier een week gehad om vlug te vergeten, dat kan al eens gebeuren, nietwaar.....
OmaC, manlief heeft, toen hij nog in de garage werkte, ook eens moeten wratten laten verwijderen door bevriezing. Op 1 hand zeker 25 en de andere hand rond de 20. De eerste hand was gedaan en ingewonden en hij kreeg de raad om te zorgen dat er geen vuil in kwam. Manlief vroeg of zij wel wist wat hij deed van werk, en ja hoor, ze wist het, maar hij moest toch zorgen dat er geen vuil in kwam. Ze gaf daar geen ziekteverlof voor. Zijn baas heeft hem dan propere jobkes gegeven, tegen zijn goesting eigenlijk. Toen hij terugging voor zijn tweede hand zei hij direct dat dit geen werk was, met zo'n gezwollen hand moeten werken. Ook nu zei ze dat hij er geen ziekteverlof voor kreeg. Hij heeft haar vriendelijk bedankt en gezegd dat ze van zijn hand dan afbleef, hij is weggegaan.
En na een tijd verdwenen die wratten op zijn tweede hand vanzelf, zonder er iets voor te doen. Maar de eerste hand was wel pijnlijk, die bevriezing zijn brandwonden...... Eer dat dat volledig genezen was......
Morgen gaat manlief zijn proef afleggen voor zijn rijbewijs te verlengen. Hij moet daarvoor van vias naar het Brusselse...... Duimen jullie mee? Om 10 u moet hij ginder zijn en hij moet een begeleider meebrengen (waarschijnlijk voor als hij niet voldoet zodat hij nog thuis geraakt........
Volgens zijn neuroloog voor de Parkinson zou het dit keer voor vijf jaar zijn. Daarna terug papieren aanvragen, laten invullen, enz...... Wie weet waar zitten we binnen 5 jaar.....
Overmorgen worden weverwacht in een revalidatiecentrum..... Dochterlief zegt dat ik er ook moet trachten van te genieten. Voor manlief is het een echte revalidatie.
Opdat ik zou kunnen genieten en me relax voelen, heeft dochterlief en Co me wat komen helpen met de nakende verhuis.......pffff,
heel mijn kot overhoop dus. Hoeveel bananendozen hier al gepasseerd zijn..... Ze hebben ze mee naar hun genomen voor te stockeren, tot de meubeltjes geleverd worden, dan zijn ze op 10 minuten daar en kan het gerief direct in de kasten.... Dat is het plan. We zien wel hoe het allemaal loopt.
Dames, ga nog wat tv kijken, wat ontspannen, hoewel..... dat piekermolentje is altijd paraat.....
Dames hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot... de volgende.
Heb alles juist gelezen, teveel om op iedereen te reageren.......
Hier een week gehad om vlug te vergeten, dat kan al eens gebeuren, nietwaar.....
OmaC, manlief heeft, toen hij nog in de garage werkte, ook eens moeten wratten laten verwijderen door bevriezing. Op 1 hand zeker 25 en de andere hand rond de 20. De eerste hand was gedaan en ingewonden en hij kreeg de raad om te zorgen dat er geen vuil in kwam. Manlief vroeg of zij wel wist wat hij deed van werk, en ja hoor, ze wist het, maar hij moest toch zorgen dat er geen vuil in kwam. Ze gaf daar geen ziekteverlof voor. Zijn baas heeft hem dan propere jobkes gegeven, tegen zijn goesting eigenlijk. Toen hij terugging voor zijn tweede hand zei hij direct dat dit geen werk was, met zo'n gezwollen hand moeten werken. Ook nu zei ze dat hij er geen ziekteverlof voor kreeg. Hij heeft haar vriendelijk bedankt en gezegd dat ze van zijn hand dan afbleef, hij is weggegaan.
En na een tijd verdwenen die wratten op zijn tweede hand vanzelf, zonder er iets voor te doen. Maar de eerste hand was wel pijnlijk, die bevriezing zijn brandwonden...... Eer dat dat volledig genezen was......
Morgen gaat manlief zijn proef afleggen voor zijn rijbewijs te verlengen. Hij moet daarvoor van vias naar het Brusselse...... Duimen jullie mee? Om 10 u moet hij ginder zijn en hij moet een begeleider meebrengen (waarschijnlijk voor als hij niet voldoet zodat hij nog thuis geraakt........
Volgens zijn neuroloog voor de Parkinson zou het dit keer voor vijf jaar zijn. Daarna terug papieren aanvragen, laten invullen, enz...... Wie weet waar zitten we binnen 5 jaar.....
Overmorgen worden weverwacht in een revalidatiecentrum..... Dochterlief zegt dat ik er ook moet trachten van te genieten. Voor manlief is het een echte revalidatie.
Opdat ik zou kunnen genieten en me relax voelen, heeft dochterlief en Co me wat komen helpen met de nakende verhuis.......pffff,
heel mijn kot overhoop dus. Hoeveel bananendozen hier al gepasseerd zijn..... Ze hebben ze mee naar hun genomen voor te stockeren, tot de meubeltjes geleverd worden, dan zijn ze op 10 minuten daar en kan het gerief direct in de kasten.... Dat is het plan. We zien wel hoe het allemaal loopt.
Dames, ga nog wat tv kijken, wat ontspannen, hoewel..... dat piekermolentje is altijd paraat.....
Dames hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-

Goedemorgen Seizoentjes,
Oma-c, wat een mooie tekst gisteren. Heb hem bijna letterlijk gevolgd en de ontspanning gisteren heeft me deugd gedaan.
Mammyretro, dat kaartje is graag gedaan.
Anjelier, snap wel dat de ouders ongerust zijn als de 2 kleinsten minder goed eten. Ik was ook zo'n kind dat heel slecht at, maar ben toch volwassen geworden. Zelfs nu ben ik nog een matige eter, heb heel snel genoeg en stop dan ook meteen om mijn maag niet te belasten. ik ontbijt het laatste jaar al, ofwel een potje magere yoghurt ofwel een smoothie zonder toegevoegd suiker. En een tas koffie natuurlijk.
HVT, jij hebt al veel gedaan de laatste dagen , neem tussenin voldoende rust want anders krijg je een weerbots. Zoals ik vorige donderdag, in de vroege ochtend een hele strijk gedaan en plots was mijn lichtje uit en deed ik een tamelijk zware opstoot. Heel die dag + nacht geslapen met de nodige pijnmedicatie. De dag erop voelde ik me al een heel stuk beter.
MJ, de duimen staan hier zeker omhoog, het is nog donker buiten en ik heb hier op 1 kaarsje na, alle kaarsjes laten branden. Datgene wat nu niet brandt, doe ik om 10:00H aan , speciaal voor jouw manlief.
De rust in het revalideercentrum zal jou ook wel goed doen, want jij hebt echt wel hectische maanden achter de rug op allerlei gebied. Wens hem van ons 3 veel succes vandaag.
Muddy Maddy, lukt het jullie wat vroeger op te staan ? Zal even terug wennen zijn.
Om 13:40H moeten we met Matice naar de dierenarts gaan. Zal tevreden zijn als hij terug zijn spuitjes heeft gehad en volledig onderzocht is. Zijn dierenarts weet dat het zo'n slechte eter is. Ik ga vragen of hij daardoor geen vitaminetekort heeft, want daar maak ik me altijd ongerust in. Moet hem ook een nieuwe teken/ vlooien halsband kopen. Dat is veel gemakkelijker dan die pipetjes. Hij moet 2 keer per jaar zo'n halsband hebben, ze zijn 6 maanden goed. Ik gebruikte dat bij mijn vorige jongens ook en die hebben nooit een teek of vlooien gehad sinds ze die halsband droegen.
Zo, ik ga manlief wekken en Matice ,want die is ook nog aan het slapen.
Ik wens iedereen een mooie maandag. Liefs en een dikke knuffel voor wie hem nodig heeft.
-

Goede maandagmorgen alle seizoentjes,
De zon is erdoor gekomen maar het heeft
vanmorgen ook al een bui geregend..
Zien wat er blijft duren....
M-J, die wratjes zaten onder de oksel en in de nek en hals
dat was ambetant met een pullover aan en ja het is pijnlijk
maar het begint te genezen ...een 3tal keer per dag
een gel erop en 't zal wel weggaan (hoop ik)... dat was
waarom ik ze liet weghalen want als het niet zo
vervelend had geweest mochten ze blijven staan maar ja...
de eerste dag was het meeste pijnlijk ...
Nog succes bij de proef voor het rijbewijs....voor je man...
en geniet toch maar in het reva-center, je hebt het verdiend!
clive, en Helena, kalm aan , niets is waard dat je van de plank gaat
er komen nog dagen en als iets blijft liggen
Jezelf afjagen is nergens goed voor...
anjelierken, ik heb altijd vitaminen moeten nemen in de winter
omdat ik een slechte eter was en wij kregen in die tijd nog
levertraan in school, en nu moet ik alles nazien en oppassen
met eten... (hoewel ik een kleine en matige eter ben)
ze vergroeien dat wel.... als ze gezond zijn en alles
binnenkrijgen wat nodig is, je bent niet gezonder omdat je veel eet
mammyretro, Bekske, en alle seizoentjes sterkte wie het kan
gebruiken en hou het veilig...