In de Vier Seizoenen reeks 25 Winter 2021-2022
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
het is hier weer grijs weer. gisteren naar de dokter geweest: alles in orde. bloeddruk: ok. satuaratie en hartslag: ok. Longen: zuiver. briefje gekregen voor verdere behandeling bij schoonbroer. moet op maandag 31 januari om 16 u 30 er zijn. moeder en ventje niet content: ze vinden dat te laat en midden in de spits zitten. maar juist dan komt hij thuis van huisbezoeken.
Ventje is gisteren eindelijk naar de kapper geweest. alleen.... als ex-kapster kan ik dat niet helemaal goedkeuren. het haar rond zijn oor was namelijk niet gedaan en zijn zij- scheiding had ze eruit gelaten. alleen ferm uitgedund en achteraan wat af want hij kreeg gespleten punten. maar goed voor 20 euro kan je niet klagen en anders krijg ik hem er helemaal niet naartoe.
Ze was ooit thuiskapster en heeft te lijden gehad onder de kappersban met Covid. een eind verder naast de andere kapster komt er een Turks kapsalon! er hangen foto's van die eigenaardige kapsels. enfin.
die mensen hun haar moet ook geknipt worden nietwaar.
oei: Clive: gevallen en niet meer weten hoe. toen ik van de trap viel in 2017 wist ik ook niet hoe of wat of waarom. gelukkig kan je douchen. En laat je maar vertroetelen door Matice.
we hebben gisteren lamskoteletjes gegeten en wat we vandaag in ons mond steken: geen idee. Ventje is op boodschap. ventje zei dat Gimly naast de bak gepoept had. hij heeft hem er voor gezet en gevraagd en? Gimly snuffelde er eens aan en liep weg. Fluffy Butt. zal wel weer uit baldadigheid zijn omdat ik pas tegen half 12 thuiskwam en pappie weer eens alleen weggegaan is 's avonds. en niets bijzonders meehad. En dat we vroeg in ons bed zaten. Peter had die vent van DPG gevraagd de duo pakken flair en libelle mee te brengen en zei tegen ventje dat het precies een stukje van zijn ziel was dat hij een paar pakken moest achterlaten. Peter gaat de status krantenwinkel aanvragen en een andere leverancier dan DPG nemen. Het quick-picklotje dat moeder gegeven had in de plaats van geld omdat ze toch niet de pizza en de alcoholvrije cava had moeten betalen was niets, nada, nuts, bupkes. Moeder moet tot vrijdag wachten tot Mia naar de krantenwinkel gaat.
Ventje zei tegen moeder dat het pensioen opslag gekregen had maar zijn krijgt de hare op het einde van de maand, ventje aan het begin.
ik moet nog het herhalingsboekje lezen en de flair & libelle want gisteren kwam er niet veel van in huis. Ventje zegt van de afwas te doen aangezien hij weer de oude grillpan gebruikt heeft. dit keer geen verborgen vet in de koteletjes. 't was lekker.
Fijne dag seizoentjes en keep Safe, knuffel
het is hier weer grijs weer. gisteren naar de dokter geweest: alles in orde. bloeddruk: ok. satuaratie en hartslag: ok. Longen: zuiver. briefje gekregen voor verdere behandeling bij schoonbroer. moet op maandag 31 januari om 16 u 30 er zijn. moeder en ventje niet content: ze vinden dat te laat en midden in de spits zitten. maar juist dan komt hij thuis van huisbezoeken.
Ventje is gisteren eindelijk naar de kapper geweest. alleen.... als ex-kapster kan ik dat niet helemaal goedkeuren. het haar rond zijn oor was namelijk niet gedaan en zijn zij- scheiding had ze eruit gelaten. alleen ferm uitgedund en achteraan wat af want hij kreeg gespleten punten. maar goed voor 20 euro kan je niet klagen en anders krijg ik hem er helemaal niet naartoe.
die mensen hun haar moet ook geknipt worden nietwaar.
oei: Clive: gevallen en niet meer weten hoe. toen ik van de trap viel in 2017 wist ik ook niet hoe of wat of waarom. gelukkig kan je douchen. En laat je maar vertroetelen door Matice.
we hebben gisteren lamskoteletjes gegeten en wat we vandaag in ons mond steken: geen idee. Ventje is op boodschap. ventje zei dat Gimly naast de bak gepoept had. hij heeft hem er voor gezet en gevraagd en? Gimly snuffelde er eens aan en liep weg. Fluffy Butt. zal wel weer uit baldadigheid zijn omdat ik pas tegen half 12 thuiskwam en pappie weer eens alleen weggegaan is 's avonds. en niets bijzonders meehad. En dat we vroeg in ons bed zaten. Peter had die vent van DPG gevraagd de duo pakken flair en libelle mee te brengen en zei tegen ventje dat het precies een stukje van zijn ziel was dat hij een paar pakken moest achterlaten. Peter gaat de status krantenwinkel aanvragen en een andere leverancier dan DPG nemen. Het quick-picklotje dat moeder gegeven had in de plaats van geld omdat ze toch niet de pizza en de alcoholvrije cava had moeten betalen was niets, nada, nuts, bupkes. Moeder moet tot vrijdag wachten tot Mia naar de krantenwinkel gaat.
Ventje zei tegen moeder dat het pensioen opslag gekregen had maar zijn krijgt de hare op het einde van de maand, ventje aan het begin.
ik moet nog het herhalingsboekje lezen en de flair & libelle want gisteren kwam er niet veel van in huis. Ventje zegt van de afwas te doen aangezien hij weer de oude grillpan gebruikt heeft. dit keer geen verborgen vet in de koteletjes. 't was lekker.
Fijne dag seizoentjes en keep Safe, knuffel
Cats Rule!
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Er is daarnet iemand geweest voor de tuin.
Wij gaan overeenkomen denk ik.
Hij gaat de gazon komen verticuteren en het klinkerpaadje aan het kot opnieuw leggen, met de oude klinkers, mijne vuile hoek fatsoeneren achteraan, de klimop snoeien, maar ik mag helpen terwijl hij bezig is.
Hij neemt al het afval mee.
Mijn voortuin een beetje gemakkelijker toegankelijk maken aan mijn bloembak.
Hij snapt dat ik hulp nodig heb, maar graag nog veel zelf wil doen…
Hij hoopt dat hij als hij 75 is dat hij dat dan ook nog gaat kunnen…
Benieuwd naar de offerte.
Wat ik vandaag ga doen weet ik nog niet.
Eerst een beetje ontdooien want het was frisjes in de tuin.
Fijne dag verder.
Wij gaan overeenkomen denk ik.
Hij gaat de gazon komen verticuteren en het klinkerpaadje aan het kot opnieuw leggen, met de oude klinkers, mijne vuile hoek fatsoeneren achteraan, de klimop snoeien, maar ik mag helpen terwijl hij bezig is.
Hij neemt al het afval mee.
Mijn voortuin een beetje gemakkelijker toegankelijk maken aan mijn bloembak.
Hij snapt dat ik hulp nodig heb, maar graag nog veel zelf wil doen…
Hij hoopt dat hij als hij 75 is dat hij dat dan ook nog gaat kunnen…
Benieuwd naar de offerte.
Wat ik vandaag ga doen weet ik nog niet.
Eerst een beetje ontdooien want het was frisjes in de tuin.
Fijne dag verder.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen allen, hier komt de zon piepen,
hopelijk blijft ze
zo'n lichte ochtend...
maar vannacht hadden we regen...
Vandaag boodschappen doen in Col*** want die sluit
vanaf zaterdag voor verbouwingen tot eind april
Allen een fijne donderdag, maak er het beste van
en hou het veilig.....
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Goede middag,
Op 1:15 uur bakker, beenhouwer, bank, optieker en audioloog gepasseerd evenals een serieuze koude hagelbui. Ondertussen een ander broek aangedaan en warm sloffen en ik ben zo stilaan aan het ontdooien.
Mijn bril staat terug recht. Ik heb terug centen. Een ander brood dan gewoonlijk moeten kiezen. Mijn gewoon was al op. Vroeger opstaan. Toespijs is ook aangevuld.
Mijn boodschappenlijstje voor de Colruyt was heel kort: alleen koffie.
Ik dacht de jongste komt daar niet voor langs, maar jawel hoor!
Gisteravond stond hij daar met mijn pakje koffie.
Dat is toch een schat.
De oudste heeft nog eens een mooie trui doorgestuurd om te breien, maar eerst moet die andere af geraken.
Dat wil niet vlotten met die mouwen.
De rest leeft nog zeker, neem ik aan.
Dames en dieren tot in den draai!
Op 1:15 uur bakker, beenhouwer, bank, optieker en audioloog gepasseerd evenals een serieuze koude hagelbui. Ondertussen een ander broek aangedaan en warm sloffen en ik ben zo stilaan aan het ontdooien.
Mijn bril staat terug recht. Ik heb terug centen. Een ander brood dan gewoonlijk moeten kiezen. Mijn gewoon was al op. Vroeger opstaan. Toespijs is ook aangevuld.
Mijn boodschappenlijstje voor de Colruyt was heel kort: alleen koffie.
Ik dacht de jongste komt daar niet voor langs, maar jawel hoor!
Gisteravond stond hij daar met mijn pakje koffie.
Dat is toch een schat.
De oudste heeft nog eens een mooie trui doorgestuurd om te breien, maar eerst moet die andere af geraken.
Dat wil niet vlotten met die mouwen.
De rest leeft nog zeker, neem ik aan.
Dames en dieren tot in den draai!
-
anjelier - Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31
Hallo iedereen,
Ik "woon" sinds enkele dagen bij de ukjes. Zoon en jongste dochter zijn naar schoondochter. Die was blij dat ze afkwamen, want ze is ginder alleen. Het is daar prachtig weer en vlakbij de zee, ze zitten ginder goed
.De 2 oudste ukjes zijn thuis gebleven, met 3 kleintjes reizen zag zoon niet zitten .Ben het hier al een beetje gewoon. Als ik iets niet weet , moet ik het maar vragen aan ukkemeisje 1. Niet te doen, ze weet alles. In de avond drinkt ze nog een fles melk(opvolgmelk), toen ik die melk de 1ste keer maakte , zei ze: " oma, het is toch nummer 3 hé".Ik:"euh, ja, op de doos staat toch 3. " Ukkemeisje:" ah, dan is het goed, want nummer 2 is voor mijn zusje" .Ze weet alles en ze ziet alles. En de melk in de witte papfles gieten hé, niet in de purperen fles, want dat is ook van mijn zusje". Ik ga het hier nog allemaal leren
.
Manlief komt ook elke dag naar hier , vooral in de namiddag, dan kan hij hier warm eten in de avond.
Volgende week komt zoon en jongste ukje naar huis, ze waren maar weg voor 8 dagen. Denk dat het zoon eens goed zal doen, die had nood aan vakantie.
Vanmorgen berichtje van zus, dat nichtje en gezinnetje corona hebben. Besmetting vanuit de créche.Ze zijn goed ziek, ondanks de boosterprik.
Ik let hier ook goed op, draag constant mijn FFP2 masker als de ukjes thuis zijn.
Clive: verzorg je maar goed.
Dames, misschien tot morgen.
Ik "woon" sinds enkele dagen bij de ukjes. Zoon en jongste dochter zijn naar schoondochter. Die was blij dat ze afkwamen, want ze is ginder alleen. Het is daar prachtig weer en vlakbij de zee, ze zitten ginder goed
Manlief komt ook elke dag naar hier , vooral in de namiddag, dan kan hij hier warm eten in de avond.
Volgende week komt zoon en jongste ukje naar huis, ze waren maar weg voor 8 dagen. Denk dat het zoon eens goed zal doen, die had nood aan vakantie.
Vanmorgen berichtje van zus, dat nichtje en gezinnetje corona hebben. Besmetting vanuit de créche.Ze zijn goed ziek, ondanks de boosterprik.
Ik let hier ook goed op, draag constant mijn FFP2 masker als de ukjes thuis zijn.
Clive: verzorg je maar goed.
Dames, misschien tot morgen.
-
Dat is dan stoelendans, enfin, huizenruil bij jullie Anjelier.
Als de wervelwindjes(dat zijn de oudste kleinkinderen) klein waren gingen wij ook altijd een dag of tien daar logeren.
Dan konden papa en moeke er even tussenuit.
Het was soms heftig voor hen met hun "zorgenkind".
Dit jaar moet dat "kind" (20) op zijn broer(17) passen.
Ze gaan er weer even met hun tweetjes tussenuit in februari.
Zo dat was daarnet even een blitzbezoekje van een pod-collega die toevallig in de buurt moest zijn.
Als de wervelwindjes(dat zijn de oudste kleinkinderen) klein waren gingen wij ook altijd een dag of tien daar logeren.
Dan konden papa en moeke er even tussenuit.
Het was soms heftig voor hen met hun "zorgenkind".
Dit jaar moet dat "kind" (20) op zijn broer(17) passen.
Ze gaan er weer even met hun tweetjes tussenuit in februari.
Zo dat was daarnet even een blitzbezoekje van een pod-collega die toevallig in de buurt moest zijn.
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Anjelier, geniet van de Ukjes
' s avonds als ik stap, heb ik nog wat pijn aan mijn scheen, door de dag minder. Het drukverband mag er maandag al af. Maar de wonde bloedt af en toe nog wat als ik bezig ben. Maar het zag er allemaal lelijker uit dan het uiteindelijk was, maar een bezoek op spoed was toch heus wel nodig. Dankjewel trouwens voor alle beterschapswensen. Dat doet me goed.
De keuken en de living heb ik gisteren al volledig afgeveegd en gedweild. En nu heb ik ze beiden al opgeruimd en gestofzuigd en de vaatwasser leeg gemaakt, dus moet ik hier geen lawaai meer mee maken want manlief zit hier al te werken. Nu nog benedenverdieping doen, alles met nat afvegen en alles dweilen + de machines was instoppen, zodat ik die morgenochtend kan strijken. Op bevel van manlief, moet ik als ik bij een uurtje of 2, gaan rusten met mijn been omhoog. Hij heeft me gisteren een magazine mee gebracht, Flow heet dat, dat is echt wel een heel speciaal magazine. Ik heb me dat een maand geleden eens gekocht en ik was daar blij verrast mee met de inhoud. Het is het enige magazine waar totaal geen reclame in staat. Dus als de poets gedaan is, volg ik manliefs raad op en rust me dan met mijn nieuw magazine. Voor een keertje lui zijn, dat moet eens kunnen.
Zo, ga niet alle namen noemen, maar wens iedereen een mooie vrijdag. Liefs en een dikke knuffel voor elkeen.
-

Goede morgen alle seizoentjes, het zonnetje is er al
voor hoelang dat weet ik niet maar het is fijn zo
clive sterkte en de rust tussendoor zal je wel
nodig hebben aangezien de wonde nog af en toe bloedt
je benen moeten je lichaam dragen en die benen
worden ook moe...
Bekske een fijne vrijdag ook en hou je sterk
Allen een fijne dag maak er het beste van...
en hou het veilig..........
-
Goede voormiddag,
Gisteren heb ik me laten verleiden tot de online aankoop van een katoenen zomerdekbed.
Dat voor het eenpersoonsbedje in de blauwe kamer, mijn zomerresidentie als het heel warm is.
Ben benieuwd of het gaat meevallen, maar voor de soldenprijs kon het echt niet laten liggen.
Ik ben ook aan nieuwe onderlakens toe.
Dan maar van die soldenprijzen gebruik gemaakt om daar ook de aankoop van één onderlaken te wagen. Eerst zien wat het is en dan misschien bij bestellen.
Degene die ik nu heb beginnen echt op sleet te komen na 18 jaar gebruik...
Dat was in elk geval degelijk materiaal.
Beetje prijzig, maar dat kon toen met twee inkomens.
Met die firma is het prettig werken.
Straks komt het pakket al aan.
Verder schijnt de zon hier en lonkt de tuin.....
Prettige dag iedereen!
PS:Dat Flow magazine vroeg mijn schoondochter een paar jaar geleden als Nieuwjaarsgeschenk.
Ze was daar heel blij mee.Die zegt tenminste nog heel hartelijk dank je wel. Ook haar kindjes laten altijd weten dat ze blij zijn met hun geschenkjes. Nu via face time en anders krijg ik een zelf geknutseld geschenkje. Die staan hier allemaal te pronken.
Gisteren heb ik me laten verleiden tot de online aankoop van een katoenen zomerdekbed.
Dat voor het eenpersoonsbedje in de blauwe kamer, mijn zomerresidentie als het heel warm is.
Ben benieuwd of het gaat meevallen, maar voor de soldenprijs kon het echt niet laten liggen.
Ik ben ook aan nieuwe onderlakens toe.
Dan maar van die soldenprijzen gebruik gemaakt om daar ook de aankoop van één onderlaken te wagen. Eerst zien wat het is en dan misschien bij bestellen.
Degene die ik nu heb beginnen echt op sleet te komen na 18 jaar gebruik...
Dat was in elk geval degelijk materiaal.
Beetje prijzig, maar dat kon toen met twee inkomens.
Met die firma is het prettig werken.
Straks komt het pakket al aan.
Verder schijnt de zon hier en lonkt de tuin.....
Prettige dag iedereen!
PS:Dat Flow magazine vroeg mijn schoondochter een paar jaar geleden als Nieuwjaarsgeschenk.
Ze was daar heel blij mee.Die zegt tenminste nog heel hartelijk dank je wel. Ook haar kindjes laten altijd weten dat ze blij zijn met hun geschenkjes. Nu via face time en anders krijg ik een zelf geknutseld geschenkje. Die staan hier allemaal te pronken.
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Hallo dames,
Even mobiele data aangezet, hier is wifi, maar je kan er niet goed op rekenen.....
Heb alles gelezen ondertussen, manlief is naar de kine, heb mijn telefoonwekker opgezet voor hem straks op te halen. Het is hier wat chaos, Corona is hier ook uitgebroken en nu zijn er strengere regels voor bezoekers enz. Ook de cafetaria was gisteren om die redenen gesloten en ook vond ik dat er minder volk was in het middagrestaurant dan voordien. Onderweg naar de kine daarstraks werden we tegengehouden voor een test af te nemen. Dat doen ze normaal elke week op dinsdag, maar nu, met de uitbraak.....
Volgens de poetsdame hier juist is het niet de eerste keer dat hier Corona is.....
De zon heeft al geschenen , en nu bewolking. Regen hebben we vanmorgen ook even gehad. Raar weder, maar we moeten het ermee doen, het is nog altijd winter en het kan nog van alles doen.
Clive, gevallen.... Bloeddruk of zo?
Hopelijk vlugge genezing, en goed dat je direct naar spoed bent geweest, al wil niet zeggen dat spoed altijd spoedig is.....
Toch wat mee oppassen dat er geen infectie in komt.
Dochterlief heeft al laten weten dat een deel van de nieuwe meubels op 2 februari geleverd worden. De kasten die van thuis uit mee naar ginder gaan, komt schoonzoon met camionette halen, samen met zijn broer, en de meubelfirma wil ze mee met de lift naar boven doen. We zitten op het eerste.
Er staat al veel klaar dat ingepakt is in bananendozen maar nog niet alles. We hebben tijd, er zit niemand achter ons....
Mijn wekker loopt af, ik moet gaan kijken of hij klaar is...
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot...de volgende.
Even mobiele data aangezet, hier is wifi, maar je kan er niet goed op rekenen.....
Heb alles gelezen ondertussen, manlief is naar de kine, heb mijn telefoonwekker opgezet voor hem straks op te halen. Het is hier wat chaos, Corona is hier ook uitgebroken en nu zijn er strengere regels voor bezoekers enz. Ook de cafetaria was gisteren om die redenen gesloten en ook vond ik dat er minder volk was in het middagrestaurant dan voordien. Onderweg naar de kine daarstraks werden we tegengehouden voor een test af te nemen. Dat doen ze normaal elke week op dinsdag, maar nu, met de uitbraak.....
Volgens de poetsdame hier juist is het niet de eerste keer dat hier Corona is.....
De zon heeft al geschenen , en nu bewolking. Regen hebben we vanmorgen ook even gehad. Raar weder, maar we moeten het ermee doen, het is nog altijd winter en het kan nog van alles doen.
Clive, gevallen.... Bloeddruk of zo?
Hopelijk vlugge genezing, en goed dat je direct naar spoed bent geweest, al wil niet zeggen dat spoed altijd spoedig is.....
Toch wat mee oppassen dat er geen infectie in komt.
Dochterlief heeft al laten weten dat een deel van de nieuwe meubels op 2 februari geleverd worden. De kasten die van thuis uit mee naar ginder gaan, komt schoonzoon met camionette halen, samen met zijn broer, en de meubelfirma wil ze mee met de lift naar boven doen. We zitten op het eerste.
Er staat al veel klaar dat ingepakt is in bananendozen maar nog niet alles. We hebben tijd, er zit niemand achter ons....
Mijn wekker loopt af, ik moet gaan kijken of hij klaar is...
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot...de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-

Ik was even komen piepen of M-J ons al gevonden had
en ja maar ook overal de besmettingen.... blijven oppassen
en veel sterkte....
Goede avond allen, en straks een rustige droomnacht
hou jullie goed en gezond en tot morgen