in de Vier Seizoenen reeks 8
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Goede morgen, enfin, voormiddag al.
Allemaal kleine prutsen op het programma, maar die moeten ook gebeuren.
Volgend paragraaf over te slagen door mensen met spinnenangst.
Spinnen die zet ik op een kartonnetje, glas erover en naar buiten. Idem met verloren gevlogen vlinders en andere vliegend gedierte.
Momenteel hangt er buiten aan het balkon van de slaapkamer een pracht van een beestje in tegenlicht van de zon.
Ze heeft een heel mooi web geweven. Van mij mag ze daar nog even blijven zitten.
Ik weet niet hoelang die beesten leven, maar het is alle jaren dezelfde soort op het balkon.
Gisteren hingen er ook webben aan de palen van de wasdraad. In de week was ik door zo een web gelopen en had de spin mee binnen. Had het niet dadelijk gezien, heb het beestje op voorgaand beschreven wijze terug buiten gezet. Ze had in de rapte al een heel web geweven rond mijn trui. Dat zag ik pas later als ik die uitdeed. Sterke draad
Gisteren T. gezien. Ze zag er goed uit, maar heeft het eventjes niet echt gemakkelijk gehad.
Zo ik ga aan die prullen beginnen.
Dames en dieren een zonnige dag nog. Frisjes, maar de zon schijnt hier volop en de hemel is voorlopig stralend blauw. Treezekes zomertje noemde ons moeder die zonnige dagen in oktober altijd. Feestdag van de heilige Teresia.
Allemaal kleine prutsen op het programma, maar die moeten ook gebeuren.
Volgend paragraaf over te slagen door mensen met spinnenangst.
Spinnen die zet ik op een kartonnetje, glas erover en naar buiten. Idem met verloren gevlogen vlinders en andere vliegend gedierte.
Momenteel hangt er buiten aan het balkon van de slaapkamer een pracht van een beestje in tegenlicht van de zon.
Ze heeft een heel mooi web geweven. Van mij mag ze daar nog even blijven zitten.
Ik weet niet hoelang die beesten leven, maar het is alle jaren dezelfde soort op het balkon.
Gisteren hingen er ook webben aan de palen van de wasdraad. In de week was ik door zo een web gelopen en had de spin mee binnen. Had het niet dadelijk gezien, heb het beestje op voorgaand beschreven wijze terug buiten gezet. Ze had in de rapte al een heel web geweven rond mijn trui. Dat zag ik pas later als ik die uitdeed. Sterke draad
Gisteren T. gezien. Ze zag er goed uit, maar heeft het eventjes niet echt gemakkelijk gehad.
Zo ik ga aan die prullen beginnen.
Dames en dieren een zonnige dag nog. Frisjes, maar de zon schijnt hier volop en de hemel is voorlopig stralend blauw. Treezekes zomertje noemde ons moeder die zonnige dagen in oktober altijd. Feestdag van de heilige Teresia.
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemiddag Seizoentjes,
Ben al naar kine geweest en het licht HH is bijna gedaan. De groenten van de spaghettisaus staan op een laag vuurtje te pruttelen en de wasmachine en droogkast zijn aan het draaien. De strijk is voor in de late namiddag. Heb hem niet buiten gehangen want de lucht is hier heel donker.
Oma-C en HVT, jullie hebben dan geen angst van spinnen. Ik prijs me gelukkig dat er hier zeer zelden eén zit. En al helemaal niet op de 2 bovenverdiepingen . Ben blij dat Muddy Maddy ook bang is van spinnen, dan ben ik niet de enige.
Manlief moet namiddag pas in Brussel zijn en is in de living aan het werken. Stofzuiger staat daar al klaar, als hij vertrekt moet ik dar alleen nog stofzuigen.
Had toen ik naar de kine ging even geluk, er reed een auto pal door het rode licht toen ik overstak, mijnheer was druk aan het GSM'en . Was geschrokken en boos.
Hoop dat de poetshulp van MM meevalt.
Zo, ga nog een droogkast leegmaken.
Beterschap aan de zieken en hun naasten, kaarsjes branden. Liefs en een dikke knuffel aan jullie allemaal.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Na een mooie zonnige dag kom ik iedereen een gezellige avond wensen
het was frisjes maar 't is nog altijd goed te doen....
Ik heb een wandelingetje gemaakt... frisse lucht doet deugd....
clive je moet dat niet erg vinden... je hebt dat of je hebt het niet hé die spinnenangst..
wij zullen dan wel weer iets anders vervelend vinden, ik ga ze ook niet opzoeken hoor
maar 'k ben er niet bang van...zorgen dat alles goed proper blijft dan zal je er minder zien
en daar is bij jou geen gebrek aan denk ik...
Ik wens allen een aangename avond en een rustige nacht...
Slaap lekker straks.... en tot morgen...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Goede avond/bijna nacht ,
Ja, ik ben tegenwoordig een nachtmens, gewoon omdat ik dan moe genoeg ben om te slapen. Gek he? Dat had ik vroeger toch niet hoor.
Zondag is onze Rakker (hondje van dochterlief) vanzelf overleden, zonder spuitje dus. En dit na 2 dagen bijna ononderbroken door heel hun appartement rond gedwaald te hebben, hij kon niet gaan liggen of zitten of in zijn mandje slapen .......
Manlief zijn revalidatie verloopt goed. Daarstraks liet hij zien wat hij deze namiddag had moeten doen, en het 'lukte' terug. Hij kan dus, gezeten in de rolstoel, zonder enige eigen hulp, zelfstandig de knie omhoog heffen.
Het hoeft niet gezegd te worden hoe blij we waren met dit resultaat. Hij is dus goed bezig !
Het was wel heel vermoeiend geweest, dat uurtje revalidatie, deze namiddag. Maar hij heeft weer 'bijgeleerd', he, en dat telt.
Intussen heeft de psychologe mij ook kunnen overtuigen om eens een dagje 'me-time' in te lassen. Morgen blijf ik dan een dagje thuis en dochterlief gaat er dan naartoe. Niet zolang als ik er blijf natuurlijk, maar dat hoeft niet echt. Hij heeft elke dag een druk programma af te werken, want hij doet nu ook 2 dagen op de week mee in een praatgroep, bij de logopediste , en 3 keer per week komt de neuropsychologe hem ook een dik half uur meenemen. Dit alles is gepast en gemeten, zodat zijn echte revalidatieoefeningen niet in het gedrang komen. Hij is bij wijlen dus goed moe.
En nu begin ik ook moeheid te voelen. De homeopatische middelen om rustig en kalm te blijven helpen me echt, dus ik doe nog een tijdje voort .......
Wens iedereen een goede nachtrust, en tot .... de volgende.
Ja, ik ben tegenwoordig een nachtmens, gewoon omdat ik dan moe genoeg ben om te slapen. Gek he? Dat had ik vroeger toch niet hoor.
Zondag is onze Rakker (hondje van dochterlief) vanzelf overleden, zonder spuitje dus. En dit na 2 dagen bijna ononderbroken door heel hun appartement rond gedwaald te hebben, hij kon niet gaan liggen of zitten of in zijn mandje slapen .......
Manlief zijn revalidatie verloopt goed. Daarstraks liet hij zien wat hij deze namiddag had moeten doen, en het 'lukte' terug. Hij kan dus, gezeten in de rolstoel, zonder enige eigen hulp, zelfstandig de knie omhoog heffen.
Het hoeft niet gezegd te worden hoe blij we waren met dit resultaat. Hij is dus goed bezig !
Het was wel heel vermoeiend geweest, dat uurtje revalidatie, deze namiddag. Maar hij heeft weer 'bijgeleerd', he, en dat telt.
Intussen heeft de psychologe mij ook kunnen overtuigen om eens een dagje 'me-time' in te lassen. Morgen blijf ik dan een dagje thuis en dochterlief gaat er dan naartoe. Niet zolang als ik er blijf natuurlijk, maar dat hoeft niet echt. Hij heeft elke dag een druk programma af te werken, want hij doet nu ook 2 dagen op de week mee in een praatgroep, bij de logopediste , en 3 keer per week komt de neuropsychologe hem ook een dik half uur meenemen. Dit alles is gepast en gemeten, zodat zijn echte revalidatieoefeningen niet in het gedrang komen. Hij is bij wijlen dus goed moe.
En nu begin ik ook moeheid te voelen. De homeopatische middelen om rustig en kalm te blijven helpen me echt, dus ik doe nog een tijdje voort .......
Wens iedereen een goede nachtrust, en tot .... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
Een nog latere nachtuil wenst je het allerbeste MJ . Ik ben blij dat de revalidatie vruchten oplevert. Met een beetje seffens...
geniet van je dagje me-time en probeer nu niet heel uw huishouden in te halen:relax!!!!
geniet van je dagje me-time en probeer nu niet heel uw huishouden in te halen:relax!!!!
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
een vrolijke werelddierendag aan onze viervoeters!
poetshulp kwam hier aan net toen de verpleger weg ging. ze viel hèèl goed mee, maar ik mag ze niet houden.
omdat ze nog geen vast uurrooster heeft en dus invalt. we hebben eindelijk die berg kleren weggewerkt en hebben 3 zakken vol voor de kledijbakken. ( en 2 wasmanden vol die moeten opgefrist worden.) mis wel een paar kledingstukken maar ik denk dat die wel gaan opduiken. dus vandaag bellen en vragen of ik ze toch niet mag houden tot A. genezen is. ( vragen staat vrij) Gimly kwam zelfs op een gegeven moment van achter de zetel en zat ons aan te kijken toen we koffiepauze namen.
en hij was ook effe op de trap blijven zitten toen B hier was en mijn ID kaart scande.
zou ons manneke zijn mensenangst aan het overwinnen zijn?
vandaag moet ik op boodschap. we zullen de caddy nemen en de toer doen langs de kerk waar de tegels ten minste niet schots en scheef liggen. ik had op 30 juni een mail aan de burgemeester gestuurd en pas vandaag antwoord gehad!!!!
ventje zei : dat is werken aan 't stad voor jou. en dan was het nog niet eens persoonlijk maar via zijn medewerkster.
Amai Clive: dan ben jij ook aan iets ontsnapt! je moet dan ook een goede engelbewaarder hebben. ventje zegt daarover dat ze torenhoge boetes zouden moeten schrijven en hun "speeltje" afnemen. maar dan kopen ze dadelijk een nieuwe.
MJ: geniet van je me-time en zoals Helena zegt ga niet je huishouden inhalen. fijn dat de revalidatie zo goed verloopt.
Poetshulp is een echte anglofiel. haar ouders en tante zijn tijdens de oorlog naar ginder gevlucht en daar zeer goed ontvangen dus vind ze het spijtig van de brexit.
zei gisteren dus tegen B dat mijn moeder zei dat ik een pruik moet dragen. waarom vroeg hij en hij vond haar redenering over mijn haar dat nu lelijk is geen argument. daarom heb ik een hoedje gekocht bij H&C. ik ga een nieuwe modetrent zetten. haar lelijk? hoedjes!
het droogde niet goed gisteren omdat er veel vocht in de lucht zat. zelfs met de ramen op kip.
de garage had gevraagd aan ventje of er iemand een testrit met de zijne mocht maken. waarschijnlijk omdat de onze een automaat is en de garage er zo geen staan heeft.
poetshulp had ook recent in de verbouwingen gezeten dus ze begreep dat het hier niet echt af is. en dat mijn hoofd ook naar nergens staat. ik zal blij zijn dat ik dan eindelijk van dat gruwelijk geel op plafond en muren af ben als ze ten minste op 3 november komen.
ga nog eens mijn inboxen bekijken,
Fijne woensdag allen, groetjes en een knuffel voor elk.
een vrolijke werelddierendag aan onze viervoeters!
poetshulp kwam hier aan net toen de verpleger weg ging. ze viel hèèl goed mee, maar ik mag ze niet houden.
en hij was ook effe op de trap blijven zitten toen B hier was en mijn ID kaart scande.
zou ons manneke zijn mensenangst aan het overwinnen zijn?
vandaag moet ik op boodschap. we zullen de caddy nemen en de toer doen langs de kerk waar de tegels ten minste niet schots en scheef liggen. ik had op 30 juni een mail aan de burgemeester gestuurd en pas vandaag antwoord gehad!!!!
ventje zei : dat is werken aan 't stad voor jou. en dan was het nog niet eens persoonlijk maar via zijn medewerkster.
Amai Clive: dan ben jij ook aan iets ontsnapt! je moet dan ook een goede engelbewaarder hebben. ventje zegt daarover dat ze torenhoge boetes zouden moeten schrijven en hun "speeltje" afnemen. maar dan kopen ze dadelijk een nieuwe.
MJ: geniet van je me-time en zoals Helena zegt ga niet je huishouden inhalen. fijn dat de revalidatie zo goed verloopt.
Poetshulp is een echte anglofiel. haar ouders en tante zijn tijdens de oorlog naar ginder gevlucht en daar zeer goed ontvangen dus vind ze het spijtig van de brexit.
zei gisteren dus tegen B dat mijn moeder zei dat ik een pruik moet dragen. waarom vroeg hij en hij vond haar redenering over mijn haar dat nu lelijk is geen argument. daarom heb ik een hoedje gekocht bij H&C. ik ga een nieuwe modetrent zetten. haar lelijk? hoedjes!
het droogde niet goed gisteren omdat er veel vocht in de lucht zat. zelfs met de ramen op kip.
de garage had gevraagd aan ventje of er iemand een testrit met de zijne mocht maken. waarschijnlijk omdat de onze een automaat is en de garage er zo geen staan heeft.
poetshulp had ook recent in de verbouwingen gezeten dus ze begreep dat het hier niet echt af is. en dat mijn hoofd ook naar nergens staat. ik zal blij zijn dat ik dan eindelijk van dat gruwelijk geel op plafond en muren af ben als ze ten minste op 3 november komen.
ga nog eens mijn inboxen bekijken,
Fijne woensdag allen, groetjes en een knuffel voor elk.
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
MJ, doet me echt deugd te lezen dat jouw manlief zulke goede vorderingen maakt. En een dagje me-time, dat heb je heus wel verdiend, maar ga dan inderdaad niet jouw hele HH doen, maar geniet ervan en kom tot rust. Doe maar iets waarmee je je ontspant. En dat je zo'n nachtuiltje bent geworden is , denk ik, net door oververmoeidheid. Denk heel veel aan jullie. En wens jullie nogmaals heel veel sterkte.
Oma-C, gisteren een wandelingetje gemaakt. Ik ook, moest naar shopping na het HH. Manlief moest wax hebben voor zijn haar en dat hadden we niet in de supermarkt gevonden. Gel wel, maar geen wax. En in shopping is er een grote winkel die enkel en alleen haarproducten verkoopt, dus ook wat manlief moest hebben. Dan nog 2 groene kussensloopjes gekocht voor Niels, want die nu op zijn slaapbank liggen, mogen niet in de droogkast en als ik zijn spullen vrijdags was , heb ik dat graag onmiddellijk droog zodat ik zijn bedje terug volledig in orde kan maken. Heb daar wel niet veel geld aan uitgegeven. Het is me wel opgevallen dat interieursgewijs groen echt in is. Maar het is louter toeval dat groen het leukst staat in Niels zijn kamer. Maar als je dan toch kan kiezen, is de keuze vlug gemaakt, vind ik.
Muddy Maddy, hoop dat je je poetshulp kunt houden als het zo'n goede is. En jullie zijn in de kleding gedoken heb ik zo de indruk. Je kunt eigenlijk al bijna de herfst - en winterkleding klaarleggen. En gisteren had ik inderdaad geluk, want had die auto niet echt zien aankomen. Manlief was ook boos toen ik het hem vertelde dat hij en door het rood reed en aan het GSM'en was. Denkt daar net zo over als jouw ventje. Moet je dan nog weten dat het een heel gevaarlijke baan is. Nu ja, er is gelukkig niets gebeurd , het is dat wat telt.
De 2 benedenverdiepingen zijn al gestofzuigd in pyjama. Moet vandaag zoals elke woensdag boven poetsen en nieuwe dekbedden leggen. En de oude strijken.
Zo, ik ga er terug aan beginnen.
Ik wens jullie allemaal een fijne dag. Stuur heel veel knuffels. Liefs.
-

Goeie dag allemaal... nog grijs maar 't zal wel optrekken hoop ik...
ik sta klaar om naar de markt te gaan.... da's een aantal weken geleden.;
M-M, hopelijk kan je deze poetshulp houden tot A terugkomt...
clive, echt onverantwoordelijk en als je er iets over zegt zijn ze nog kwaad ook
(waar bemoei jij je mee)
M-J, rust vandaag maar eens .. het werk gaat niet lopen... en alles komt goed...met tijd en boterhammen
en het hondje is gelukkig nu na alle pijn en last...
Helena, op dat uur lig ik al lang in mijn bedje...
Anjelier, zwanenmeer, en wie ik vergeet...sorry...
ik moet nog eens naar Kapellen voor iets wat ik hier niet vind en dat is een mooi fietstripje
van (heen en terug) zo'n 10-11 km ... ver genoeg voor mij tegenwoordig...
tot Merksem geraak ik ook nog... en dat is het zowat, zo'n 15 km heen en terug
jammer want ik moet er echt een goeie dag voor hebben
Geef de beestjes allemaal een extra knuffel want het is dierendag vandaag...
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Goede morgen, seizoentjes,
Even een betaling gedaan ......
Het is hier 'onwennig' in huis ...... heb geen geruste geest.
Had in gedachten om de tomatenplanten uit de serre te verwijderen. De oogst is geplukt en ze staan daar niets meer te doen. Hetgeen ik zelf kan doen moet ik niet vragen aan iemand anders, he.
Bedankt postbode. Heel lief.
Ga er eens aan beginnen, het zou nog goed worden vandaag, dus moet er ook moed geschept worden. Zal ook binnen een half uurtje eens naar manlief bellen, vóór ze hem komen halen voor wie weet wat te doen......
Iedereen groetjes, en ook bedankt voor jullie steun.....
Tot ... de volgende
Even een betaling gedaan ......
Het is hier 'onwennig' in huis ...... heb geen geruste geest.
Had in gedachten om de tomatenplanten uit de serre te verwijderen. De oogst is geplukt en ze staan daar niets meer te doen. Hetgeen ik zelf kan doen moet ik niet vragen aan iemand anders, he.
Bedankt postbode. Heel lief.
Ga er eens aan beginnen, het zou nog goed worden vandaag, dus moet er ook moed geschept worden. Zal ook binnen een half uurtje eens naar manlief bellen, vóór ze hem komen halen voor wie weet wat te doen......
Iedereen groetjes, en ook bedankt voor jullie steun.....
Tot ... de volgende
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
Ja oma-c en dan moet je weten dat ik midden in de nacht nog maar eens mijn Engels boekje heb bovengehaald: "The Little White Horse" van Elisabeth Goudge, omdat ik weer eens wakker geworden was en niet meer in slaap geraakte.
Is wel een kinderboek, maar zo mooi geschreven. Dat is poëtische romantaal.
Veel valt er voorlopig niet te vertellen. Wat ga ik vandaag doen?
De orchideeën staan al te drinken in hun bakje handwarm water.
Na zeven jaar heeft er een het gedacht van toch nog maar eens te gaan bloeien!
Dus, als je maar geduldig genoeg bent.
Nu is die sukkelaar al heel onheus behandeld in de loop der tijden.
Al meer dan één keer van het bijzettafeltje gevallen, poes Koba heeft er eens ruzie mee gemaakt.
Poes heeft er ook al iets tegen, tegen die sukkelaar.
Ik denk dat die al een keer of vijf opnieuw in de pot gezet is.
Nu zou ik graag een stok in de grond zetten om de bloemstengel te leiden. Durf er niet goed aan beginnen.
Medicatie voor de week klaar zetten moet nog gebeuren. Ik ben de woensdag verloren. Ik dacht dat doosje komt wel ergens uit, maar neen, geen doosje te vinden.
Verder strijken en die kamer op orde zetten.
MM zie je wel dat de gezinshulp mee kasten "uitmest". Daar is T. bij mij mee begonnen vijf jaar geleden. Reorganisatie van mijn huishouden, was toen wel even nodig.
Gisteren ben ik weer eens in een onverwacht werkje gevallen. Moest iets hebben uit de schuif van mijn nachtkastje. Die is meteen uitgemest. het andere nachtkastje ook. Weer een heleboel dingen weggegooid. Wat houdt een mens toch bij allemaal!!!!!
Zo te horen zou ik in de tuin moeten werken vandaag, want mogen gaat het regenen. Geen goesting, overmorgen en daarna komt ook nog langs.
Enfin, ik ga me weer niet vervelen. Dat gebeurt niet gauw dat ik niet weet wat doen.
De zon is aan het vechten om er door te komen hier.
Dames en dieren, vandaag vooral dieren, amuseer jullie vandaag!
Is wel een kinderboek, maar zo mooi geschreven. Dat is poëtische romantaal.
Veel valt er voorlopig niet te vertellen. Wat ga ik vandaag doen?
De orchideeën staan al te drinken in hun bakje handwarm water.
Na zeven jaar heeft er een het gedacht van toch nog maar eens te gaan bloeien!
Dus, als je maar geduldig genoeg bent.
Nu is die sukkelaar al heel onheus behandeld in de loop der tijden.
Al meer dan één keer van het bijzettafeltje gevallen, poes Koba heeft er eens ruzie mee gemaakt.
Poes heeft er ook al iets tegen, tegen die sukkelaar.
Ik denk dat die al een keer of vijf opnieuw in de pot gezet is.
Nu zou ik graag een stok in de grond zetten om de bloemstengel te leiden. Durf er niet goed aan beginnen.
Medicatie voor de week klaar zetten moet nog gebeuren. Ik ben de woensdag verloren. Ik dacht dat doosje komt wel ergens uit, maar neen, geen doosje te vinden.
Verder strijken en die kamer op orde zetten.
MM zie je wel dat de gezinshulp mee kasten "uitmest". Daar is T. bij mij mee begonnen vijf jaar geleden. Reorganisatie van mijn huishouden, was toen wel even nodig.
Gisteren ben ik weer eens in een onverwacht werkje gevallen. Moest iets hebben uit de schuif van mijn nachtkastje. Die is meteen uitgemest. het andere nachtkastje ook. Weer een heleboel dingen weggegooid. Wat houdt een mens toch bij allemaal!!!!!
Zo te horen zou ik in de tuin moeten werken vandaag, want mogen gaat het regenen. Geen goesting, overmorgen en daarna komt ook nog langs.
Enfin, ik ga me weer niet vervelen. Dat gebeurt niet gauw dat ik niet weet wat doen.
De zon is aan het vechten om er door te komen hier.
Dames en dieren, vandaag vooral dieren, amuseer jullie vandaag!
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallookes iedereen,
MJ: innige deelneming bij het overlijden van je tante en hondje van dochter.Ze hebben beide een hoge leeftijd mogen bereiken.
En een succesvolle revalidatie voor je man , da's goed nieuws
.Nu nog goed voor jezelf zorgen, en alles komt in orde.
Oma-C: wat die spinnen betreft: ik denk als je op een appartement woont, je minder spinnen hebt.Mijn zus woont op de eerste verdieping en heeft nog nooit spinnen gehad( en ze woont er 6 jaar).Gelukkig maar, want ze is doodsbang van spinnen.En ik meen me te herinneren toen we pas getrouwd waren , en ook op een appartement woonden, we ook geen spinnen hadden.
In mijn huis nu , heb ik er de laatste weken al verschillende gezien ( van die hele grote zwarte) en gedood.Zulke exemplaren zet ik niet buiten!Als spaanse woef ze ziet, speelt hij ermee.
Morgen en overmorgen komt ukkepuk logeren.De ouders zijn weg voor hun werk, dus komt hij naar hier.Spijtig dat ze veel regen geven voor de komende dagen.Anders zouden we uitstapjes maken en gaan wandelen.We zien wel.
Dames, tot de volgende keer.
MJ: innige deelneming bij het overlijden van je tante en hondje van dochter.Ze hebben beide een hoge leeftijd mogen bereiken.
En een succesvolle revalidatie voor je man , da's goed nieuws
Oma-C: wat die spinnen betreft: ik denk als je op een appartement woont, je minder spinnen hebt.Mijn zus woont op de eerste verdieping en heeft nog nooit spinnen gehad( en ze woont er 6 jaar).Gelukkig maar, want ze is doodsbang van spinnen.En ik meen me te herinneren toen we pas getrouwd waren , en ook op een appartement woonden, we ook geen spinnen hadden.
In mijn huis nu , heb ik er de laatste weken al verschillende gezien ( van die hele grote zwarte) en gedood.Zulke exemplaren zet ik niet buiten!Als spaanse woef ze ziet, speelt hij ermee.
Morgen en overmorgen komt ukkepuk logeren.De ouders zijn weg voor hun werk, dus komt hij naar hier.Spijtig dat ze veel regen geven voor de komende dagen.Anders zouden we uitstapjes maken en gaan wandelen.We zien wel.
Dames, tot de volgende keer.
-
Goeienavond iedereen...
Hier is heel weinig zon doorgekomen, ze wou wel maar 't lukte niet...
en op de fiets was het al koud aan de handen...
ik moet handschoenen in de fietstas steken voor de volgende rit...
Ik ben naar het buurtdorp gereden , heb daar wat boodschappen gedaan
een koffie gedronken in het winkelcentrum, en terug naar huis...
Er zat wel een ferme wind...
maar goed trappen..... ja dat is goed voor de spieren...
Ik wens iedereen een fijne avond...( niet vergeten de vuilzakken buiten te zetten vanavond)
Nog een goede nacht en tot morgen...
Sterkte aan de zieken en zij met zorgen....
een knuffeltje....

Hier is heel weinig zon doorgekomen, ze wou wel maar 't lukte niet...
en op de fiets was het al koud aan de handen...
ik moet handschoenen in de fietstas steken voor de volgende rit...
Ik ben naar het buurtdorp gereden , heb daar wat boodschappen gedaan
een koffie gedronken in het winkelcentrum, en terug naar huis...
Er zat wel een ferme wind...
Ik wens iedereen een fijne avond...( niet vergeten de vuilzakken buiten te zetten vanavond)
Nog een goede nacht en tot morgen...
Sterkte aan de zieken en zij met zorgen....

-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
ventje's telefoon is helemaal kapot. dat betekend dat we vrijdag of zaterdag naar mediamarkt gaan. door intensief spelletjes spelen. is ie waarschijnlijk kapot gegaan. er is veel wind, ik hoor ze in de stoof voor de moment en daarstraks toen ik ventje uitwuifde vond ik het een erg koude wind. betekend een dagje pijama voor mij. eten heb ik en ventje had gisteren al een dagschoteltje gaan halen voor hem voor vandaag. het eten in de kazerne is afschuwelijk geworden. zelfs Nancy gaat niet meer gaan eten. denk dat ze een speciale coach gaan nodig hebben om hen duidelijk te maken dat sommige combinaties niet kunnen.
ze zijn aan het zoeken voor een nieuwe thuishulp voor mij. zij had zelf gezegd dat ze dolgraag bij mij was gebleven, maar dat de afstand per fiets te ver is. en daar het nu weer om de 14 dagen is, hebben ze tijd.
vandaag komt R voor de verzorging. gisteren had B zich overslapen en J kreeg telefoon na telefoon. ze vertelde dat de wijkagent een inbraak via een garage had verhinderd. waarop ik zei: ach, de wijkagent was dan wakker. anders zie je hem nooit. de inbraak was wel op klaarlichte dag. ze worden stouter met de dag. in de buurtgemeente zijn ze met ettelijke dure juwelen er vandoor gegaan ook op klaarlichte dag toen die mevrouw met haar hondje wandelen was. waarschijnlijk altijd op het zelfde uur en hebben ze dat in de gaten gehouden. sinds ik dat weet: doe ik mijn boodschappen op verschillende tijdstippen. ik ben bang van inbrekers. sinds die keer in engeland waar ze ook via de garage wilden inbreken. ze hebben alleen het slot van de garage afgebroken. wij gingen elke woensdag naar een bijbelpraatgroep, dus dat zal geweten zijn. ventje verdenkt de overbuur die cipier geworden was. dat die een tip gegeven heeft. maar als je dat niet zeker weet mag je dat niet zeggen zegt mijn moeder altijd. hoe zeggen ze dat alweer? everybody is inocent until proven guilty? ik heb me daar indertijd nooit meer echt veilig gevoeld zei ik tegen de man van slachtofferhulp. politie zei dat het waarschijnlijk zigeuners waren die campeerden in Beaconsfield.
mijn hoedje is besteld. zal binnen een week of twee wel afkomen. het is een zwart hoedje type bolhoed met een grote grijze strik achteraan. kan me niet schelen dat ze zeggen dat dat ouderwets is. het is mijn hoofd hè.
Gimly zong vanmorgen weer de aria van de bruiloft van figaro. gisteren was hij heel de dag erg babbelachtig. normaal gaat zijn bek open 's morgens. dan hoor je hem niet meer tot 's anderdaags als hij weer scheurt van de honger.
nu zit die weer boven.
zal wel tegen de middag opduiken om de rest van zijn zakje te krijgen.
Anjelier: idd op een apartement kom je geen 8 pôtige monsters tegen maar wel op je terras. vooral die met een kruis.
en zeker als je plantenbakken hangen hebt. ventje zou die fotograferen. op onze huwelijksreis naar centerparks in de bruidsuite op het 3 de verdiep met een enorm terras hingen ze daar en het was begin augustus! en smoorheet.
kun je nagaan hoe goed ze de terras gepoetst hadden. had eingelijk naar de balie moeten gaan voor te klagen, maar dat was zo ver. wij hadden daar een rond bubbelbad. we zaten daar meer in dan in het subtropisch zwembad.
we hebben ook meegedaan aan boogschieten, ventje werd tweede. een arrogant fransmannetje die al meegedaan had met boogschieten kreeg de eerste plaats, het was hem voor dat speldje te doen, want zodra hij het had, verdween hij zonder boe of ba. eerlijk gezegd had hij het niet mogen krijgen omdat hij al meegedaan had.vind ik toch.
Nu ga ik afsluiten en een koffietje maken. dan mijn inboxen eens bekijken.
Fijne donderdag, waai niet weg, groetjes en een knuffel.
ventje's telefoon is helemaal kapot. dat betekend dat we vrijdag of zaterdag naar mediamarkt gaan. door intensief spelletjes spelen. is ie waarschijnlijk kapot gegaan. er is veel wind, ik hoor ze in de stoof voor de moment en daarstraks toen ik ventje uitwuifde vond ik het een erg koude wind. betekend een dagje pijama voor mij. eten heb ik en ventje had gisteren al een dagschoteltje gaan halen voor hem voor vandaag. het eten in de kazerne is afschuwelijk geworden. zelfs Nancy gaat niet meer gaan eten. denk dat ze een speciale coach gaan nodig hebben om hen duidelijk te maken dat sommige combinaties niet kunnen.
ze zijn aan het zoeken voor een nieuwe thuishulp voor mij. zij had zelf gezegd dat ze dolgraag bij mij was gebleven, maar dat de afstand per fiets te ver is. en daar het nu weer om de 14 dagen is, hebben ze tijd.
vandaag komt R voor de verzorging. gisteren had B zich overslapen en J kreeg telefoon na telefoon. ze vertelde dat de wijkagent een inbraak via een garage had verhinderd. waarop ik zei: ach, de wijkagent was dan wakker. anders zie je hem nooit. de inbraak was wel op klaarlichte dag. ze worden stouter met de dag. in de buurtgemeente zijn ze met ettelijke dure juwelen er vandoor gegaan ook op klaarlichte dag toen die mevrouw met haar hondje wandelen was. waarschijnlijk altijd op het zelfde uur en hebben ze dat in de gaten gehouden. sinds ik dat weet: doe ik mijn boodschappen op verschillende tijdstippen. ik ben bang van inbrekers. sinds die keer in engeland waar ze ook via de garage wilden inbreken. ze hebben alleen het slot van de garage afgebroken. wij gingen elke woensdag naar een bijbelpraatgroep, dus dat zal geweten zijn. ventje verdenkt de overbuur die cipier geworden was. dat die een tip gegeven heeft. maar als je dat niet zeker weet mag je dat niet zeggen zegt mijn moeder altijd. hoe zeggen ze dat alweer? everybody is inocent until proven guilty? ik heb me daar indertijd nooit meer echt veilig gevoeld zei ik tegen de man van slachtofferhulp. politie zei dat het waarschijnlijk zigeuners waren die campeerden in Beaconsfield.
mijn hoedje is besteld. zal binnen een week of twee wel afkomen. het is een zwart hoedje type bolhoed met een grote grijze strik achteraan. kan me niet schelen dat ze zeggen dat dat ouderwets is. het is mijn hoofd hè.
Gimly zong vanmorgen weer de aria van de bruiloft van figaro. gisteren was hij heel de dag erg babbelachtig. normaal gaat zijn bek open 's morgens. dan hoor je hem niet meer tot 's anderdaags als hij weer scheurt van de honger.
nu zit die weer boven.
zal wel tegen de middag opduiken om de rest van zijn zakje te krijgen.
Anjelier: idd op een apartement kom je geen 8 pôtige monsters tegen maar wel op je terras. vooral die met een kruis.
en zeker als je plantenbakken hangen hebt. ventje zou die fotograferen. op onze huwelijksreis naar centerparks in de bruidsuite op het 3 de verdiep met een enorm terras hingen ze daar en het was begin augustus! en smoorheet.
kun je nagaan hoe goed ze de terras gepoetst hadden. had eingelijk naar de balie moeten gaan voor te klagen, maar dat was zo ver. wij hadden daar een rond bubbelbad. we zaten daar meer in dan in het subtropisch zwembad.
we hebben ook meegedaan aan boogschieten, ventje werd tweede. een arrogant fransmannetje die al meegedaan had met boogschieten kreeg de eerste plaats, het was hem voor dat speldje te doen, want zodra hij het had, verdween hij zonder boe of ba. eerlijk gezegd had hij het niet mogen krijgen omdat hij al meegedaan had.vind ik toch.
Nu ga ik afsluiten en een koffietje maken. dan mijn inboxen eens bekijken.
Fijne donderdag, waai niet weg, groetjes en een knuffel.
Cats Rule!
-

Een goede donderdagmorgen aan iedereen...
ja... veel wind en regen en 't wordt vandaag niet licht vrees ik...
Maar dat houden we ons maar binnen bezig... daar is altijd wel iets te doen...
M-M, vandaag pijamadag voor jou..? ik kan wel 's avonds als alles afgesloten is en ik gedoucht
mijn slaaptenue aandoen en met de kamerjas bankhangen maar een hele dag dat kan ik niet
ik voel me daar niet goed bij.... maar elk is anders ... gelukkig maar
M-J, gelukkig gaat het stillekes de goede weg op met je man.. en de "onwennigheid"
van alleen in huis... dat is niet leuk...
sommigen van ons kennen dat wel en daar kwam geen verandering in..
Nu kan jij ook eens eventjes aan jezelf denken.. er zijn zoveel dingen te doen
die blijven liggen.... alleen al de betalingen die in de brievenbus komen...
begin maar niet op die ene "vrije" dag aan de poets en zo.... die gaat niet lopen...
Allen wat echt nodig is en rust is aangewezen....Veel sterkte, moed... en geduld...
anjelier, jammer van het weer... je zal niet kunnen op stap gaan met ukkepuk... hij waait zo weg...
maar hij houdt jullie wel binnen bezig zeker.?
Helena, ik moet s nachts ook wel 3-4 keer opstaan om naar 2C te gaan..
maar dan ga ik als ik terug in m'n bedje kruip mijn ademhaling regelen en slaap ik redelijk snel terug in...
Het echte wakker liggen is verleden tijd... goddank
zwanenmeer ook aan de herfstopruim...
ja de gezelligheid is gedaan die moeten we nu binnen maken...is je pols al helemaal beter.?
clive, jou was ik bijna vergeten sorry... sterkte met de schouder en de rest...
soms komt het allemaal bijeen... en het weer is niet goed voor de gewrichten...
Ik ga nog wat doen...groetjes ook wie ik vergat...tot later
-
Inderdaad het weer is niet je dat voor de knoken. Ik dacht ondertussen al mijn gewrichten te kennen, maar er zijn er nog meer die pijn kunnen doen dan ik dacht. Mee leren leven zeker.
Het truukje met ademhaling regelen ken ik ook al een hele tijd. Dat helpt bij muizenissen, maar niet echt bij pijn. Ook hier mee leren leven zeker?
Gelijk in het onderschriftje van oma-c: blij zijn met wat we hebben.
Vandaag eens met de ragebol rondgaan, want J. poetst maar tot op ooghoogte. Spinnenwebben afdoen staat niet in haar woordenboek. Nuttige beestjes jaag je niet weg uit je huis zegt ze.
Ik ben langzaamaan aan het afsterven denk ik. Te beginnen met mijn voeten.
Die hebben de laatste tijd ijskoud.
Verder niet veel te vertellen. Ik had gehoopt op kleinzoon te mogen passen, maar er was al oppas voorzien.Ook goed een dagje meer om van alle werkjes uit te voeren.
Maak het binnen gezellig nu het buiten maar koud en nat is.
Het truukje met ademhaling regelen ken ik ook al een hele tijd. Dat helpt bij muizenissen, maar niet echt bij pijn. Ook hier mee leren leven zeker?
Gelijk in het onderschriftje van oma-c: blij zijn met wat we hebben.
Vandaag eens met de ragebol rondgaan, want J. poetst maar tot op ooghoogte. Spinnenwebben afdoen staat niet in haar woordenboek. Nuttige beestjes jaag je niet weg uit je huis zegt ze.
Ik ben langzaamaan aan het afsterven denk ik. Te beginnen met mijn voeten.
Verder niet veel te vertellen. Ik had gehoopt op kleinzoon te mogen passen, maar er was al oppas voorzien.Ook goed een dagje meer om van alle werkjes uit te voeren.
Maak het binnen gezellig nu het buiten maar koud en nat is.