In de Vier Seizoenen reeks 25 Winter 2021-2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

wilde eend 2

30 jan 2022, 10:17

MM : fijn dat jet hier weer komt piepen en dat je je beter voelt .
Clive : ook nog niet 100% .... verzorg je maar goed en alles rustig aan doen ..
Bekske : dank voor de mooie plaatjes .
Oma C en alle seizoentjes : blij dat vandaag de zon schijnt voor zo lang het duurt ...Ga straks toch proberen om even een korte wandeling te doen want de volgende dagen wordt het hier weer grijs .
heel veel groeten aan alle seizoentjes en liefst een dag zonder zorgen en pijn..

Helena van Troje

30 jan 2022, 12:24

Hallo allen!

Mijn wandelingetje is al achter de rug.

De pateekes van Bekske brachten me op ideetjes.

MM blij je terug te lezen.Houden zo.
Die drukpuntmassage vind ik iets wonderlijks, maar efficiënt.
Faciatherapie is ook goed, maar duur en niet terugbetaald.
Dus dat is één keer de twee maand.

Clive ik heb het nog gezegd, jij hebt een groot lot uit de loterij met manlief.

Ben dus bij de buurtbakker pistoleetjes, één pateeke, en één koffiekoek gaan halen.
Doodzonde, maar op zondag kan je geen dagelijkse zonde doen... :D
Straks dus in mijn eentje genieten van dat lekker toetje met een tasje thee.
De zon is hier alweer aan het vechten met de wolken.

Een mooie zondag allemaal.

Oma-C

30 jan 2022, 16:07

Goede namiddag allen :wink:
de zon is weggekropen maar het was heerlijk buiten
Heb een kleine wandeling gedaan en dan verder naar
het tennis gekeken de finale van "Australië -Open"
vanuit Melbourne.... heel spannend was het :roll:
Straks de veldkoers W-K vanuit Amerika
Als dat gedaan is dan is het bijna bedtijd
dus de zondag is bijna om....

Ik heb witloof met ham en kaas om straks in de oven te zetten
Geen snoep voor mij.... maar ik hoop dat het gesmaakt heeft
aan hen die niet suikerziek zijn... :oops: :roll:

Nog een gezellige avond en later een goeie nacht
Tot morgen allemaal :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Bekske

31 jan 2022, 06:38

Afbeelding

Muddy Maddy

31 jan 2022, 08:35

Goede morgen seizoentjes,

We hebben storm op bezoek. amai. gelukkig moet ik niet binnenspringen bij moeder als schoonbroer gedaan heeft met de behandeling. ik heb koffie nodig uit de aldie die een eindje verder ligt en dan kan je via de autostrade terug. daarvoor moet ik niet omrijden, anders wel.
wij hebben gisteren kippebillen zonder rugstuk gegeten. vandaag een snelle hap: camenbert in de oven met lookstokbrood want als we thuis gaan komen zal het de 'tet af' zijn. dat is dan met 1 oog naar de tv kijken zijn. misschien nog een hapje eten maar veel zal het niet zijn.
ventje heeft een paar klusjes die in een kwartier kunnen gedaan zijn en die ga ik dan opschrijven.
hij heeft nu een draadloze schroevendraaier gekocht dus 't kan vooruit gaan.
Gimly was gisteren niet braaf. hij had naast de bak gepoept en ventje heeft er hem voor gezet. ( niet met zijn neus erin!) hij ging onmiddelijk onder de tafel gaan zitten. hij wèèt het. en omdat wij vandaag weg zijn mag je er donder op zeggen dat hij 't morgenochtend weer lapt!
nichtje ging het dank je wel kaartje aan schoonbroer geven zodat hij het aan ons kan geven. de receptie is van eind september geleden en ze hebben geen tijd gehad om alle kaartjes te schrijven en te bussen. Neef zou zijn schouders ophalen. Ventje zou zeggen dat ze wel tijd hadden om die tweeling te maken. :? ook de lange wachttijd op de foto's zal wel een rol gespeeld hebben. die fotografe zal inhaalwerk gehad hebben. toen we een stukje vrijheid hadden. ik herkende nichtje 2 niet zonder mondmasker. van schoonzus is dat niet moeilijk. zij heeft de neus van hun vader geërfd. ventje dan weer het haar van zijn moeder en haar figuur. toen hij 6 was zei hij tegen haar dat ze een rubensfiguur had en hij kreeg een klets tegen zijn kaak. :roll:
Nu kan je d'r door het sleutelgat trekken. krijgt waarschijnlijk niet al te veel eten bij minnaar die och zo trots is dat 'em 20 kg vermagerd is. :roll: en niets voor moeten doen heeft. nu moet er wel gezegd worden dat schoonmoeder een maagbreuk gehad heeft. wij wisten van niets.
ik moet nog een boek klaarleggen voor nichtje twee. die leest ook graag misdaad verhalen. maar deze, daar geraakte ik niet door. dus geeft ik hem door.
Gimly heeft flink gegeten. alles is op voor mammie. ventje durft hem te veel ineens geven. die bachbloesems helpen precies niet zegt hij. ja, als je maar 2 druppels per zakje doet en hij zou in theorie 3x 4 druppels daags moeten nemen. ventje denkt dat hij het proeft. ik ben daar nog niet zo zeker van.
een van onze winterviooltjes stond gisteren slap. heeft water gekregen. en vandaag? regen en wind genoeg. vooral wind. die zit hier in de kachelbuis te loeien. vroeger met de lattestoor was 't nog erger. dan floot dat. nu die weg is, heb ik dat niet meer. want van dat geluid werd ik bijna zot. het zou 70 per uur zijn. met de fiets vlieg je.
het wordt stillentjes aan licht en dan kunnen de gordijnen open. Dan is het ook tijd om een kopje koffie te zetten. om die vieze smaak van de druppels te vergeten. en dan moet ik het regiment pillen nog pakken. ontbijten met fruit en dan gaan douchen. ventje zei andere lakens te leggen dus dat is dan ook een nieuwe pyama. Boek: Ready player one is uit. verschilt toch ferm van de film. op naar: Ready player two. dan volgt de middernachtbibliotheek en alfie in de kou. Alfie is een must voor de kattenliefhebber. Toen ventje die was gaan halen was het de laatste. ze gingen hem anders moeten bestellen. maar ventje vind soms boeken die op mijn leeslijstje staan via kanalen die hem zijn dvd's opleveren. hij heeft nu eindelijk 'the last ship' in handen. heb meegekeken ( het is een end of the world) maar mij boeit het niet. normaal wel maar deze niet. ook bezig met het bekijken van the Adams family. de originele. moet die ook eens door de wiki halen want de tablet hangt aan de pc om op te laden. ik heb eerst mijn boerderijtaak gedaan. we hebben 4 hoefijzers. niet slecht voor 2 overdag spelers en 2 soms 3 die 's nachts spelen omdat ze in een andere tijdzone zitten. Anja, die vroeger ook een libelletje was, speelt af en toe. haar dochtertje heeft het eens gespeelt maar nu niet meer. er zijn nog libellekes die dat spelletje spelen. maar die zitten niet in mijn groep. Ventje is de president en zegt dat hij er een paar die zich "parkeren" gaat uitsmijten. uiteindelijk speelt hij dan the walking dead want daar zit hij ook in een groep.
Helena? ik heb een vraagje. handschoen zonder vingers breien is dat moeilijk? want ik zou aan een breiende vriendin willen vragen om handschoentjes te breien die bij mijn outfits passen. aangezien alleen warmte helpt voor mijn handen.
zo, ik ga koffie zetten en een beetje lezen in appels never fall. dat is nu mijn benedenboek.
Fijne dag seizoentjes, keep safe ( zeker met die wind) en een knuffel.
Cats Rule!

clive

31 jan 2022, 08:38

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Zie dat elkeen zijn zondag heeft kunnen invullen. Fijn zo.
Gisteren na de hondenschool geweest, toen we thuiskwamen opnieuw gedoucht en ons iets anders comfortabel aangedaan. Ik ben tot mijn schaamte, lezend in de FL*W, in de zetel in slaap gevallen. Ben al een aantal maanden moe, maar dat is gewoon een opstoot van mijn CVS. Ben tenslotte toch wakker geworden van een natte hondensnoet in mij gezicht. Ben dan opgestaan en heb een tekening gemaakt om in te verven, als ik gewoon zit, val ik ook niet in slaap.
Manlief vond de Walt Disney tekening geslaagd. Maar het was een beetje te laat geworden om ze nog in te verven. Heb dan tafel opgeruimd en alles van het tekengerief terug in mijn zak gestopt en weggezet.
Alle kaarsjes aangedaan en tafel gedekt voor het avondeten en daarna tafel terug afgeruimd en de keuken afgeveegd en de vaatwasser laten draaien.

Vandaag voel ik me heel goed, dus ga ik een extra taak doen. Zou mijn vensters moeten wassen, maar met de aangekondigde storm, ga ik dat maar niet doen, maar ga beginnen met de keukenkasten uit te wassen, dat is een plan van 2 dagen, doe vandaag zoveel als ik kan en dan morgen de rest.

Onze clown Matice was gisteren na de hondenschool doodmoe. Die heeft zich met wat speelgoed neer gelegd op zijn pluchen schaap en is prompt in slaap gevallen tot hij besloot mij wakker te maken.

Zo ik wens jullie allemaal een mooie maandag en geen schade als het gaat stormen.
Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

Oma-C

31 jan 2022, 09:36

Afbeelding

Goede morgen allemaal :wink:
Een donkere dag en veel wind....
je waait uit je jas denk ik....
ja men had storm beloofd :?
Hopelijk geen schade bij niemand ...afwachten :roll:

clive je zal die slaap nodig hebben gehad
het kan maar deugd gedaan hebben :)

M-M welkom terug we misten de schrijfsels
elke dag :lol: nu is er weer wat meer te lezen :wink:

Alle seizoentjes een aangename nieuwe week
de laatste dag van januari..... :) maak er het beste van!

Bekske

31 jan 2022, 19:36

ik hoop dat ik niemand vergeten ben anders trek je maar aan de bel dames

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Helena van Troje

31 jan 2022, 19:38

hé dat is mooi gedaan Bekske.
Clive mankeert nog bij de regelmatige schrijfsters.

Bekske

Afbeelding

Afbeelding

wilde eend 2

voor bekske : heel mooi ! dank u !

Bekske

31 jan 2022, 23:41

Afbeelding

clive

01 feb 2022, 08:57

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Bekske , dank je wel voor het plaatje met mijn naam, is echt heel mooi en HVT, dank je om op te merken dat ik er niet bij stond.
Heb alles al gestofzuigd en was gisteren begonnen aan het uitwassen van de keukenkasten, maar dat krijg ik niet gedaan op 1 dag, dus ga ik nadat ik de strijk heb gedaan, doordoen in de keuken waar ik gisteren ben moeten stoppen om het avondeten te beginnen. Heb er zin in, vind dat altijd leuk als alles dan gedaan is en dan kan ik echt zo'n paar kasten opentrekken, gewoon om nog eens te kijken naar het gedane werk.

Zo, ga strijken. Ik wens zonder namen iedereen een fijne dag. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

Muddy Maddy

01 feb 2022, 09:42

Afbeelding

Goede morgen seizoentjes,

Bekske, dank je wel voor mijn naam in een plaatje.

hierboven zou een plaatje moeten staan. indien niet heeft madam ergens een foutje gemaakt.
enfin, Gisteren was er hier veel wind. tegen de 75 per uur. was niet plezant rijden voor ventje. Tuutje slingerde af en toe. bij schoonbroer mijn behandeling gehad. Dan kan hij weer moppen tappen. maar dank zij onze beenhouwer ken ik er nu al veel meer.
Nichtje was het bedankingskaartje vergeten: die heeft zwangerschapsverstrooidheid. het zijn twee jongentjes in haar buik. voor schoonbroer had ik een glas van het Victoria bier mee en dat boek voor nichtje 2 die net een examen gehad had en erdoor was. Goed voor haar.
de klant die na mij moest komen was het vergeten. enfin toen kon schoonbroer nog wat geheime info geven over schoonmoeder en het zoontje van minnaar. het zoontje verzameld poppen. met zo'n keramisch hoofd. welke bijna 60 jarige man verzameld dat vroeg schoonbroer en ze zijn dan nog lelijk. schoonmoeder is weer aan het subbedutten. ik vertelde dat minaar gezegd had dat ik weer verdikt was ( niet waar) en schoonbroer zei dat die ook geen takt geleerd had, ook niet als verkoper op de baan voor l'oreal. ( trouwens zuster Ida van de Maricolen is ook weggelopen met een man van l'oreal.) ik had hem wel van antwoord gediend en zal dat zeker doen op de doop. ik kan nu zeker niet de reden zeggen tegen de vrouw van neef waarom ik die vent niet moet. De èchte reden. Schoonzus dabbelt nu in kleibeeldjes. er stonden er twee in de living. beeldjes van hoe men vroeger in de zee ging baden. schoonbroer moest om nieuwe lamellen voor de kamers waarin de kleinkinderen gaan slapen. volgende maand: eind februari terug. hij zei dat ik weer rotsvast zat. en nu is alles stijf van dat sleuren en trekken. ja, en het weer is ook niet mals voor die aandoening.
Pas na een paar dagen komen die knopen weer losser te zitten. de knoop in mijn hals is ook onder handen genomen. nu moet ik vanavond mijn rug en nek insmeren met fastumgel. Er waren koopjes in de lidlshop en wat vind ik? een nekkussen! aan die prijs laat ik dat niet gaan. zal binnen 5 dagen arriveren. ventje heeft dan weer tafeltjes gekocht waar de pc op kan staan en nog andere zaken en twee voor het dienblad op te zetten. zo moeten we niet balanceren met een dienblad en een teljoor.
hij heeft ook 5 bussen warmtespray van het kruidende vat besteld. die waren ook net in reclame.
er is nu koffie genoeg daar we naar de aldie zijn geweest ( allez, ventje- ik ben in tuutje blijven zitten) ipv naar mijn moeder. het was al laat tegen dat we thuis waren en we hebben elk een stuk pikant worstje gedeeld. honger heb ik toch niet na zo'n behandeling. wij staan in de zijstraat daar het vandaag weer draaien van kant is. de guerlande tussen buurman V en zijn buurman is weg. zijn gordijnen waren half open en ik heb eens naar binnen gekeken maar veel ziet ge niet met die half-open gordijnen. 2000 lumen zijn/haar licht brandde weer en ik heb m'n slaapmaskertje opgezet. toen ik naar het toilet moest waren ze uit. ik ben bezig in ready player two. maar ondanks de drukpunthandschoen kon ik het boek maar kort vasthouden. ik heb geslapen met tussenpauzes.
nu ga ik een kopje koffie gaan zetten en de afwas van ons middagmaal in gang zetten. ventje moet om mijn leesvoer en vlees bij de beenhouwer. ik heb het ook verteld tegen schoonbroer dat stefanie weg is. en de manier waarop. amai zei die.
Dus; niet iedere vogel is een mus ( zei mijn papa altijd) we gaan er aan beginnen.
Fijne dag seizoentjes keep safe en knuffel
Cats Rule!

Oma-C

01 feb 2022, 09:48

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, :wink:
Regen voor de verandering en
we zijn zo blij met een zonnige dag :roll:
maar we moeten het nemen zoals het komt hé....

Bekske dank voor je leuke naamplaatje,
je hebt zeker weer niet veel geslapen
maar 't is een fijne attentie merci...

Vandaag komt de voetenverzorgster
het zal weer fijn zijn als ze klaar is :wink:
en dan is de namiddag ook weer voorbij....
De dagen vliegen, we zijn al 1februari vandaag :roll:

Allen een aangename dag en hou het veilig :oops:
Dat moeten we ondertussen ook al goed gewoon zijn :?
Groetjes en tot later :)