In de Vier Seizoenen reeks 25 Winter 2021-2022
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
brr, wat een vies weer. gaan dan straks veel kaarsen aansteken want het is hier weer donker.
ik zie dat mijn bericht van gisteren cyberspace is ingegaan. ik schreef dat ik vrijdag een video oproep kreeg van Suus dat ze mij iets moest bekennen. iets wat ik al lang vermoedde. Ze is nu in handen van de GGD. moet en cyste laten verwijderen op haar voet maar moet eerst een mri en dan een operatie.
gisteren naar mijn moeder gebeld en die moest al een nieuwe voordeur gehad hebben. ze moet nu wachten tot eind februari ( ze hadden die 2 weken kerst en nieuwjaarsverlof niet meegerekend) zelf denkt ze dat het Maart zal zijn. ze heeft hun het plakaat laten verwijderen want de mensen kwamen vragen of het huis te koop staat. ( niet lezen dat het om ramen & deuren gaat
)
zaterdagmorgen zijn ze ook mijn wulken komen leveren en mijn potje haringhapjes in curry. dat was in 7 haasten naar beneden want ik lag nog in bed. meestal komen ze tegen 12 u.
gisteren kippepylonnetjes gegeten met halfdroge rub.
vandaag varkenswangentjes. moest aan Suus uitleggen wat dat was. ik ga ook de wulken ontschelpen en ontzanden en in een potje bouillon doen. dan kan ik ze langer bewaren anders drogen ze uit.
Oma C: veel plezier met de dochter, Rosbief moet bij mij echt bijna uitgebakken zijn. op schoonvaders rouwmaaltijd was het ook Rosbief. en die bonen met spek.
ik ga waarschijnlijk wat kaartjes maken.
Clive zal wel niet naar de hondenschool gaan in zo'n hondenweer.
Fijne dag seizoentjes keep safe en knuffel
brr, wat een vies weer. gaan dan straks veel kaarsen aansteken want het is hier weer donker.
ik zie dat mijn bericht van gisteren cyberspace is ingegaan. ik schreef dat ik vrijdag een video oproep kreeg van Suus dat ze mij iets moest bekennen. iets wat ik al lang vermoedde. Ze is nu in handen van de GGD. moet en cyste laten verwijderen op haar voet maar moet eerst een mri en dan een operatie.
gisteren naar mijn moeder gebeld en die moest al een nieuwe voordeur gehad hebben. ze moet nu wachten tot eind februari ( ze hadden die 2 weken kerst en nieuwjaarsverlof niet meegerekend) zelf denkt ze dat het Maart zal zijn. ze heeft hun het plakaat laten verwijderen want de mensen kwamen vragen of het huis te koop staat. ( niet lezen dat het om ramen & deuren gaat
zaterdagmorgen zijn ze ook mijn wulken komen leveren en mijn potje haringhapjes in curry. dat was in 7 haasten naar beneden want ik lag nog in bed. meestal komen ze tegen 12 u.
gisteren kippepylonnetjes gegeten met halfdroge rub.
vandaag varkenswangentjes. moest aan Suus uitleggen wat dat was. ik ga ook de wulken ontschelpen en ontzanden en in een potje bouillon doen. dan kan ik ze langer bewaren anders drogen ze uit.
Oma C: veel plezier met de dochter, Rosbief moet bij mij echt bijna uitgebakken zijn. op schoonvaders rouwmaaltijd was het ook Rosbief. en die bonen met spek.
ik ga waarschijnlijk wat kaartjes maken.
Clive zal wel niet naar de hondenschool gaan in zo'n hondenweer.
Fijne dag seizoentjes keep safe en knuffel
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Vandaag gaan we echt niet naar de hondenschool. Matice luistert dan toch niet bij zoveel regen en vooral bij zoveel wind. Heb het licht HH al achter de rug , badje is genomen en zowel manlief als ik hebben ons iets comfortabel aangetrokken.
Dadelijk de tafel leuk dekken, want we eten pannenkoeken als ontbijt vandaag.
En dan ga ik als ontbijttafel volledig opgeruimd is, een mooie tekening maken en deze inkleuren met waterverf. Moet ook nog een heel stuk in de Flow lezen, echt wel een heel speciaal magazine.
Manlief zal wel op zijn tablet zitten. En Matice heeft genoeg speelgoed om zich te amuseren.
Hij is buiten geweest met zijn regenjas aan, anders duurt het drogen veel te lang.
Morgen komt zijn trimster. Hij is daar heel braaf. Maar als hij gedaan heeft, is hij echt wel heel moe.
En volgende week ga ik naar de kapster, dat is nodig.
Zo lieve mensen, ik ga niet alle namen noemen, maar maak het binnen gezellig en kom maar niet buiten als je niet per se buiten moet zijn. Liefs aan jullie allen en een dikke sterkteknuffel voor diegene die er eentje nodig heeft.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Bezoek heeft afgebeld want dochter voelt zich niet goed, en
wil me niet komen aansteken, en maar best zo
het is met een week uitgesteld, dus geen afstel
Wat een beestenweer bbbrrr, geniet van de
warme huiselijkheid en tot later....
wil me niet komen aansteken, en maar best zo
het is met een week uitgesteld, dus geen afstel
Wat een beestenweer bbbrrr, geniet van de
warme huiselijkheid en tot later....
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
En dus op aanbeveling van oma-C ben ik aan het genieten van het tikken van de regen op de lichtstraat.
Dat klinkt heel anders nu ik dat beter hoor.
Deze namiddag ga ik me toch door dat beestenweer wagen.
Samen met de oudste en man gaan we naar een tentoonstelling in Bozar Brussel.
Hij komt me halen tegen half twee.
En deze keer parkeren we zo dicht bij mogelijk bij het museum.
Dat zal wel op aangeven van zijn echtgenoot zijn.
Hijzelf zou wel durven vragen om te voet te gaan van bij hen....
We moeten toch nog een stukje te voet.
Ach we zien wel.Paraplu, stok, sacoche...
Zien jullie het al voor je?
Oudste en jongste zijn wel het gevoeligst om uit te vissen wanneer het vat hier gaat overlopen...
Zoals oma-C dus zegt: maak het gezellig binnen.
Dat klinkt heel anders nu ik dat beter hoor.
Deze namiddag ga ik me toch door dat beestenweer wagen.
Samen met de oudste en man gaan we naar een tentoonstelling in Bozar Brussel.
Hij komt me halen tegen half twee.
En deze keer parkeren we zo dicht bij mogelijk bij het museum.
Dat zal wel op aangeven van zijn echtgenoot zijn.
Hijzelf zou wel durven vragen om te voet te gaan van bij hen....
We moeten toch nog een stukje te voet.
Ach we zien wel.Paraplu, stok, sacoche...
Zien jullie het al voor je?
Oudste en jongste zijn wel het gevoeligst om uit te vissen wanneer het vat hier gaat overlopen...
Zoals oma-C dus zegt: maak het gezellig binnen.
-

Goede avond allen,
wat een beestenweer, bijna de hele dag regen
gehad en een half uurtje de zon in de namiddag
maar nog veel wind.... tegen de avond dan weer
een ferm onweer met alles erop en eraan en nu weer hagel...
we zijn goed bedeeld
Ik kwam jullie nog een goeie nacht wensen ik ga straks
op tijd naar m'n koffertje..... slaaplekker en tot morgen...
-

Goedemorgen Seizoentjes,
Oma-C, wat sneu dat dochterlief ziek is. Maar het is gelukkig zoals jij zelf zegt, uitstel is geen afstel. Wens haar veel beterschap, wil je ?
Wat een weer was dat gisteren toch. Zijn zelfs niet kunnen gaan wandelen met Matice. En elke keer als hij naar de tuin wou, deed ik hem zijn regenjas aan en elke keer was hij vlug terug binnen. Heb dat dan ook niet graag als het zo waait, dat hij buiten in de tuin loopt, heb hem dan liever veilig binnen bij mij.
We hebben er gisteren wel een gezellige zondag binnen van gemaakt. Het licht HH was gedaan, dus had ik alle tijd om mij te amuseren na het ontbijt.
Manlief heeft zich een hele tijd bezig gehouden met zijn tablet en heeft dan TV opgezet en naar één of andere serie of film gekeken.
Zelf had ik mijn tas met teken- en schildersgerief genomen, een plastic tafellaken van Blond Amsterdam op tafel gelegd, dat heb ik speciaal daarvoor gekocht, zodat er geen verf of wat dan ook op de tafel komt.
Dan even nagedacht wat ik wou tekenen. Ik ben een echte WALT DISNEY fan en koos dan Pluto uit om te tekenen. Die was mooi
gelukt. De tekening met een dunne zwarte stift gecontourd en dan heb ik ze met waterverf ingekleurd. Toen ze volledig droog was, moest ik ze enkel nog contouren met mijn aquarelkleurpotloden om een dieptezicht te creëren. En toen was ze af. Ik was er tot mijn verbazing meer dan 3 uur aan bezig geweest. En het had me echt ontspannen.
Het was dan hoog tijd de tafel op te ruimen, manlief hielp even mee en besloot dat ik een grotere zak nodig had, om alles in te stoppen en die liggen hier veel.
We hadden besloten Chinees te gaan halen, want we hadden wel wat honger maar niet veel.
Tafel dus maar onmiddellijk gedekt. En dan alle theelichtjes vervangen, want die hadden de hele dag gebrand.
Zo, manlief is wat laat vandaag en gaat nu pas douchen, dan ga ik hier onmiddellijk opruimen en stofzuigen. Beneden heb ik dat al gedaan. Want ik wil vandaag doordoen met het uitwassen van de keukenkasten, de schuiven eigenlijk vandaag en morgen doe ik daar aan verder.
Ik wens iedereen een mooie maandag. Liefs aan jullie allen en een sterkteknuffel voor diegenen die hem nodig hebben.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
En we zijn weer maandag.
Ventje was op voor mij, het was dan rond 7 -en. altijd is de zondagnacht een slechte nacht omdat hij nog steeds denkt aan zijn werkdagen. Op zondagavond begon het vat ook altijd vol te lopen.
altijd dezelfde routine. Douchen voor 9 uur. en half de nacht wakker liggen en denken aan wat voor problemen er nu te wachten lagen. Vera, die nu zich klaarmaakt om ook op pensioen te trekken heeft daar ook last van. Hopelijk krijgt zij wel een deftig afscheid. Ventje is gegaan zoals hij gekomen is: met stille trom. En dat zit hem nog steeds een beetje dwars. precies buiten gezet als oud vuil.
enfin, je kan daar blijven over melken.
Gisteren heeft ventje dus de varkenswangentjes klaargemaakt en toen ze klaar waren moest madam haar bed in. dan slaat de barometer op zeer slecht weer. ( en dat was het buiten al)
maar dan worden de films en series die mij niet intresseren ten minste bekeken en langer dan een paar uur blijf ik niet in bed. hij had er deze keer fijne frietjes bijgedaan en dat was beter maar ik miste toch iets van smaak. het kan ook zijn dat omdat het lang geleden is.
wat gisteren niet gedaan is, moet ik vandaag doen. mijn zeeslakken. en de afwas. en er moet vandaag gestofzuigd worden en moet die stoomreiniger naar boven. en ik moet mijn haar laten bijknippen want er zitten weer knobbels in. als het over mijn schouders komt, begint dat.
na het eten tv gekeken: steenrijk/straatarm nederland. je hebt ook de UK versie. daar gaan ze nog een stapje verder. na de verplichte ontmoeting blijven die gezinnen meestal met elkaar in contact.
hier ziet zo'n programma er anders uit. ze wisselen maar 3 dagen van plaats. Michel vandenbossche heeft daar eens aan meegedaan.( das idd den diene van the sky is the limit)
ik heb al gekeken of er iets opgenomen moet worden. wel jammer dat ze de kasteelmoord niet uitzenden.
Oma C: dat was dan jammer dat het bezoek niet doorging. kon je het eten nog afzeggen? of is het nu in de diepvries? En beter safe dan sorry hè.
Clive: ik wist wel dat je geen hondenschool ging doen in hondenweer. vandaag wordt je krullebol een paar krullen korter gemaakt. hij zal er weer pico- bello uitzien.
Helena: genoten van het uitstapje? is die trui dat je breit niet petrolblauw van kleur? Is een tijdje in de mode geweest in de jaren 90 want ik heb er ook ene liggen en die past gelukkig nog. als je niet te nauw kijkt zie je niet dat die veel gedragen is.
Gimly heeft zijn zotte 5 min. dan crost die naar boven om tegen de velux te miauwen.
ventje heeft hier weer reclame op z'n spelletje. hij die zwoer om nooit in app aankopen te doen heeft het al twee maal moeten doen om door een level te geraken. zo'n reclame is meestal van 'verschieten' ( lawaai te luid) zowel op mijn telefoon als mijn tablet staat het geluid stil. maar je hebt er toch die bij de dokter toch hun geluid aan hebben. vooral die 'jongeren'. ze mogen die ook niet met naam en toenaam in de gazet zetten maar o wee als het belgen zijn... dan staan die initialen in de gazet en weet iedereen al wie ze bedoelen.
Ventje zegt tegen Gimly dat die moet leren de deuren toedoen en niet zo met zijn kont schudden.
beest heeft weer last van de maandag. openzetten kan hij. hun dierenarts was daar verbaasd over. ja, ook Vinny kon het. aangezien hij een lange kat was, sprong hij later naar de deurklink. mijn grootmoeder ( aan moeders zijde) had een hond: Paultje die de deurbel kan doen rinkelen door naar de ketting te springen. maar als die op vrijersvoeten was, kreeg je hem met geen stokken thuis. dat doet me denken aan een koppel die eens in engeland aan mijn deur stond en hoog bij laag beweerde dat Mies hun kattin zwanger had gemaakt. ( rasbeest) ik zei dat dit onmogelijk was.
hij beweerde van wel. en ik stak van wal. mannelijke lapjes zijn onvruchtbaar en Mies is een meisje tenzij zij en die raskat lebische seks hadden gehad... ik zei hem dat ik haar entingskaart ging halen om te te bewijzen dat ze wel degelijk een meisje was en zijn mond ging open en dicht als een vis op het droge. nodeloos te zeggen dat het donkerder gekleurde mensen waren. waarschijnlijk van het soort dat hier rondloopt met de pakistaanse vlag. Tussen ons "dorpje" en 't stad lag er daar een ghetto. aan de ene kant paki's en aan de overkant indiërs. die haten elkaar. de dochter van meneer Patel durfde de bus niet nemen uit vrees dat er een pakistaanse chauffeur op zou zitten. nou moe.
grootvader Patel moest haar dus naar de unief brengen. die lag in 't stad niet ver van de kliniek. en als hij niet kon, kwam ze het aan onze buurvrouw vragen die er geen bal van snapte tot ik het uitlegde. Jill zei dat hun bloed toch dezelfde kleur had. ja, idd. maar hoe die vete ontstaan is weet ik ook niet goed. gisteren gekeken naar ' dinner date' er zat iemand bij die van België was. hij vertelde aan de camera dat ze ook altijd vroegen om Belgisch te praten. toen moesten wij dat ook uitleggen en we vertelden dat wij de goeie waren.
Nu ga ik kijken of we gezakt zijn op de boerderij en mijn moordzaak oplossen.
Fijne dag seizoentjes en keep safe + knuffel
En we zijn weer maandag.
Ventje was op voor mij, het was dan rond 7 -en. altijd is de zondagnacht een slechte nacht omdat hij nog steeds denkt aan zijn werkdagen. Op zondagavond begon het vat ook altijd vol te lopen.
altijd dezelfde routine. Douchen voor 9 uur. en half de nacht wakker liggen en denken aan wat voor problemen er nu te wachten lagen. Vera, die nu zich klaarmaakt om ook op pensioen te trekken heeft daar ook last van. Hopelijk krijgt zij wel een deftig afscheid. Ventje is gegaan zoals hij gekomen is: met stille trom. En dat zit hem nog steeds een beetje dwars. precies buiten gezet als oud vuil.
enfin, je kan daar blijven over melken.
Gisteren heeft ventje dus de varkenswangentjes klaargemaakt en toen ze klaar waren moest madam haar bed in. dan slaat de barometer op zeer slecht weer. ( en dat was het buiten al)
maar dan worden de films en series die mij niet intresseren ten minste bekeken en langer dan een paar uur blijf ik niet in bed. hij had er deze keer fijne frietjes bijgedaan en dat was beter maar ik miste toch iets van smaak. het kan ook zijn dat omdat het lang geleden is.
wat gisteren niet gedaan is, moet ik vandaag doen. mijn zeeslakken. en de afwas. en er moet vandaag gestofzuigd worden en moet die stoomreiniger naar boven. en ik moet mijn haar laten bijknippen want er zitten weer knobbels in. als het over mijn schouders komt, begint dat.
na het eten tv gekeken: steenrijk/straatarm nederland. je hebt ook de UK versie. daar gaan ze nog een stapje verder. na de verplichte ontmoeting blijven die gezinnen meestal met elkaar in contact.
hier ziet zo'n programma er anders uit. ze wisselen maar 3 dagen van plaats. Michel vandenbossche heeft daar eens aan meegedaan.( das idd den diene van the sky is the limit)
ik heb al gekeken of er iets opgenomen moet worden. wel jammer dat ze de kasteelmoord niet uitzenden.
Oma C: dat was dan jammer dat het bezoek niet doorging. kon je het eten nog afzeggen? of is het nu in de diepvries? En beter safe dan sorry hè.
Clive: ik wist wel dat je geen hondenschool ging doen in hondenweer. vandaag wordt je krullebol een paar krullen korter gemaakt. hij zal er weer pico- bello uitzien.
Helena: genoten van het uitstapje? is die trui dat je breit niet petrolblauw van kleur? Is een tijdje in de mode geweest in de jaren 90 want ik heb er ook ene liggen en die past gelukkig nog. als je niet te nauw kijkt zie je niet dat die veel gedragen is.
Gimly heeft zijn zotte 5 min. dan crost die naar boven om tegen de velux te miauwen.
ventje heeft hier weer reclame op z'n spelletje. hij die zwoer om nooit in app aankopen te doen heeft het al twee maal moeten doen om door een level te geraken. zo'n reclame is meestal van 'verschieten' ( lawaai te luid) zowel op mijn telefoon als mijn tablet staat het geluid stil. maar je hebt er toch die bij de dokter toch hun geluid aan hebben. vooral die 'jongeren'. ze mogen die ook niet met naam en toenaam in de gazet zetten maar o wee als het belgen zijn... dan staan die initialen in de gazet en weet iedereen al wie ze bedoelen.
Ventje zegt tegen Gimly dat die moet leren de deuren toedoen en niet zo met zijn kont schudden.
beest heeft weer last van de maandag. openzetten kan hij. hun dierenarts was daar verbaasd over. ja, ook Vinny kon het. aangezien hij een lange kat was, sprong hij later naar de deurklink. mijn grootmoeder ( aan moeders zijde) had een hond: Paultje die de deurbel kan doen rinkelen door naar de ketting te springen. maar als die op vrijersvoeten was, kreeg je hem met geen stokken thuis. dat doet me denken aan een koppel die eens in engeland aan mijn deur stond en hoog bij laag beweerde dat Mies hun kattin zwanger had gemaakt. ( rasbeest) ik zei dat dit onmogelijk was.
hij beweerde van wel. en ik stak van wal. mannelijke lapjes zijn onvruchtbaar en Mies is een meisje tenzij zij en die raskat lebische seks hadden gehad... ik zei hem dat ik haar entingskaart ging halen om te te bewijzen dat ze wel degelijk een meisje was en zijn mond ging open en dicht als een vis op het droge. nodeloos te zeggen dat het donkerder gekleurde mensen waren. waarschijnlijk van het soort dat hier rondloopt met de pakistaanse vlag. Tussen ons "dorpje" en 't stad lag er daar een ghetto. aan de ene kant paki's en aan de overkant indiërs. die haten elkaar. de dochter van meneer Patel durfde de bus niet nemen uit vrees dat er een pakistaanse chauffeur op zou zitten. nou moe.
grootvader Patel moest haar dus naar de unief brengen. die lag in 't stad niet ver van de kliniek. en als hij niet kon, kwam ze het aan onze buurvrouw vragen die er geen bal van snapte tot ik het uitlegde. Jill zei dat hun bloed toch dezelfde kleur had. ja, idd. maar hoe die vete ontstaan is weet ik ook niet goed. gisteren gekeken naar ' dinner date' er zat iemand bij die van België was. hij vertelde aan de camera dat ze ook altijd vroegen om Belgisch te praten. toen moesten wij dat ook uitleggen en we vertelden dat wij de goeie waren.
Nu ga ik kijken of we gezakt zijn op de boerderij en mijn moordzaak oplossen.
Fijne dag seizoentjes en keep safe + knuffel
Cats Rule!
-

Alle seizoentjes een fijne maandag gewenst,
het stormachtige weer is voorbij, laat ons
hopen dat we een aangename dag krijgen
we moeten blij zijn met elk beetje zon dat er komt
Dochter heeft een flinke verkoudheid en met het weer
van gisteren vond ik het ook gevaarlijk om zo ver te rijden
Maak er een fijne week van en tot.....
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Dag seizoentjes allemaal ,
Gelukkig vandaag is de zon er ....
Hier was er gisteren ook stormwind met hagel , heel de dag regen .. een dag om vlug te vergeten ....
Ik wens jullie een fijne dag zonder pijn en ongemakken ...
Dank aan Bekske voor de mooie plaatjes .
Gelukkig vandaag is de zon er ....
Hier was er gisteren ook stormwind met hagel , heel de dag regen .. een dag om vlug te vergeten ....
Ik wens jullie een fijne dag zonder pijn en ongemakken ...
Dank aan Bekske voor de mooie plaatjes .
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Ja hoor MM ik heb genoten van het uitje gisteren.
En twee keer hadden we chance.
Van en naar de parking zonder regen!
Vandaag al drie wassen buiten hangen.
Mijn huis is proper. Met dank aan J.
Ze heeft mee geholpen de was op te hangen.
Op de middag in het zonnetje al een hoekje in de tuin proper gemaakt.
Nog een fijne namiddag voor iedereen.
En twee keer hadden we chance.
Van en naar de parking zonder regen!
Vandaag al drie wassen buiten hangen.
Mijn huis is proper. Met dank aan J.
Ze heeft mee geholpen de was op te hangen.
Op de middag in het zonnetje al een hoekje in de tuin proper gemaakt.
Nog een fijne namiddag voor iedereen.
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Dank voor de mooie kaartjes met de wensen
aan Clive en MJ . Ruim op tijd aangekomen , deze keer .
Ze staan te pronken op de kast . Fijn !!
Ze staan te pronken op de kast . Fijn !!
-

Goedemorgen Seizoentjes,
Nog 3 kasten van de keuken uitwassen en dan is alles uitgewassen en dan nog de buitenkant afwassen, maar dat laatste gaat vlug gaan daar ik de binnenkanten en de randjes van de kastdeuren al mee afgewassen heb.
Maar eerst de strijk doen, gelukkig deze keer niet zoveel.
Wilde eend, dat kaartje is graag gedaan. Heb dat vorige maandag in de bus gestopt !!!
Zo, manlief gaat douchen, dan ga ik hier even de keuken en de living stofzuigen.
PS, je ziet dat Matice getrimd is en hij is daar super braaf in de kappersmobiel. Volgende dinsdag ben ik aan de beurt en het is hoognodig.
Zo, ik ga hier vlug stofzuigen, liefs aan jullie allemaal en een dikke knuffel.