In de Vier Seizoenen reeks 25 Winter 2021-2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje

11 feb 2022, 18:07

En hier heeft het nog een paar keer serieus gedrasht.
Ik ben eindelijk ontdooid en opgedroogd.

Bekske

12 feb 2022, 00:12

Afbeelding

Muddy Maddy

12 feb 2022, 08:56

Goede morgen seizoentjes,

Gisteren is de man van de deco zaak gekomen en ik heb een mail van de offerte. straks als ventje op is, dan moet die maar beslissen of het doorgaat want de microgolfoven is stuk. normaal gezien leveren ze vandaag al een nieuwe.
ik zette gisteren een keramiek potje in die oven om de boter voor het recept te laten smelten en ineens begint die microgolf daar te bonken en te bliksemen. onmiddelijk uitgedaan en geprobeerd met een potje plastiek met een bodempje water maar 't was weer van datte. heb dan de pries uitgetrokken. maar de marinade die je op die vis moet smeren is niet helemaal goed want hij was zuur van de citroen en pittig van de chilivlokken. de verhoudingen zitten niet goed. en de vis was bovendien droog. en als kerstomaatje op de taart zat die vol met graten. ( ventje heeft gisteren kerstomaatje meegebracht toen hij om enkele ingrediënten ging naar Peter en zag daar een potje kerstomaatjes staan en dat was lang geleden. hij is dan nog een pot gaan halen en heeft die in bed opgepeuzeld na zijn koekje.) Buurman V kwam ventje tegen en zei dat hij een waterverzachter gezet had. hij is het beu zich blauw te betalen aan calgon. en of we naar de buren drink gingen? ventje zei 't is te zien hoe de vrouw zich voelt. Begrijpelijk zei Buurman V die waarschijnlijk al wel vermoed dat wij niet komen. Toen ik aan de man van de deco buurman's koertje liet zien en alle lampen die bovendien naar boven (en beneden) schijnen en die 2000 lumen aanwees, zei hij dan hebben die hun electriekrekening nog niet gehad. hijzelf betaalt ook meer. een sensorlicht op zijn koer als die thuiskomen zou veel meer nut hebben gehad vond de man van de deco. en afgeschermd naar ons natuurlijk. maar dat is niet estetisch voor op de koer. hoe Buurman V er in geslaagd is om het oude straatnaambord in zijn bezit te krijgen is mij een raadsel. connecties waarschijnlijk. het hangt aan zijn kot op de koer.
als we het voorschot hebben betaald moeten we tot 7 à 8 weken wachten want de levering kan niet door Covid gegarandeerd worden.
Vandaag komt er een fotograaf en een journalist mensen aan de ldl interviëuwen en foto's nemen. het personeel zegt van niets te weten maar ik denk dat die zwijgplicht hebben. ventje denkt dat de ldl onder het gebouw ernaast valt en denkt dat de bouwpromotor die daar 14 appartementen en ondergrondse garage gaat plaatsen zich van dat protest weinig gaat aantrekken. Greed is Good denken die personen. ( is ook een cheatcode in een van mijn spelletjes om extra goud en hout te kopen) in het begin van de pc spelletjes waren er verschillende sites die die codes aanboden die door andere gebruikers gevonden waren in het spel. nu met de spelletjes op tablet gaat dat niet meer om goud of diamanten gratis te krijgen. een paar dagen geleden was mijn tablet ontregeld.
in criminal case kon ik de onderste lijn te zoeken voorwerpen niet meer zien en dus raakte ik tijd en punten kwijt. met wat gezoek is het dan in orde gekomen. ze staat nu ook op nachtvisie voor het geval ik een taak op de boerderij heb en die zeker moet doen. dan stoor ik ventje zeker niet.
ik heb net de luchtvochtigheid bekeken en die staat redelijk hoog. en dan daar in de koude op je eigen stoel gaan zitten? No,Thank you. ik weet niet wat jullie zouden doen.
de eerste straatbbq was ook een soort van flop; we hebben ook met ons meubilair moeten sleuren en het was verdorie erg koud voor augustus. Er was maar 1 bbq en die Halal aten waren boos. een springkasteel en een werfradio maakten het plaatje af. Joyce heeft al het geld die ze van stad kreeg voor zulke initatieven aan buurman moeten geven.Yoen zei ze op de vergadering waar ik bij was dat ze hem niets meer gunde en kijk nu. De enige bbq die ik leuk vond was die met Miss Dynamite. aangezien de bistro ook zulke dingen doet had ze beter aan de uitbater gevraagd om de bistro af te huren. dan zaten we warm en de drank zelf betalen zou dan geen probleem geweest zijn.
Moest Hans nog in leven zijn dan zou die erg kwaad geweest zijn want ventje was heel de tijd in de weer voor die verklede nieuwjaarsdrink en was er niet voor zijn bezoek. hij zou het ook niet gepast vinden in een garage. een tent met verwarmers is nog te doen en stoelen kun je overal huren. Buurman V die zo een beetje de verantwoordelijke is voor de zaal in de th. van Loo straat had beter dat aangeboden. ze hebben daar een stoeltjeslift.
Oma C: veel plezier met je dochter.
het is ver tijd om onze wekelijkse plicht te doen.
Fijne dag seizoentjes en keep Safe, ( droog voor Helena) en knuffel.
Cats Rule!

Oma-C

12 feb 2022, 09:13

Afbeelding

Goede morgen allemaal, het heeft goed
gevroren en het is nu nog - 1°alles ziet wit
maar de zon is er al en seffens gaat de was buiten :wink:

Straks op de middag nog een paar boodschappen doen
want morgen is er bezoek ... dochter is genezen
en komt zeker liet ze weten... jammer dat het dan
niet zo'n mooi weer zal zijn... we krijgen regen en veel wind
Maar we houden het gezellig en veilig binnen.. :wink:

M-M schrik maar niet van de prijs van de decorateur
die mannen kennen hun prijzen, maar ja als het nodig is...

Helena, vandaag zou je niet nat worden, maar ja :wink:
sommige dingen moeten doorgaan, regen of niet...
'n wasmachien roept, :wink: alles buiten drogen nu

Groetjes allen en tot de volgende :) een fijne dag...!
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

anjelier

12 feb 2022, 11:22

Hallo iedereen,

Iedereen van harte bedankt voor het medeleven met het overlijden van vader. Het deed deugd te weten dat je niet alleen staat met je verdriet.
Enkele dagen geleden is vader begraven. Verschillende mensen zeiden tijdens de koffietafel dat het zo'n mooie dienst was. Ja, dat vonden we ook, met zachte muziek en mooie teksten.
Ja, het zal wennen zijn.

Ben rijstpap aan het maken voor het middagmaal, had niet veel zin in koken.

Schoondochter is ook thuis sinds deze ochtend. Ben blij want 5 weken van huis is toch lang genoeg .Denk dat zoon ook heel blij is, heeft het toch maar gedaan voor 3 kleine ukjes te zorgen, chapeau.

Dames, tot morgen allemaal en nog eens bedankt voor het medeleven.

Bekske

12 feb 2022, 12:25

Afbeelding

Helena van Troje

12 feb 2022, 12:47

Dat is heel waar Bekske en daar ben ik heel blij en dankbaar om.
Ook al hebben we daar samen heel hard voor gewerkt, mijn man en ik.
Gelukkig ging dat dan ook.

Ik ben voor de 29ste keer groottante geworden.
Eén keer langs mijn kant, 28 keer langs Hugo's kant.
Schoonouders zouden als ze nog geleefd hadden 31 achterkleinkinderen gehad hebben.
Mijn 5 kleinkinderen bij die 28 bij geteld.

De zon schijnt en mijn was is deze nacht niet gaan lopen en braaf op de draad blijven hangen.
Vergeten af te doen gisteravond...
Verrassing als ik de gordijnen opendeed deze morgen....

Ja met dat zonnetje zou ik best vandaag naar de bib kunnen gaan.
Dat doe ik dus nooit op zaterdag of zondag.
Veel te druk.

Voor de eerste keer met hoorhulpen naar de les geweest.
Iets minder vermoeiend in elk geval.
Dat viel heel goed mee.
Nu nog zonder masker mogen en dan is het helemaal oké.

Morgen komt de logé terug.
Alle dagen 14km met de fiets naar de stageplek.
Ik heb nu al de zenuwen in zijn plaats.
Zo een groot bedrijf.
Ik hoop dat ze een beetje geduld hebben.
Ik hoop dat ze niet met zijn voeten gaan rammelen.
Dat ze hem niet gaan pesten.

Dames geniet van het zonnetje binnen of buiten.

Oma-C

12 feb 2022, 20:16

Afbeelding

Goede avond alle seizoentjes en voor straks
een goede nacht... slaap lekker en tot morgen :wink:

Ja Bekske, een mooi gezegde.... :)

Helena hier is de was droog geraakt buiten
en is al opgeruimd ook, succes met de logé :)

Anjelierken, tijd om nu even voor jezelf
en je man te zorgen.... :roll:

Beterschap aan wie het nodig heeft en slaapwel straks... :)
(misschien tot morgen, als ik nog even tijd zal hebben)

wilde eend 2

12 feb 2022, 20:34

Dank u Bekske voor de mooie spreuk en de plaatjes ..
Een goede avond aan alle seizoentjes en een goede nachtrust zonder pijn of ongemakken ..

mammyretro

12 feb 2022, 20:40

goede avond
hier was het ook droog en koud weer,maar de zon scheen,
wij zijn met de auto naar belgie gereden,naar het buur dorp de slager en spar,
ben tevoet terug gekeerd
fijne avond aan allen, bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

mariajohanna

12 feb 2022, 21:13

Hallo ! Wat was hier veel te lezen, een hele boterham...

Anjelierke, mijn late, oprechte deelneming bij het overlijden van je vader...... Kan nog geen kaartje sturen, alles zit 'in stock' bij dochter.

Het meeste is nu verhuisd, nog enkele dingen die een vriendin wel wil en ze eerstdaags zal komen halen.
We hebben nog niet al de meubeltjes, denkelijk de laatste week van februari. Ook de matrassen van onze nieuwe bedden (2 appart verstelbare van hoogte) moeten terug naar de fabriek, ze hebben zich daar serieus vergist en 2 verschillende geleverd, en dan waren ze zelfs nog verkeerd. Natuurlijk, we hebben er al op geslapen, nog altijd trouwens, maar de fabriek maakt er niets van.

Het is hier fijn, we hebben het hier goed. We hebben al meegedaan met 'valpreventie' , leerrijk, deze maand is het nog eens en we zijn zinnens om àl mee te doen waar we mogen aan meedoen. Maandag spelen ze de film 'Mama Mia' , heb er ons ook voor ingeschreven ! Hier passeert ook geregeld petank (vóór onze neus , we moeten enkel de deur openen en beneden ons is de binnen petank ! Ook Bingo en Rummikub komt deze maand nog te gebeuren. Beneden, aan de brievenbussen, hangt de activiteitenkalender voor de ganse maand. We gaan niet alles meedoen, willen ook wat rust inlassen, al vrees ik ervoor.

Hoe doe ik nu het beste voor het nieuwe adres door te geven? Sommigen kan ik bereiken via mail, anderen weer niet.....
Ik veronderstel dat jullie dat graag hebben....
Hier zetten is misschien niet slim. Zeg maar hoe het moet......
Ik denk dat ik alle adressen van jullie heb, buiten Bekske. Bij deze, Bekske, als je ook eens graag post ontvangt ...... Laat maar weten, het moet niet, het mag.... 😊😉

Ziezo dames, genoeg voor vanavond. Morgen gaan we nog naar ons oude huis, de vuilzakken buiten zetten voor maandag de ophaling.
Hier hoeven we geen zakken aan te kopen, je mag gewoon in een plastiek zak je afval, pmd, papier en karton, sorteren in een apparte plaats, daar staan allemaal containers.
Ook een apparte, heel grote fietsstaanplaats. Ook belangrijk is de autoparking, dat is wel buiten, maar altijd vóór de deur....

Ik blijf maar doorschrijven ! Er is zoveel te vertellen, ik ben zólang niet kunnen komen.

Nu ga ik echt stoppen, tot morgen allemaal, tot dan 😉.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Bobientje 14

12 feb 2022, 23:31

Goedenavond seizoentjes,

Vandaag stralende zon,maar wel verneinig windje.
Ben voor de eerste maal sinds Corona eens gaan schoppen,
wel online al gekocht,maar nu wilde ik het toch eerst zien.
Maar ben van een kale reis thuisgekomen 🙃
Juist voor Corona waren we 50 jaar getrouwd,en heb
deze tenue maar 1 maal aan gehad, was een prijzig exemplaar,
nu op 22-2-2022 is het de trouw van dochter, en ik zou daar graag een
ander bloesje op dragen,heb nog 10 dagen de tijd om er eentje
te zoeken, ik weet dat ik daar een moeilijke in ben 🙈
Maar dat zijn luxe problemen, ik hoop dat manlief een
goede dag heeft en kan meegaan.

MJ je bent dus al verhuisd, proficiat, en zo te lezen, valt het goed mee.

Wilde eend, ik ben Bobientje , Bobijntje is iemand anders 😃

Ga niet alle namen noemen, want mijn ogen vallen bijna toe,
maar wens jullie allemaal een goede nachtrust, en een fijn droom.

Slaapwel ......en tot de volgende.....😴😴😴

Bekske

13 feb 2022, 02:59

Afbeelding
maria johanna je heb een pb

Oma-C

13 feb 2022, 09:28

Afbeelding

Goede zondagmorgen alle seizoentjes :wink:
ik ben al de hele morgen bezig te proberen
binnen te geraken, :roll: dat is dikwijls op zondag
wil dan iedereen binnen denk ik :oops:
en gaat het daarom zo traag :roll: :?: :?:

Dag Bekske weer een leuk plaatje dank je wel :wink:

Hallo M-J, fijn je weer terug te zien, hopelijk
zijn jullie het daar rap gewoon en gaat alles een beetje
naar wens het is nu genoeg geweest met ziekenhuizen :roll:
Geniet van wat kan..... maar dat lukt wel zo te zien :)
(straks heb je nog te weinig tijd om kaartjes te maken... grapje)

Zonnige groet allen en maak er een fijne dag van... :)
Ik ga voor eten zorgen voor mijn dochter en aanhang :lol:
tot later, :wink:

Muddy Maddy

13 feb 2022, 10:27

Goede morgen seizoentjes,

wij zijn gisteren niet naar de burendrink gegaan. ventje kreeg wel een messengerbericht van de overbuurvrouw alias de brulboei waar we bleven. als buurman V het niet gezegd heeft dan heeft hij het wijselijk voor zichzelf gehouden. ventje wenste er niet op te antwoorden. om 02 u 30 heb ik het toilet bezocht en waren de lichten op de koer van buurman V uit. tot 04. 00 uur zijn de sensorlichten op de garagecomplex wel nog aan geweest.
ben dus een beetje blijven liggen want ik ben met een nekpleister aan naar bed gegaan. de spuitbus perskindol werkte niet. een paar uur voordien een duo pijnstiller en de rugverwarmer aan. het was erg koud zei ventje die 's morgens om de kranten geweest was en in de namiddag een potje kerstomaatjes was gaan halen. maar wil ik vandaag gaan eten dan moet ik kiezen tussen een burendrink of gaan eten en me een halve voelen. en ik wil ventje niet teleurstellen. hij kijkt er naar uit eens met mij alleen ergens te gaan eten.( hoewel we met die code oranje niet eens meer weten wat er nu wel of niet mag)
ondertussen merken we dat Gimly wat uit zijn doen is. waarschijnlijk die burendrink en het feit dat hij wist dat er iets te gebeuren stond. maar daar wij thuis zijn gebleven hopen we dat hij zich gewoon even niet lekker voelt. hij zal 't kabaal wel meer gehoord hebben dan wij. ventje lag al in bed en zei ineens zou ik niet eens met twee pinten naar ginder gaan? om effe uit te leggen? ik zei dat hij zich niet moet excuseren tegen over die buren waarvan er een paar ferme roddelaars tussen zitten. ik verdenk overbuurvrouw er zelfs van dat ze zegt dat mijn aandoening gefaked is. terwijl ze zelf rugpijn heeft maar gaan feesten.... dan heeft ze helemaal geen pijn. wie is nu de comediant?
ons moeder dacht al terug te zijn om 9 uur maar er stond een vent voor haar in de ldl aan haar deur met een volle kar, terwijl de onze idd onherroepelijk dicht gaat eind februari. de directie zag geen andere keus dan dat te melden omdat er pers stond en volk. ( ventje mag maandag om een krant om te zien wie er allemaal stond- neen, ik ben niet nieuwsgierig, maar weet graag alles) en hop, daar gaat de ping van de messenger. ik ga de moeite niet doen om te kijken wie er op Joyce haar bedanking gereageerd heeft. als ze ons er echt bij hadden gewild was het een kleine moeite geweest om even aan te bellen en te vragen of alles ok was. ( vind ik) met messenger kan je ook bellen trouwens en dat konden ze ook doen.
de nieuwe microgolf staat er en werkt. ze is een stukje kleiner en 800 W. onze grote borden kunnen er in en dat is wat telt. ventje gaat dan woensdagvoormiddag naar het containerpark met alle dingen die stuk zijn en weg moeten. ( als ventje dat niet vergeet :roll: )
Bobientje: proficiat met de trouw van je dochter op een wel heel speciale en te onthouden datum! ook proficiat met het 50 jarig huwelijk, juist voor covid dan heb je wel change gehad.en ja dan koopt een mens al iets dat duurder uit komt. voor de uitgestelde en uitgestelde en uitgestelde trouw van nichtje die uiteindelijk een receptie bleek en een dansfeest voor de vrienden had ik verschillende outfits gekocht èn terug gezonden omdat ze net niet pastten of het weer niet doorging. en die waren ook duurder dan wat ik normaal koop, ook omdat ik een maatje veel meer heb. dus hopelijk kan je met je man om een bloesje die erbij past. hier in oostende trouwen er geen op die datum omdat het alleen de vrijdag en de zaterdag is. aan speciale data doet het stadsbestuur niet mee. ik wou oorspronkelijk trouwen op 8/81998 maar het is uiteindelijk een jaartje eerder geworden omdat de mogelijkheid bestond dat ventje in 1989 naar het buitenland zou worden uitgezonden wat effectief ook gebeurd is.
MJ: je bent dus verhuisd. mijn adres ken je en ik geloof dat ik je gsm nummer nog ergens heb. is het goed dat ik je een sms stuur een der dezer dagen? wou, zoveel activteiten! film, petanque, Bingo... keus te over dus. wat jammer van het bed. nog een geluk dat de fabricant ze terug neemt maar dat zal zijn omdat het onder de garantie valt neem ik aan.
Oma C: ik lees net dat je dochter vandaag komt. veel plezier!
Bekske; zou jij mij ook een pm willen sturen, van jou heb ik ook geen adres en verjaardag. dan krijg een der dezer dagen een kennismakingskaartje en dat geldt ook voor Bobientje.
Clive zal misschien naar de hondenschool gaan?
Helena; ook weer groottante. nichtje van ventje en tevens zijn petekind moet in juni bevallen. hij is dus ook al grootnonkel. moet nog vragen aan de madam van neef wat suzanne voor haar pasen wil. maar dan moet ik inloggen op fb om te zien of haar lichtje op groen staat.
hup, weer een ping. ze zijn geloof ik aan het wakker worden. overbuurvrouw is al op boodschap geweest.
moet ook een sms sturen naar schoonbroer. eens zijn mening horen over die garagedrink en eigen tafels en stoelen. ik denk dat die me gelijk zal geven. Ons moeder zou gezegd hebben dat ik het niet moet zoeken als het niet nodig is.
ik ben een blikje sap gaan halen en heb gezien dat Gimly aan de binnen deur van de gang zijn haarbal gedeponeerd heeft. dus hij zal weer een paar dagen overgeven en de rest komt er langs achter uit.
Straks pillen nemen maar eerst naar de boerderij en daarna de afwas in gang steken. we hebben immers gisteren pizza gegeten en ik wil een opgeruimde keuken als ik terug kom.
Zo, fijne dag seizoentjes keep Safe en knuffel
Cats Rule!