Ik heb me nog iets herinnerd, het is niet van mij, maar van mijn broer, die is 6 jaar jonger dan ik. Mag het een vlegelstreek van mijn broer zijn? Ja hé, ik was zelf te braaf
Het ging zo..............................................
Ik was een jaar of 11, dus mijn broer was ongeveer 5 jaar.
Wij woonden toen in Ravels, bij ons op de weg woonden ook nog andere mensen ( gelukkig maar ). Daar woonde toen ook een jongetje, ik denk dat die een jaar of 7 - 8 was.
Die kwam uit een nogal vrijgevochten familie waarvan de kids alles kregen, moeder was thuis , (of niet thuis ), vader was werken ( of niet ).
Enfin, dat jongetje dus , die had een fiets en mijn broertje niet. Die had alleen een trottenet ,( step )Je kent dat wel, jongetjes onder elkaar...................... zeg.... als jij nu een karretje had zei dat jongetje, dan konden wij dat achter mijn fiets hangen en dan konden we samen weg. En mijn broertje, zagen aan onze va .... va krijg ik 4 wielen, dan kunnen we een karreke maken... nee zei onze va, ik heb geen wielen, en daarbij, jullie zijn nog veel te klein om samen weg te gaan. Zo ging dat al vele dagen of weken, tis te lang geleden, da weet ik niet meer juist,maar de rest weet ik nog goed.
Ik denk dat het vakantie was, want het was goei weer en ik moest niet naar school. We mochten van ons moe gaan spelen overal, maar op tijd thuis voor het eten of binnen "roepafstand " zijn.
Het was voor de middag , ik moest mijn broer gaan roepen bij zijn vriendje ( dat jongetje dus ) ,Ikke daar heen, die moeder was thuis ( toevallig) o nee zei die, jullie F..... is met onze J.... weg.

Naar waar dan?
Dat weet ik niet zelle zei die moeder, ik heb ze niet in mijne zak.
Voila, daar kon ik het mee doen, ikke naar huis , tegen ons moe verteld.
Die op hoge poten naar ginder, ( ik mocht nu niet mee

). Geen broer te zien.
Overal in de straat gezocht en gevraagd, resultaat ? Geen broer te zien!
Ons moe in alle staten en terug naar die moeder, uiteindelijk wisten ze dat het jongetje zijn fiets weg was en mijn broer was op zen trottenetteke weg. O ,zei die moeder, onze J......die gaat soms wel eens naar de kleiputten om te zwemmen

Oei oei oei , ons moe lijkbleek, want de kleiputten was gevaarlijk ( was in ravels naast de vaart over de brug). Maar .......................... mijn broer kon niet zwemmen............................................
Ons moe in alle staten de mensen van het cafe een beetje verder op de baan, opgetrommeld, want die hadden telefoon toen.
Ze heeft onze va op zijn werk opgebeld, die kwam met zen scooterke aangekrost, natuurlijk dachten zij het ergst hé.
Ons moe alles vertellen aan onze va, die in 7 haasten op zen scooterke naar de kleiputten gereden.
Ikke zit stillekes in een hoekje ondertussen, ik werd gewaar dat er ergens iets niet juist was!
Na een klein uurke kwam onze va terug aangereden..............alleen........
Ik weet nog dat ze aan het overleggen waren om dan uiteindelijk de veldwachter maar in te schakelen, want er moest toch iets gebeuren hé.
Wacht zei ons moe, kijk ginder eens, dat zijn ze presies.............
Ja hoor, in de verte was een fiets met een trottenetteke te zien.
Wat was er gebeurd????
Die 2 gastjes waren naar oud-turnhout gegaan, die met de fiets gaat nog, maar die met zijn trottenettke was moe! Hij moest dus vertellen over wat , hoe , waarom.
Awel, ze waren naar een ( getrouwde ) zus gegaan van dat jongetje, die was niet thuis, en zo zeiden ze : gij weet niet hoe ver dat is zeker ( ongeveer 10 km enkel) wij waren moe en hadden dorst. We zijn dus ergens water gaan vragen om te drinken en een koord om mijn trottenet aan zijne fiets te binden, want ik ben moe zelle.
Onze va stond te trillen op zijn benen, die pakt dat trottenetteke vast en gooit het in de gracht. trottenet kapot!!!voila zei onze va, ik zal je leren om zover alleen weg te gaan .
Weten jullie wat die aap ( mijn broer) zei???
Da geeft niet, nu heb ik al 2 wieltjes voor een karretje!!!!!!
Dat was mijn broer die 6 jaar jonger is, ik heb er ook nog ene die 16 jaar jonger is......................................