In de Vier Seizoenen reeks 25 Winter 2021-2022
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen beste seizoentjes,
wat fijn voor je Helena dat je zo'n fijne kerst hebt gehad.
wij hebben ons van eten overschat. ventje had 2 fondue schotels besteld zonder te beseffen dat er nogal redelijk veel op lag. vandaag misschien dan de rest. want de menu was heel anders opgesteld.
Rond middernacht werd er hier aan de deurbel gehangen. ventje naar beneden en in het donker in de salon naar buiten gekeken. er zat hier een vrouwmens met zo'n pomeriaantje op onze stoep. met zakken. Even later kwam de politie. pomeriaantje en vrouw hebben ze meegenomen. waarom ze juist hier zat en wie de politie heeft gebeld weten we niet maar we waren natuurlijk klaarwakker.
dan tot even na 2 gelezen en ventje terug dvd gekeken. hij viel direct in slaap ik nog niet want de onderkant was koud terwijl mijn bovenkant precies in brand stond. moet dan toch tegen drieën, in slaap gevallen zijn en wakker geworden van de klokken. ventje ligt er nog in. ik ben opgestaan.
gisterenmiddag gekeken naar the muppets chistmas carol met michael cain en the muppets natuurlijk. dat is onze kerstfilm. dan verder gedaan met ds9 en de uitgebrokne dominon oorlog. de cardassians en de jem'hadar hebben het station nu in handen en noemen het weer terroc nor.
we hebben ook het laatste stukje van the adams family bekeken waar die gorilla beter kon strijken dan Lurch de butler.
dan deel twee van de fondue. en een lekker glaasje ammaretto jenever. moeten de rest van de fles nu sparen voor oudejaar.
ik hoop dat iedereen een fijne kerstdag gehad heeft.
ik wens jullie alleen een fijne tweede kerst toe.
ik ga nu de rest van de kranten lezen ( de weekendbijlagen)
gisteren helemaal geen spelletjes gedaan.
Fijne dag seizoentjes, keep safe en een knuffel voor wie er een nodig heeft of er een wil.
wat fijn voor je Helena dat je zo'n fijne kerst hebt gehad.
wij hebben ons van eten overschat. ventje had 2 fondue schotels besteld zonder te beseffen dat er nogal redelijk veel op lag. vandaag misschien dan de rest. want de menu was heel anders opgesteld.
Rond middernacht werd er hier aan de deurbel gehangen. ventje naar beneden en in het donker in de salon naar buiten gekeken. er zat hier een vrouwmens met zo'n pomeriaantje op onze stoep. met zakken. Even later kwam de politie. pomeriaantje en vrouw hebben ze meegenomen. waarom ze juist hier zat en wie de politie heeft gebeld weten we niet maar we waren natuurlijk klaarwakker.
dan tot even na 2 gelezen en ventje terug dvd gekeken. hij viel direct in slaap ik nog niet want de onderkant was koud terwijl mijn bovenkant precies in brand stond. moet dan toch tegen drieën, in slaap gevallen zijn en wakker geworden van de klokken. ventje ligt er nog in. ik ben opgestaan.
gisterenmiddag gekeken naar the muppets chistmas carol met michael cain en the muppets natuurlijk. dat is onze kerstfilm. dan verder gedaan met ds9 en de uitgebrokne dominon oorlog. de cardassians en de jem'hadar hebben het station nu in handen en noemen het weer terroc nor.
we hebben ook het laatste stukje van the adams family bekeken waar die gorilla beter kon strijken dan Lurch de butler.
dan deel twee van de fondue. en een lekker glaasje ammaretto jenever. moeten de rest van de fles nu sparen voor oudejaar.
ik hoop dat iedereen een fijne kerstdag gehad heeft.
ik wens jullie alleen een fijne tweede kerst toe.
ik ga nu de rest van de kranten lezen ( de weekendbijlagen)
gisteren helemaal geen spelletjes gedaan.
Fijne dag seizoentjes, keep safe en een knuffel voor wie er een nodig heeft of er een wil.
Cats Rule!
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Ook voor dieren fijne dagen

Goede zondagmorgen alle seizoentjes,
Mooie dagen gehad en dat doet deugd in
deze donkere tijd...maar iedereen heeft genoten
en daar gaan we het weer mee doen
Nog eentje te gaan maar die is kalmer hoop ik
alhoewel wij het zoals gewoonlijk rustig hebben gedaan
gewoon een hapje voorop met een glaasje champagne
en als hoofdschotel gourmet, dan heeft de gastvrouw
niet veel werk, want ze had nog een grote halve dag
moeten gaan werken. We bakken allemaal ons eigen
prakje, zoveel of zo weinig als we wensen met de
nodige groentjes allemaal vers....
Als dessert nog kerstgebak en koffie voor wie het wenste
Het was onder gezellig praten weer een fijne avond
heel rustig, jammer dat er in de straat weer vuurwerk
werd afgestoken hoewel het niet mag.... maar sommigen
denken dat zoiets alleen voor anderen geldt
Nu een kalme week en vrijdag begint het weer van voor af aan
met een ander menu.....
Allen een fijne zondag en geniet van de rust
Sorry zonder namen maar ik denk aan iedereen en
al zeker aan M-J en man..... veel sterkte en hopelijk
gaat het stilaan de goede kant op....
Kaarsen en duimen moeten hun werk doen!

Goede zondagmorgen alle seizoentjes,
Mooie dagen gehad en dat doet deugd in
deze donkere tijd...maar iedereen heeft genoten
en daar gaan we het weer mee doen
Nog eentje te gaan maar die is kalmer hoop ik
alhoewel wij het zoals gewoonlijk rustig hebben gedaan
gewoon een hapje voorop met een glaasje champagne
en als hoofdschotel gourmet, dan heeft de gastvrouw
niet veel werk, want ze had nog een grote halve dag
moeten gaan werken. We bakken allemaal ons eigen
prakje, zoveel of zo weinig als we wensen met de
nodige groentjes allemaal vers....
Als dessert nog kerstgebak en koffie voor wie het wenste
Het was onder gezellig praten weer een fijne avond
heel rustig, jammer dat er in de straat weer vuurwerk
werd afgestoken hoewel het niet mag.... maar sommigen
denken dat zoiets alleen voor anderen geldt
Nu een kalme week en vrijdag begint het weer van voor af aan
met een ander menu.....
Allen een fijne zondag en geniet van de rust
Sorry zonder namen maar ik denk aan iedereen en
al zeker aan M-J en man..... veel sterkte en hopelijk
gaat het stilaan de goede kant op....
Kaarsen en duimen moeten hun werk doen!
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
anjelier - Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31
url=https://www.animaatjes.nl/plaatjes/kerstster]
[/url]
Hallo iedereen,
Hier ook een rustig dagje. We eten deze middag de rest van gisteren op en als er dan nog over is , is het voor de dieren. 3 keer na elkaar het zelfde eten doen we niet. Ik vind dat niet echt weggooien, de dieren moeten ook eten. Weggooien is echt in de vuilbak gooien.
Zonnetje schijnt hier, manlief is al gaan wandelen met Spaanse woef. Ze waren gisteren niet geweest.
Gisteren naar een concert van Andre Rieu gekeken op tv, opgenomen in Maastricht. Echt mooi, het duurde 3 uren , maar het was de moeite waard .Waarschijnlijk was het al veel eerder opgenomen, want van corona was geen sprake. Was heel mooi, wereldklasse!
MJ: we hopen dat je positief nieuws krijgt .
Dames, tot morgen allemaal.
[/url]Hallo iedereen,
Hier ook een rustig dagje. We eten deze middag de rest van gisteren op en als er dan nog over is , is het voor de dieren. 3 keer na elkaar het zelfde eten doen we niet. Ik vind dat niet echt weggooien, de dieren moeten ook eten. Weggooien is echt in de vuilbak gooien.
Zonnetje schijnt hier, manlief is al gaan wandelen met Spaanse woef. Ze waren gisteren niet geweest.
Gisteren naar een concert van Andre Rieu gekeken op tv, opgenomen in Maastricht. Echt mooi, het duurde 3 uren , maar het was de moeite waard .Waarschijnlijk was het al veel eerder opgenomen, want van corona was geen sprake. Was heel mooi, wereldklasse!
MJ: we hopen dat je positief nieuws krijgt .
Dames, tot morgen allemaal.
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Fijne tweede kerstdag iedereen,
Heb juist alles gelezen, was wat 'werk' aan !
MH, heb nog niet kunnen danken voor de verhuis naar de winter, is bij deze gebeurt ! Enne, moest je nog zin hebben voor 'verhuizen' ......, altijd welkom hier (hulp aanvaarden, he
! ) (grapje hoor
).
Trouwens, ook proficiat, groottante !
Iedereen hartelijk dank voor de duimen, kaarsjes, knuffels, .... reken maar dat alles 'zijn werk' heeft gedaan !
Ook iedereen dank voor de beterschaps- en eindejaarskaartjes, alles is hier toegekomen, teveel om alle namen bij alles op te plakken, sorry, maar wees gerust : het deed deugd
.
En nu eindelijk het goede nieuws : gisterenmorgend (of was het nu eergisteren morgend???
) heeft er een dokter speciaal bij hem komen zeggen dat de ontsteking volledig weg is en ze dus effectief dinsdag gaan een pacemaker steken...... Oef....
Zijn moraal schoot wel de lucht in dan, want dat was de vraag/vrees : wat als er nog ontsteking was, gingen ze dan wel of niet de pacemaker doen?
Enfin, het gaat dus door, en als ze nu slim zijn, dan komen ze niet zeggen welke dag hij naar huis mag, kwestie van geen 'valse hoop' te geven mocht het wat langer moeten duren......
En ja, MH, natuurlijk waren ze juist bezig met de buisjes en zo, maar zo echt de patiënt zeggen dat hij gaat zorgen dat hij vóór kerstmis thuis zal zijn...... erg riskant. En de reactie was ernaar, he.... In mijn binnenste dacht ik wel dat dit niet kon, maar als het nu wél waar was?
Enfin, het ziet er blijkbaar dus goed uit, dinsdag, rond de middag, zou de operatie doorgaan, nog even inspanning van de duimen & Co vragen !

Hij was gisteren al helemaal 'opgefleurd' ,
en ook de verpleging vond hem ' beter uitzien dan gisteren ' .......
Het komt wel goed........
Je onderschrift klopt, omaC : ' je hoeft niets te krijgen om dankbaar te zijn ' ......
Intussen heb ik mijn derde prik al gehad, heb enkel een kleine roze warme bobbel dat ik wat voel als ik er aan kom, maar voor de rest geen ongemakken daarvan. De eerste twee prikken nog minder last van gehad..... Misschien dat daar iets extra is bijgevoegd? Ik weet het niet.
Dames, ik ga jullie laten, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende....
Heb juist alles gelezen, was wat 'werk' aan !
MH, heb nog niet kunnen danken voor de verhuis naar de winter, is bij deze gebeurt ! Enne, moest je nog zin hebben voor 'verhuizen' ......, altijd welkom hier (hulp aanvaarden, he
Trouwens, ook proficiat, groottante !
Iedereen hartelijk dank voor de duimen, kaarsjes, knuffels, .... reken maar dat alles 'zijn werk' heeft gedaan !
Ook iedereen dank voor de beterschaps- en eindejaarskaartjes, alles is hier toegekomen, teveel om alle namen bij alles op te plakken, sorry, maar wees gerust : het deed deugd
En nu eindelijk het goede nieuws : gisterenmorgend (of was het nu eergisteren morgend???
Zijn moraal schoot wel de lucht in dan, want dat was de vraag/vrees : wat als er nog ontsteking was, gingen ze dan wel of niet de pacemaker doen?
Enfin, het gaat dus door, en als ze nu slim zijn, dan komen ze niet zeggen welke dag hij naar huis mag, kwestie van geen 'valse hoop' te geven mocht het wat langer moeten duren......
En ja, MH, natuurlijk waren ze juist bezig met de buisjes en zo, maar zo echt de patiënt zeggen dat hij gaat zorgen dat hij vóór kerstmis thuis zal zijn...... erg riskant. En de reactie was ernaar, he.... In mijn binnenste dacht ik wel dat dit niet kon, maar als het nu wél waar was?
Enfin, het ziet er blijkbaar dus goed uit, dinsdag, rond de middag, zou de operatie doorgaan, nog even inspanning van de duimen & Co vragen !
Hij was gisteren al helemaal 'opgefleurd' ,
en ook de verpleging vond hem ' beter uitzien dan gisteren ' .......
Het komt wel goed........
Je onderschrift klopt, omaC : ' je hoeft niets te krijgen om dankbaar te zijn ' ......
Intussen heb ik mijn derde prik al gehad, heb enkel een kleine roze warme bobbel dat ik wat voel als ik er aan kom, maar voor de rest geen ongemakken daarvan. De eerste twee prikken nog minder last van gehad..... Misschien dat daar iets extra is bijgevoegd? Ik weet het niet.
Dames, ik ga jullie laten, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende....
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
@ M-J, Wat fijn dat je eindelijk goed nieuws kan melden
Nu nog duimen dat alles met de pacemaker goedkomt
mijn duimen staan alvast en de kaarsen branden ook!!
Goede moed en fijne kerstwensen ondanks alles
warme kerstknuffel voor beiden...

Nu nog duimen dat alles met de pacemaker goedkomt
mijn duimen staan alvast en de kaarsen branden ook!!
Goede moed en fijne kerstwensen ondanks alles
warme kerstknuffel voor beiden...

-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
MJ : ik ben ook blij dat er eindelijk goed nieuws is voor jullie .
Aan alle seizoentjes : een fijne dag !!
Aan alle seizoentjes : een fijne dag !!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Maar 1 onderwerp vandaag, de vooruitgang van MJ haar manlief zijn gezondheid. Ook mijn hart maakte een sprongetje. Deed de laatste tijd de computer met een bang hartje open.
En vandaag dan de pacemaker. Natuurlijk staan hier de duimen omhoog en de kaarsen branden al.
Dit is het leukste kerstgeschenk dat ik mogen ontvangen heb.
Lieve vrienden, veel sterkte, er is eindelijk een lichtpuntje in de tunnel. Ben oprecht blij.
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Goede morgen seizoentjes,
Dankjewel al om jullie ondersteuning in deze moeilijke tijd. Fijn dat ik hier altijd terecht kan.
Ik sta op automatische piloot, het was vannacht weer 2 u dat ik ging slapen en om 8 u stond ik al in de living de was aan het opplooien dat ik straks nog ga meedoen.....
Al sidderend en bevend denk ik aan wat komen gaat......... De gal is tegenwoordig ook een 'routineklus ' bij hun. Jaja, zo hebben ze me dat gezegd. En toch hebben ze het goed 'verkloot' ....... Hopelijk werken ze nu wat 'secuurder ', ik mag het echt hopen.
De schrik voor wat komen gaat zit volledig in mij en dat gevoel dat ik heb.... Brrrrrr.....
Nu mag ik me nog wat 'laten gaan' , straks is dat 'not done' ......
Gisteren is dochterlief nog enkele uurtjes bij hem geweest. Nadien gingen ze naar zee voor enkele dagen. Hopelijk moeten ze niet vroegtijdig afkomen terug......
Ja, ik weet het, ben weer aan het 'doemdenken' , maar ja, wat wil je, heb hier tijd genoeg voor, maar ik weet dat ik dat niet zou mogen doen.........
Hebben jullie dat nooit? Zo van dat je iets eigenlijk niet mag doen, maar het is niet tegen te houden?
Enfin, weg ermee......
Clive, het is voor morgen gepland, rond de middag, hebben ze gezegd, zulke operaties doen ze enkel op dinsdag.
Ga straks op het bureautje horen of ze eens willen vragen wanneer hij ongeveer terug op de kamer kan zijn..........
Iedereen een fijne dag, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende.
Dankjewel al om jullie ondersteuning in deze moeilijke tijd. Fijn dat ik hier altijd terecht kan.
Ik sta op automatische piloot, het was vannacht weer 2 u dat ik ging slapen en om 8 u stond ik al in de living de was aan het opplooien dat ik straks nog ga meedoen.....
Al sidderend en bevend denk ik aan wat komen gaat......... De gal is tegenwoordig ook een 'routineklus ' bij hun. Jaja, zo hebben ze me dat gezegd. En toch hebben ze het goed 'verkloot' ....... Hopelijk werken ze nu wat 'secuurder ', ik mag het echt hopen.
De schrik voor wat komen gaat zit volledig in mij en dat gevoel dat ik heb.... Brrrrrr.....
Nu mag ik me nog wat 'laten gaan' , straks is dat 'not done' ......
Gisteren is dochterlief nog enkele uurtjes bij hem geweest. Nadien gingen ze naar zee voor enkele dagen. Hopelijk moeten ze niet vroegtijdig afkomen terug......
Ja, ik weet het, ben weer aan het 'doemdenken' , maar ja, wat wil je, heb hier tijd genoeg voor, maar ik weet dat ik dat niet zou mogen doen.........
Hebben jullie dat nooit? Zo van dat je iets eigenlijk niet mag doen, maar het is niet tegen te houden?
Enfin, weg ermee......
Clive, het is voor morgen gepland, rond de middag, hebben ze gezegd, zulke operaties doen ze enkel op dinsdag.
Ga straks op het bureautje horen of ze eens willen vragen wanneer hij ongeveer terug op de kamer kan zijn..........
Iedereen een fijne dag, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen beste seizoentjes,
Ook wij waren blij dat er vooruitgang is, MJ. Ik snap best dat je aan het doemdenken slaat, dat heb ik ook voor. ik duim dat ze deze keer zo'n geen flaters begaan want wat ze gedaan hebben met die gal, bleek allesbehalve een routine klus in mijn ogen. maar nu is het een ander chirurgisch team veronderstel ik en hij zal in betere handen zijn. vertrouw daarop.
't plan van gisteren om de fondue dan verder te eten is niet gebeurd. we hebben vissoep en een boterham zonder beleg gegeten. we hadden precies totaal geen honger heel de dag. we gaan dan die fondue vandaag doen. en ventje haalt dan wel dinsdag een nieuw broodje want hij moet toch naar de drankencentrale en wat andere boodschappen doen. ik mag mee omdat ik dan een nieuw boek kan gaan halen. ventje gaat dan kijken of er al warmtespray is van het merk kruidende vat zelf.
maar je weet onze plannen veranderen van tijd tot tijd.
het mysterie van de middernachtelijke bel is opgelost. Bij buurman, van wie ik dit weet, had ze ook aangebeld maar die hadden wel open gedaan. het betrof een redelijk beschonken vrouw die met haar hondje van het feestje was weggelopen en overal dan aanbelde. ze zei dan dat het voor haar hondje was. politie was er al naar op zoek. Buurman en vrouw en dochter +vriend hebben niet veel geslapen en wij dan ook niet.
gelukkig vannacht wel.
Wat die lamsbout voor vrijdag betreft: ik denk dat ik veel over ga hebben. moet nog een goed recept vinden want ik heb er nog nooit een hele klaar gemaakt. ventje doet dan de zondag eend in de pan en daarna in de oven. ik heb nog een potje pikante saus van de chinees gevonden. past daar goed bij.
Fijne dag seizoentjes, Keep safe en een dikke knuffel + de nodige kaars brand hier voor MJ en R.
Ook wij waren blij dat er vooruitgang is, MJ. Ik snap best dat je aan het doemdenken slaat, dat heb ik ook voor. ik duim dat ze deze keer zo'n geen flaters begaan want wat ze gedaan hebben met die gal, bleek allesbehalve een routine klus in mijn ogen. maar nu is het een ander chirurgisch team veronderstel ik en hij zal in betere handen zijn. vertrouw daarop.
't plan van gisteren om de fondue dan verder te eten is niet gebeurd. we hebben vissoep en een boterham zonder beleg gegeten. we hadden precies totaal geen honger heel de dag. we gaan dan die fondue vandaag doen. en ventje haalt dan wel dinsdag een nieuw broodje want hij moet toch naar de drankencentrale en wat andere boodschappen doen. ik mag mee omdat ik dan een nieuw boek kan gaan halen. ventje gaat dan kijken of er al warmtespray is van het merk kruidende vat zelf.
maar je weet onze plannen veranderen van tijd tot tijd.
het mysterie van de middernachtelijke bel is opgelost. Bij buurman, van wie ik dit weet, had ze ook aangebeld maar die hadden wel open gedaan. het betrof een redelijk beschonken vrouw die met haar hondje van het feestje was weggelopen en overal dan aanbelde. ze zei dan dat het voor haar hondje was. politie was er al naar op zoek. Buurman en vrouw en dochter +vriend hebben niet veel geslapen en wij dan ook niet.
gelukkig vannacht wel.
Wat die lamsbout voor vrijdag betreft: ik denk dat ik veel over ga hebben. moet nog een goed recept vinden want ik heb er nog nooit een hele klaar gemaakt. ventje doet dan de zondag eend in de pan en daarna in de oven. ik heb nog een potje pikante saus van de chinees gevonden. past daar goed bij.
Fijne dag seizoentjes, Keep safe en een dikke knuffel + de nodige kaars brand hier voor MJ en R.
Laatst gewijzigd door Muddy Maddy op 27 dec 2021, 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Cats Rule!
-

Goede morgen alle seizoentjes,
de laatste week van het jaar is begonnen
we gaan die rustig en voorzichtig doorgaan
en hopen om gezond te blijven...
M-J, ik wil je een dikke sterkteknuffel geven
alvast voor morgen.... nog een moeilijke dag
doormaken en dan hopen we met z'n allen
dat de ingreep morgen beter verloopt dan al
het voorbije gerommel....
Ja onze duimen staan en de kaarsen branden
dat is
ik aan jullie en waar jullie doormoeten
en al doorgegaan zijn tot hiertoe...
Alle seizoentjes hopend op een gezonde laatste
week voor iedereen.... hou het veilig......
we zullen weer van genoeg besmettingen horen
na de feesten
Groetjes allen en sterkte aan wie het nodig heeft
Laatst gewijzigd door Oma-C op 27 dec 2021, 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Het mocht wel eens beter gaan gaan hé MJ
En ja ik heb dat ook dat ik gedachten niet kan tegenhouden.
Soms probeer ik dan hardop Stop te zeggen en soms helpt dat.
De mensen die de pacemaker plaatsen zijn andere dan die van de gal.
Laat ons vooral het beste hopen.
Verder valt hier niet veel te vertellen.
We gaan een beetje werken vandaag.
Gisteren een gezellige page turner uitgelezen.
Zoiets gelijk een kerstfilmpje op de play zenders...
Ik zie stukken blauwe lucht en witte wolkjes en een zon die moeite doet.
Tegen deze namiddag als ik naar de kine moet gaat het regenen...
Nog een prettige dag allemaal
En ja ik heb dat ook dat ik gedachten niet kan tegenhouden.
Soms probeer ik dan hardop Stop te zeggen en soms helpt dat.
De mensen die de pacemaker plaatsen zijn andere dan die van de gal.
Laat ons vooral het beste hopen.
Verder valt hier niet veel te vertellen.
We gaan een beetje werken vandaag.
Gisteren een gezellige page turner uitgelezen.
Zoiets gelijk een kerstfilmpje op de play zenders...
Ik zie stukken blauwe lucht en witte wolkjes en een zon die moeite doet.
Tegen deze namiddag als ik naar de kine moet gaat het regenen...
Nog een prettige dag allemaal